kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
ben jij van gisteren toffifee...de gemiddelde bevallen vrouw is alweer lekker haar man aan het genotteren in de kraamweek. als jij denk dat dat alleen door het geboortekanaal kan dan ben je echt blue
quote:toffifee schreef op 08 juli 2009 @ 09:02:

[...]

Sex in de kraamweek? Heb jij uberhaupt wel een kind Ziggie?Ik had sex in de kraamweek. Het kan wel hoor!
quote:Maleficent schreef op 08 juli 2009 @ 09:04:

[...]

Dat doe je dus helemaal verkeerd. Je moet de hele dag in bed liggen met kind op je buik en een boek lezen. O ik vind dat altijd zo irritant... en kind op je buik...
oh, wat nep!
hahaha die toffifee...
quote:Maleficent schreef op 08 juli 2009 @ 09:02:

Nou, ik denk dat dat wel zo is. Onze kleine man is enorm blij als hij naar het KDV kan gaan. Daar doen ze veel leukere dingen dan ik doe de hele dag. En hij ziet daar kindjes van dezelfde leeftijd om mee te spelen. Ik denk dat kinderen veel eenkenniger zijn als ze alleen maar bij moeders zijn. Het enige waar ik wel over wil twisten is de leeftijd waarmee je start met een KDV.

Maar dan mag een ander toch ook het omgekeerde vinden? Want ik vind dat er wel heel fel op wordt gereageerd, er wordt gesproken over veroordelen, werkende moeders in het verdomhoekje, et cetera. Terwijl ik het idee krijg dat thuisblijfmoeders hier veel vaker wordt verteld dat ze het verkeerd doen, dat ze eenkennige kinderen creëren, lui zijn, ambitieloos zijn, afhankelijk zijn van hun man, enzovoort.

Naar mijn idee is er voor beide opties wel iets te zeggen, ik snap dat uithalen naar elkaar niet zo, maar ik vind zelf wel dat de kritiek op thuisblijfmoeders tegenwoordig juist veel groter is dan andersom.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 09:05:

ben jij van gisteren toffifee...de gemiddelde bevallen vrouw is alweer lekker haar man aan het genotteren in de kraamweek. als jij denk dat dat alleen door het geboortekanaal kan dan ben je echt blue

Nou weet ik wel zeker dat je niet spoort.

Stressed is just desserts spelled backwards
ziggie is gewoon een onruststokertje dat zich aan het vervelen is omdat ze haar drieling naar het KDV heeft gebracht voor 5 dagen per week terwijl ze geen baan heeft.
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 09:06:

[...]

Maar dan mag een ander toch ook het omgekeerde vinden? Want ik vind dat er wel heel fel op wordt gereageerd, er wordt gesproken over veroordelen, werkende moeders in het verdomhoekje, et cetera. Terwijl ik het idee krijg dat thuisblijfmoeders hier veel vaker wordt verteld dat ze het verkeerd doen, dat ze eenkennige kinderen creëren, lui zijn, ambitieloos zijn, afhankelijk zijn van hun man, enzovoort.

Naar mijn idee is er voor beide opties wel iets te zeggen, ik snap dat uithalen naar elkaar niet zo, maar ik vind zelf wel dat de kritiek op thuisblijfmoeders tegenwoordig juist veel groter is dan andersom.Ik denk dat er kritiek is op iedereen die zijn kind niet de standaard 2 maximaal drie dagen naar het kdv brengt en zelf meer of minder dan 2 of drie dagen werkt. Dát is de norm in Nederland en alles wat afwijkt is per definitie slecht.
wat ik gewoon niet begrijp is dat er gezegd wordt dat werken nast het financiele gedeelte DE manier is om aan je sociale contacten te komen. Ik heb zelf enorm veel sociale contacten, baby gaat gewoon mee en vaak past mijn man op. Ik denk dat het leuker is om een dagje lekker te shoppen leuker is dan een dagje kantoor
Susan, je mag best een andere mening hebben. Prima. Maar de manier waarop is hier een beetje raar natuurlijk. TO begint met veroordelen al in haar OP.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:31:

nee hoor niet overtuigen maar ben benieuwd hoe de moeders erover denken bijvoorbeeld die wel hun kind daar droppen. denk je nou echt dat je kindje de hele dag in dat gaten wordt gehouden zoals een moeder dat doet? wat ik zag was alles snel snel geirriteerd, ook heel veel lawaai en drukte.

Hoe weet jij nou hoe goed ik mijn kind inde gaten houd?

Bovendien, ik weet hoe ze met de kinderen omgaan, ook als ik er niet ben.

Persoonlijk vind ik het doodzielig om je kind bij een gastouder te droppen. Maar dat vind ik.

Ziggie, wat een onzinnige postings van jou, lekker kortzichtig ben jij. Bah.
Welnee hangmat...ze heeft geen kinderen maar de scholen hebben wel vakantie..
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 09:06:

[...]

Naar mijn idee is er voor beide opties wel iets te zeggen, ik snap dat uithalen naar elkaar niet zo, maar ik vind zelf wel dat de kritiek op thuisblijfmoeders tegenwoordig juist veel groter is dan andersom.Luister, ik ben zelf thuisblijfmoeder. Het gaat er mij gewoon om dat er met een heleboel vooroordelen uitgehaald wordt naar andere moeders en daar houd ik gewoon niet van. Die van ons is tot 1 thuis geweest, en daarna naar een medisch KDV gegaan. Anders was hij naar een peuterspeelzaal gegaan.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:high hopes schreef op 08 juli 2009 @ 09:08:

Welnee hangmat...ze heeft geen kinderen maar de scholen hebben wel vakantie..Hier niet, pas vanaf vrijdag.
Haar man 'past op', ja, ook alweer zo'n veelzeggende term.
You can achieve anything that doesn't require skill or knowledge.
Week 6 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Hangmat schreef op 08 juli 2009 @ 09:07:

ziggie is gewoon een onruststokertje dat zich aan het vervelen is omdat ze haar drieling naar het KDV heeft gebracht voor 5 dagen per week terwijl ze geen baan heeft.
Och, wat wordt ik aggressief en kotsmisselijk van mensen als Ziggie. Zo lekker veroordelend. Oh ja, dat ben ik nu ook. So be it.
quote:Solomio schreef op 08 juli 2009 @ 09:08:

Haar man 'past op', ja, ook alweer zo'n veelzeggende term.Ik pas ook op. Doen we allebei. Komt omdat we van de 10 minuten 9 minuten lang "Pas OP!"moesten roepen naar Zwiepje. Dan is die term wel toepasselijk
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:26:

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

.(vast wel eerder gezegd maar geen zin om mijn kostbare - en zeldzame - tijd zonder kinderen te besteden aan zó'n ongenuanceerd standpunt) Newsflash: de meeste van die kinderen hebben ook vaders die hun kind er met een goed geweten heen brengen...
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 09:05:

En dan ? Is dat erg ofzo ?

Ik weet nog dat ik in mijn kraamweek op bed lag, de kraamzorg had vriend ook naar bed gestuurd om even bij te tanken, en toen heb ik hem idd heerlijk verwend.

Soms hebben we het er zelfs nog over, dat het zo lekker intiem en fijn was die keer.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:53:

IK WAS OP EEN KDV OMDAT DAT IN EEN GEBOUW ZAT WAAR OOK DE BIBLIOTHEEK INZIT BIJ ONS. IK DACHT: FF KIJKEN.

Ik zou mijn kinderen ook niet naar dit KDV brengen waar mensen als Ziggies zomaar naar binnen kunnen lopen.

Ontopic: Ziggies, het lijkt me dat je dit topic alleen bent gestart om mensen uit te lokken en dat je zelf geen kinderen hebt. Maar mocht dat toch zo zijn. Prima dat jij thuis wilt blijven om voor jouw kind(eren) te zorgen. Er zijn echter ook mensen die andere keuzes (moeten) maken. Deze keuzes zijn niet per definitie beter of slechter meer gewoon anders. Dat is dus geen reden om anderen te veroordelen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:Maleficent schreef op 08 juli 2009 @ 09:04:

[...]

Dat doe je dus helemaal verkeerd. Je moet de hele dag in bed liggen met kind op je buik en een boek lezen. Zeg een kind op mijn buik en een kind in mijn buik is me toch een beetje te gortig hoor
Mijn kind heb ik gewoon in de eerste week lekker een week lang in het ziekenhuis laten liggen. Dat is luxe joh! En nog gratis ook, beter dan een kdv!
Ziggies, misschien vinden sommige vrouwen het leuker om een dagje hun hersens te gebruiken i.p.v. te gaan shoppen?

Ik heb niet voor de kat z'n viool een opleiding genoten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven