Twijfel wat ik moet doen
maandag 18 mei 2026 om 15:14
Hey, even een vraag over wat jullie denken.
Ik ben met een ex waarmee ik jaren geleden samen was opnieuw aan het 'daten'.
Ikzelf kom uit een relatie sinds een half jaar die 8 jaar heeft geduurd.
Zij is nu 5 maand gescheiden en heeft een kindje, maar woont nog tot volgende maand samen met haar ex tot de verkoop van het huis.
We kunnen altijd enkel in het weekend afspreken, ze verzwijgt dit deels uit respect.
We komen beide uit slechte relaties waar we bedrogen zijn.
Ze blijft wel al af en toe slapen en de weekends lopen top.
Haar zoontje komt vaak al mee en lijken we samen dan gezinnetje te spelen.
Alles loopt vlot, ook met haar zoontje.
De papa heeft eigenlijk geen interesse in zijn zoon.
Zij heeft het echter nog moeilijk om dit al een 'relatie' te noemen, en als we samen zijn loopt alles top, maar in de midweek via berichten loopt alles wat koud.
Over toekomst, gevoelens,... alles wat zwaar zou kunnen aanvoelen, lukt niet, want dan klapt ze dicht.
Ze zei dat volgende maand, haar verhuis, in haar hoofd veel zal veranderen, en alles vlotter zal lopen, maar daar twijfel ik over.
Ik zie het wel met haar, en zij ook als ze er is.
We hebben al vele diepe gesprekken en hypothetische verhalen en scenarios overlopen.
Ik was haar nooit vergeten, en we spraken in de tussenjaren wel vaker af.
Ik heb echter vaker 'bevestiging' en warmte nodig tussendoor.
Ik mis haar ook echt elke dag.
Wil ik alles te snel laten lopen?
Want ik zou er eigenlijk al mee kunnen samenwonen.
Of hoe hiermee om te gaan?
Tx
Ik ben met een ex waarmee ik jaren geleden samen was opnieuw aan het 'daten'.
Ikzelf kom uit een relatie sinds een half jaar die 8 jaar heeft geduurd.
Zij is nu 5 maand gescheiden en heeft een kindje, maar woont nog tot volgende maand samen met haar ex tot de verkoop van het huis.
We kunnen altijd enkel in het weekend afspreken, ze verzwijgt dit deels uit respect.
We komen beide uit slechte relaties waar we bedrogen zijn.
Ze blijft wel al af en toe slapen en de weekends lopen top.
Haar zoontje komt vaak al mee en lijken we samen dan gezinnetje te spelen.
Alles loopt vlot, ook met haar zoontje.
De papa heeft eigenlijk geen interesse in zijn zoon.
Zij heeft het echter nog moeilijk om dit al een 'relatie' te noemen, en als we samen zijn loopt alles top, maar in de midweek via berichten loopt alles wat koud.
Over toekomst, gevoelens,... alles wat zwaar zou kunnen aanvoelen, lukt niet, want dan klapt ze dicht.
Ze zei dat volgende maand, haar verhuis, in haar hoofd veel zal veranderen, en alles vlotter zal lopen, maar daar twijfel ik over.
Ik zie het wel met haar, en zij ook als ze er is.
We hebben al vele diepe gesprekken en hypothetische verhalen en scenarios overlopen.
Ik was haar nooit vergeten, en we spraken in de tussenjaren wel vaker af.
Ik heb echter vaker 'bevestiging' en warmte nodig tussendoor.
Ik mis haar ook echt elke dag.
Wil ik alles te snel laten lopen?
Want ik zou er eigenlijk al mee kunnen samenwonen.
Of hoe hiermee om te gaan?
Tx
twijfeltje12 wijzigde dit bericht op 18-05-2026 16:29
Reden: Verduidelijking
Reden: Verduidelijking
1.78% gewijzigd
maandag 18 mei 2026 om 15:30
Je bent nog maar een half jaar vrijgezel en nu zit je een andere vrouw (die nog helemaal midden in een scheiding ligt) alweer een relatie op te dringen? En gezinnetje te spelen met haar kind? Me dunkt dat je veel te snel gaat.
Wat is er mis met een jaartje vrijgezel zijn eigenlijk? Waarom kunnen mannen dat niet?
Laat die arme vrouw eens lekker met rust en kijk over een half jaar tot een jaar nog maar eens hoe de vlag erbij hangt.
Wat is er mis met een jaartje vrijgezel zijn eigenlijk? Waarom kunnen mannen dat niet?
Laat die arme vrouw eens lekker met rust en kijk over een half jaar tot een jaar nog maar eens hoe de vlag erbij hangt.
maandag 18 mei 2026 om 15:33
Mijn advies; jullie moeten beide eerst je oude relaties verwerken en echt afronden, pas dan ben je toe aan het bouwen aan een nieuwe relatie.
Nu klinkt het als een vertrouwd invullen van de weekends. Geen gezeur, gen echt oude koeien, alleen maar gezellig samen zijn. Dat is meestal een onvoldoende basis voor een relatie.
Nu klinkt het als een vertrouwd invullen van de weekends. Geen gezeur, gen echt oude koeien, alleen maar gezellig samen zijn. Dat is meestal een onvoldoende basis voor een relatie.
maandag 18 mei 2026 om 15:36
Ik ken genoeg vrouwen die dat ook niet kunnen en al een relatie hebben voor ze de andere hebben beëindigen.Taskmaster schreef: ↑18-05-2026 15:30Wat is er mis met een jaartje vrijgezel zijn eigenlijk? Waarom kunnen mannen dat niet?
To, geef het de kans. Ze woont nu nog bij haar ex. Dat is een hele gekke situatie lijkt me. Wacht even af hoe het gaat als ze op zichzelf woont. En wat waterqirl zegt. Hebben jullie de breuk met jullie ex al verwerkt? Dit gaat wel erg snel allemaal.
maandag 18 mei 2026 om 15:45
maandag 18 mei 2026 om 16:21
maandag 18 mei 2026 om 16:46
Ja, je wil duidelijk alles te snel laten lopen.
Weet je voor jezelf wat precies het gat is dat ze opvult? Wat is het dat je mist als ze niet beschikbaar is?
Wanneer je heel verliefd bent of een heel leuk nieuw iets in het leven hebt dan kan je er soms geen genoeg van krijgen. Bij iedere kans die je krijgt schreeuw je van de daken Ja!
Maar zo klinkt je verhaal niet. Je verhaal klinkt afhankelijk en ontevreden. Wanneer zij niet beschikbaar is heb jij een probleem. En de oplossing van dat probleem zie jij in een gedragsverandering die nodig is bij haar.
Niet alleen ga je veel te snel, wat je wil bouwen heeft op deze manier straks ook een heel wankel fundament.
Weet je voor jezelf wat precies het gat is dat ze opvult? Wat is het dat je mist als ze niet beschikbaar is?
Wanneer je heel verliefd bent of een heel leuk nieuw iets in het leven hebt dan kan je er soms geen genoeg van krijgen. Bij iedere kans die je krijgt schreeuw je van de daken Ja!
Maar zo klinkt je verhaal niet. Je verhaal klinkt afhankelijk en ontevreden. Wanneer zij niet beschikbaar is heb jij een probleem. En de oplossing van dat probleem zie jij in een gedragsverandering die nodig is bij haar.
Niet alleen ga je veel te snel, wat je wil bouwen heeft op deze manier straks ook een heel wankel fundament.
maandag 18 mei 2026 om 17:12
Ja, meteen eens met de eerste reactie. Natuurlijk ga je bespottelijk snel. Ik zou trouwens ook voorzichtig zijn met je kritiek richting haar ex. Je kent alleen haar kant. Geen interesse in zijn kind? Is dat wel zo? Laat je je niet een beetje manipuleren?Taskmaster schreef: ↑18-05-2026 15:30Je bent nog maar een half jaar vrijgezel en nu zit je een andere vrouw (die nog helemaal midden in een scheiding ligt) alweer een relatie op te dringen? En gezinnetje te spelen met haar kind? Me dunkt dat je veel te snel gaat.
maandag 18 mei 2026 om 17:22
Is er een reden waarom ze nog niet is ingetrokken bij jou met haar kind?
En waarom ze nog niet zwanger is?
Het moet namelijk natuurlijk wel vooruitgaan zodat er niet teveel leeftijdsverschil is.
Jullie gaan bespottelijk veel te snel.
Waar denkt die kerel overigens dat zij en kind in 't weekend zijn?
Of zit hij dan ook al elders op een andere wei en interesseert het hem eigenlijk geen barst?
Arm kind.
En waarom ze nog niet zwanger is?
Het moet namelijk natuurlijk wel vooruitgaan zodat er niet teveel leeftijdsverschil is.
Jullie gaan bespottelijk veel te snel.
Waar denkt die kerel overigens dat zij en kind in 't weekend zijn?
Of zit hij dan ook al elders op een andere wei en interesseert het hem eigenlijk geen barst?
Arm kind.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 18 mei 2026 om 21:11
Inderdaad.
En hier verzwijg je dat je met je 'ex' al jaren liep te rommelen tijdens je relatie. Dus zo fraai is het ook allemaal niet.
Maar goed, ook hier dan: je 'nieuwe' vriendin wil je niet. Read the room.
maandag 18 mei 2026 om 21:39
Vooral voor het kind. Dit is toch mega verwarrend.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 19 mei 2026 om 07:44
Ze klapt dicht, schrijf je. Daaruit kun je opmaken dat je veel te snel gaat.
“Te snel” is niet een moreel oordeel op een forum.
Als er een vlinder op je hand gaat zitten, wat doe je dan? Snel een doosje pakken om hem in te doen? En lukt dat?
beuwark, suffe metaforen op de vroege ochtend. Sorry daarvoor.
“Te snel” is niet een moreel oordeel op een forum.
Als er een vlinder op je hand gaat zitten, wat doe je dan? Snel een doosje pakken om hem in te doen? En lukt dat?
dinsdag 19 mei 2026 om 15:08
Lijkt me niet toch?
Zoveel ingrediënten voor drama passen niet in een waargebeurd verhaal…
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in