kinderfeestje 5 jarige

26-04-2010 21:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni wordt onze oudste alweer 5 jaar, tijd voor het eerste kinderfeestje! Ze zal ongeveer 5 kindjes uitnodigen denk ik, waarschijnlijk meisjes en een enkel jongetje misschien. We willen het gewoon thuis vieren, liefst in de tuin, zal wel lukken want half juni is het eigenlijk altijd wel mooi weer. Wie heeft ideeen, tips en truuks, do's en vooral don'ts? verhalen over eigen ervaringen? (en ja hierover zijn eerdere topics geweest en die heb ik gelezen, maar nieuwe lezers hebben nieuwe reacties, toch!? ). Bedankt voor jullie reacties!
Mijn moeder zette altijd een speurtocht voor ons uit. Is wel wat werk, maar dan heb je ook wat :-) .
Doe niet teveel: die kleintjes vinden het vaak al enorm leuk om samen te spelen in de tuin met het (nieuwe) speelgoed. Laat ze lekker een caketje maken met slagroom en smarties enzo, daarna spelen en daarna patatjes en naar huis. Misschien tijdens de patatjes een tekenfilm (als ze zich zo lang kunnen concentreren). Spelletjes voor in de tuin voor als ze zich vervelen: spijkerpoepen, met een ei op een lepel, tuinslag om nat te spuiten. Ik zal het vooral lekker uitbundig aankleden, staat hartstikke vrolijk, vinden ze volgens mij helemaal te gek.
Ik heb over 3 weken het feestje voor mijn dan 5 jarige dochter. Dus ik kan alleen zeggen wat ik van plan ben.

Er mogen 5 kindjes komen, 4 jongens en 1 meisje. Om het makkelijker te maken heb ik een thema, in dit geval piraten en prinsessen. We beginnen met cadeautjes uitpakken, in spelvorm. Daarna cakeje versieren. Dan een knutsel, bv een muts maken. Ik moet nog even goed de details bedenken. Daarna een speurtocht, langs een speeltuintje waar ze kunnen uitrazen. Bij thuiskomst staat een schatkist met cadeautjes en snoepjes en dan gaan we frietjes eten en dan naar huis.

Dit alles op woensdag middag van half 2 tot ong half 6. Verder mogen de kindjes verkleed komen. De uitnodiging wordt in piratenstijl en ook zorg ik voor ooglapjes etc.

Ik moet het allemaalnog uitwerken hoor maar dit is in grote lijnen wat er zal gebeuren. Hoop ik, haha!! Ik laat het wel weten na afloop .
Wafels maken met slagroom en smarties is altijd succes.

Als het lekker weer is kun je misschien spelletjes met water in de tuin doen. Waterballonnen of een bak water met snoepjes erin die ze moeten opvissen.

Of hou een 'fotoshoot' in de tuin, aangezien het vooral meisjes zullen zijn, zullen ze dat wel leuk vinden. Foto's zijn meteen een leuk aandenken.

Om te eten, broodjes met knakworstje of frikandel/kroket.
Mijn oudste is afgelopen februari 5 geworden.

Toen was het nog -15 dus hebben we binnen spelletjes gedaan,cake versierd,frietjes gegeten etc.

Veel vriendjes gingen bowlen of naar de film,maar dit hele eenvoudige feestje vonden ze minstens zo leuk.

Hij had 4 meisjes&3jongens(dus 4 met hem erbij) uitgenodigd.

Ik had een scorebord gemaakt,en na de spelletjes deden we een prijsuitreiking op een podium, iedereen kreeg toen een medaille(6 voor 1 euro blokker).

En idd een groepsfoto gemaakt,snel uitgeprint en iedereen mee naar huis gegeven.

Veel plezier!
Wij gaan naar de bioscoop. Mijn zoontje viert over zo'n 3 weken ook zijn 5e verjaardag en heeft al het een en ander gezien van zijn zus. Bowlen is ook erg en kunnen die kleintjes echt al.

Daarna gaan wij thuis pannekoeken eten.

Met zijn zus zijn we naar de mac geweest toen ze, 4, 5 en 6 werd. Dat doen ze daar hartstikke leuk.
Ik heb toen koekjes gebakken met de mannen. Deeg had ik al klaar gemaakt en als de koekjes in de oven lagen speelden ze even met het speelgoed dat hier in huis was. Tussendoor ook nog ene spelletje snoepjehappen gedaan, altijd leuk. De mannekes vonden het prima om gewoon te spelen, dat vonden ze wel het leukste eigenlijk. En bij het naar huis gaan eigengebakken koekjes meenemen
Wat wij gedaan hebben toen zoon 5 werd:

Kindjes kwamen om half 11 (op zaterdag).

Cadeautjes laten verstoppen, jarige zoekt ze op.

Tegen de verwachting in gingen de jongens (5 stuks) vervolgens 3 kwartier spelen met de cadeaus!

Daarna cakejes versieren met slagroom, hageltjes, enzovoort. En dat dan opeten natuurlijk.

Toen een speurtocht, ik ging vooruit en zette pijlen, mijn vriend kwam er achteraan met de jochies. Af en toe deed ik er een opdracht tussen als 'zing een liedje voor de jarige' of 'hinkel tot de streep'.

Uiteindelijk kwamen we uit bij de snackbar, waar ze patatjes kregen, waar ze overigens geen trek in hadden omdat ze nog vol zaten van de cake .

Eenmaal thuis hadden we nog een half uurtje en hebben we gesjoeld: met een dobbelsteen gooien, en zoveel ogen als je gooit, zoveel stenen mag je sjoelen.

Om 14 uur iedereen weer thuis gebracht.

Was prima te doen. Ik vond het wel fijn om naar buiten te gaan, dus als het even kan, zou ik dat doen.
De meest simpele feestje doen het in onze buurt nog het best. Ik zou met een 5-jarige geen uren doen hoor. Ik vind 4 uur harstikke lang. Van 14.00 tot 17.00 is prima (zonder eten).

Speeltuin in de buurt, knutselen, cadeautjes verstoppen en cakje versieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven