Kinderfeestjes, wat kan wel en wat niet?

17-09-2016 22:08 131 berichten
Mijn zoon van 11 jaar kart al een paar jaar. Hij is net jarig geweest en we zijn nu bezig om zijn kinderfeest te plannen. Hij wilde graag gaan karten, maar de moeder van zijn beste vriend gaf aan dat haar zoon niet mee zou mogen. Ze vindt het te gevaarlijk en ik begrijp dat wel. Dus gaan we iets anders doen, mijn zoon wil natuurlijk wel dat zijn beste vriend op zijn feestje komt.

Ze vertelde me dat ze een ander kinderfeest ook geen goed idee vond. Haar zoon, toen 10 jaar, werd uitgenodigd voor een zwemfeest. In de avond, disco zwemmen in een zwemparadijs. Ze vond dat te massaal en te druk, en omdat het ook een behoorlijk groot zwembad is vond ze dat die ouders nooit genoeg overzicht zouden kunnen hebben op de kinderen.

Nu vraag ik me af, wat kan wel en wat kan niet?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 september 2016 @ 23:02:

Midgetgolf , bowlen, lasergamen, survivalbaan, film, pannenkoekenboot, achter de schermen bij een dierentuin, ... Dan heb je het wel zo'n beetje gehad op die leeftijd. Of je moet een godsvermogen kunnen en willen betalen.Leuk! Ik doe hier veel ideeën op. Google maakt overuren hier Die pannenkoekenboot is helaas niet in onze buurt maar achter de schermen bij een dierentuin weer wel, ik wist niet eens dat het kon, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Lasergamen...

De kinderen knalden keihard tegen elkaar en de obstakels op terwijl de kloekouders in huwelijkscrisis een laatste poging deden om in stroboscooplicht met wat gefriemel hun huwelijk nog te redden. (Waar gebeurd)

Klimmen

Meisje Voldemort wenst haar eigen touwen te zekeren. (Fantasie gebaseerd op informatie uit mijn gebrekkige geheugen)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Veeeeel te gevaarlijk dat klimmen. Wedden?

Zoon wordt zes, vriendjes gaan vooral op speurtocht of naar binnenspeeltuin. Kinderen van collega's gaan klimmen of andere coole dingen.

Waar is de moeder bang voor en is het terecht?
quote:sssssst schreef op 17 september 2016 @ 22:22:

[...]

Oma verteld: toen ik elf was gingen we ook niet meer koekhappen. Schaatsen, bowlen, zwemmen, en heel nieuwerwets keken we ook wel eens een video, wouw, dat was leuk! Video was nog zo nieuw dat niet iedereen dat had.

Oma vertelT

On topic:

Overigens is mijn dochter vorig jaar al naar een zwemfeest geweest; ze was toen 7 jaar. Wel met drie diploma's op zak.

Ik zou het feestje laten bepalen door je zoon en niet door een angstige moeder.
quote:feow schreef op 17 september 2016 @ 23:12:

Lasergamen...

De kinderen knalden keihard tegen elkaar en de obstakels op terwijl de kloekouders in huwelijkscrisis een laatste poging deden om in stroboscooplicht met wat gefriemel hun huwelijk nog te redden. (Waar gebeurd)

Klimmen

Meisje Voldemort wenst haar eigen touwen te zekeren. (Fantasie gebaseerd op informatie uit mijn gebrekkige geheugen)Wie is meisje Voldemort? Of ben jij aan het dubbelnicken?
quote:yajes schreef op 17 september 2016 @ 23:21:

[...]

Oma vertelT

On topic:

Overigens is mijn dochter vorig jaar al naar een zwemfeest geweest; ze was toen 7 jaar. Wel met drie diploma's op zak.

Ik zou het feestje laten bepalen door je zoon en niet door een angstige moeder.
quote:minnimouse schreef op 17 september 2016 @ 23:23:

[...]

Wie is meisje Voldemort? Of ben jij aan het dubbelnicken?
Wat vind je van een escaperoom? Die hebben ze tegenwoordig ook voor kinderen.
Meisje Voldemort is de dochter van Lady Voldemort.

Tsjongejongejonge, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:yajes schreef op 17 september 2016 @ 23:21:

[...]

Oma vertelT

On topic:

Ik zou het feestje laten bepalen door je zoon en niet door een angstige moeder.Dat zou wel betekenen dat de beste vriend van hem niet op zijn feest zou komen vandaar dat we iets anders gaan doen. Hij wil natuurlijk wel dat zijn beste vriend komt, en die moeder zou dat niet toestaan, helaas.
quote:fleuriez schreef op 17 september 2016 @ 23:34:

[...]

Dat zou wel betekenen dat de beste vriend van hem niet op zijn feest zou komen vandaar dat we iets anders gaan doen. Hij wil natuurlijk wel dat zijn beste vriend komt, en die moeder zou dat niet toestaan, helaas.Dat zou inderdaad sneu zijn. Aan de andere kant leert ze hierdoor misschien wel beter haar kind los te laten. Misschien is het meer een dreiging van haar?
Wat voor feestjes geeft die jongen zelf? En heb je aan moeders gevraagd wat ze dan wel acceptabel vindt?
quote:lemoos2 schreef op 17 september 2016 @ 22:17:

Mijn zoon zou als hij 11 was naar beide feestjes mogen gaan. Al was het maar omdat hij waarschijnlijk zou uitbreken, desnoods dwars door de deur, bij de wetenschap dat de rest ging karten .

En met 11 jaar mag ik toch hopen dat er inmiddels de nodige zwemdiploma's zijn behaald.

Precies! En vooral ook dat uitbreken

Ik vind de moeder wel erg overbezorgd hoor.

Blijft er nog wel iets leuks over om.te kiezen als activiteit?
quote:Starshine-2 schreef op 17 september 2016 @ 23:44:

Wat voor feestjes geeft die jongen zelf? En heb je aan moeders gevraagd wat ze dan wel acceptabel vindt?Dat vriendje geeft altijd leuke feestjes. Om het niet te herkenbaar te maken hou ik het beknopt, maar vorig jaar hebben ze op zijn feest een speurtocht gedaan door de bossen. Mijn zoon vond het geweldig.
quote:lilalinda schreef op 17 september 2016 @ 22:27:

Ja! Klimbos ook goed idee

Ik vind een klimbos enger dan karten!

Pffft. Die hoogtes alleen al.

En dan over die wankele touwtjes van de ene naar de andere boom. Brrr.

Zul je ook zien dat er 1 tussenzit die na de 3e boom niet verder durft en daar op eenzame hoogte staat te wachten op redding. En het pispaaltje van de rest wordt.

Nee. Karten! Veel leuker.

Dan moet vriendje maar een keer apart langskomen om zoons verjaardag te vieren.
quote:tvandattum schreef op 17 september 2016 @ 23:58:

[...]

Ik vind een klimbos enger dan karten!

Pffft. Die hoogtes alleen al.

En dan over die wankele touwtjes van de ene naar de andere boom. Brrr.

Zul je ook zien dat er 1 tussenzit die na de 3e boom niet verder durft en daar op eenzame hoogte staat te wachten op redding. En het pispaaltje van de rest wordt.

Nee. Karten! Veel leuker.

Dan moet vriendje maar een keer apart langskomen om zoons verjaardag te vieren.Inderdaad
Mijn oudste word bijna 13 maar doe had op haar 11de al veel zwemfeestjes gehad , karten had ze ook mogen doen, heeft ze al wel eens gedaan alleen niet met een feestje. Die doet alles zelf al, op haar 6de verjaardg kreeg ze een quad..

Mijn middelste word 7 en zelfs zij heeft al een zwemfeestje gehad, moet er wel bij zeggen dag ze haar a, b en c heeft anders had ze niet mee gemogen.

Ik vind dAt kinderen zelf alles moeten ontdekken, tuurlijk ben je met bepaalde dingen voorzichtiger maar over het algemeen ben ik best vrij . Behalve met

Mijn jongste en water , ben als de dood dan dat hij ergens verdrinkt ofzo. Hij is 3 jaar en mag en kan al vrij veel maar tot hij zijn diploma heb blijft hij dicht bij mij Haha
Mijn dochter (bijna 11) zou bij al deze feestjes mee mogen. Mijn zoon (bijna 11) niet maar dat is omdat hij een handicap heeft waardoor activiteiten of niet kunnen of gevaarlijker zijn. Dus dan ben ik wat voorzichtiger en dan mag het niet altijd. Soms ga ik mee en dan kan het wel. Daarnaast word hij natuurlijk ook ouder en probeer ik hem wat meer los te laten. Maar als ik van te voren al weet dat hij toch niet mee kan doen dan gaat hij niet mee want dan is er voor niemand wat aan. Maar dat is dus alleen daarom. Op zich vind ik karten en lasergamen en naar tropische zwembaden volkomen normaal voor een 11 jarige. Mijn dochter zou zeker mogen.

Mijn kinderen hebben zelf gekozen om te gaan bowlen dit jaar en daarna uiteraard wat eten. Mijn dochter had wel een klimfeestje gewild maar dan hadden we twee feestjes moeten vieren want tweelingbroer kan dat niet. Ik heb voorgesteld dat ze allebei een eigen feestje vieren maar ze wilden toch liever samen. Dus vandaar bowlen.
Wat hier iemand al eerder al aangegeven heeft, ik vind er niets mis mee om een feest thuis te geven.

Mijn zoon heeft een vriendengroep waarvan de helft adhd heeft en daarbij 2 met add. Ik heb 2 x een thuisfeest georganiseerd. Ik doe het niet meer.

Mijn zoon heeft trouwens geen add of adhd, maar die vrienden zijn druk, soms. En als ze afspreken vind ik het leuk, maar met 10 tegelijk is dat 10x drukker.
Mijn kinderen hadden op beide feestjes mee gemogen.

Ik ging op mijn kinderfeestjes meestal zwemmen in een gewoon zwembad en daarna thuis pannenkoeken eten. Tot drie kinderen mocht ik ook naar de bioscoop.
quote:fleuriez schreef op 18 september 2016 @ 01:53:

Wat hier iemand al eerder al aangegeven heeft, ik vind er niets mis mee om een feest thuis te geven.

Mijn zoon heeft een vriendengroep waarvan de helft adhd heeft en daarbij 2 met add. Ik heb 2 x een thuisfeest georganiseerd. Ik doe het niet meer.

Mijn zoon heeft trouwens geen add of adhd, maar die vrienden zijn druk, soms. En als ze afspreken vind ik het leuk, maar met 10 tegelijk is dat 10x drukker.Ook zonder adhd kinderen moet ik er niet aan denken. Geen feestjes thuis bij meer dan 5 kinderen. En zeker niet als ze ouder zijn.
Die moeder komt me een tikkeltje overbezorgd over, maar echte wat kan wel/ wat niet, zijn er volgens mij niet. Het is een kwestie van gezond verstand gebruiken.

Mijn zoon wordt binnenkort 8 en wilde ook een zwemfeest. Mocht van ons, maar wel een overzichtelijk zwembad en even checken of de genodigden in ieder geval A hebben. Uiteindelijk had het zwembad in de buurt geen aparte feestarrangement en nu gaan we naar de binnenspeeltuin. Dochter wordt binnenkort 6 en wilde hetzelfde als haar broer. Bij haar was het antwoord op een zwemfeestje nee. De meeste van haar leeftijd hebben nog geen A.

Er is een regel om genodigden per leeftijd uit te nodigen, maar dat is geen vereiste. Bij ons mogen ze zes kinderen uit nodigen als we ergens heen gaan, met zoon en dochter erbij hebben we niet meer plaats in de auto. Willen ze meer dan wordt het een thuisfeest.

De eerste feestjes hebben we op school de uitnodigingen in de klas uitgedeeld. Maar sinds ik mijn dochters teleurgestelde gezicht zag, toen een kindje uitnodigingen uitdeelde en zij niks kreeg, doen we het anders. Er zijn altijd kinderen die niet uitgenodigd worden. En aangezien je nou eenmaal niet een hele klas kan uitnodigen, bezorgen we de uitnodigingen thuis.

Het zijn geen vaststaande regels, ieder doet het op zijn eigen manier. Kwestie van inschatten en gezond verstand
Volgens mij (maar reeds aangegeven dat ik een gebrekkig geheugen heb en kan er dus naast zitten) schreef lady Voldemort ooit dat ze bij klimmen altijd d'r eigen touwen wil doen. En dat stelde ik me voor, zo'n kind dat ik het klimbos d'r eigen zekering even gaat bijwerken.

Duh.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik ben na mijn eerste kleuterfeest gestopt met festjes thuis geven. We maakten ze wel moe, buiten of in een binnenspeeltuin oid.

Thuis zat ik met gestreste katten en een huis vol rotzooi, dus hup wegwezen!

Tot we op de slaapfeestjes leeftijd kwamen, allemaal naar zolder met een paar zakken chips en flessen cola (nee hoor, Pejeka, ze krijgen gewoon roosvice, die cola is een grapje).
Het leukste kinderfeestje wat ik me kan herinneren was van een jongen uit mijn klas, zal toen 10 of 11 geweest zijn.

Het was een griezelfeest, we hebben een enge film gekeken (die wel bij de leeftijd past uiteraard) en mochten daarna met z'n alleen in tentjes in de achtertuin kamperen. Het was toen ook nog eens volle maan wat het extra eng maakte want de film ging over een weerwolf.

Overigens vind ik karten, zwemmen en een klimpark heel normaal voor kinderen van die leeftijd. Zolang er begeleiding is en de kinderen in de gaten gehouden worden is er toch niks aan de hand? Je kind kan ook een gat in zijn hoofd vallen met zakdoekje-leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven