Kinderhoofdkussen??

14-10-2009 22:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op welke leeftijd hebben jullie kindjes een hoofdkussen gekregen?? Ik realiseerde me opeens dat mijn 3 jarige nog steeds geen kussen heeft, maar heb ook geen idee of hier 'richtlijnen' voor zijn. En wanneer het dan eindelijk zo ver is: ik neem aan dat een standaard kussen te groot c.q. dik is?? Enig idee waar ik dan dus een kinderkussen kan vinden??
Bij Prenatal heb je kinderkussens, die zijn heel plat.
Mijn nichtje is bijna 4, en heeft ook pas sinds kort een hoofdkussen hoor! Ook zo'n hele platte trouwens...
er bestaan tegenwoordig zelfs kussens voor baby"s
Is wel een kussen dan beter voor een kind dan geen kussen?

Kruimel is 6 en wil er geen. Buiten een kussengevecht ziet hij niet in waarom je daarmee in je bed zou gaan liggen.

Heb me eigenlijk nooit afgevraagd of het beter is of niet om een kussen te gebruiken

Ik heb zelf overigens tot mijn twintigste op een flinterdun ( denk baby kussen) geslapen, heerlijk.
Ik heb geen kinderen maar ik zie voor me dat als een kind op haar/zijn zij slaapt, dat het hoofd dan in een rare knik ligt. Dat kan toch nooit goed zijn voor iemand die in de groei is.
Hema verkoopt ook kinderkussens.

Dochter heeft pas geleden, met ruim 2,5, een kussen gekregen. Zij lag de laayste tijd altijd met haar hoofd op haar grootste knuffelbeer, en dan leek een echt kussen me toch wat comfortabeler. Haar broer heeft pas toen hij 3,5 was een kussen gekregen. Als ik 's nachts bij hem ga kijken, ligt hij overigens 9 van de 10 níet op zijn kussen.
Tja, ik kan me eigenlijk niet zo goed meer heugen hoe het 'vroegah' in mijn jeugd ging met hoofdkussens. Maar lijkt me wel lekker comfortabel voor mijn kruimel. Kan het gewon proberen om te zien of het bevalt, zo niet dan ook goed (mss wel beter)

Na de tip van Pammie (Prenatal), ben ik even gaan surfen bij mijn hofleverancier good old HEMA en wat blijkt, die hebben ook een heus kinderkussen in het assortiment. Dames, er gaat hier een wereld voor me open.... :-) !!
Beter bed heeft kussens te koop waar je de dikte zelf van kunt bepalen. Je haalt net zo veel vulling eruit als je wilt. Ideaal! Ze kunnen ook in de wasmachine, wel zo gemakkelijk. Toen de kinderen ongeveer 3 jaar waren kregen ze in hun grote bed een kussen.
Beide kinders kregen hier bij hun 'grote kindjeskamer' (red: uit het ledikant, dus) het allergoedkoopste kussen van IKEA. Hasske plat en het kost geen drol.

En ze zijn er allebei heel blij mee.

Waarom een kussen? omdat er een sloop bij het dekbed van het Grote Bed zat en ze allebei met een knuffel onder hun hoofd sliepen.
Dochter van 2,5 heeft ook zo'n kinderkussen, ik had m al een hele tijd geleden gekregen van iemand. Dochterlief had laatst opeens in de gaten dat wij kussens op ons bed hebben en wilde ook, dus tadaaa, had gelijk een kussen. En is idd ook leuker bij het dekbedovertrek natuurlijk.
quote:Haley schreef op 14 oktober 2009 @ 22:31:

Ik heb geen kinderen maar ik zie voor me dat als een kind op haar/zijn zij slaapt, dat het hoofd dan in een rare knik ligt. Dat kan toch nooit goed zijn voor iemand die in de groei is.Het is juist voor een kindje heel erg goed om zonder kussen te slapen. De stand van de rug en nek zijn anders dan bij volwassenen. Het advies is om in het 4e levensjaar over te gaan naar een kussen.
Ik heb hier kussen van ikea, ook speciaal voor kinderen. Zoon is nu net 2 en ligt er heerlijk op. Wat ons er toe heeft gedreven het nu al te geven is dat hij dus in de meest vreemde kronkels ging liggen om ergens met zn hoofd op te liggen. Nu hij een kussentje heeft ligt hij heerlijk rustig in zn bedje en haalt hij geen kapriolen meer uit om ergens op te liggen. In de folder van CB staat vanaf 2 jaar, maar daar zullen de meningen wel over verschillen zoals met zoveel zaken.
Ik had een gewoon kussen over en heb daar gewoon bijna alle vulling uitgehaald en weer netjes dicht genaaid. Gaat ook prima. Die van ons sliep al een tijdje op een pooh beer kussen, maar dat vond ik toch eigenlijk niet zo geslaagd dus maar even snel zo opgelost. Ze is trouwens bijna 3.
Het kinderkussen van de Hema is zelfs in de aanbieding deze week. Euro of 6 dacht ik.

Mijn dochter van bijna 3 heeft het kussensloop als kussen liggen maar er zit niks in. Ze ligt ook eigenlijk altijd op haar buik en dan is een kussen toch niet zo fijn.

Zolang zij er niet naar taalt laten we het lekker zo.
Hier pas rond de 3,5 een kussen, eerder vind ik het niet goed voor de nek en de rug, het wordt ook afgeraden. Toen ze van een peuterbed naar een 'echt' bed ging kreeg ze een kussen.
Mijn dochter is 3,5 en heeft nog geen kussen. Toevallig begon mijn vriend er deze week over, maa rik heb ook zoiets van zolang ze het zelf nog niet mist, laat ik het zo. Ze ligt altijd op der buik en ik vind dat best eng met zo'n kussen.
Mijn dochter van bijna 3 slaapt sinds ze 2 is op een kinderkussen van de Hema. Megaplat, kan me niet voorstellen dat het lekker ligt. Maar toen ging ze naar een 'groot' bed (peuterbed) en kreeg ze dus ook 'groot' beddengoed. Bij de Hema gelijk een peuterdekbed en een peuterkussen gehaald, lag gewoon bij de peuterdekbedovertrekken

Maar als je kindje er niet om taalt, zou ik het lekker zo laten. Hij komt er vanzelf om vragen. En als hij steeds een knuffelbeest als kussen gaat gebruiken is hij er ook aan toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven