Kinderkleding maat

04-10-2009 19:59 65 berichten
Ik heb geen verstand van kinder/babykleding maten. Ik wil iets via internet bestellen als cadeautje, het is een tuniekje met broekje in de maten 50/62/68. Welke leeftijd hoort ongeveer bij welke maat?
Of kies voor maat 74, want daar zitten babies relatief lang in.
Maat 68 bij 1 jaar, of bij 6 maanden!? Kunnen die babies zich gewoon niet aan de groeicurve houden? Potverdorie!
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt ook heel erg per merk, mijn zoontje had een pakje van Noppies in maat 56 dat in de kraamweek al aan de krappe kant was, terwijl hij een pakje had van Name it in maat 50 dat hij nog weken gedragen heeft.

Als het een kraamcadeautje is zou ik voor maat 62 gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Behalve dat sommige baby's 50 nooit dragen ben ik er inmiddels achter dat baby's ook heel snel uit 56 zijn. Zo zonde, heb je je best gedaan om iets leuks te vinden en dan kan het maar zo kort aan. Minipimm heeft nu net maat 74 met 10 maanden maar schiet ineens door naar 80. Hij heeft heel lang 68 aan gehad.

Het leuke van 68 is dat (mits je nichtje binnenkort geboren wordt) het ongeveer in de lente/zomer gedragen kan worden. Dan kan het leuk met legging of maillot, en leuke romper/truitje. Maar bij mooi weer kan het ook zonder.

De maat is trouwens ook per merk nog erg verschillend. Gaat het om een bekend merk?
Het is van mexx.
mexx vond ik niet raar groot of klein vallen
Ik vond Mexx juist klein vallen. Ik zou voor maat 68 gaan
Sluit me bij Reisa aan, vond mexx ook klein vallen.
Ik vind mexx heel normaal vallen.
Hihi, ja wat is het nou!?
Mijn dochter (bij geboorte 3250 gram) had tot 5 maanden maat 50, tot 8 maanden maat 56, tot 11-12 maanden maat 62 en met haar eerste verjaardag maat 68

Nu bijna 4 en maat 92

Dus ik zou echt even bij de ouders informeren...
Mexx valt een maatje kleiner, mijn dochter heeft er 98/104 van en normaal maat 92 ik koop het heel veel omdat het ook vrij smal valt
Dochter had ook een prachtig tuniekje van spijkerstof van Mexx gekregen. Was maat 68. Dat heeft ze 1 x gedragen toen ze 2 weken oud was...daarna paste het niet meer. Zo zonde, was zo'n leuk ding!

Dochter was dan wel ook een wat grotere baby
Ja, dat vind ik echt.
En iets in maat 74, dat kunnen ze aan tussen 6 en 12 maanden?
mijn popje is nu 9 mnd en heeft maat 74
Is jouw popje een klein uitgevallen popje, of een gemiddeld popje?
Ben je er nog niet uit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 09 oktober 2009 @ 21:33:

Ben je er nog niet uit? Ik vind die kleertjes allemaal zoooooooo leuk, maar dan zit je wel te twijfelen met: moet ze dit als pas geborene aan, of is dit leuker voor als ze een half jaar is? En kleding uitgezocht door tante Rollergirl wordt dat kind aangetrokken, al vinden ze het nog ze lelijk. Ik, die babykleertjes uitzoekt, dat is namelijk een godswonder. Maar ik heb online geshopt en zojuist mijn bestelling geplaatst. Oh je zou het moeten zien, echt, je zou er bijna een kindje om willen. Heel lief, maar niet te tuttig en te fruttig.
Bij de geboorte van dochterlief was mt 50 te groot. Ze was 44 cm en 6 pond. Overigens gewoon op tijd, dus niets vreemd.

Maat 56 met 3 maanden.

Maat 62 met 6 maanden.

Maat 68 met 9 maanden

maat 74 met 12 maanden

Vraag de ouders welke maat ze het liefst willen hebben. Ik weet nog dat schoonzus en zwager graag kleertjes in maat 50 wilden, want de rest was allemaal veel te groot.
Als je een link of foto'tje plaatst kunnen we even meegenieten van de leuke kleertjes.

En welke maat is het nou geworden?

Wilde precies hetzelfde vragen als pebbles.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb twee verschillende maten besteld. Aangezien de meesten aangaven dat mexx wat kleiner valt, ben ik daarmee voor maat 68 gegaan, ervan uitgaande dat dit dus eigenlijk een maatje kleiner is.

Het lukt me niet om een goeie foto te linken. Je kunt het zien op de mexx site.
Ik zou het toch gevraagd hebben als ik jou was... Mijn dochter is net 1 geworden, en draagt nu 68, en een kleine 74. Kun je het eventueel ruilen?

Ik vind Mexx ook gewoon vallen trouwens.

En gefeliciteerd!
Zo dan? Als het goed is zie je 'schoentjes' (nou ja, duidelijk niet om op te lopen).

Klik
quote:Iris26 schreef op 09 oktober 2009 @ 21:52:

Ik zou het toch gevraagd hebben als ik jou was... Mijn dochter is net 1 geworden, en draagt nu 68, en een kleine 74. Kun je het eventueel ruilen?

Ik vind Mexx ook gewoon vallen trouwens.

En gefeliciteerd! Yep, kan het ruilen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven