Kinderkleding maat

zondag 4 oktober 2009 om 21:11
Het verschilt ook heel erg per merk, mijn zoontje had een pakje van Noppies in maat 56 dat in de kraamweek al aan de krappe kant was, terwijl hij een pakje had van Name it in maat 50 dat hij nog weken gedragen heeft.
Als het een kraamcadeautje is zou ik voor maat 62 gaan.
Als het een kraamcadeautje is zou ik voor maat 62 gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 4 oktober 2009 om 21:13
Behalve dat sommige baby's 50 nooit dragen ben ik er inmiddels achter dat baby's ook heel snel uit 56 zijn. Zo zonde, heb je je best gedaan om iets leuks te vinden en dan kan het maar zo kort aan. Minipimm heeft nu net maat 74 met 10 maanden maar schiet ineens door naar 80. Hij heeft heel lang 68 aan gehad.
Het leuke van 68 is dat (mits je nichtje binnenkort geboren wordt) het ongeveer in de lente/zomer gedragen kan worden. Dan kan het leuk met legging of maillot, en leuke romper/truitje. Maar bij mooi weer kan het ook zonder.
De maat is trouwens ook per merk nog erg verschillend. Gaat het om een bekend merk?
Het leuke van 68 is dat (mits je nichtje binnenkort geboren wordt) het ongeveer in de lente/zomer gedragen kan worden. Dan kan het leuk met legging of maillot, en leuke romper/truitje. Maar bij mooi weer kan het ook zonder.
De maat is trouwens ook per merk nog erg verschillend. Gaat het om een bekend merk?
zondag 4 oktober 2009 om 22:30

vrijdag 9 oktober 2009 om 21:38
quote:nouschi schreef op 09 oktober 2009 @ 21:33:
Ben je er nog niet uit? Ik vind die kleertjes allemaal zoooooooo leuk, maar dan zit je wel te twijfelen met: moet ze dit als pas geborene aan, of is dit leuker voor als ze een half jaar is? En kleding uitgezocht door tante Rollergirl wordt dat kind aangetrokken, al vinden ze het nog ze lelijk. Ik, die babykleertjes uitzoekt, dat is namelijk een godswonder. Maar ik heb online geshopt en zojuist mijn bestelling geplaatst. Oh je zou het moeten zien, echt, je zou er bijna een kindje om willen. Heel lief, maar niet te tuttig en te fruttig.
Ben je er nog niet uit? Ik vind die kleertjes allemaal zoooooooo leuk, maar dan zit je wel te twijfelen met: moet ze dit als pas geborene aan, of is dit leuker voor als ze een half jaar is? En kleding uitgezocht door tante Rollergirl wordt dat kind aangetrokken, al vinden ze het nog ze lelijk. Ik, die babykleertjes uitzoekt, dat is namelijk een godswonder. Maar ik heb online geshopt en zojuist mijn bestelling geplaatst. Oh je zou het moeten zien, echt, je zou er bijna een kindje om willen. Heel lief, maar niet te tuttig en te fruttig.
vrijdag 9 oktober 2009 om 21:40
Bij de geboorte van dochterlief was mt 50 te groot. Ze was 44 cm en 6 pond. Overigens gewoon op tijd, dus niets vreemd.
Maat 56 met 3 maanden.
Maat 62 met 6 maanden.
Maat 68 met 9 maanden
maat 74 met 12 maanden
Vraag de ouders welke maat ze het liefst willen hebben. Ik weet nog dat schoonzus en zwager graag kleertjes in maat 50 wilden, want de rest was allemaal veel te groot.
Maat 56 met 3 maanden.
Maat 62 met 6 maanden.
Maat 68 met 9 maanden
maat 74 met 12 maanden
Vraag de ouders welke maat ze het liefst willen hebben. Ik weet nog dat schoonzus en zwager graag kleertjes in maat 50 wilden, want de rest was allemaal veel te groot.

vrijdag 9 oktober 2009 om 21:50

vrijdag 9 oktober 2009 om 21:54