KINDERWAGEN: jullie ervaringen?

19-06-2009 14:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
(2e poging, net alles weg nl..)

Ik sta op het punt om (tweedehands) een kinderwagen aan te schaffen, zoek al uren het net af naar info maar zie door de bomen het bos niet meer . Bij de grote zaken verkopen ze niet alle types meer helaas dus kan daar niet meer vergelijken.

Aangezien ik nogal wat trappen op moet, een kleine auto heb en het onderstel (hoog) in de gang beneden kan ophangen kom ik geloof ik uit op een bugaboo: makkelijk+compact in te klappen, niet te zwaar en handig in de stad.

Er worden via marktplaats 5 types aangeboden (classic, gecko, frog, cameleon en bee) en elk heeft weer zo zijn voordelen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met genoemde types, en zie ik misschien een ander merk over het hoofd?

Waar moet ik wat betreft slijtage op letten bij een tweedehands?

Kunnen alle buggyzitjes helemaal plat van Bugaboo of alleen bij de nieuwsten?

En is zo'n verstelbare duwstang echt handig of onzin (lengteverschil (1.85/1.60)).

Ook zit er niet bij alle reiswiegen een beugel om aan op te tillen, hoe werkt dat dan? Het onderstel blijft nl. beneden en de wieg moet mee naar boven.

Enz.. enz..

Ben een leek in babyworld dus ben benieuwd naar jullie reacties!

Shiva
Hij staat er nog steeds hoor, ja andere exact hetzelfe topic.
- Ik denk dat je bij de slijtage moet kijken naar de rem en banden enzo, maar mijn ervaring is dat de kwaliteit van de Bugaboo gewoon heel goed is.

- alle zitjes kunnen helemaal plat

- wij hebben een verstelbare duwstang en ik vind dat wel heel handig (lengteverschil 1.90/ 1.70), maar het is vast niet onoverkomelijk.

- de beugel kun je zowel op de buggy als op de reiswieg zetten en die klik je er ook zo weer af. Ik heb de wieg ook altijd mee naar boven genomen en dan was die beugel wel heel handig. Het zitje is platter en laat ik dus beneden (overdwars bij de trap).

- Voordeel van de Bugaboo Bee is dat je hem in zijn geheel kunt inklappen, maar ik weet niet of het dan niet te breed wordt voor jouw trappenhuis. (ik vind hem wel heeeel lelijk...).

Wij hebben trouwens de Cameleon met fleece bekleding. Ik vind dat die minder mooi blijft dan die andere bekleding, maar je kunt de bekleding natuurlijk sowieso vervangen.
Ik vind persoonlijk dat het wel meevalt met het inklappen van het onderstel van de Bugaboo, die ik had neemt best nog wat ruimte in beslag. Verder vind ik de Bugaboo erg laag en lelijk
Hier hetzelfde, klein gangetje, trap op, kleine auto. Maar ik kwam niet bij de Bugaboo uit. Ik kwam bij de Quinny Buzz uit. Meest compacte, makkelijk inklapbaar en lichtste van allemaal. Bugaboo is blijkbaar echt vele malen zwaarder.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
hier hetzelfde, ook kleine auto (clio)etc, Wij zijn bij de bee uitgekomen en hier erg tevreden over.

Wel goed bedenken wat je er mee wilt doen want met een bee over een mul zandpad of een strandwandeling maken is niet te doen. maar voor in de stad is ie super, nooit meer wachten tot je de tram in mag omdat er al 2 wagens in staan. Gewoon opklappen en naar binnen lopen.

de bee heeft geen wieg maar een nestje, een soor slappe slaapzak. ik en vooral mijn kind hebben hier geen problemen mee. de hel wagen word als een geheel opgeklapt. verstelbare stang is erg fijn (verschil 168/185) en mijn vriend vind hem niet te laag maar dat is erg persoonlijk. en omdat ie vanaf de eerste dag te gebruiken moet zijn kan de zitting dus helmaal plat.

Wel iets om op te letten, bij de bee bleek de voetrem soms te blijven hangen. Op de nieuwe modelen in de winkel zit nu een extra klemmetje en als je garantie had kreeg je die toegestuurd. bij een 2de hands kan die er dus niet op zitten maar er is gratis een kitje te bestllen op hun site (ik kreeg de mijne netjes toegestuurd)

wij zijn in ieder geval erg tevreden, maar kijk vooral waar je hem voor wilt gebruiken
Hoi,

Ik heb de reacties nog niet gelezen maar vind de bugaboo dus eigenlijk helemaal niet fijn. Hij is niet makkelijk inklapbaar. In ieder geval niet even 1-2-3 met één hand. Vooral bij trappen vind ik hem niet fijn. Heb nooit een ander gehad dus ik kan je er geen een aanraden maar ik ben zo snel het kon overgestapt op een buggy. Dit omdat die én veel lichter is én veel makkelijker opklapbaar én vooral bij trappen (buitenshuis) een stuk makkelijker te hanteren is.

Succes.
Oh ja, het onderstel kan inderdaad niet lekker plat. En hij is ook niet zo licht, niet zo licht als de quinny inderdaad. Achteraf gezien had ik daar waarschijnlijk ook voor gekozen.

Je mag de mijne wel kopen
Gewicht bugaboo cameleon: 9,28kg

Gewicht Quinny Buzz 3: 12 kilo

Dus hoe jullie er nu bij komen dat de Quinny lichter is? Wij hebben destijds juist de Bugaboo genomen omdat die lichter was dan de Quinny...

But anyhow, inklappen vond en vind ik nog steeds niet makkelijk. Verder wel een superwagen. Rijdt echt heel fijn. Verstelbare duwstang is wat mij betreft wel een must bij jullie lengteverschil, dan maakt het rijgemak echt veel groter.
Dat in- en uitklappen is inderdaad ene handigheidje die je onder de knie moet hebben.

Wij hebben ook een smal trapgat en ik klap hem dus half in (de duwstang niet ook nog dubbel, maar alleen de wielen). Zo is hij wel plat. Het zitje leg ik overdwars op de trap tussen de leuning en de muur en zo neemt het bijna geen ruimte in.

Ik snap nu trouwens waarom je vraagt of dat zitje helemaal plat kan. In dat geval: nee, hij kan niet zo plat dat er ene baby onder de 6 maanden in kan. Daar moet je echt de wieg voor gebruiken.
Jesje hoe doe je dat met het nestje van de Bee? Die gebruik je de eerste maanden en laat je er dus gewoon opzitten als je hem inklapt? Waar laat je je kindje op dat moment dan (als je hem op wilt hangen of de tram ingaat) of kan het met 1 hand? Mis je met een nestje de reiswieg niet? En bedoel je dat het handig is om gewoon de hele wagen mee naar boven te nemen?

Chica: welke quinny heb je, en is deze echt lichter? Ik hoor ook dat deze breder is en je vaak niet langs de kassa kan, en ook dat de vering niet echt top is klopt dit?

Elska en Lara ik heb in de winkel het inklappen geprobeerd en daar ging het heel makkelijk, of is dat nieuwigheid?

Ik zie wel dat de quinny Buzz inderdaad wel heel plat kan, ook maar es naar kijken op internet. Nog een optie erbij..

(maar we komen er wel...)
quote:jesje schreef op 19 juni 2009 @ 16:33:

. verstelbare stang is erg fijn (verschil 168/185) en mijn vriend vind hem niet te laag maar dat is erg persoonlijk.De stang is inderdaad wel redelijk hoog, maar ik vind de bak dus erg laag. Ik heb uiteindelijk geruild voor een wagen waarvan de bak wat hoger zit.
quote:soshiva schreef op 19 juni 2009 @ 19:15:

Elska en Lara ik heb in de winkel het inklappen geprobeerd en daar ging het heel makkelijk, of is dat nieuwigheid?Ik doe het gewoon niet vaak genoeg (alleen als we met de auto weggaan en dan nog doet mijn vriend het meestal) en dus vergeet ik steeds hoe het moet... als je het dagelijks doet, dan word je er vast snel genoeg handig in!
ik heb ook een 2e hands bugaboo, heel tevreden over.

Ik heb nooit problemen gehad met in en uitklappen.

Verstelbare duwstang heb ik niet want een iets ouder model maar heb het ook niet gemist. Nu ben ik niet lang (162) en man ook niet echt (178) en voor hem was die prima qua hoogte.

Als je langer bent, is dat wel handig denk ik.

Ik had geen stang erbij maar los nabesteld via de prenatal, ook voor de oudere modellen kun je vaak nog dingen nabestellen.

Wij hebben nu een iets grotere auto maar het eerste baby jaar hadden we een kleine auto (seat arosa) met smalle kofferbak en ging hij zo in, geen punt. Zitting kon er ook nog bij, alleen ten tijde van de bak moest die naast de baby op de achterbank.

Zowiezo lijkt met met een kinderwagen in een tram heel onhandig, dan heb je toch ook trappetjes enzo?

Lijkt mij niet te doen om wagen/maxi cosi eraf te halen, wagen inklappen, tram instappen....nee geen optie.

Kun je baby beter in een draagzak/doek meenemen.

Vriendin van mij heeft Quinny Buzz en die is idd stukken zwaarder en vond em ook breder en groter als je me opvouwt.

Daarbij vond ik onhandig dat je de zitting alleen van je af kon zetten en niet naar je toe.
misschien een optie om die merken te testen in 1 van babyspeciaal zaken. of andere merken dan dan te kijken of die 2de hands aan te schaffen zijn. ??
@ Zaterdag; ik heb juist de Quinny Buzz gekocht omdat ik een wagen wilde waarbij het zitje wél naar mij toe kan staan. Onjuiste info dus.

De Quinny Buzz (3wiel) past bij mij in een Ford Ka. Wielen gaan erg makkelijk los, maar voor het gemak gooide ik de bank plat en hups de hele wagen er zo in.
Ik gebruik bijna nooit meer een kinderwagen/buggy. Hij staat bij ons echt stof en spinnewebben te verzamelen intussen. Ik vind het gezeul de trap op en af de moeite niet waard. De draagdoek heb ik zo omgeknoopt en volgens mij is het voor Mini ook veel leuker om wat hoger te zitten en zo lekker dicht bij mama. In het OV is het in Amsterdam redelijk goed geregeld, maar als er net een oude tram voorbij komt of als er 2 wagens in staan mag je mooi op de volgende wachten. Met kind in draagdoek voel ik me veel mobieler.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Wij hebben een bugaboo en wonen 3 hoog met 2 kinderen. Ik til hem al ruim 2 jaar dagelijks 3 trappen op en hoewel het niet mijn hobby is is het wel te doen.

Wij hebben een cameleon en vind de verstelbare duwastang wel handig vooral nu met het meerijdplankje. Mijn dochter kan precies staan tussen de wieg en duwstang (ze is nogal lang voor een 2jarige)

Hij is in winkels in ieder geval wel de handigste want bij de ah kan ik langs alle kassa's terwijl de andere wagens naar de speciale kassa met brede doorgang moeten!

Elska en Lara ik heb in de winkel het inklappen geprobeerd en daar ging het heel makkelijk, of is dat nieuwigheid?

Nee hoor, dat is geen nieuwigheid, dan heb je het truukje gewoon direct door.

quote:elke80 schreef op 19 juni 2009 @ 21:43:

Wij hebben een bugaboo en wonen 3 hoog met 2 kinderen. Ik til hem al ruim 2 jaar dagelijks 3 trappen op en hoewel het niet mijn hobby is is het wel te doen.!Kun je hem ook niet kwijt zoals ik doe (zie mijn eerdere post)?
Lara, nee dat kan niet, de onderburen willen hem niet de hele dag op kun verdieping hebben staan of hangen...

Jesje hoe doe je dat met het nestje van de Bee? Die gebruik je de eerste maanden en laat je er dus gewoon opzitten als je hem inklapt? Waar laat je je kindje op dat moment dan (als je hem op wilt hangen of de tram ingaat) of kan het met 1 hand? Mis je met een nestje de reiswieg niet? En bedoel je dat het handig is om gewoon de hele wagen mee naar boven te nemen?

[

inderdaad, het is eigenlijk net als de buggy hoes, alleen dan kleiner. je kunt hem er ook afhalen en je kind er gewoon in laten liggen, bijvoorbeeld als ze in slaap is gevallen. opklappen met het nestje erin is geen probleem. Bij de demonstratie van de wagen hebben ze me laten zien hoe je hem met een hand opklapt terwijl je je baby op je arm hebt. mij lukt dat erg makkelijk inmiddels. (zaterdag: de tram in a'dam heeft inmiddels niet zo vaak een trap meer, maar moet wel zeggen dat als ik niet zo lang weg hoef, ik net als supesmollie erg fan ben van mijn draagdoek zodat ik altijd het ov in kan.)

ik mis de reiswieg eigenlijk niet. thuis heb ik een wieg en als ik ergens heen ga kan ze in het babynestje slapen (gewoon in de wagen) of we nemen een babybedje mee. Ik zou eigenlijk niet weten waarvoor ik een reiswieg nodig zou hebben.

de wagen klap ik inderdaad helemaal op en neem ik mee naar boven. hij neemt weinig ruimte in beslag is en hij is maar 7,5 kilo.
De Bee was optie nummer 1 maar het nadeel leek mij om steeds je kindje op te moeten tillen bij thuiskomst, het lijkt me handig om het te kunnen laten slapen bijvoorbeeld. En het nestje maak je aan de wagen vast dus dat til je er niet zomaar uit. Maar ik ga me even voorstellen hoe ik 4 trappen opga met kindlief in de ene en Bee in de andere hand ...(zouden de buren wel fijn vinden, geen onderstel in de gang). Is het wel warm en beschermd genoeg zo'n nestje?

Iemand ervaring met de gecko? Ook een superklein wagentje zag ik laatst maar zonder draagstang, weet iemand hoe dit zit? En geen verstelbare duwstang begreep ik.

Bedankt allemaal trouwens!
Hoi Shiva,

het merk Martinelli kinderwagen is erg goed en niet duur.

het is een italiaans merk.

ik heb hem zelf ook gehad . de kinderwagen heeft gewoon vier wielen en kan de banden kunnen nooit lek worden.

de wandelwagen heeft een brede bak dus je baby heeft genoeg ruimte om te kunnen groeien en er langer dan bijv in bugaboo s te kunnen liggen.er zit ook een zitgedeelte bij .die is beter dan bij een buggy want daar hangen kinderen vaak in en dat is niet goed voor hun rug.en in de martinelli zitten ze gewoon recht en goed.

en ze zijn niet echt heel erg duur op marktplaats.

veel succes met het vinden van een goede wandelwagen

vriendelijke groetjes Femke
quote:soshiva schreef op 21 juni 2009 @ 15:10:

De Bee was optie nummer 1 maar het nadeel leek mij om steeds je kindje op te moeten tillen bij thuiskomst, het lijkt me handig om het te kunnen laten slapen bijvoorbeeld. En het nestje maak je aan de wagen vast dus dat til je er niet zomaar uit. Maar ik ga me even voorstellen hoe ik 4 trappen opga met kindlief in de ene en Bee in de andere hand ...(zouden de buren wel fijn vinden, geen onderstel in de gang). Is het wel warm en beschermd genoeg zo'n nestje?

Iemand ervaring met de gecko? Ook een superklein wagentje zag ik laatst maar zonder draagstang, weet iemand hoe dit zit? En geen verstelbare duwstang begreep ik.

Bedankt allemaal trouwens!

Jij moet écht een draagdoek hebben, geloof me! Of een ergonomische drager, of een Mei Tai of een ringsling. 4 trappen op met kind en kinderwagen De keren dat ik in mijn eentje ben en met de kinderwagen (die keren zijn dus op 1 hand te tellen) dan ga ik eerst met Minismollie naar boven en die zet ik ergens veilig neer en dan sleur ik die kar naar boven.

Al je vragen zijn beantwoord met een draagdoek. De doek is heerlijk warm en beschermd en als je kleintje in de doek in slaap is gevallen laat je hem/haar lekker zitten waar 'ie zit als je thuiskomt. Je voorkomt het gezeul met kind en wagen. Ik was na de bevalling niet de fitste en zou in mijn eentje nooit van zijn leven 4 (!!) verdiepingen op en af zijn gekomen met beiden. Ik heb 2 trappen te gaan en dan had ik al vaak genoeg dat ik met Mini boven zat en enorm baalde dat ik nog die kar naar boven moest slepen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven