Kinderwens
vrijdag 11 maart 2011 om 20:55
vrijdag 11 maart 2011 om 21:02
vrijdag 11 maart 2011 om 21:15
gelukkig zitten we beide op dezelfde kazerne dus dat probleem hebben we niet, alleen ben ik werkzaam op een onderdeel waar ze nog nooit te maken hebben gehad met een zwangere dame. (8 vrouwen op 300 mannen en de meeste in de leeftijd tussen 18 en 22)
De ouderschapsverlof regelingen van defensie zijn inderdaad heel goed geregeld.
toch blijven er twijfels, doe ik het kindje niet tekort.
De ouderschapsverlof regelingen van defensie zijn inderdaad heel goed geregeld.
toch blijven er twijfels, doe ik het kindje niet tekort.
vrijdag 11 maart 2011 om 21:17
TO, als jullie beide op dezelfde kazerne zitten en jullie functie ook niet met zich meebrengt dat je iedere 3 jaar wisselt (dat `geluk´ heeft man hier) dan zie ik het probleem niet.
Het iss mss wel een voordeel dat ze nog niet zo veel ervaring hebben met zwangere vrouwen, kun je er beter zelf een invulling aangeven.
En hoezo zou je het kindje te kort doen?
Het iss mss wel een voordeel dat ze nog niet zo veel ervaring hebben met zwangere vrouwen, kun je er beter zelf een invulling aangeven.
En hoezo zou je het kindje te kort doen?
vrijdag 11 maart 2011 om 21:33
ikzelf zit heb een logistieke functie en vriendlief is TD'er, hebben beide het geluk dat we een aantal jaren terug al zijn verhuisd en nu kunnen blijven zitten waar we zitten.
wat ik het kindje tekort zou kunnen doen?
ik zou er niet aan moeten denken om het om 7uur s'ochtends bij een kinderdag verblijf af te leveren om 6ur het weer op halen en om 7uur in bed te leggen.
wat ik het kindje tekort zou kunnen doen?
ik zou er niet aan moeten denken om het om 7uur s'ochtends bij een kinderdag verblijf af te leveren om 6ur het weer op halen en om 7uur in bed te leggen.
vrijdag 11 maart 2011 om 21:41
vrijdag 11 maart 2011 om 21:45
Dat is in zowat elk beroep, op je werkdagen. Met het verschil dat je ook nog voor andere vormen van opvang kan kiezen dan alleen KDV. Opa/oma of gastouders bijvoorbeeld. Bij ons passen opa en oma op, beide kanten één dag. Ik ga op mijn werkdagen om 7.15 uur weg, en ik ben rond 17.45 uur terug. Mijn vriend begint wat later, en die brengt dochter op mijn beide werkdagen weg.
Kan je eventueel ook minder gaan werken? Of zit daar het probleem voor jou? Ik ben heel blij met mijn twee dagen, die ik overigens wel ga uitbreiden naar 2,5. Maar dat is een prima balans.
Kan je eventueel ook minder gaan werken? Of zit daar het probleem voor jou? Ik ben heel blij met mijn twee dagen, die ik overigens wel ga uitbreiden naar 2,5. Maar dat is een prima balans.
vrijdag 11 maart 2011 om 21:49
Als jullie een kinderwens hebben, dan acht ik de kans klein dat je die kinderwens gaat opgeven vanwege het werk dat jullie doen. Je gevoel zal waarschijnlijk zwaarder gaan wegen dan de praktische bezwaren.
Je kunt altijd nog beslissen hoe je straks wil omgaan met de combinatie werk/kind. Misschien duurt het nog 2 jaar voor het kind er is en ziet de wereld er dan weer heel anders uit
Je kunt altijd nog beslissen hoe je straks wil omgaan met de combinatie werk/kind. Misschien duurt het nog 2 jaar voor het kind er is en ziet de wereld er dan weer heel anders uit
vrijdag 11 maart 2011 om 22:05