Kleding maatvoering

18-01-2020 18:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 12 is niet lang voor haar leeftijd.
Maat 146/152 broeken zijn qua lengte prima, maar het is allemaal veel te wijd. Qua omvang zou 128 prima zijn maar dat kan dus niet ivm hoog water.

Vandaag zijn we geweest bij: didi, hema, h&m, c&a, shoeby, ook nog wat lokale winkels, maar naar welke merken moet ik op zoek?

Voorheen kon ik hier en daar nog wel wat vinden, maar op dit moment is het vinden van broeken echt een ramp. Leggings of treggings passen ook niet in de bovenstaande winkels. Ze heeft wel 50 broeken aangehad.

Ik hoor graag of jullie nog advies hebben, helaas draagt ze absoluut geen jurken en/of rokken dus dat maakt het er niet makkelijker op.
In goede jeanswinkels verkopen ze lengtematen, dus mocht je daarnaar op zoek zijn, dan kan je daar zeker slagen.
Name-it
Anders jongensbroeken, die vallen langer.
Dan is ze wel heel heel heel smal.
Ik heb ook een dochter die heel heel smal is maar die past wel in de treggings van de h&m.
Heb je Cars al geprobeerd?
En dan de stretch broeken die je aan kan snoeren. Of die van name it?
Eem xs skinny broek van only zou ook nog kunnen. Die vallen super smal. En die dan korter laten maken.
Name it zit dus het beste. Maar dan nog zitten de broeken het lekkerst als ze eigenlijk te kort zijn. Daarom heeft dochter in de winter in ieder geval altijd hoge schoenen (dr martens op dit moment) En in de zomer is een beetje hoog water boven een gympje niet erg. (Ik doe het zelf overigens precies zo... want zelfde probleem)
Snouth schreef:
18-01-2020 18:38
Name-it
Als ik nou iets groot en wijd vindt vallen is het wel Name-it.

Zara valt klein.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
18-01-2020 18:43

Zara valt klein.
Je hebt verschillende modellen.
Name it is vrij smal inderdaad.
Mango droegen de lange dunne meiden bij mij op school vroeger, weet alleen niet of die ook lengte maten hebben voor de kindercollectie...
De kleding is de laatste paar jaar wijder geworden door al die te dikke kinderen.

En dan nog heb je moeders die zeggen mijn kind is helemaal niet dik gewoon gespierd of stevig gebouwd.

Heb je de broeken van We skinny fit al geprobeerd? Die voor jongens zijn redelijk smal. En de smal vallende name it modellen.

Soms hebben ze bij de zeeman ook smal vallende modellen.
Zara valt smal. En mocht je een Bertus ten Hoor in de buurt hebben, daar vallen de broeken ook smaller. Hema heeft ook superskinny's, die zaten bij mijn magere kind best redelijk. Je moet echt veel passen en dat is heel vervelend voor een kind. Afgelopen november zijn we ook geslaagd bij Scapino, daar waren een paar spijkerbroeken ook heel smal.

Deze misschien: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/the- ... ryId=15234
Eurus schreef:

Zara valt klein.
Zara is hier juist te wijd. Name it heeft hele goede skinnyjeans.
Inderdaad de name it skinny's.
En cool cat heeft ook echt hele skinny broeken, nog smaller dan name it.
Eurus schreef:

Zara valt klein.
Name it valt ook ruim. Maar ze hebben xtra skinny jeans en die vallen iig in de kleine maten echt smal.
Hier geluk dat dochter ook de extra smalle van h e m past. Gewone smalle zijn te wijd.
Blue Ridge broeken van de WE, super skinny
sugarmiss schreef:
18-01-2020 18:48
De kleding is de laatste paar jaar wijder geworden door al die te dikke kinderen.

En dan nog heb je moeders die zeggen mijn kind is helemaal niet dik gewoon gespierd of stevig gebouwd.

Heb je de broeken van We skinny fit al geprobeerd? Die voor jongens zijn redelijk smal. En de smal vallende name it modellen.

Soms hebben ze bij de zeeman ook smal vallende modellen.

Ja, vreselijk! Ik heb hetzelfde probleem als TO met mijn oudste. En ik heb het idee dat er alleen maar meer kleding komt voor dikke kinderen. Alle scharminkeltjes, dunnetjes, mageren, latjes etc vallen buiten de boot!
Ik vind het heel frustrerend om steeds maar te moeten zoeken!
Tumble n dry valt ook smal.
Broeken gaan hier vaak een paar maanden mee, dan zitten er gaten in de knieën, nu in de uitverkoop sla ik vast wat in voor het komende seizoen/volgende maat.
Je kunt ook kijken naar volwassen maten, die zijn namelijk ook verkrijgbaar in hele smalle breedtematen
Name-It en Boof, alhoewel ik niet weet of de laatste ook grotere kindermaten maakt. Mijn dochter is ook zo dun en bij haar zitten deze jeans het beste.
Zeeman viel vroeger in ieder geval smal. Aldus mijn schoonmoeder.
Mijn oudste is ook lang en smal, zij heeft tegenwoordig wat broeken van Vingino en Cars die goed aansluiten. Zeker nu, in de uitverkoop, is het goed te betalen!
Only of Vero moda start al bij maat 24 of 25 volgens mij. Lente maat 30.
De 'WE' ultra-skinny? Die heb ik wel eens voor zoon met lange benen (en lang voor zijn leeftijd, dus naar verhouding dun).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven