Kleding maatvoering
zaterdag 18 januari 2020 om 18:35
Dochter van 12 is niet lang voor haar leeftijd.
Maat 146/152 broeken zijn qua lengte prima, maar het is allemaal veel te wijd. Qua omvang zou 128 prima zijn maar dat kan dus niet ivm hoog water.
Vandaag zijn we geweest bij: didi, hema, h&m, c&a, shoeby, ook nog wat lokale winkels, maar naar welke merken moet ik op zoek?
Voorheen kon ik hier en daar nog wel wat vinden, maar op dit moment is het vinden van broeken echt een ramp. Leggings of treggings passen ook niet in de bovenstaande winkels. Ze heeft wel 50 broeken aangehad.
Ik hoor graag of jullie nog advies hebben, helaas draagt ze absoluut geen jurken en/of rokken dus dat maakt het er niet makkelijker op.
Maat 146/152 broeken zijn qua lengte prima, maar het is allemaal veel te wijd. Qua omvang zou 128 prima zijn maar dat kan dus niet ivm hoog water.
Vandaag zijn we geweest bij: didi, hema, h&m, c&a, shoeby, ook nog wat lokale winkels, maar naar welke merken moet ik op zoek?
Voorheen kon ik hier en daar nog wel wat vinden, maar op dit moment is het vinden van broeken echt een ramp. Leggings of treggings passen ook niet in de bovenstaande winkels. Ze heeft wel 50 broeken aangehad.
Ik hoor graag of jullie nog advies hebben, helaas draagt ze absoluut geen jurken en/of rokken dus dat maakt het er niet makkelijker op.

zaterdag 18 januari 2020 om 18:41
Name it zit dus het beste. Maar dan nog zitten de broeken het lekkerst als ze eigenlijk te kort zijn. Daarom heeft dochter in de winter in ieder geval altijd hoge schoenen (dr martens op dit moment) En in de zomer is een beetje hoog water boven een gympje niet erg. (Ik doe het zelf overigens precies zo... want zelfde probleem)

zaterdag 18 januari 2020 om 18:48
De kleding is de laatste paar jaar wijder geworden door al die te dikke kinderen.
En dan nog heb je moeders die zeggen mijn kind is helemaal niet dik gewoon gespierd of stevig gebouwd.
Heb je de broeken van We skinny fit al geprobeerd? Die voor jongens zijn redelijk smal. En de smal vallende name it modellen.
Soms hebben ze bij de zeeman ook smal vallende modellen.
En dan nog heb je moeders die zeggen mijn kind is helemaal niet dik gewoon gespierd of stevig gebouwd.
Heb je de broeken van We skinny fit al geprobeerd? Die voor jongens zijn redelijk smal. En de smal vallende name it modellen.

zaterdag 18 januari 2020 om 18:50
Zara valt smal. En mocht je een Bertus ten Hoor in de buurt hebben, daar vallen de broeken ook smaller. Hema heeft ook superskinny's, die zaten bij mijn magere kind best redelijk. Je moet echt veel passen en dat is heel vervelend voor een kind. Afgelopen november zijn we ook geslaagd bij Scapino, daar waren een paar spijkerbroeken ook heel smal.
Deze misschien: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/the- ... ryId=15234
Deze misschien: https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/the- ... ryId=15234
zaterdag 18 januari 2020 om 19:24
Name it valt ook ruim. Maar ze hebben xtra skinny jeans en die vallen iig in de kleine maten echt smal.
Hier geluk dat dochter ook de extra smalle van h e m past. Gewone smalle zijn te wijd.

zaterdag 18 januari 2020 om 19:30
sugarmiss schreef: ↑18-01-2020 18:48De kleding is de laatste paar jaar wijder geworden door al die te dikke kinderen.
Ja, vreselijk! Ik heb hetzelfde probleem als TO met mijn oudste. En ik heb het idee dat er alleen maar meer kleding komt voor dikke kinderen. Alle scharminkeltjes, dunnetjes, mageren, latjes etc vallen buiten de boot!
Ik vind het heel frustrerend om steeds maar te moeten zoeken!