Kleding maatvoering
zaterdag 18 januari 2020 om 18:35
Dochter van 12 is niet lang voor haar leeftijd.
Maat 146/152 broeken zijn qua lengte prima, maar het is allemaal veel te wijd. Qua omvang zou 128 prima zijn maar dat kan dus niet ivm hoog water.
Vandaag zijn we geweest bij: didi, hema, h&m, c&a, shoeby, ook nog wat lokale winkels, maar naar welke merken moet ik op zoek?
Voorheen kon ik hier en daar nog wel wat vinden, maar op dit moment is het vinden van broeken echt een ramp. Leggings of treggings passen ook niet in de bovenstaande winkels. Ze heeft wel 50 broeken aangehad.
Ik hoor graag of jullie nog advies hebben, helaas draagt ze absoluut geen jurken en/of rokken dus dat maakt het er niet makkelijker op.
Maat 146/152 broeken zijn qua lengte prima, maar het is allemaal veel te wijd. Qua omvang zou 128 prima zijn maar dat kan dus niet ivm hoog water.
Vandaag zijn we geweest bij: didi, hema, h&m, c&a, shoeby, ook nog wat lokale winkels, maar naar welke merken moet ik op zoek?
Voorheen kon ik hier en daar nog wel wat vinden, maar op dit moment is het vinden van broeken echt een ramp. Leggings of treggings passen ook niet in de bovenstaande winkels. Ze heeft wel 50 broeken aangehad.
Ik hoor graag of jullie nog advies hebben, helaas draagt ze absoluut geen jurken en/of rokken dus dat maakt het er niet makkelijker op.

zaterdag 18 januari 2020 om 21:13
zaterdag 18 januari 2020 om 21:20
Jeans zijn wel leuk, maar eens een mooie legging, tregging of gewoon een mooie broek zou gewoon wel heel prettig zijn.
Ze is inderdaad erg smal maar gewoon behoorlijk atletisch. Meestal zit het bij de billen en benen nog wel goed, maar bij haar buik echt raar, gewoon heel veel ruimte over. Om nu alle broeken door oma te laten innemen, en bij spijker gaat dat dus amper.
Daarnaast moet ik zeggen dat ze ook niet zo goed tegen jeuk kleding kan, dus ook is de stof soms wel van belang. Ik had gehoopt toch wat te vinden zoals een mooie pantalon van een gladde stof ofzo. Morgen eens verdet kijken bij de winkels die genoemd zijn.
Ze is inderdaad erg smal maar gewoon behoorlijk atletisch. Meestal zit het bij de billen en benen nog wel goed, maar bij haar buik echt raar, gewoon heel veel ruimte over. Om nu alle broeken door oma te laten innemen, en bij spijker gaat dat dus amper.
Daarnaast moet ik zeggen dat ze ook niet zo goed tegen jeuk kleding kan, dus ook is de stof soms wel van belang. Ik had gehoopt toch wat te vinden zoals een mooie pantalon van een gladde stof ofzo. Morgen eens verdet kijken bij de winkels die genoemd zijn.

zondag 19 januari 2020 om 00:28
Ze wil geen geen jurk of rok, wat moet je dan met een legging? Want die zijn niet geschikt om als broek te dragen, daar moet toch echt iets langs over. En een pantalon?
Ik denk eigenlijk dat de meeste meiden van die leeftijd een jeans of tregging oid dragen.
Heb je voorbeelden van iets wat je zoekt?
Ik denk eigenlijk dat de meeste meiden van die leeftijd een jeans of tregging oid dragen.
Heb je voorbeelden van iets wat je zoekt?
zondag 19 januari 2020 om 00:59
Mijn oudste is 8, maar heeft qua lengte ook 146. Ze is echter heel smal (en totaal nog geen heup natuurlijk), dus alles is te wijd. Name it superskinny en tummle 'n dry gaan nog wel. WE leggings zijn te wijd helaas, maar broeken gaan daar soms (meestal maat kleiner, wel iets te kort dan, maar beter dan afzakbroeken). Zeeman leggings zitten wel goed, dus die kan je nog proberen.
zondag 19 januari 2020 om 08:38
Flair and fit, corduroy, chino, gewoon een paar nette stoffen broeken, ik denk bijv aan een mooie stoffen grijze broek met een vouw,
Leggings worden hier gedragen over een oversized trui eventueel soms met een korte broek als dat nodig is, maar noem het geen rok of jurk.
Maar ik moet zeggen dat na gisteren ik dus blij ben met iets dat Überhaupt past.
Leggings worden hier gedragen over een oversized trui eventueel soms met een korte broek als dat nodig is, maar noem het geen rok of jurk.
Maar ik moet zeggen dat na gisteren ik dus blij ben met iets dat Überhaupt past.
zondag 19 januari 2020 om 09:10
Die kopen wij dus gewoon wel in de maat die qua omvang past en dan draagt ze er hoge laarzen of veterlaarzen bij.
Honey, you should see me in a crown
zondag 19 januari 2020 om 09:13
En daar denkt jouw dochter van 12 ook aan?nursy schreef: ↑19-01-2020 08:38Flair and fit, corduroy, chino, gewoon een paar nette stoffen broeken, ik denk bijv aan een mooie stoffen grijze broek met een vouw,
Honey, you should see me in a crown
zondag 19 januari 2020 om 09:33
zondag 19 januari 2020 om 17:51
Bedankt allemaal wij hebben 5 nieuwe broeken gevonden! Helemaal blij. Twee van Zara, 1 bij Mango en 2 bij name it (daar hebben ze verschillende lijnen, ook een voor puber meiden deze zaten fantastisch)
En van alles wat gelukkig, twee nette broeken, een suedine look tregging, een spijkerbroek en chino. Zo fijn. Alle hoogwaterbroeken kunnen weg
En van alles wat gelukkig, twee nette broeken, een suedine look tregging, een spijkerbroek en chino. Zo fijn. Alle hoogwaterbroeken kunnen weg

maandag 20 januari 2020 om 08:57
Ons werd bij de WE juist de skinny aangeraden voor forsere zoon, want gewone regular broeken hebben ze bijna nergens meer, maar ze hebben ook extra skinny en ik weet natuurlijk niet hoe de meidenlijn valt, want ik heb alleen jongens. De oudste is fors en de jongste smal. Het lukt nog met broeken voor de jongste, maar ik ken het probleem wel. Van korte broeken past een 110 nog wel, waar bij lange broeken toch echt minstens 128 nodig is en nog liever 134/140. Onderbroekjes gaan nu net de 98/104 en 110/116 weg, maar dan alleen omdat ze versleten zijn, echt te klein zijn ze nog niet.sugarmiss schreef: ↑18-01-2020 18:48De kleding is de laatste paar jaar wijder geworden door al die te dikke kinderen.
En dan nog heb je moeders die zeggen mijn kind is helemaal niet dik gewoon gespierd of stevig gebouwd.
Heb je de broeken van We skinny fit al geprobeerd? Die voor jongens zijn redelijk smal. En de smal vallende name it modellen.
Soms hebben ze bij de zeeman ook smal vallende modellen.