Knarsen tanden dochterje

01-12-2019 22:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter mag vaak in het weekend bij mij slapen, gezellig! Nu is het mij opgevallen dat ze in haar slaap echt vreselijk aan het tanden knarsen is. Dit kan toch nooit goed zijn voor haar tandjes? Ze is 5,nog niet aan het wisselen maar straks doet ze het misschien ook bij de grote mensen tanden.

Iemand een idee of ik hier iets mee kan om dit (slijtage?) van haar tandjes tegen te gaan?
Ik heb het van zoon (3,5) aangekaart bij de tandarts. Was heel normaal, zei ze.
Maar mocht je je toch zorgen maken, dan zou ik advies bij de tandarts vragen.
Ja kan ik kan idd dat ff navragen, ik dacht misschien is er iets wat op de tanden kan worden gesmeerd, soort beschermlaag ofzo.
Bij volwassenen: een knarsbeugel/knarsbitje.
Aan te meten door de tandarts. (Is duur)
Of zelf klooien/vormen/knippen met een algemeen bitje van bol.com.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 22:40
3.40% gewijzigd
Dwarrel75 schreef:
01-12-2019 22:36
Ja kan ik kan idd dat ff navragen, ik dacht misschien is er iets wat op de tanden kan worden gesmeerd, soort beschermlaag ofzo.
Google ff op: knarsbitje
Hier heeft zoon vanaf zijn 7e een bitje. Eerst zo'n zelf te vormen ding van bol.com, nu een door de tandarts aangemeten bitje. Die zijn echt veel fijner! (En vergoed door de verzekering).
Hier is jongste ook een knarsetandender. Wel aangekaart bij de tandarts maar dus kon er niet veel mee. Geloof dat een bitje ook niet goed is ivm wisselend gebit. Man heeft wel een bitje.

Jongste verwerkt veel in haar slaap: beweeglijk, slaapwandelen, praten etc. Ik zou eerst overleggen met tandarts alvorens zelf iets te kopen.
mardejo schreef:
01-12-2019 22:41
Hier heeft zoon vanaf zijn 7e een bitje. Eerst zo'n zelf te vormen ding van bol.com, nu een door de tandarts aangemeten bitje. Die zijn echt veel fijner! (En vergoed door de verzekering).
Hmmm bij jouw zoon mag het dus wel? Dan ga ik het ook nog eens navragen. Waar zit dat verschil in advies dan hè.
Had mijn dochter ook, verschrikkelijk. Ik schudde haar zachtjes een beetje wakker als het me te hard ging of ik het te lang vond duren. Ben naar de tandarts geweest, doen ze niks aan en zou vanzelf overgaan. Was ook zo. Half jaartje als ik me niet vergis.
Gaat bijna altijd over als ze uitgewisseld zijn.
Meestal zal de tandarts het zelf wel aan het gebit zien als jullie er voor controle zijn. Zal waarschijnlijk een notitie van gemaakt worden, en de volgende controle weer bekeken worden, maar we doen er eigenlijk nooit iets mee bij kinderen.
Bespreek het met je tandarts. Die heeft er tenslotte voor gestudeerd.
Tjezus; nu al een zenuwachtig kind?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik knars zelf ook al vanaf mijn 6/7de. Helaas lang niets aan gedaan tot de tandarts zag dat ik mijn retentie plaatje (na een beugel) bijna kapot geknarst had. Heb nu al jaren een knarsbeugel en merk duidelijk verschil, wil ook niet meer zonder. Heb het helaas nooit af kunnen leren maar bij veel mensen kan het door stress komen, kan het zijn dat je dochter hier ook last van heeft?
'You can't always get what you want'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven