Knarsen tanden dochterje
zondag 1 december 2019 om 22:31
Mijn dochter mag vaak in het weekend bij mij slapen, gezellig! Nu is het mij opgevallen dat ze in haar slaap echt vreselijk aan het tanden knarsen is. Dit kan toch nooit goed zijn voor haar tandjes? Ze is 5,nog niet aan het wisselen maar straks doet ze het misschien ook bij de grote mensen tanden.
Iemand een idee of ik hier iets mee kan om dit (slijtage?) van haar tandjes tegen te gaan?
Iemand een idee of ik hier iets mee kan om dit (slijtage?) van haar tandjes tegen te gaan?

zondag 1 december 2019 om 22:43
Hier is jongste ook een knarsetandender. Wel aangekaart bij de tandarts maar dus kon er niet veel mee. Geloof dat een bitje ook niet goed is ivm wisselend gebit. Man heeft wel een bitje.
Jongste verwerkt veel in haar slaap: beweeglijk, slaapwandelen, praten etc. Ik zou eerst overleggen met tandarts alvorens zelf iets te kopen.
Jongste verwerkt veel in haar slaap: beweeglijk, slaapwandelen, praten etc. Ik zou eerst overleggen met tandarts alvorens zelf iets te kopen.

zondag 1 december 2019 om 22:45
Hmmm bij jouw zoon mag het dus wel? Dan ga ik het ook nog eens navragen. Waar zit dat verschil in advies dan hè.
zondag 1 december 2019 om 22:58
zondag 1 december 2019 om 23:20

maandag 2 december 2019 om 13:26
Ik knars zelf ook al vanaf mijn 6/7de. Helaas lang niets aan gedaan tot de tandarts zag dat ik mijn retentie plaatje (na een beugel) bijna kapot geknarst had. Heb nu al jaren een knarsbeugel en merk duidelijk verschil, wil ook niet meer zonder. Heb het helaas nooit af kunnen leren maar bij veel mensen kan het door stress komen, kan het zijn dat je dochter hier ook last van heeft?
'You can't always get what you want'