Knuffel wassen?

21-05-2010 10:27 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe andere mama's dat doen. Stoppen jullie de lievelingsknuffel van jullie kinderen in de wasmachine? Mijn dochter is nu 1 jaar en heeft één favoriete knuffel. Hij mag tijdens het eten niet aan tafel zodat hij nog een beetje toonbaar blijft, maar hij is natuurlijk wel lekker 'afgekloven' en besnotterd. Niet vies hoor. Maar nu vraag ik me af, stoppen jullie de knuffels af en toe in de was? Gaat de specifieke geur er dan niet af? En kunnen ze ook in de droger? Wil liever niet dat er rampen gebeuren want we hebben er maar één.
Juf, wij hebben 3 dezelfde knuffels van zijn favoriete knuffeltje (zoon is bijna 6 maanden, dus iets jonger dan die van jou) maar wij stoppen ze bewust iedere week met het verschonen van het bedje mee in de was, en bij een schoon bed hoort een schoon knuffeltje. Dus ja, die van ons gaan gewoon de wasmachine in.

Weet je nog waar die van jou gekocht is? Misschien kan je er nog eentje bij kopen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Van de lievelingsknuffels van mijn kinderen heb ik er ieders 2. dat zijn van die knuffeldoekjes. Die gaan regelmatig in de was, snot, slijm, kwijl, bah.

Niet in de droger doen, maar gewoon laten drogen. Misschien in een kussensloop?
Nee hoor, anders gaat de lekkere slaaplucht eruit.
Ik heb reserveknuffels voor dochter, maar die zijn voor haar niet 'echt'. De echte is wel in de was geweest, maar nu durf ik het eigenlijk niet meer, het is een beetje een vodje geworden, straks blijft er helemaal niets meer van over. Komt niet door het wassen hoor, meer door het geknuffel (gaat al 4 jaar mee). Droger zou ik niet doen trouwens.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Gewoon wassen (regelmatig), zodat ze niet gehecht raken aan een (ongewassen) geur in dat ding... maar dan is het wel handig om er meerdere van te hebben.

Hier gebruiken ze een hydrofiel luier (tja daar heb ik er meer dan genoeg van en krijgen dus elke dag een schone doek). De 'oude' doeken gebruik ik dan om hen af te drogen als ze in bad zijn geweest.
ik heb ongeveer 5 knuffeldoekjes en 2 knuffelhondjes van onze dochter en die gaan geregeld in de was

je kunt ze er maar het beste zo snel mogelijk aan wennen.

Wat ga je nl doen als ze eroverheen braken als ze ziek zijn??
Even laten drogen en de brokjes er af schrapen.
getver
Hier 3 dezelfde knuffels, en elke week wordt er wel eentje gewassen (en in de droger gestopt, nu een jaar later zijn ze nog steeds mooi!) Mijn zoontje stopt ze in zijn mond, "knaagt" met zijn tandjes over het geborduurde neusje van zijn knuffel. Deze wordt dan dus helemaal smerig uiteindelijk, zeker als hij ook zijn snottebellen er nog aan afveegt haha!!

Op deze manier accepteert hij telkens een andere knuffel (wel dezelfde soort dus) en is hij niet gehecht aan de geur. Ik vind het zelf nogal ranzig, die afgekauwde knuffel met al dat kwijl ;)
Hier gaan ze gewoon met het beddengoed mee in de wasmachine en droger. (60graden nog wel, en het gaat nog steeds elke keer goed )
Gewoon in de was hoor, dat ding is na een paar weken alweer bruin van ellende.
Gewoon regelmatig in de wasmachine. Dochters Teddy wordt niet voor niets "smelly" genoemd, gatver wat een zure lucht heeft dat ding soms.

Droger doen we trouwens niet, na de centrifuge in de wasmachine drogen ze snel genoeg aan de lijn/op de verwarming.
Hier heeft dochterlief twee knuffels die favoriet zijn en waarvan ik dus van beide nog twee exemplaren heb gekocht. Als ze gewassen moeten worden doe ik dat op de hand en leg ik ze te drogen in de zon of op de verwarming
Erger u niet, verwonder u slechts!
Hier gaat de knuffel gewoon in de was. Drogen op de verwarming. Of nu in het zonnetje.

Onze zoon vind het niet erg. Maar al zou de geur eraf gaan, jammer dan. Vind het gewoon vies, zo'n grauwe snotknuffel.
quote:Schravelvot schreef op 21 mei 2010 @ 10:56:

Even laten drogen en de brokjes er af schrapen.

Hier gaan de knuffels gewoon in de was, sterker nog, dochter vindt het juist fijn als ze gewassen zijn, ze vindt de geur van wasmiddel lekker. Toen ze kleiner was had ze steeds van die labeldoekjes waar ze mee kroelde, zodra ik merkte dat er een bepaalde soort favoriet was kocht ik er 2 reserve bij.
Wij hebben drie dezelfde knuffels en die gaan omstebeurt in de was. Dochter vindt dat geen probleem. Deze zijn ook lekker makkelijk te wassen en te drogen.
Ja hoor, knuf gaat gewoon in de wasmachien en droger. Hij heeft het al drie keer overleefd. Dochter vindt het ook niet erg, stopt 'm er zelf in en gaat voor het deurtje zitten kijken of 'ie voorbij komt.

We hebben hem ook wel eens mee onder de douche genomen en met shampoo gewassen. Vond 'ie ook lekker.
Voor kwetsbare knuffels is zo'n lingeriezakje misschien een idee (of gewoon in een kussensloop).
Ik doe de knuffel van mijn zoon ook in de was hoor! Ik zeg altijd dat "De Béh" ook in bad gaat, dat vindt hij juist erg interessant.

Ook heb ik een reserve knuffel, maar die wordt steevast "De nieuwe Béh" genoemd en hij ziet duidelijk verschil, dus als zijn knuffel kwijt raakt hebben we een klein probleem denk ik.
Wat leuk om al jullie visies te horen! Ik neig er ook naar om knuffel nu maar in de was te doen, op hoop van zegen want we hebben er maar één, en dan maar hopen dat hij op tijd weer droog is!
quote:Ainne schreef op 21 mei 2010 @ 11:14:

Gewoon regelmatig in de wasmachine. Dochters Teddy wordt niet voor niets "smelly" genoemd, gatver wat een zure lucht heeft dat ding soms.

Droger doen we trouwens niet, na de centrifuge in de wasmachine drogen ze snel genoeg aan de lijn/op de verwarming.Haha, same here! Ik snap soms niet wat zoon er in godsnaam lekker aan vindt om op een zuur stuk knuffel te zuigen/bijten. Maar goed, zijn feestje, hier krijgt hij om de dag een verse (heb er inmiddels 5 die rouleren tussen bed, wasmachine en droger).
quote:Helenita2 schreef op 21 mei 2010 @ 11:50:

Ja hoor, knuf gaat gewoon in de wasmachien en droger. Hij heeft het al drie keer overleefd. Dochter vindt het ook niet erg, stopt 'm er zelf in en gaat voor het deurtje zitten kijken of 'ie voorbij komt.

We hebben hem ook wel eens mee onder de douche genomen en met shampoo gewassen. Vond 'ie ook lekker.
He gatsie

Hier gaan de knuffels mee in bad, daarna lekker drogen op de verwarming/in de zon en dan kunnen ze 's avonds weer mee naar bed.
Ik heb ook bewust mijn kinderen niet te erg laten hechten aan 1 knuffel. Dus niet overal die knuffel mee naartoe zeulen, en meerdere knuffels aanbieden om mee te slapen etc. Heeft bij allebei de kids perfect gewerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven