Knuffelberen wassen
dinsdag 22 september 2009 om 17:04
Weet iemand hoe ik het best de knuffelbeesten van mijn dochter kan wassen? Er is namelijk in februari een baby op komst en ik dacht dat het wel zo fris is om alles te wassen. Ik heb al gehoord dat het het best in een sloop kan in de wasmachine. Gaat alle troep die in die beesten zit dan niet door de hele wasmachine?
Iemand ervaring of ideeen?
Iemand ervaring of ideeen?

dinsdag 22 september 2009 om 17:10
Naspoelen met witte azijn (gewoon in wasverzachtervakje doen) om alle geurtjes te doen verdwijnen en zeeprestanten te verwijderen.
Niet op teveel toeren centrifugeren (minder dan 600 p.m.) dan heb je geen last van ontplofte beren.
Wel even controleren of de beesten goed dicht zijn op alle naden, voor je ze in de wasmachine doet.
Veel geluk met baby!
Niet op teveel toeren centrifugeren (minder dan 600 p.m.) dan heb je geen last van ontplofte beren.
Wel even controleren of de beesten goed dicht zijn op alle naden, voor je ze in de wasmachine doet.
Veel geluk met baby!

dinsdag 22 september 2009 om 17:20

dinsdag 22 september 2009 om 17:45
Jij bent nog onervaren, anders zou je die poepvraag niet stellen
(Moet er wel bij zeggen dat het hier nog niet is gebeurd in 3 jaar tijd)
Nooit speciaal wasmiddel gebruikt hier. Maar ook geen allergien in de familie. Als je weet dat je zelf of je ouders bv allergisch zijn voor wasmiddel oid, dan zou ik het voor de zekerheid in het begin wel even gebruiken.
(Moet er wel bij zeggen dat het hier nog niet is gebeurd in 3 jaar tijd)
Nooit speciaal wasmiddel gebruikt hier. Maar ook geen allergien in de familie. Als je weet dat je zelf of je ouders bv allergisch zijn voor wasmiddel oid, dan zou ik het voor de zekerheid in het begin wel even gebruiken.

dinsdag 22 september 2009 om 17:55
quote:marijo08 schreef op 22 september 2009 @ 17:38:
In geval van ernstige poep ???? Moest wel lachen om die zin..... hoe komt er nou poep aan een knuffelbeer
Zouden jullie de beren wassen met speciaal wasmiddel voor baby's?
Men neme een kind met poepbroek, legge haar op de commode, beer in haar handen om haar af te leiden zodat ze niet gaat draaien op die commode.
Luier open en HOPPAAA ze flikkert met volle vaart de beer tussen haar benen...
In geval van ernstige poep ???? Moest wel lachen om die zin..... hoe komt er nou poep aan een knuffelbeer

Zouden jullie de beren wassen met speciaal wasmiddel voor baby's?
Men neme een kind met poepbroek, legge haar op de commode, beer in haar handen om haar af te leiden zodat ze niet gaat draaien op die commode.
Luier open en HOPPAAA ze flikkert met volle vaart de beer tussen haar benen...

dinsdag 22 september 2009 om 19:26
Of kind poept gewoon zoveel dat luier het niet houdt, bed zit onder en wat daarin ligt ook. Hoewel zoon hier wel een gave heeft om alles smerig te maken in zo'n geval behalve zijn knuffel. Zelfde met kots, hij weet het beestje altijd meesterlijk te missen. Blijf ik knap vinden.
Maar knuffel gaat hier regelmatig in de wasmachine gewoon met de normale was, nog nooit over nagedacht eigenlijk.
Maar knuffel gaat hier regelmatig in de wasmachine gewoon met de normale was, nog nooit over nagedacht eigenlijk.
dinsdag 22 september 2009 om 22:25
*ziet nu weer het bed van oudste met tienmiljoen knuffels, dekbed, quilt, kussen en minikussen helemaal ondergekotst. Kind onder, de muur ook en via de muur droop het op het tapijt onder het bed. Kind was al kotsend door de gang naar mijn kamer gelopen en in mijn bed geploft. Pas toen hij die onderkotste maakt hij me wakker en kon ik het (over de pas gelegde vloerbedekking) spoor volgen naar de ravage. Sindsdien is poep aan knuffels echt niet meer iets om van op te kijken.*
woensdag 23 september 2009 om 10:35
je kunt knuffels ook (maar dan moeten ze niet onder de kots of poep zitten!) op een handwasje wassen.cWater lekker warm, fijnwasmiddel erin en even flink in het beestje knijpen. Daarna uitspoelen in koud water met azijn en dan nog even flink knijpen en vervolgens even laten drogen in de tuin (op de tuintafel of, maar alleen als kindlief het niet kan zien om heibel te voorkomenn met z`n oren aan de waslijn.
Ik doe ze overigens nóóit in de droger, weet nog dat ik dat met mijn eigen knuffel deed, beestje was ontploft en de ander kwam er misvormd uit. Is nooit meer goed gekomen. Wel doe ik ze rustig op 40 of soms als ze erg vies zijn op 60 graden even in de wasmachine.
Ik doe ze overigens nóóit in de droger, weet nog dat ik dat met mijn eigen knuffel deed, beestje was ontploft en de ander kwam er misvormd uit. Is nooit meer goed gekomen. Wel doe ik ze rustig op 40 of soms als ze erg vies zijn op 60 graden even in de wasmachine.
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 23 september 2009 om 10:49
OMG OMG OMG!!!!!
ik zit op mijn werk, mijn kinderen op het KDV. Gistermorgen een diarree-ongeluk bij mijn oudste van 2 meegemaakt. Vanmorgen ontdekt dat Bibi Beer daar niet helemaal ongeschonden vanaf was gekomen dus die wordt vandaag gewassen.
Over 4 uur springt mijn wasmachine aan (staat op tijdklok), 40 graden, centrifugestand van 800 toeren....
Mama gaat Bibi vermoorden....
OMG OMG
Ik had er nooit over nagedacht wat het effect gaat zijn van een goedkope met watten gevulde beer en warm water...
ik zit op mijn werk, mijn kinderen op het KDV. Gistermorgen een diarree-ongeluk bij mijn oudste van 2 meegemaakt. Vanmorgen ontdekt dat Bibi Beer daar niet helemaal ongeschonden vanaf was gekomen dus die wordt vandaag gewassen.
Over 4 uur springt mijn wasmachine aan (staat op tijdklok), 40 graden, centrifugestand van 800 toeren....
OMG OMG
Ik had er nooit over nagedacht wat het effect gaat zijn van een goedkope met watten gevulde beer en warm water...
woensdag 23 september 2009 om 10:53
quote:Annie Ooi schreef op 23 september 2009 @ 10:49:
OMG OMG OMG!!!!!
OMG OMG
OMG OMG OMG!!!!!
OMG OMG
woensdag 23 september 2009 om 12:55
quote:HotCherryPoptart schreef op 23 september 2009 @ 11:11:
Hier moest ik ze bij de wasmachine weghouden, anders gingen ze iedere keer dat ze hun knuffel langs zagen komen over de fles.
Ik heb van zijn lievelingsknuffel nog 3 bijbesteld, hoop dat ik dergelijke drama's dus kan omzeilen. Vervelend was overigens wel dat de drie bijbestelde knuffels (de grote leeuw van difrax) lichtbruin ipv roodbruin bleken te zijn. Nu heeft hij het nog niet door, maar er komt een punt dat roodbruine leo het loodje moet gaan leggen.
Leo is wasbaar en draait op 40 graden gewoon met de was mee. De rest gaat eens in de zoveel tijd of tegelijk of gewoon met de reguliere was mee. En ze gaan ook allemaal in de droger.
Hier moest ik ze bij de wasmachine weghouden, anders gingen ze iedere keer dat ze hun knuffel langs zagen komen over de fles.
Ik heb van zijn lievelingsknuffel nog 3 bijbesteld, hoop dat ik dergelijke drama's dus kan omzeilen. Vervelend was overigens wel dat de drie bijbestelde knuffels (de grote leeuw van difrax) lichtbruin ipv roodbruin bleken te zijn. Nu heeft hij het nog niet door, maar er komt een punt dat roodbruine leo het loodje moet gaan leggen.
Leo is wasbaar en draait op 40 graden gewoon met de was mee. De rest gaat eens in de zoveel tijd of tegelijk of gewoon met de reguliere was mee. En ze gaan ook allemaal in de droger.