Kolfapparaat schoonmaken

28-02-2012 11:19 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik bijna 31 weken zwanger van de 2e. Na de geboorte van mijn eerste heb ik een kolfapparaat aangeschaft, die ligt nu in een doos in de kast. Doordat wij hard water hebben is alles een beetje wit uitgeslagen (kalk). Nu wil ik het kolfapparaat klaarmaken voor gebruik en vooral schoonmaken. Hebben jullie tips? Eerst afwassen en dan uitkoken? Kan ik er azijn bij doen om die witte aanslag te voorkomen? Wie heeft er ervaring?
Eerst afwassen en dan uitkoken in water met een scheut azijn.
...
Haaa foutje, ik las koffiezetapparaat
Wel gewone azijn gebruiken he, geen schoonmaakazijn.
quote:helene31 schreef op 28 februari 2012 @ 11:29:

Wel gewone azijn gebruiken he, geen schoonmaakazijn.Dat maakt helemaal niet uit. Schoonmaakazijn is vrijwel exact hetzelfde als natuurazijn. En als je het daarna goed schoonspoelt, maakt het al helemaal niet uit!
ok bedankt super! Ga ik doen
quote:maryni83 schreef op 28 februari 2012 @ 11:34:

[...]

Dat maakt helemaal niet uit. Schoonmaakazijn is vrijwel exact hetzelfde als natuurazijn. En als je het daarna goed schoonspoelt, maakt het al helemaal niet uit!Schoonmaakazijn is agressiever dan natuurazijn. Het is niet geschikt om voedsel mee te bereiden door de hoge zuurgraad. De membranen van een kolf zijn best teer, dus die zou ik niet in de schoonmaakazijn laten weken.
quote:helene31 schreef op 28 februari 2012 @ 11:46:

[...]

Schoonmaakazijn is agressiever dan natuurazijn. Het is niet geschikt om voedsel mee te bereiden door de hoge zuurgraad. De membranen van een kolf zijn best teer, dus die zou ik niet in de schoonmaakazijn laten weken.

Het verschil is 3%, dus als je het verdunt met water (iets in pure azijn weken is nooit goed), maakt het vrijwel geen verschil.

Maar misschien is het voor die membranen beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Ik ben een leek op kolfgebied, dus wist niet van membranen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven