Kom maar op, ik zoek DE tip......

06-06-2008 16:20 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
27 weken lang gejuicht dat ik nergens last van had. Helaas te hard geroepen...........

Ik heb het me toch zuur :-(

De hele dag door en bij echt alles wat ik eet of drink, van een gals water tot een glas cola en van een beschuitje tot een patatje.

En in bed gaan liggen, of dat nou met 1 of 3 kussens onder mijn hoofd is, betekend standaard kotsen omdat dan alles omhoog komt.

Gek word ik ervan.

Vanillevla helpt wel enigzins maar aangezien ik dat heel vies vind kost het me aardig wat moeite.De rennies zijn niet aan te slepen.

Wat hielp bij jullie goed?
Maalox.
Loretta is De Mol. Punt.
Rennies schijnen niet zo goed te zijn volgens de apotheekassistente als je zwanger bent

Waarom weet ik eigenlijk niet.

Ik heb ook een paar keer per dag last van maagzuur.

Ik gebruik nu gaviscon. Een vreselijk vies drankje, maar het helpt wel
Frankly my dear, I don"t give a damn
gravison werkte bij mij niet, zo'n zelfde soort ander drankje ook niet.

rennies wel, maar maar even, dus inderdaad kilo's van dat spul weggewerkt!

bij mij zij de apotheker dat rennies helemaal niet mogen, maar dat is dus niet waar. slecht zijn ze ook niet.

dus 3 familie verpakkingen halen en hopen dat t snel weer over gaat!
regla's mag je wel!!

Bij mij hielp een glas cola heel goed... 1x stevig boeren en ik was de overdruk kwijt...

kun je snachts je matras aan je hoofdeind iets hoger leggen? een kussen eronder? of bij een lits-jumeaux iets onder de pootjes van jou bedkant zetten? (dan ligt niet alleen je hoofd maar je hele romp hoger)
gigaluilak schreef op 06 juni 2008 @ 16:26:

gravison werkte bij mij niet, zo'n zelfde soort ander drankje ook niet.

rennies wel, maar maar even, dus inderdaad kilo's van dat spul weggewerkt!

bij mij zij de apotheker dat rennies helemaal niet mogen, maar dat is dus niet waar. slecht zijn ze ook niet.

dus 3 familie verpakkingen halen en hopen dat t snel weer over gaat!

Een apotheker zal toch wel weten of Rennies slecht zijn of niet.

Op één van de pijlers las ik dat iemands verloskundige Rennies ook afwees.

Zal niet voor niets zijn
Ik mocht van mijn gynaecoloog alleen regla's en absoluut geen rennies... zij zal het weten denk ik...
Als je dan weer gaat googlen zijn rennies weer wel toegestaan.

Toch ben ik eerder geneigd een vlos of een apotheker te geloven, dan een internetsite
Ik dronk veel melk. Steeds kleine slokjes, had hetzelfde effect als Rennies.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.
Hannah Arendt
Huisarts en vlos raden allebei Rennies aan. Ik heb het bedrijf al van de kerst bonussen voorzien, zoveel heb ik ervan op. Maar zelfs dat werkt niet, vanille vla werkt beter. En een warme melk voor bed en drie uur voor bedtijd niets (!!!!!) meer eten of drinken, behalve de melk dus.
Ik sliep op mijn linkerzij, dat hielp enorm. Als ik op mijn rechterzij of rug ging liggen had ik last van maagzuur, maar op mijn linkerzij niet. Er is ook een verklaring voor, maar die weet ik zo gauw niet meer.
Mijn verloskundige gaf ook aan dat ik beter geen Rennies kon nemen, liever Gaviscon. Ik heb dus ook wat familieverpakkingen weggeslikt (had pilletjes ipv drankjes, werkten heel goed). Glas melk drinken gaf idd ook nog weleens wat verlichting.
Ik mocht van de gyn en de VK gewoon Rennies. Staat ook in de bijsluiter dat het gewoon mag, en daar zijn ze best voorzichtig mee normaal gesproken.
Vanillevla eten (en geen pittige, vette dingen eten of koolzuurhoudende dranken drinken).
de apotheker zei dat het niet mocht, de verloskundige zei dat het geen kwaad kon.

(van internet, is een beetje door elkaar gehusseld :S)

Maagzuur Calcium- en magnesium bevattende maagzuurbinders (bijvoorbeeld Rennies of magnesiumoxide) hebben de voorkeur. Calcium- en magnesium bevattende maagzuurbinders (bijvoorbeeld Rennies of magnesiumoxide) hebben de voorkeur. - Aluminium-houdende middelen worden afgeraden tijdens de zwangerschap en lactatie.

- Wees erop bedacht dat magnesiumoxide laxerend kan werken.

.

nergens is te vinden dat het niet zou mogen. wel word er in het algemeen alle medicijnen afgeraden tijdens zwangerschap.
shyte schreef op 06 juni 2008 @ 16:30:

Ik mocht van mijn gynaecoloog alleen regla's en absoluut geen rennies... zij zal het weten denk ik...

Ik mocht van mijn gynaecoloog juist wel rennies. De renniefabriek is dan ook heel rijk van mij geworden.;-)

Maalox helpt bij mij trouwens absoluut niet. Sterker nog, het wordt er erger door.
Pepermuntjes
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier ook gewoon rennies hoor, mocht van de gyn. Ik koop groot in, 3 familieverpakkingen tegelijk, overal in huis liggen hier rennies...

Verder slaap ik al vanaf week 10 zowat zittend, niks meer eten na het avondeten anders komt het nog omhoog.

Milkshakes en roomijs werken ook heel goed trouwens...maarja, om dat nou elke dag de hele dag te eten.

Vandaag 40w3d...hoop snel van het maagzuur af te zijn dus...
Overigens bij mijn dochter evenveel rennies naar binnen gewerkt hoor, die is nu twee en heeft er niets aan overgehouden...
Warme melk, ook midden in de nacht, en ik had een fles antagel in de koelkast staan, hielp ook erg goed. Rennies werden hier ook afgeraden.

Andere tip; geen koolzuur, pittig eten.

Maar kan me herinneren dat wat ik ook at, ik er steevast elke avond en nacht last van had. Een beker melk of een flinke slok antagel (bij voorkeur voor het slapen) hielpen bij mij goed.
Zantac helpt goed!
Omeprazol capsules. Hier gekregen van de gyn. Bij mij liep letterlijk het maagzuur mijn neus uit (word weer misselijk als ik er aan denk). Een keer per dag een capsule en voor de onderhoudsdosis overdag zakjes Maalox. En verder bidden dat je snel door de 40 weken heen bent.
vanillevla
jessesmama schreef op 06 juni 2008 @ 16:41:

Ik sliep op mijn linkerzij, dat hielp enorm. Als ik op mijn rechterzij of rug ging liggen had ik last van maagzuur, maar op mijn linkerzij niet. Er is ook een verklaring voor, maar die weet ik zo gauw niet meer.

Dat heeft te maken met de bouw van je maag. Als je op links slaapt, stroomt het maagzuur niet zo gauw omhoog omdat er aan één kant van je maag een bocht zit.

Ik gebruikte een drankje dat Regla PH heet. Te koop bij de apotheek. 't Is niet lekker, maar het hielp bij mij heel goed.
fluffychuzzle schreef op 06 juni 2008 @ 17:01:

Omeprazol capsules. Hier gekregen van de gyn. Bij mij liep letterlijk het maagzuur mijn neus uit (word weer misselijk als ik er aan denk). Een keer per dag een capsule en voor de onderhoudsdosis overdag zakjes Maalox. En verder bidden dat je snel door de 40 weken heen bent.
Deze heb ik ook vandaag gekregen van de Gyn. Zal nog even laten weten of ze helpen! X-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven