Kom nou!!!

23-04-2011 10:40 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet klagen en niet zeuren, en ga het hier lekker toch even doen

Nu ruim 39 weken zwanger, en ik ben het wachten zo beu!!!

Met 't warme weer worden m'n voeten, enkels, kuiten dik van 't vocht, m'n buik staat op knappen, ik slaap slecht, alles rondom m'n heupen/bekken begint gevoelig te worden en ik ben gewoon gigantisch ongeduldig!!!!!

En wat nou als straks niets meer normaal word? m'n borsten hangen nu al meer, m'n buik dat word nooit strak en... ooh jee, wat nou als m'n hele lichaam stiekem dikker is geworden??....

BLEGH!!

En nu relativerend wat ik tegen m'n omgeving zeg, want sja, klagen hoort niet:

"Alles gaat goed, ik heb bijna nergens last van en het is mooi weer waar ik van kan genieten. Dus komt vanzelf, je dwingt er toch niets aan" (met een lievelijke lach op m'n gezicht).

Nog meer mensen die nu vol ongeduld zitten te wachten??
Ja, hier ook! 39w4d en ik wil NU een baby ;). Dochter kwam pas bij 41w6d, dus ik hoop niet dat deze ook zo lang blijft zitten...

Maarrrr ik ga toch nog even genieten van de (relatieve, lees met 2 kinderen) rust & mij en mijn buik naar buiten slepen om een ijsje met ze te gaan eten...
Trouwens, thanks Noodles, vooral dat buikslapen en combi witwijntjedakterras klinken verrrrrrukkelijk!
Jaa, ik ben het ook zat! 35 weken en 3 dagen en een stuitligging waarvan ze volgende week gaan proberen te draaien. Dit kind ligt echter al wéken met zijn kop omhoog én is inmiddels al 3300 gram dus ik verwacht er niet te veel van. Bereid me voor op een keizersnee met een week of 38.

HOef ik net niet meer zo lang te wachten als sommige anderen hier, maar toch....

Ik ben mega-dik (buik alleen) en mensen vragen al 3 weken of ik niet bijna ben uitgerekend. Iedere dag kosten bepaalde bewegingen meer moeite en je bed vergelijken met een martelwerktuig is eigenlijk helemaal zo gek niet....
Hoi Kastanjez, bij mij probeerden ze zoon (kind 1) ook te draaien. Was niet gelukt. Draaide bij 39w5d alsnog zelf om en werd op d-day geboren! Moet er wel bij zeggen dat'ie iets kleiner is dan de jouwe nu (geboortegewicht 3080).... maar wie weet?? Of vind je het wel ok zo, geplande keizersnee? Sterkte & succes met omdraaien in bed e.d. ;)
Kastanjez: dat klinkt al groot zeg!

Frummel in m'n buik is ook pas laat gedraaid.

Bij ruim 36 weken pas.

Echter is het kindje klein (was het toen klein) dus hebben ze het nog tijd gegeven om te draaien, en gelukkig gebeurde dat...

Wijntje maak ik een Corrona mét citroen van, en balkon word terrasje...

Sigaretjes hoop ik eigenlijk vanaf te blijven.. Na m'n zoontje begon ik wel weer wat te roken..

Blijft een irritante verslaving. Als ik niet rook vind ik het vies, stom, stinken, en het domste wat je kunt doen.

Als ik dan toch weer een beetje toe geef aan de verslaving vind ik al snel dat het lekker is en verder niet veel uit maakt.

Ik rookte overigens nooit waar m'n zoontje bij was, vind dat toch niet zo netjes ofzo...

Ben inderdaad wel van plan weer flink aan het sporten te gaan wanneer het kindje er is.

Weet iemand trouwens vanaf wanneer je weer kan beginnen met zaken als Zumba en spinning?

Ik ben nog op zoek naar nieuwe leuke sporten om te doen, wat zijn jullie favo's?
Oef, vorig jaar ook hoogzwanger en zo warm buiten, de limonade ging rechtstreeks naar mijn enkels. Maar.. had het jaar ervoor meegemaakt dat een dame een dag na het drinken van een Corona met limoen beviel, dus heb dat uiteindelijk ook gedaan en raad 'ns wie er 28 uur later was... juist, Feliciaatje

Sterkte allemaal, het komt echt wel weer goed!!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Oh, ik ben afgelopen Oktober bevallen en wij wonen in Californië, dus toen was het hier nog volop zomer. Regelmatig 40 graden, heb die laatste weken alleen maar in m'n blootje voor de ventilator gelegen . Man, wat was ik het zat. Ben ingeleid met 41 weken, ivm te weinig vruchtwater en mijn bevalling was ook een redelijke hel. Kan me voorstellen dat je dus hoopt dat deze spruit zich op eigen houtje aandient.

Die angst voor wat er van mijn lijf zou overblijven had ik trouwens ook. Heb een week voor de bevalling nog heel hormonaal tegen m'n man liggen brullen dat ik noooooooit meer hetzelfde zou worden, voor altijd uitgelubberd en vellerig zou blijven. Boehoehoehoeoeoeoe. Dat werk . Inmiddels is zoon zes maanden en ben ik 1 kilo lichter dan voor de zwangerschap!

Hou vol, het is echt bijna zover!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ohhhh, dit is echt geen lekker weer om hoog zwanger te zijn.

Ik ben 2x bevallen en soms denk ik (vooral tijdens de nachten dat ik er een keer of 6 uit mag) "zaten ze nog maar in m'n buik"

Helpt dat?

Succes met de laatste loodjes!
Ongeduldig wachten op de bevalling, en anders maar inleiden, zodat je weer aan de sigaretjes en de wijn kan ?
Goedemorgen allemaal!

Weer een nachtje rustig doorgekomen! hahaha...

M'n zoontje heeft een (heel creatief zelfgemaakt door mama) kalender waar hij na allerlei gebeurtenissen een kruisje op zet.

Kerst, oud en nieuw enz enz uitgetekend.

Dit omdat hij al vanaf 12 weken vroeg "is de baby er al uit gekomen?".

Vandaag heeft hij het laatste kruisje gezet, bij pasen dus.

"nu komt de baby', is zijn statement

Fijne paasdagen!
haha wat schattig van je zoontje!, nou dan is het inderdaad hoog tijd!

Ik had precies hetzelfde met roken. Tijdens de zwangerschap vond ik het me toch vies als iemand anders rookte, het stinkt zo verschrikkelijk, ik kon me niet voorstellen dat ik ooit rookte, bah!

Nu rook is dus weer 3 sigaretten per dag, zucht... rotverslaving.

Over het sporten: volgens mij mag je vanaf 6 weken na de bevalling rustig aan beginnen met een paar buikspieroefeningen, en dan langzaam opbouwen. Ik ben zelf pas na 4 maanden gaan hardlopen omdat daarvoor mijn bortsen nog gigantisch waren door de BV.. Ik ben na 3 maanden gaan afbouwen en pas toen ik weer een C cup hard ben ik gaan rennen, maar volgens mij kan het ook eerder als je echt wilt.

Nu vlogen bij mij de kilo's er in de eerste 3 maanden toch al af dus toen had ik nog niet zo de behoefte..

Wat is officieel je uitgerekende datum? Mijn weeen begonnen op D day namelijk
quote:Troelalala schreef op 23 april 2011 @ 23:21:

Ohhhh, dit is echt geen lekker weer om hoog zwanger te zijn.

Ik ben 2x bevallen en soms denk ik (vooral tijdens de nachten dat ik er een keer of 6 uit mag) "zaten ze nog maar in m'n buik"

Helpt dat?

Succes met de laatste loodjes!Haha, nou, ik moet er nu 6x per nacht uit omdát er nog wat in mijn buik zit! En het doet pijn bij het omdraaien en ik lig sowieso niet lekker... dus eigenlijk verheug ik me op de 'gewone' onderbroken nachten... (nou ja, bij wijze van spreke )
Hai!

Noodles: ik ben as donderdag uitgerekend... Ik probeer maar vooral geen hoop te hebben dat 't kindje er dan is.

Heb m'n zoontje ook maar gezegd dat het nog wel 14 nachtjes slapen kan duren, maar dat we het niet precies weten.

Vertel 's, wat doen jullie zoals met pasen?

Gr
Oh en mbt dat sporten, ben nog hard aan het denken wat ik wil.

Destijds was ik begonnen met dat 'start to run', maar hardlopen kan ik nog niet echt leuk vinden.

Echter qua financiën een stuk beter als lessen volgen...
Wat hier flink zoden aan de dijk heeft gezet qua beweging: wandelen met zoon. Ik loop iedere dag 1,5 uur met hem in de draagdoek en dat is best goed voor je conditie! En voor je figuur ook trouwens :-).
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
oh, ben zo blij dat ik dit jaar niet zwanger bent.

Succes ermee en volgend jaar kan je lekker genieten van de zomer samen met je kindje!
En Bloempje, gebeurt er al wat??

Ben vandaag uitgerekend, maar niks hier...
Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik zeg ook altijd...alles gaat prima, bijna nergens last van dus mag niet klagen.

Maar af en toe is het zo lekker om wel te klagen :D

Ik heb dus ook echte klompvoeten, kan alleen nog slippers aan en vandaag is het hier geen slipperweer (uggs gaat me dan net te ver). Heb door dat vocht sinds een aantal dagen last van het carpale tunnelsyndroom en slaap dus nauwelijks 's nachts. Probeer overdag zo min mogelijk m'n pols te belasten (pc gaat zo dus ook weer uit), maar zodra ik 's avonds naar bed gaat begint de ellende. Damn, wist niet dat een tintelende hand zo'n pijn kan doen zeg. Vannacht dus ook echt liggen janken van de pijn en zwelgend in de zelfmedelij, om dan vervolgens inderdaad te denken dat er mensen zijn die ergere dingen meemaken. Maar ach...soms is klagen gewoon heerlijk, lucht in ieder geval op.

Ik ben nu 36 weken en 3 dagen en van mij mag de kleine vanaf zondag dan ook gewoon komen hoor.

Succes allemaal met de laatste loodjes.
Husky, is t je eerste? Ik moet nog vier weken, en het lijkt me zo raar als je zo zit te wachten... sterkte!

En kaya, die pijn klinkt heel naar! Ik vind die 'steen' in mijn buik die de hele nacht meerolt als ik me omdraai al zo vervelend (om maar niet te spreken over de pijn aan mijn rug en billen tegen het eind van de nacht), maar heb wel eens RSI klachten gehad, dus voel enigszins met je mee.

Iedereen sterkte!
Kastanjez, het is mijn 2e. De oudste is nu 1,5 en die snapt niet echt dat mama even rustig wil zitten en waarom ze niet gewoon boven op mijn buik kan klimmen

Jij nog 4 weken dus, spannend! Gaat het allemaal goed?
Vandaag met 36+2 gaan ze een draaipoging doen, omdat mijn megakind (7 pond nu al) met zijn kop omhoog ligt. Als dat lukt, gaat t prima Nou ja, anders ook wel hoor, maar ik verheug me niet op een keizersnee. Al hoop ik dan weer wel, dat ze die íetsjes eerder doen dan 40 weken...
Oh wat spannend! Succes vandaag!!
Hee!

Kastanjez:

Spannend dat ze vandaag gaan proberen te draaien.

Als het kindje al zo groot is hé, en het draaien lukt niet, dan halen ze het toch vast wel vroeger mag ik aannemen?

Hier nog geen actie, vandaag precies op de 40 weken.

Wel vertelde de arts gisteren dat ze tegenwoorde vanaf 41 weken aanbieden om in te leiden.

Uit onderzoek bleek namelijk dat kindjes die tussen de 41 weken en 42 weken nog in de buik zitten vaker overlijden in de buik ofzo.

Maarja, het is dan nog optioneel, en gezien m'n ervaring met inleiden weet ik niet of ik dat zou willen...

M'n vriend heeft halverwege de zwangerschap een keer gedroomd dat het kindje op 2 mei komt, ach... daar zet ik me dan nu maar op hahaha

Kaya: wat is dat tunnelsyndroom waar je het over hebt?

Nooit van gehoord, maar ik begrijp dat je tintelingen in je hand hebt?

Slapen is al wat lastig nu, krijg je dat er ook nog bij.

Kan me voorstellen dat je daar niet veel vrolijker van word...

Is zwarte-peper nog 'in tha house?", of bevallen?

Husky: succes hé! fijn om te weten dat er nog iemand met een even lange termijn als mij (on)geduldig zit te wachten.

Groetjes!
dubbel
Hey Bloempje! Het draaien is niet gelukt, dus ik moet volgende week naar de gynaecoloog. Het wordt zeer waarschijnlijk een keizersnee en dan vermoedelijk in week 38 ofzo, Maar dat hoor ik dan wel weer. Erg jammer, maar niks aan te doen. Het kind moet er op de een of andere manier uit he?

Ik kan me trouwens vergissen, maar ik heb het 'tunnelsyndroom' van Kaya geïnterpreteerd als 'ouderwetse' RSI. Volgens mij wordt de term RSI niet meer gebruikt en is dat andere de verzamelnaam voor een hele hoop klachten gerelateerd aan onder andere computergebruik. Kan echt heeeeeel pijn doen (ik kon op een gegeven moment niet meer afwassen (niet zo erg ) en zelfs niet meer koken (heel jammer!),

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven