Kom nou!!!

23-04-2011 10:40 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet klagen en niet zeuren, en ga het hier lekker toch even doen

Nu ruim 39 weken zwanger, en ik ben het wachten zo beu!!!

Met 't warme weer worden m'n voeten, enkels, kuiten dik van 't vocht, m'n buik staat op knappen, ik slaap slecht, alles rondom m'n heupen/bekken begint gevoelig te worden en ik ben gewoon gigantisch ongeduldig!!!!!

En wat nou als straks niets meer normaal word? m'n borsten hangen nu al meer, m'n buik dat word nooit strak en... ooh jee, wat nou als m'n hele lichaam stiekem dikker is geworden??....

BLEGH!!

En nu relativerend wat ik tegen m'n omgeving zeg, want sja, klagen hoort niet:

"Alles gaat goed, ik heb bijna nergens last van en het is mooi weer waar ik van kan genieten. Dus komt vanzelf, je dwingt er toch niets aan" (met een lievelijke lach op m'n gezicht).

Nog meer mensen die nu vol ongeduld zitten te wachten??
@Kastanjez: balen zeg dat het draaien niet gelukt is. Zie je op tegen een keizersnee?

Het kan trouwens best dat het net als RSI is hoor, het komt erop neer dat de zenuw in je pols klem zit en dit straalt uit naar de onderarm en vingers. Heb zelf ook wel eerder last gehad van overbelasting als ik te fanatiek verslagen had zitten typen. En inderdaad ook koken (en dan vooral aardappels schillen) is pijnlijk. De laatste twee nachten heb ik met een polsbeschermer geslapen (die je normaal met skaten kan gebruiken) en gelukkig heerlijk zonder pijn kunnen slapen. Dus ik denk dat ik dat nog maar een paar dagen blijf doen, want ik merk dat nu de klachten overdag ook minder zijn. Hopelijk ben ik er na de zwangerschap (als het vocht weg is) weer helemaal vanaf.

@Bloempje: hou je het wachten nog een beetje vol? Grappig zo'n kalender om af te strepen, ik zei toevallig nog tegen m'n vriend vorig weekend dat ik nog net niet zo'n kalender gemaakt heb, haha. En dan te bedenken dat ik op 36 weken en 5 dagen zit (eigenlijk dus nog geen recht van spreken).

Ik weet trouwens ook niet wanneer je weer sporten als zumba en spinning mag doen. Ik ben hier namelijk ook fan van en wil ook het liefst zo snel als mogelijk weer beginnen. Daarnaast is bosu ball ook ontzettend leuk en heel goed voor je lichaam.

Fijn weekend allemaal!
Hey!

Kastanjez: wat een balen dat het draaien niet gelukt is.

Is het je eerste? dan word er vaak sowieso voor een keizersnede gekozen hé?

Kaya:

Je hebt inderdaad nog eventjes te gaan, anderzijds: wie weet heb je geluk en dient baby wel op tijd aan.

Het wachten is wel redelijk vol te houden nu.

Aangezien ik gewoon weet dat ik de keuze heb eventueel over een week bevallen te zijn, heb ik nu wat meer rust.

Ben al ongeduldiger geweest eigenlijk.

Wel word ik steeds banger voor de bevalling, bah, kan er toch wel tegenop zien.

Ik hoop overigens niet dat het kind 30 april komt, das niet echt top, met koninginnedag jarig zijn denk ik....

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen sportfan ben.

Sterker nog.. ik ben een lekker eet fan en geen sport fan.

Maar ik voel me zoveel beter als ik gezond eet en sport, en gezien de lichamelijkheid wil ik dit zo snel mogelijk weer oppakken.

Zumba deed ik altijd met veel plezier, en ik zit te denken over aquaspinning.

Ik heb dat Bosu-ball ook eens bekeken, ziet er ook leuk uit!

Alles nog maar eens uitzoeken.. zit ook te denken toch maar weer voor het (saaie) hardlopen te kiezen, aangezien dat niet wat kost, en al het andere nogal duur te noemen is...

Fijne koninginnedag!
Ik heb de afgelopen maanden Zwanger Fit gedaan (fitness onder begeleiding van een fysiotherapeut) en met een normale bevalling mag je daar 5 weken na de bevalling weer mee beginnen. Ik neem aan dat voor andere sporten iets dergelijks geldt, al zou ik wel voorzichtig doen dan.
Hey,

Nog bedankt voor de tip mbt het weer beginnen met sporten.

Weet je al wanneer je de keizersnee krijgt?

Hier helaas nog steeds geen baby... pffff :S

Gr
Kastanjez heeft vanochtend gepost dat ze een zoon heeft!!!

En ik heb nu 3 dagen verlof en ik kan de baby er wel uit kijken. Zucht.
Kastanjez gefeliciteeeeeerd!

Alle wachtende lady's: succes! (Ben overmorgen 41 wk zwanger, ik ben het zooo zat ...)
Hé! dat is super de luxe vroeg.. maar het kindje was al erg groot hé! (Bloempje krijgt een beetje jaloerse gevoelens :S)

KASTANJEZ: GEFELICITEERD!!!

Zwarte peper: ook jij wacht dus nog?

Weet jij ook of je iets gaat doen mbt inleiden/strippen of wat dan ook?

Morgen moet ik naar de arts en ze bieden vanaf 41 weken inleiden aan.

Dat zou betekenen dat ik donderdag (ik wil dan eigenlijk vragen woensdag) ingeleid mag worden van ze.

Maarja, inleiding heeft bij mij geen positieve ervaring...

Aan de andere kant... steeds maar denken "komt ie nou?", elke ochtend m'n zoontje vertellen "nee, de baby is nog in de buik" en tegen de bevalling op zien heb ik ook behoorlijk gehad...

Julia: moet je nog 4 of 6 weken?
Kastanjez: gefeliciteerd!!

bleompje: succes met de laatste loodjes! Hoe voel je je?
Ik moet nog 6 weken. Of 8.... zucht....

Was gister om 11.00 uur al klaar met zwangerschapsverlof. Geduld is niet mijn sterkste kant...
@ Julia .... oei, dat worden nog lange weken.

As we speak is er iets gestart hier, dus ik hoop vandaag een echte baby te knuffelen.... puf puf.
Bloempje, bij de eerste ben ik ook ingeleid, geen fijne ervaring. A.s. vrijdag heb ik weer een afspr, maar die ga ik wrsch niet halen :-), dan zou ik gestript worden.
Oeii zwartepeper! pufse... en succes..

Ik hoop vandaag of morgen nog mee te mogen doen ;)

Verteld m'n vriend net dat de vrouw van z'n collega (uitgeteld 7 mei) inmiddels bevallen is... Grrrrrr

Julia: De eerste week had ik er ook al snel genoeg van... Echter bij mij ging ik vanzelf in het tempo mee.

Nu al 5 weken thuis... en eigenlijk heb ik dat gevoel helemaal niet.
Oh oneerlijk is dat dan he Bloempje? Jaloers word je er van.

Ja, moet denk ik ook nog even in het ritme komen hoor, van verlof, maar had gister echt zoiets van, nou, kom dan maar!!!

Beetje vroeg natuurlijk, 34 weken..

Zwartepeper, SUCCES!!!!
Oh wat fijn dat Kastanjez al bevallen is! Ik wilde haar net wat vragen, maar misschien dat iemand anders daar antwoord op heeft. Waarom zou haar baby in week 38 al gehaald worden? Omdat hij zo groot was? Of mogen kinderen die gehaald worden ook best twee weken eerder gehaald worden?
quote:toffifee schreef op 03 mei 2011 @ 14:45:

Oh wat fijn dat Kastanjez al bevallen is! Ik wilde haar net wat vragen, maar misschien dat iemand anders daar antwoord op heeft. Waarom zou haar baby in week 38 al gehaald worden? Omdat hij zo groot was? Of mogen kinderen die gehaald worden ook best twee weken eerder gehaald worden?

Volgensmij halen ze met een keizersnee vaak kinderen 2 weken eerder.

Ik heb wel het idee dat Kastanjez nog niet zo ver was..... maar haar kindje was idd erg groot..
Even nieuwsflash van mij, ik ben om 16.20 bevallen van een dochter . Alles goed gegaan, ik ben superrrrblij!
Wat goed!! Gefeliciteerd!!!! En nu heerlijk genieten!!!

Alles goed gegaan??
Zwartepeper gefeliciteerd! En kastanjez ook!

Husky is trouwens inmiddels ook bevallen (schrijven samen in een topic)

Ik zit ook op het wachtbankje. Gister uitgerekend, ben er echt helemaal klaar mee. Hij mag van mij wel komen. Alleen liever niet vandaag wilde ik (dodenherdenking). Ben benieuwd wanneer het begint. Bloempje, gebeurt er bij jou al iets? Wordt je ingeleid?
morgen zou wel mooi zijn MooiRood, krijgt 'bevrijdingsdag" een dubbele lading.
@husky, zwartepeper en Kastanjez: van harte gefeliciteerd!!! Hopelijk gaat het goed met jullie en kunnen jullie heerlijk genieten van de baby.

Ik verlies sinds afgelopen weekend stukjes van mijn slijmprop en heb het idee dat ik nu alles wel kwijt ben. Ik weet dat het niets betekent, maar voel dat mn lichaam zich aardig aan het voorbereiden is. Maandag overdag heel veel harde buiken en voorweeen en gistermiddag zelfs krampen en voorweeen die best wel gemeen waren. Ik probeer er maar niet te veel op te focussen en gewoon lekker bezig te blijven. Net even de enveloppen voor de geboortekaartjes geschreven.

Aan alle wachtende dames: Succes, hopelijk zijn jullie snel verlost van het wachten :D
Hey

Via tel snelle update

In razend tempo ben ik afgelopen nacht bevallen van een zoon!

Gr
bloempje van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Geniet ervan!
Bloempje en Husky, gefeliciteerd!

Alle wachtenden succes, 5 mei is een mooie bevrijdingsdatum ;).

Alles goed gegaan hier, vond het wel een lange bevalling en ook echt weer ff tegenvallen (pijn enzo), van de tweede was ik in 3 uurtjes klaar. Dat was nu ff niet zo. Maar allemaal geklaag om niet, het resultaat is superrrr :D, ik klim weer even op naar mijn roze wolkje ;).
Bloempje, van harte!!!!

En vandaag is een mooie dag om te bevallen, maar ik hou de mijne met 34+3 nog maar even binnen.
Alle mede-versemoeders hartelijke gefeliciteerd! Ik ben al weer een dikke week moeder van een zoon. En ik kom graag nog even op dit klaagtopic, want ik moet mezelf nu ernstig in acht nemen vanwege het genezen van de keizersnee wond. Heb nu al pijn als ik langer dan 2 minuten sta of loop...

Maar, de baby is heeeeeel mooi en heeeeeel lief, dus dat maakt een hoop goed. En inderdaad is hij te vroeg gekomen, met 36 weken en 5 dagen. Hij diende zichzelf ineens aan, vorige week zondag. Vanaf een uur of 6 die avond kreeg ik rugpijn, na 1,5 uur realiseerde ik me dat het misschien wel weeën waren. Om half 12 stond Kazman met onze zoon in zijn handen, dat ging even heel snel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven