koperspiraal..wanneer zwanger na verwijdering?

05-06-2009 16:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi mensen ,ik heb een paar dagen geleden mijn spiraal verwijderd,wieook en hoelaqng duurde het voor je zwanger werd???
Je wilt weten wie er nog meer een paar dagen geleden haar spiraal heeft verwijderd en hoe lang het duurde voordat ze zwanger was?!
hihi heb je haast? Toen mijn spiraaltjes (ja heb er onderhand al heel wat versleten) werden geplaatst liet de gynaecoloog mij altijd de keus. Of een mirena (spiraaltje met hormonen, dan zou mijn lichaam na het verwijderen eerst moeten 'ontpillen' voor ik weer een regelmatige cyclus had en dus het meeste kans maakte om zwanger te worden) of een koperspiraaltje (ik weet niet meer zo goed wat daar de nadelen van zijn. Het voordeel was in ieder geval dat je dan gelijk na het verwijderen zwanger kon raken. Omdat je hormoonhuishouding eerst niet weer helemaal op gang hoeft te komen)

Dus ik heb geen ervaring met een koperspiraaltje, maar ik was de eerste keer toen ik mijn mirena liet verwijderen gelijk zwanger. De tweede keer, tja toen ben ik blijkbaar mijn mirena verloren, want toen was ik opeens zwanger en was er van mijn mirena geen spoor meer te vinden.

Dus ik denk dat het een kwestie van goed oefenen is!
quote:fleurtje schreef op 05 juni 2009 @ 16:47:

Je wilt weten wie er nog meer een paar dagen geleden haar spiraal heeft verwijderd en hoe lang het duurde voordat ze zwanger was?!
hoi nehna

me zus had een koperspiraal ze had hem begin vorige zomer laten verwijderen en is eind vorig jaar zwanger geworden, ik geloof dat je heel snel na het verwijderen zwanger kan worden maar zeker weet ik het ook niet. het ligt natuurlijk ook aan je eigen lichaam
En wat heb je aan die info Nehna? Zegt voor jouw situatie niks.
Het koper verandert de zaadcel zodat ie geen eicel kan bevruchten, dus zodra dat ding eruit is, kan een zaadcel dat wel.