koperspiraal..wanneer zwanger na verwijdering?

vrijdag 5 juni 2009 om 16:52
hihi heb je haast? Toen mijn spiraaltjes (ja heb er onderhand al heel wat versleten) werden geplaatst liet de gynaecoloog mij altijd de keus. Of een mirena (spiraaltje met hormonen, dan zou mijn lichaam na het verwijderen eerst moeten 'ontpillen' voor ik weer een regelmatige cyclus had en dus het meeste kans maakte om zwanger te worden) of een koperspiraaltje (ik weet niet meer zo goed wat daar de nadelen van zijn. Het voordeel was in ieder geval dat je dan gelijk na het verwijderen zwanger kon raken. Omdat je hormoonhuishouding eerst niet weer helemaal op gang hoeft te komen)
Dus ik heb geen ervaring met een koperspiraaltje, maar ik was de eerste keer toen ik mijn mirena liet verwijderen gelijk zwanger. De tweede keer, tja toen ben ik blijkbaar mijn mirena verloren, want toen was ik opeens zwanger en was er van mijn mirena geen spoor meer te vinden.
Dus ik denk dat het een kwestie van goed oefenen is!
Dus ik heb geen ervaring met een koperspiraaltje, maar ik was de eerste keer toen ik mijn mirena liet verwijderen gelijk zwanger. De tweede keer, tja toen ben ik blijkbaar mijn mirena verloren, want toen was ik opeens zwanger en was er van mijn mirena geen spoor meer te vinden.
Dus ik denk dat het een kwestie van goed oefenen is!
vrijdag 5 juni 2009 om 17:41

vrijdag 5 juni 2009 om 20:43
Het koper verandert de zaadcel zodat ie geen eicel kan bevruchten, dus zodra dat ding eruit is, kan een zaadcel dat wel.
Het spiraaltje zelf zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies niet geschikt is voor een bevrucht eitje om zich te nestelen. Dus als je nieuw baarmoederslijmvlies hebt, dan kan het wel. En dat is dus nadat je voor de eerste keer na verwijdering ongesteld bent geweest.
Het helpt vooral om lekker veel te neuken als je graag zwanger wilt worden. Bij de één is één wip genoeg bij de ander lukt het nooit, de meesten zitten er zo'n beetje tussenin.
Het spiraaltje zelf zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies niet geschikt is voor een bevrucht eitje om zich te nestelen. Dus als je nieuw baarmoederslijmvlies hebt, dan kan het wel. En dat is dus nadat je voor de eerste keer na verwijdering ongesteld bent geweest.
Het helpt vooral om lekker veel te neuken als je graag zwanger wilt worden. Bij de één is één wip genoeg bij de ander lukt het nooit, de meesten zitten er zo'n beetje tussenin.