kosten gastouderbureau

17-08-2017 11:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik verwachten in december ons 1e kindje. Nu hebben wij via een gastouderbureau een hele leuke gastouder gevonden. Waar wij beide een goed gevoel bij hebben. Nu vraag ik mij af wat betalen jullie aan bureaukosten per uur? De gastouder zelf vraagt 5 euro per uur. Wat mij vrij schappelijk lijkt. Voor de totale uurprijs komen er nog bureaukosten over heen. Wij hebben eigenlijk geen idee wat normaal is. Vandaar mijn vraag wat betalen jullie aan bureaukosten?
Ik betaal 37,50 per maand aan het bureau
Vraag de gastouder met welke bureaus ze zaken doet, dan kun je het op hun website bekijken.
Bij ons was het €20 per maand.
kiki2030 schreef:
17-08-2017 11:49
Ik betaal 37,50 per maand aan het bureau
Vraag de gastouder met welke bureaus ze zaken doet, dan kun je het op hun website bekijken.
Bedankt voor je antwoord. Beide gastouderbureaus waar zij mee samen werkt maakt een tarief op maat. Afhankelijk van de hoeveelheid opvang die je afneemt. Mag ik vragen hoeveel uren opvang jij afneemt per maand?
Ik betaal aan het bureau 6 euro per uur waarvoor 5 euro voor de gastouder is en 1 voor bureau, als kind 4 wordt dan wordt het 5 euro per uur
Ik neem voor mijn jongste kind (oudste is alleen naschoolse) ongeveer 100 uur per maand af.

Voor de eerste betaal ik 37,50 en elk volgend kind is 18,75

Ik betaal trouwens ook 5 euro per uur. (excl. fruit, luiers, voeding. Incl. middagbroodje, drinken en tussendoortjes)
kiki2030 wijzigde dit bericht op 17-08-2017 11:58
Reden: aanvulling
28.13% gewijzigd
@nena Duidelijk antwoord. Wij krijgen nog een berekening op maat. Maar ik moest rekenen op 5 euro voor de gastouder en 1,80 voor het gastouderbureau. Mijn gevoel zegt dat die 1,80 wel erg veel is.
Bekijk ook even op de toeslagen.
Je krijgt volgens mij max. kinderopvangtoeslag tot uurtarief van 6 euro zo een beetje maar de vraag is ook of dat voor 2018 nog hetzelfde zal zijn.
Voor een (globale) proefberekening mag je de bureaukosten over het uurtarief verspreiden.

Dus bij mij is dat 100 x 5 euro + 37,50 (bureaukosten) gedeeld door 100
Wij betalen 56 euro per maand aan het gastouderbureau. De gastouder kost 5,75 per uur en we hebben een contract van 40 uur. We betalen 7,15 per uur waarvan 1,40 per uur aan het gastouderbureau. Als we 80 uur per maand zouden afnemen, dan kost het gastouderbedrijf alsnog 56 euro per maand, maar dan betaal je maar 70 cent per uur.
Ons gastouderbureau is aan de dure kant, maar onze fantastische gastouder werkt helaas maar met 1 bureau. Wij betalen maandelijks zo'n 85 euro bureaukosten (tarief gastouder 5,15). Bij ons is het een vast bedrag, maar ligt het inderdaad ook aan hoeveel opvang je afneemt (minder dan 16 uur is een lager bedrag). Wij nemen ongeveer 100 uur per maand gemiddeld af, waarbij de vakanties van de gastouder zijn meegerekend (dus obv 48 weken, maar verspreid over 12 maanden), dus zo'n beetje 85 cent per uur. Jij zou meer dan het dubbele betalen, wat ik erg duur vind. Maar als we precies 16 uur zouden afnemen, zouden die kosten wel veel hoger uitvallen per uur (snelle rekensom: 16*48/12= 64 uur per maand, dus 1,32 per uur).

Ik zou vragen of het gastouderbureau een gespecificeerde offerte maakt, waarbij jou aantal uren en de bureaukosten duidelijk in kaart worden gebracht. Ook vragen wat een paar uur opvang meer of minder voor verschil zou maken.
Bedankt voor de tips dames. Het wordt ons steeds iets duidelijker. Ik heb het gastouderbureau gevraagd of zij een maand bedrag of tarief per uur willen doorgeven. Eind van de middag horen wij meer.
nena78 schreef:
17-08-2017 11:54
Ik betaal aan het bureau 6 euro per uur waarvoor 5 euro voor de gastouder is en 1 voor bureau, als kind 4 wordt dan wordt het 5 euro per uur
Dat is duur!

Hier 31,50 ongeacht aantal uur.
@flomo ook ik vind €1,80 per uur erg veel. Wij nemen gemiddeld 16 uur per week opvang af. Ik heb aangegeven dat ik € 1,80 een hoog bedrag vind voor bureaukosten. Dus hopelijk doen ze er wat mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij flexibele opvang gaan afnemen. Dat kan betekenen de ene week 1 dag opvang nodig op maandag de andere week 3 dagen opvang nodig op maandag, dinsdag en vrijdag. Dit i.v.m. mijn baan.

Ik heb nog even gebeld met gastouder voor flexibele opvang vraagt zij €5,20 i.p.v. de eerder genoemde €5,00 door mij. Ik vind dit nog steeds een schappelijk bedrag. Flexibele opvang vraagt natuurlijk ook iets meer dan wanneer er duidelijkheid is op welke dag van de week het kindje komt.
kaartje1 schreef:
17-08-2017 11:58
@nena Duidelijk antwoord. Wij krijgen nog een berekening op maat. Maar ik moest rekenen op 5 euro voor de gastouder en 1,80 voor het gastouderbureau. Mijn gevoel zegt dat die 1,80 wel erg veel is.
Wow ja dat is echt heel veel.

Ik ben gastouder en werk met verschillende bureaus.
Mijn duurste vraagt €1 per uur, met een minimum van €25 per maand.
Mijn goedkoopste vraagt €0,60 per uur.

Moet wel zeggen dat ik zelf het liefst met het duurste bureau werk. Zij doen meer voor zowel mij als de ouders. Betere site, goede bemiddeling, bieden extra cursussen voor mij, komen ook vaker onaangekondigd langs.

Ouders die niet via een bureau bij mij komen laat ik kiezen via welk bureau zij hun contract willen. Ik geef wel mijn voorkeur aan maar ik laat de keus aan hen, ik kan immers niet in ouder hun portemonee kijken.
@eloise dit bureau vraagt idd ook wat extra's voor service. Dat vind ik best begrijpelijk omdat ik denk dat het ook ten goede komt voor ons kind. Maar 1'80 per uur blijft te hoog. We wachten het af.
kaartje1 schreef:
17-08-2017 12:28
@flomo ook ik vind €1,80 per uur erg veel. Wij nemen gemiddeld 16 uur per week opvang af. Ik heb aangegeven dat ik € 1,80 een hoog bedrag vind voor bureaukosten. Dus hopelijk doen ze er wat mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat wij flexibele opvang gaan afnemen. Dat kan betekenen de ene week 1 dag opvang nodig op maandag de andere week 3 dagen opvang nodig op maandag, dinsdag en vrijdag. Dit i.v.m. mijn baan.

Ik heb nog even gebeld met gastouder voor flexibele opvang vraagt zij €5,20 i.p.v. de eerder genoemde €5,00 door mij. Ik vind dit nog steeds een schappelijk bedrag. Flexibele opvang vraagt natuurlijk ook iets meer dan wanneer er duidelijkheid is op welke dag van de week het kindje komt.
€0,20 verschil vind ik meer dan schappelijk. Het vraagt namelijk niet iets, maar veel meer in mijn ogen... Ze moet nu namelijk 5 dagen per week een plekje vrij houden voor een kindje waar ze maar 16 uur voor betaald krijgt. Oftewel, wat fijn dat je zo iemand gevonden hebt! :high5:

(Ik zit met hetzelfde 'probleem' qua werk, gelukkig tot nu toe met opa's en oma's op kunnen lossen).
@gssleutel ook ik vind dit meer als schappelijke hoor! Ben er ook erg blij mee. Wel met de afspraak dat ik zo'n 6 weken van te voren het rooster door geef. (Dat kan met mijn werk gelukkig). Gastouder heeft meer flexibele kindjes. Heel af en toe kan het nijpen met de planning. Wij hebben gelukkig de mogelijkheid om uit te wijken naar opa en oma's dus mocht het echt een keer niet passen bij de gastouder dan heb ik met haar afgesproken om ons eigen netwerk aan te spreken. Zodat gastouder ook genoeg kindjes kan blijven opvangen en voldoende inkomen krijgt.
MN-- schreef:
17-08-2017 12:24
Dat is duur!

Hier 31,50 ongeacht aantal uur.
Ik vind het wel meevallen. Maar het verschilt inderdaad per maand
Wij betalen 86€ aan bureaukosten. Basisbedragvan 37,5€ daarnaast 0.50€ per uur.
Is aan de dure kant, maar zijn er erg tevreden over!
Nou bericht van het gastouderbureau. Bureaukosten zijn 69euro per maand.
Dat komt neer op een totaal uurtarief van 6,30 per uur. 5,20 voor de gastouder en 1,10 voor het bureau. (Bij afname van 16u per week). Dit is meer wat ik zocht.
Als de gastouder met 2 verschillende bureaus werkt dan zou ik ook een berekening laten maken door het andere bureau en dan laten oppassen via het bureau wat het goedkoopst is.

Met het gastouderbureau heb je in principe niets te maken. Ht moet allen via hen om kot te krijgen
Als de gastouder met 2 verschillende bureaus werkt dan zou ik ook een berekening laten maken door het andere bureau en dan laten oppassen via het bureau wat het goedkoopst is.

Met het gastouderbureau heb je in principe niets te maken. Ht moet allen via hen om kot te krijgen
@sugermis dat is inderdaad ook een goed idee.
Ik schrik best van die bedragen van minimaal 1 euro per uur. Hier is het dus maar 31,50 en enige wat gastouderbureau voor mij doet is de rekening sturen maandelijks. Mooi verdiend dan. Maar misschien scheelt dit per regio.
MN-- schreef:
17-08-2017 15:03
Ik schrik best van die bedragen van minimaal 1 euro per uur. Hier is het dus maar 31,50 en enige wat gastouderbureau voor mij doet is de rekening sturen maandelijks. Mooi verdiend dan. Maar misschien scheelt dit per regio.
Niet alleen per regio maar ook per bureau.
Wat een bureau naast factureren en bemiddeling doet verschilt ook enorm.
Ik heb er 1 die ouders nauwelijks iets kost maar die dan ook niet meer doet dan wat ze verplicht moeten maar ook 1 die dus duurder is maar die extra cursussen aanbied aan mij, paar keer per jaar iets voor ouders en kinderen organiseert en ook vaker bij mij op stoep staat.

Bij bureau waar ik eerst zat was ik echt een nummertje, bij de bureaus waar ik nu zit voelt het een stuk persoonlijker.

Zit dus veel verschil tussen. Maar meeste verschil zal alleen voor de gastouder merkbaar zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven