Kraambezoek en de hygiëne daarvan.

11-01-2009 18:24 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aller eerst wil ik even aangeven dat ik geen smetvrees heb

Maar ik maak me wel zorgen over de hygiëne van het kraambezoek. Ik ben nu 39 weken zwanger, dus over niet al te lange tijd komt er allerlei volk over de vloer,familie,collega`s vrienden etc. Nu ben ik altijd vanmijzelf uit schoon en netjes,zorg ook altijd dat ik lekker ruik, schone kleding etc. Maar ik heb mensen in de familie,collega`s en vrienden waarvan ik de frisheid minder vind, super lieve mensen hoor,maar gewoon nie zo fris.

Diezelfde mensen willen natuurlijk dadelijk allemaal mijn baby vasthouden, en dat maken ze ook heel erg duidelijk. Ze willen dadelijk de baby lekker knuffelen en kussen, niets mis mee opzich, behalve dat ik daar eigenlijk niet zo op zit te wachten, ben bang dat m`n baby er iets van oploopt ( veel mensen in de familie bij mij hebben koortslippen) Ook veel van die mensen hebben huisdieren, en bij sommige van die mensen ruik je dat ook,of rokers, bleh!

Maar goed ik wil dus dadelijk niet heel panisch reageren als iemand mijn baby wil vasthouden,maar ben er wel een beetje bang voor dat de kleine dadelijk iets krijgt, óf dat mensen dat kind helemaal gaan aflebberen óf nog erger hun vingers in de mond gaan stoppen.

Iemand hier ervaning mee,en hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Wil de baby ook niet achter veiligheidsglas leggen..... maar is het stom om aan mensen te vragen eerst de handen te wassen voor ze de baby mogen aanraken?

Grtjes van een beetje onzekere bijna mama
@Crini, heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat je je kereltje lekker snel weer thuis hebt!

@Intiem, ben ik weer niet met jou eens.

Ik heb hele bekakte vrienden waarvan het zoontje het liefst de hele dag in prinsessenjurken loopt en naar het strand een bikini aan eist! Daar zou je dus niet zeggen dat het is opgelegd maar er idd inzit.

Aan de andere kant heb ik twee vriendinnen die door middel van een donor kinderen hebben gekregen.

Zij willen hun kinderen juist opvoeden door jongens ook poppen en meisjes ook auto's te geven.

Bij het meisje werkt het een beetje maar het jongetje is al vanaf heel klein totaal niet geinteresseerd in roze en "meisjes" dingen maar wil gewoon auto's en treinen.

Ik denk dus echt dat het er in zit.
Crini, heel veel sterkte! Babies en kinderen horen niet in een ziekenhuis.

Overigens denk ik zelf dat zaken als deze bijna niet te voorkomen zijn. In ieder geval niet door op hygiene te letten. Mijn zoon lag 3 weken oud ook in het ziekenhuis (RS-virus). Hij is geboren tijdens een griepgolf, waardoor we eigenlijk nog geen kraambezoek hadden gehad. Bij ons thuis was niemand verkouden, de kraamhulp was niet verkouden en zoonlief was het huis nog amper uitgeweest. En dan toch na 2 weken RS-virus. Ik had echt niet geweten hoe ik dat had moeten voorkomen.

Neemt niet weg dat ik zelf liever niet op kraamvisite kom als ik snipverkouden ben en zeker niet met een koortslip. Maar ik ga ook geen handen wassen voordat ik een baby vasthoud. Ik was mijn handen regelmatig en dat is gewoon voldoende. Bij premature babies of babies die ziekgeweest zijn is dat natuurlijk anders; dat je in het ziekenhuis op de Neocare-unit je handen wast en je horloge afdoet is volkomen normaal. Maar toen jongste dochter geboren werd en vriend en ik en kinderen snipverkouden waren hebben we onze dochter ook gewoon vastgehouden en geknuffeld.
even off topic: waarom steken mensen vingers in de mond van een baby. Ik heb dat nooit zo begrepen, vanwaar die aandrang? Logische verklaring voor?
quote:neele schreef op 13 januari 2009 @ 09:34:

@Intiem, ben ik weer niet met jou eens.

Ik heb hele bekakte vrienden waarvan het zoontje het liefst de hele dag in prinsessenjurken loopt en naar het strand een bikini aan eist! Daar zou je dus niet zeggen dat het is opgelegd maar er idd inzit.

Aan de andere kant heb ik twee vriendinnen die door middel van een donor kinderen hebben gekregen.

Zij willen hun kinderen juist opvoeden door jongens ook poppen en meisjes ook auto's te geven.

Bij het meisje werkt het een beetje maar het jongetje is al vanaf heel klein totaal niet geinteresseerd in roze en "meisjes" dingen maar wil gewoon auto's en treinen.

Ik denk dus echt dat het er in zit.

Je weet pas of zoiets er in zit als de maatschappij los van dat soort vooropgelegde ideeën functioneert. Dat doet het niet (helaas denk ik), dus zeker weten doe je het nooit. Maar je kunt zoiets niet baseren op drie kindjes iig.

En ik had het over kleurkeuze en niet speelgoed voorkeur btw.

Crini, sterkte.
Wou even een goed bericht laten horen:

Ze zijn erg tevreden over ons mannetje en zijn vandaag gestopt met de spierverslappers. Hij houdt nog erg veel vocht vast (door de beademing en de spierverslappers) en krijgt hiervoor plasmedicatie, maar zijn longen zijn zodanig schoon dat ze denken dat hij de rest zelf kan uitzieken, dus als het goed gaat zonder spierverslappers en hij dat vocht kwijt is, gaan ze stoppen met beademen. Ze zijn nu al aan het afbouwen met de beademing en de morfine.

Op zijn vroegst donderdag gaan ze stoppen met beademen, maar er zit in ieder geval zit er schot in de zaak.
Whatever, I do what I want
**even off-topic**

Crini ik wilde je in eerste instantie feliciteren met de geboorte van je zoon. Jouw dochter en mijn zoon zijn van dezelfde datum, en aangezien je op het oude topic niet meer schrijft. Bij deze van harte! En tegelijkertijd wil ik je sterkte wensen, hoop dat je kleintje weer snel beter is.

Grtz 4HK

**breekt weer uit**
fijn om te lezen crini! Hopen dat de lijn zich voortzet nu ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven