Kraambezoek en de hygiëne daarvan.

11-01-2009 18:24 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aller eerst wil ik even aangeven dat ik geen smetvrees heb

Maar ik maak me wel zorgen over de hygiëne van het kraambezoek. Ik ben nu 39 weken zwanger, dus over niet al te lange tijd komt er allerlei volk over de vloer,familie,collega`s vrienden etc. Nu ben ik altijd vanmijzelf uit schoon en netjes,zorg ook altijd dat ik lekker ruik, schone kleding etc. Maar ik heb mensen in de familie,collega`s en vrienden waarvan ik de frisheid minder vind, super lieve mensen hoor,maar gewoon nie zo fris.

Diezelfde mensen willen natuurlijk dadelijk allemaal mijn baby vasthouden, en dat maken ze ook heel erg duidelijk. Ze willen dadelijk de baby lekker knuffelen en kussen, niets mis mee opzich, behalve dat ik daar eigenlijk niet zo op zit te wachten, ben bang dat m`n baby er iets van oploopt ( veel mensen in de familie bij mij hebben koortslippen) Ook veel van die mensen hebben huisdieren, en bij sommige van die mensen ruik je dat ook,of rokers, bleh!

Maar goed ik wil dus dadelijk niet heel panisch reageren als iemand mijn baby wil vasthouden,maar ben er wel een beetje bang voor dat de kleine dadelijk iets krijgt, óf dat mensen dat kind helemaal gaan aflebberen óf nog erger hun vingers in de mond gaan stoppen.

Iemand hier ervaning mee,en hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Wil de baby ook niet achter veiligheidsglas leggen..... maar is het stom om aan mensen te vragen eerst de handen te wassen voor ze de baby mogen aanraken?

Grtjes van een beetje onzekere bijna mama
quote:Parnell schreef op 12 januari 2009 @ 12:59:

Wen, je klinkt inderdaad heel nuchter momenteel. Moet je nog lang?

(gatver, ik moest twee keer langs die foto scrollen om met een fatsoenlijke quote te kunnen reageren)

Ik ben er bijna, 38,5 week, dus vreselijke emotionele buien vóór het ter wereld brengen van ons prinsesje ( ) verwacht ik niet meer. Daarna, wie zal het zeggen...
Wóndertje Wen, wóndertje
Laten we duimen dat alle teentjes geteld kunnen worden!
quote:wen schreef op 12 januari 2009 @ 12:34:

Zo heb ik voornemens over 'geen roze en geen marketingmeuk', maar het schijnt dat dat soort voornemens nooit heel lang stand houden...

Jawel hoor! Ik ben de nuchterheid zelve, ook tijdens en na mijn zwangerschap gebleven.

Kan me o.a op deze pijler hogelijk verbazen over welke futiliteiten men zich druk maakt.

Gewoon vasthouden die voornemens!
quote:__justme__ schreef op 12 januari 2009 @ 15:32:

Laten we duimen dat alle teentjes geteld kunnen worden!Maar zonder ze aan te raken dan, hè
quote:Ainne schreef op 12 januari 2009 @ 15:40:

[...]

Maar zonder ze aan te raken dan, hè Zeg, ik kijk met mijn handjes, hoor!
Maar eeh, ik ga dus straks wél lekker hysterisch doen over verkouden mensen en koortslippen, want die komen er niet in
quote:Nijntje schreef op 11 januari 2009 @ 21:54:

Als iemand met zo n attitude bij mijn prinsje of prinsesje op kraambezoek kwam, dan zooide ik diegene eigenhandig de deur uit. Heee, een corpsmeisje!
quote:lapin schreef op 12 januari 2009 @ 13:00:

[afbeelding]

Willen jullie dit zoenen? Of uberhaupt bij in de buurt komen?

Vóór de geboorte van mijn kind zou ik heel stellig gezegd hebben "geen dénken aan".

Inmiddels weet ik dat je met mond spoelen en bovenlip goed afvegen achteraf een heel eind komt na een onverwacht kusje als je net de neus af ging vegen.
quote:wen schreef op 12 januari 2009 @ 12:34:

Zo heb ik voornemens over 'geen roze en geen marketingmeuk', maar het schijnt dat dat soort voornemens nooit heel lang stand houden...Je moet ook gewoon haalbaarder voornemens formuleren. Ik heb me voorgenomen om mijn dochter júist lekker roze en meisjesachtig te kleden. En dat is gelukt.
quote:qwertu schreef op 12 januari 2009 @ 16:04:

[...]

Je moet ook gewoon haalbaarder voornemens formuleren. Ik heb me voorgenomen om mijn dochter júist lekker roze en meisjesachtig te kleden. En dat is gelukt. Op roze zou ik ook niet bezuinigen. Dan maar wat minder muisjes voor het kraambezoek.

ik heb écht een hekel aan roze....
O, de muisjes zijn wel roze trouwens die hadden ze niet in oranje
En die voornemens over 'geen roze': als je zo'n familie hebt als die van mij krijg je zóveel roze spul dat het niet meer haalbaar is om géén roze te nemen

Dochter sprak vorige week voor het eerst de historische woorden 'ik ben een prinsesje!' Dus ik ben bang dat er hier geen houden maar aan is
Overigens mag ze alleen Dora-sokken en Dora-ondergoed Dat is de grens Over nachthemd valt ook nog te praten, maar géén Dora-kleding verder...
quote:wen schreef op 12 januari 2009 @ 16:07:

ik heb écht een hekel aan roze....

Hoe is het mogelijk????

Wel de knalvariant graag.
Tsss, Wen, dan moet je ook tegelijk met Maxima baren, dan hebben ze wél oranje muisjes.... Of je had toen moeten inslaan...
quote:wen schreef op 12 januari 2009 @ 16:07:

ik heb écht een hekel aan roze....Roze is echt niet noodzakelijk voor meisjes hoor. Rood is ook prachtig, blauw, paars, ruitjes, stipjes... er is een wereld aan leuke meisjeskleertjes waar geen roze in zit!
quote:Parnell schreef op 12 januari 2009 @ 16:11:

[...]

Roze is echt niet noodzakelijk voor meisjes hoor. Rood is ook prachtig, blauw, paars, ruitjes, stipjes... er is een wereld aan leuke meisjeskleertjes waar geen roze in zit!Ja, maar weet dat je kraamvisite maar eens uit te leggen
Inderdaad Lika
Ik heb mezelf nu voor het eerst op een 'wacht maar tot je zelf een dochter hebt-gevoel' kunnen betrappen, met die roze-discussie
quote:mika65 schreef op 12 januari 2009 @ 01:21:

Heb niet alles gelezen, dus miss ben ik wel mosterd

Maar ik vind het niet normaal als je aan het bezoek vraagt om de handen te wassen

Daar heb ik nooit een moment bij stil gestaan toen mijn kinderen waren geboren

Is dat weer iets nieuwerwets??

Geen wonder dat de kinderen van tegenwoordig overal allergisch voor zijn, ze kunnen nergens meer tegen want als je op kraambezoek gaat moet je een mondkapje voor en handen wassen.

Mijn kinderen zijn er ook groot mee geworden, ongewassen kraambezoek, stinkend naar de rook.

Ze krijgen er niets van hoor.

En een koortslip, niet kussen maar verder kunnen ze de baby best even op de arm hebben

Gedoe allemaalEn dat is dus een heel dom en gevaarlijk advies. Verdiep je eerst eens in voor je dat je zoiets onnozels roept of lees terug.
Whatever, I do what I want
quote:Eowynn_ schreef op 12 januari 2009 @ 16:08:

Dochter sprak vorige week voor het eerst de historische woorden 'ik ben een prinsesje!' Wondertje, Juna, wóndertje.
Ja dát ga ik d'r leren. Doet het vast leuk op het KDV
quote:Parnell schreef op 12 januari 2009 @ 16:11:

[...]

Roze is echt niet noodzakelijk voor meisjes hoor. Rood is ook prachtig, blauw, paars, ruitjes, stipjes... er is een wereld aan leuke meisjeskleertjes waar geen roze in zit!

Haha, dacht jij...

totdat je kind zich langzaam maar zeker zélf gaat bemoeien met wat ze aanwil. En totdat het kraambezoek of de familie roze uitdeelt, of...roze komt er vast wel in -ergens, somehow -

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven