kraamcadeau voor tweede zoon???

25-01-2009 13:24 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi! beste vriendin bevalt binnenkort van een tweede zoon en ik zit maar te denken en te denken aan een leuk cadeau.. maar kom er niet op! Ze hebben al zoveel kleertjes, speelgoed, boekjes etc. hebben jullie tips?
Bioscoopbonnen met daarbij het aanbod om op te passen?

Een opleiding tot vroedvrouw, vaccinaties voor kinderen in ontwikkelingslanden? Novib heeft daar hele leuke acties voor, zeker toepasselijk 'voor iemand die alles al heeft'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Elk kind heeft recht op een eigen boek.
een van de leukste dingen die ik heb gekregen toen ik bevallen was van mijn tweede zoon, was een bestek met zijn naam erin gegraveerd. misschien een idee?
o dat bestek is misschien wel heel erg leuk! bedankt!

nog meer leuke tips?? natuurlijk wil ik wel met een lief, origineel cadeautje aankomen!
geboortestoeltje
Bij een vriendin van mij heb ik gewoon gevraagd wat ze graag wilde hebben en dat gegeven. Ze vroeg overigens niets leuks, origineels of bijzonders, maar iets praktisch.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik kwam laatst een site tegen waar je allemaal leuke dingen van het geboortekaartje kon laten maken, zoals bijvoorbeeld beschilderde klompjes. Vond ik erg leuk.

Vrienden van ons hebben afgelopen zomer ook een tweede zoon gekregen, en wij hebben ze gewoon gevraagd wat ze wilden hebben, omdat we dachten dat ze toch alles wel hadden. En ze wilden heeeeel graag nog nieuwe kleertjes.
Een t-shirt met naam erop van Simply Colors.
Een luiertaart? Spuugdoekjes en luiers heb je nooit teveel! Of een geboortebordje (of allebei, de luiertaart op een geboortebord )
Een bestekje is inderdaad leuk, maar ook een veel gegeven cadeau. Wij hebben bij de geboorte van zoon 3 gegraveerde bestekjes gekregen.

Wat ik zelf heel leuk vond is dit boekje van Nijntje waarin de naam van het kind verwerkt wordt.

http://www.tntkadowinkel....96&bnr=56&TXTidOption127=

Ik vind een cadeau voor de ouders (zoals idd een dinerbon/bioscoopbon) ook erg leuk, want die worden vaak vergeten.
The time is now
hmmm verder helemaal geen tips???
Ik krijg binnenkort ook mijn 2e kindje. Ik heb nu al een meisje en de 2e wordt een jongetje. Maar dat maakt in principe niet uit. Ik denk dat het leuk is voor het 2e kindje om ook persoonlijke cadeautjes te krijgen.

Kleine kleertjes heb ik nu al genoeg, maar de grotere maten nog niet. Dus grotere kleertjes zouden bijv welkom zijn. Iets nieuws is altijd leuk. Maar hydrofielluiers, slabjes, spuugdoekjes etc heb ik genoeg.

Qua persoonlijke cadeautjes:

Mijn dochtertje heeft het grote Jip & Janneke boek. Voor nr 2 lijkt bijv Ziezo me dan leuk. Zijn eigen boek.

Of zijn eigen bestekje of serviesje.

Wat ik ook leuk vond was een rugzakje met eigen naam voor mijn dochtertje. Dus ik hoop eigenlijk dat mijn zoontje dat ook krijgt.

Leuke site is koterkado.nl. Allemaal cadeau-ideetjes met een persoonlijk tintje

Voor het kindje lijkt het me leuk als hij zelf ook dingetjes krijgt en niet alleen maar geiten etc in Afrika.

Op http://www.personalgifts.nl/ kun je kinderboeken met naam bestellen. Ik kreeg er een toen de oudste geboren werd, en toen de tweede geboren werd kreeg ik precies hetzelfde boek (maar dan met zijn naam en gegevens natuurlijk).

Ben ik echt superblij mee!!
Op http://www.personalgifts.nl/ kun je kinderboeken met naam bestellen. Ik kreeg er een toen de oudste geboren werd, en toen de tweede geboren werd kreeg ik precies hetzelfde boek (maar dan met zijn naam en gegevens natuurlijk).

Ben ik echt superblij mee!!
Foutje bedankt!!
quote:Bieb schreef op 27 januari 2009 @ 10:44:

Voor het kindje lijkt het me leuk als hij zelf ook dingetjes krijgt en niet alleen maar geiten etc in Afrika.

Jaaaaa, dat lijkt me ook, het kindje zal zich altijd herinneren dat het een shirt maatje 74 kreeg...!

Geef nou maar toe, paps en mams vinden het leuk als Het Kind zelf dingetjes krijgt
Toen mijn vriendin een tweede kindje kreeg heb ik een shirtje besteld op simplycolors.nl

TIM

(broertje van Noa)
quote:qwertu schreef op 25 januari 2009 @ 13:42:

Elk kind heeft recht op een eigen boek.

Met een persoonlijke boodschap voorin.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
bulbb punt com, heeft leuke shirtjes met naam (net even anders dan SC) en ze hebben ook gave fotoalbums met naam.
quote:himalaya schreef op 27 januari 2009 @ 18:58:

[...]

Jaaaaa, dat lijkt me ook, het kindje zal zich altijd herinneren dat het een shirt maatje 74 kreeg...!

Geef nou maar toe, paps en mams vinden het leuk als Het Kind zelf dingetjes krijgt Een standaard shirtje of rompertje is misschien niet heel leuk. Maar ik bewaar speciale dingetjes van mijn dochter in een doos. Een shirtje met haar naam en ook haar bestekje ga ik bewaren etc. Lijkt me dan beetje lullig als zij later wel een doos met eerste en speciale spulletjes heeft en de 2e een hele lege doos. Die vindt het misschien ook wel leuk om persoonlijke spulletjes te hebben.
quote:Bieb schreef op 27 januari 2009 @ 20:38:

[...]

Een standaard shirtje of rompertje is misschien niet heel leuk. Maar ik bewaar speciale dingetjes van mijn dochter in een doos. Een shirtje met haar naam en ook haar bestekje ga ik bewaren etc. Lijkt me dan beetje lullig als zij later wel een doos met eerste en speciale spulletjes heeft en de 2e een hele lege doos. Die vindt het misschien ook wel leuk om persoonlijke spulletjes te hebben.

Mee eens! Ook ik maak voor dochter en zoon een leuke doos met persoonlijke spulletjes.

En een geit is zo moeilijk in een doosje te stoppen, dus doe mij dan maar dat shirt maatje 74!!
dag,

Kindje is geboren vanmorgen, joepie! ik ga er vanavond al heen!

een leuk boek vind ik idd ook een leuk idee!

maar best lastig om iets voorin het boek te zetten,

behalve voor x van oom en tante...

wat zouden jullie er in zetten?
Nou, in ieder geval van 'blablalblalbelalebla ......

P.s. ik had zelf geen inspiratie dus dit cadeau én bovenstaande tekst is verzonnen door de mensen van het Viva forum'
hoi, nou ik heb toch leuke kleertjes gekocht...

en een heel leuk speenkoord . nl met naam erop!

dank voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven