krabben/slaan
zondag 7 maart 2010 om 18:59
Hoi allemaal, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een dochter van bijna 14 maanden die het ontzettend leuk vindt om haar nagels in ons te zetten, doet echt best pijn! Daarnaast vindt ze het ook het einde om ons af en toe een rake mep te geven. We hebben geprobeerd dit te negeren, te corrigeren, boos te worden, maar ze blijft het een heel leuk spelletje vinden. Soms krabt ze ons als ze iets van ons wil, bv een schone luier of slapen, maar meestal is het gewoon voor haar lol.
Hebben jullie tips?
Dank. Kim
Hebben jullie tips?
Dank. Kim
zondag 7 maart 2010 om 19:09
zondag 7 maart 2010 om 19:15
zondag 7 maart 2010 om 19:18
Wat R&R blijkbaar heeft gedaan, zou ik denk ik ook doen. Nu ben ik nog gezegend met een zoet engeltje van 12 weken, dus geen last van dat soort perikelen.
Jennen en klieren kan ik negeren, maar krabben en bijten gaat mij te ver. Dan krijg je wat mij betreft net zo lang straf tot je het wel snapt, of je krijgt eens een bijt in je arm terug!
Jennen en klieren kan ik negeren, maar krabben en bijten gaat mij te ver. Dan krijg je wat mij betreft net zo lang straf tot je het wel snapt, of je krijgt eens een bijt in je arm terug!
zondag 7 maart 2010 om 19:20
Dat deed mijn dochterje van nu bijna 2 ook toen ze 14 maanden was. Het gaat wel weer over. Ik pakte haar handjes en vertelde dat het "auw" deed. Het is ws. een manier om te uiten ofzo. Of te ontdekken wat je met die handjes en nageltjes kan.
Daarna kwam het hoofdbonken, dat deed ze voornamelijk als ze zich niet kon uiten of boos was, of gewoon aandacht wilde.
Nu krijg ik bij onvrede of boosheid "De Uiterst Kwade Blik" dan kijkt madam onder haar pony door naar boven en héél boos.
Ik denk dat kleintjes een manier zoeken om onvrede te uiten.
Daarna kwam het hoofdbonken, dat deed ze voornamelijk als ze zich niet kon uiten of boos was, of gewoon aandacht wilde.
Nu krijg ik bij onvrede of boosheid "De Uiterst Kwade Blik" dan kijkt madam onder haar pony door naar boven en héél boos.
Ik denk dat kleintjes een manier zoeken om onvrede te uiten.
zondag 7 maart 2010 om 19:20
Mijn dochter gaat heel hard lachen als wij auw zeggen. En als we nee zeggen dat giechelt ze wat. Schiet dus echt niet op. Als ze helemaal overenthousiast wordt laten we haar afkoelen in haar bed of box maar dat lost het probleem niet definitief op. Ik moet haar ook maar leren op haar handen te gaan zitten!
zondag 7 maart 2010 om 19:25
Ik zou stoppen met de box of bed als afkoel/strafplek te gebruiken. Zo gaat ze die twee plaatsen waar ze zich juist veilig moeten voelen en als prettig moeten gaan ervaren misschien zien als een plek waar ze niet wilt zijn met alle gevolgen van dien.
En voor de rest; tis een fase, nee, nee en nog eens nee blijven zeggen en apart zetten/negeren en ondertussen uitleggen waarom je dr wegzet enz.
En voor de rest; tis een fase, nee, nee en nog eens nee blijven zeggen en apart zetten/negeren en ondertussen uitleggen waarom je dr wegzet enz.
zondag 7 maart 2010 om 19:33
Wij hebben de box hier enkel en alleen nog staan om haar even te laten afkoelen.
Als ze slaat/krabt/haren trekt/schopt dan zeg ik 2 keer 'nee!' (al driftig nee-schuddend), als ze dan weer aanhaalt gaat ze in de box. Dat weet ze inmiddels, bij de tweede keer nee, gaat ze dus inmiddels op haar handen zitten (driftig nee-schuddend).
Dat heeft ze zelf bedacht, maar ze spat bijna uit elkaar van frustratie op zo'n moment.
Als ze slaat/krabt/haren trekt/schopt dan zeg ik 2 keer 'nee!' (al driftig nee-schuddend), als ze dan weer aanhaalt gaat ze in de box. Dat weet ze inmiddels, bij de tweede keer nee, gaat ze dus inmiddels op haar handen zitten (driftig nee-schuddend).
Dat heeft ze zelf bedacht, maar ze spat bijna uit elkaar van frustratie op zo'n moment.
zondag 7 maart 2010 om 19:48
@floortje72, ik denk niet dat wij onze meiden bij elkaar moeten zetten.... hahaha dat wordt 1 grote heksenketel!
Ik vind het ook heel moeilijk om boos te worden als ze dan zo'n ongelooflijk ondeugend gezicht opzet, zodra ik lach gaat ze heerlijk overdreven mee zitten lachen. En als ze ECHT ondeugend doet, zegt ze oh-oh.
Ik vind het ook heel moeilijk om boos te worden als ze dan zo'n ongelooflijk ondeugend gezicht opzet, zodra ik lach gaat ze heerlijk overdreven mee zitten lachen. En als ze ECHT ondeugend doet, zegt ze oh-oh.
zondag 7 maart 2010 om 19:57
quote:kimmake schreef op 07 maart 2010 @ 19:48:
@floortje72, ik denk niet dat wij onze meiden bij elkaar moeten zetten.... hahaha dat wordt 1 grote heksenketel!
Wij hebben onze heks prinses heel bewust voor 1 dagdeel in de week op een KDV geplaatst. Ze heeft 3 grote zussen die haar op handen dragen. Ik denk dat het goed is voor haar dat ze zo nu en dan een keer een mep terugkrijgt wat weerstand ondervindt van leeftijdsgenootjes.
Wij hebben onze heks prinses heel bewust voor 1 dagdeel in de week op een KDV geplaatst. Ze heeft 3 grote zussen die haar op handen dragen. Ik denk dat het goed is voor haar dat ze zo nu en dan een keer een mep terugkrijgt wat weerstand ondervindt van leeftijdsgenootjes.
zondag 7 maart 2010 om 19:58
Dat lijkt iets te helpen nu.
De volgende fase is hier aangebroken: als iets niet mag je gewoon op de grond storten, zowel thuis als in winkels.
De aanpak thuis is: negeren (tot hij er in blijft hangen), buiten: 2 keer proberen hem staand/lopend mee te krijgen, zo niet, horizontaal onder de arm (als in: dat gekke gedrag levert je vooral niets leuks/comfortabels op)
De volgende fase is hier aangebroken: als iets niet mag je gewoon op de grond storten, zowel thuis als in winkels.
De aanpak thuis is: negeren (tot hij er in blijft hangen), buiten: 2 keer proberen hem staand/lopend mee te krijgen, zo niet, horizontaal onder de arm (als in: dat gekke gedrag levert je vooral niets leuks/comfortabels op)
zondag 7 maart 2010 om 19:59
oma's weten raad : http://www.youtube.com/watch?v=g5Rp08BS30Y
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.