laat lopen
dinsdag 13 april 2010 om 21:09
Mijn dochter liep laat (bijna 25 maanden) en mijn zoontje is helaas ook niet de vroegste. Hij kroop wel rond de 10/11 maanden, liep rond de tafel met een maand of 14. Nu is hij nu ruim 19 maanden en loopt wel aan 1 handje, achter zijn loopauto maar los nog niet. Nog even geduld dus...hoop dat het niet zo lang gaat duren als bij m'n dochter.
Nog meer mensen met kinderen die laat liepen?
Nog meer mensen met kinderen die laat liepen?
dinsdag 13 april 2010 om 21:29
quote:nouschi schreef op 13 april 2010 @ 21:26:
Hier met een maand of 22, ik vond het wel handig zo laat. Euhhh wat was er handig dan? Dat eeuwige tillen, alles met 1 hand doen, niet even neer kunnen zetten als het regent, even 'snel' een boodschapje doen? Nee zoals je ziet, ik vond het niet zo handig haha.....
Hier met een maand of 22, ik vond het wel handig zo laat. Euhhh wat was er handig dan? Dat eeuwige tillen, alles met 1 hand doen, niet even neer kunnen zetten als het regent, even 'snel' een boodschapje doen? Nee zoals je ziet, ik vond het niet zo handig haha.....
dinsdag 13 april 2010 om 21:31
Jongste dochter is nu 18 maanden geweest en loopt nog steeds niet goed alleen los.
Vandaag heeft ze voor het eerste een stukje los gelopen, ik ben benieuwd of ze nu vaker gaat lopen.
Vorige week bij het cb werd ons verteld dat als ze over een maand nog niet goed loopt ze naar de fysio moet. Er lijkt geen reden te zijn dat ze nog niet goed loopt.
Het zit hier wel wat in de familie (van mans kant) man liep pas voor het eerst op zijn 2e verjaardag en de rest in zijn familie was ook laat.
Ik hoop dat jongste wel snel goed gaat lopen aangezien ik nu 13 weken zwanger ben en het tillen nu al niet meer zo prettig voelt voor mijn bekken.
Vandaag heeft ze voor het eerste een stukje los gelopen, ik ben benieuwd of ze nu vaker gaat lopen.
Vorige week bij het cb werd ons verteld dat als ze over een maand nog niet goed loopt ze naar de fysio moet. Er lijkt geen reden te zijn dat ze nog niet goed loopt.
Het zit hier wel wat in de familie (van mans kant) man liep pas voor het eerst op zijn 2e verjaardag en de rest in zijn familie was ook laat.
Ik hoop dat jongste wel snel goed gaat lopen aangezien ik nu 13 weken zwanger ben en het tillen nu al niet meer zo prettig voelt voor mijn bekken.
dinsdag 13 april 2010 om 21:38
Mijn dochtertje is 27 maanden en loopt nog niet los.
Wel aan de hand (2 handen), en achter de loop auto.
Ze lijkt wel stevig genoeg maar lijkt het niet te durven. Ook trekt ze vaak haar beentjes in als je met haar wil stappen (sitting on air syndrom; ja het bestaat echt, en de symptonen waren zeer herkenbaar. De fysio heeft ons erop gewezen)
Ik vind er niks handigs aan dat ze niet los loopt want ik sjouw me een breuk. In huis til ik haar nog maar amper, maar van en naar de auto wel.
En met zwemmen (douchen erna) is het ook een heel gedoe.
Wel aan de hand (2 handen), en achter de loop auto.
Ze lijkt wel stevig genoeg maar lijkt het niet te durven. Ook trekt ze vaak haar beentjes in als je met haar wil stappen (sitting on air syndrom; ja het bestaat echt, en de symptonen waren zeer herkenbaar. De fysio heeft ons erop gewezen)
Ik vind er niks handigs aan dat ze niet los loopt want ik sjouw me een breuk. In huis til ik haar nog maar amper, maar van en naar de auto wel.
En met zwemmen (douchen erna) is het ook een heel gedoe.
dinsdag 13 april 2010 om 21:49
Aan 1 handje lopen en klimmen en klauteren, dat waren de eerste vragen van de fysio in het ziekenhuis, heel belangrijk en echt aanwijzingen dat het eraan zit te komen! Toen ik naar de fysio in het ziekenhuis ging (hij had al langer thuis fysio) deed hij dat allemaal nog niet, in vier maanden tijd is hij van klimmen, klauteren, 1 handje lopen, naar los lopen gegaan, dus wie weet kom je hier in juni zeggen dat hij door de tuin aan het rennen is!
dinsdag 13 april 2010 om 21:51
Hier wordt ook flink geklauterd. De gangdeur moet dichtblijven, anders zit madam in een onbewaakt ogenblik zo bovenaan de trap (en dat mag inderdaad alleen onder begeleiding).
Vinden jullie de opmerkingen van andere mensen niet vervelend: "wat? loopt ze/hij nog niet?" Met alle tips erbij hoe je ze aan het lopen moet krijgen (met andere woorden: het is jouw schuld dat je kind nóg niet loopt want je stimuleert hem/haar ook niet genoeg). Of: "breng haar maar 2 dagen naar mij, dan loopt ze binnen die 2 dagen"
Vinden jullie de opmerkingen van andere mensen niet vervelend: "wat? loopt ze/hij nog niet?" Met alle tips erbij hoe je ze aan het lopen moet krijgen (met andere woorden: het is jouw schuld dat je kind nóg niet loopt want je stimuleert hem/haar ook niet genoeg). Of: "breng haar maar 2 dagen naar mij, dan loopt ze binnen die 2 dagen"
dinsdag 13 april 2010 om 21:56
Ik werd er doodmoe van inderdaad! En rotopmerkingen dat hij gewoon lui is. Mijn kind is niet lui, hij loopt gewoon nog niet en verder istie superactief. Tips dat je ze niet moet verwennen en bij elke kik moet optillen. Ja sorry als ik weg moet en hij KAN niet lopen, kan ik hem moeilijk laten zitten he? Mijn dochtertje liep een tijd op haar knieen en die is eens als een rariteit door twee mensen echt bekeken, elkaar aanstotend: kijk nou ze loopt nog niet, die doet raar, veels te oud...blabla...in mijn gehoorsafstand! Nou lh1974 je maakt wat bij me los, ik kan nog wel even verder schelden over 'de buitenwereld' en mijn late lopers
dinsdag 13 april 2010 om 21:59
dinsdag 13 april 2010 om 22:01
quote:lh1974 schreef op 13 april 2010 @ 21:51:
Vinden jullie de opmerkingen van andere mensen niet vervelend: "wat? loopt ze/hij nog niet?"
Ja heel irritant inderdaad, die opmerkingen. Met de nadruk op 'loopt hij nu nóg niet?', wat toch altijd licht verwijtend klinkt. En alsof het de persoonlijke verdienste is van ouders van kinderen die wél snel waren met lopen. Dat ik wekelijks met hem naar de fysiotherapeut ging en er alles aan deed om hem te stimuleren was blijkbaar niet belangrijk.
Zoontje liep overigens goed en wel los met 24 maanden, net na zijn 2e verjaardag. Ik ken in mijn directe omgeving trouwens niemand met kinderen die ook zo laat waren met lopen, het lijkt wel echt een zeldzaamheid.
Vinden jullie de opmerkingen van andere mensen niet vervelend: "wat? loopt ze/hij nog niet?"
Ja heel irritant inderdaad, die opmerkingen. Met de nadruk op 'loopt hij nu nóg niet?', wat toch altijd licht verwijtend klinkt. En alsof het de persoonlijke verdienste is van ouders van kinderen die wél snel waren met lopen. Dat ik wekelijks met hem naar de fysiotherapeut ging en er alles aan deed om hem te stimuleren was blijkbaar niet belangrijk.
Zoontje liep overigens goed en wel los met 24 maanden, net na zijn 2e verjaardag. Ik ken in mijn directe omgeving trouwens niemand met kinderen die ook zo laat waren met lopen, het lijkt wel echt een zeldzaamheid.
dinsdag 13 april 2010 om 22:01
Ik ben laatst bij een verjaardag uit mijn plaat gegaan.
Ik kreeg rare opmerkingen dat ze nog niet loopt, met de aanvulling: "dan moet je ze een beetje stimuleren, uitlokken. Als ze anderen ziet lopen, dan wil ze dat zelf vast ook wel."
Dat was zowiezo een confronterend feestje met 4 kindjes van haar leeftijd die uiteraard allemaal liepen, en waar door de moeders flink werd opgeschept wat hun kinderen allemaal al kunnen (én hebben qua schoenmaat en aantal tanden; ja het ging erg ver).
Ik ben toen zo uitgevallen tegen die vent, dat hij me daarna aankeek als een botsauto. Haha, de rare vragen waren toen wel voorbij. Maar ik word nog kwaad als ik eraan denk. Eind van de maand is op die lokatie met hetzelfde gezelschap weer een feestje. Ik zie er nu al tegenop om te gaan en ben al een smoes aan het verzinnen om niet te hoeven gaan.
Ik kreeg rare opmerkingen dat ze nog niet loopt, met de aanvulling: "dan moet je ze een beetje stimuleren, uitlokken. Als ze anderen ziet lopen, dan wil ze dat zelf vast ook wel."
Dat was zowiezo een confronterend feestje met 4 kindjes van haar leeftijd die uiteraard allemaal liepen, en waar door de moeders flink werd opgeschept wat hun kinderen allemaal al kunnen (én hebben qua schoenmaat en aantal tanden; ja het ging erg ver).
Ik ben toen zo uitgevallen tegen die vent, dat hij me daarna aankeek als een botsauto. Haha, de rare vragen waren toen wel voorbij. Maar ik word nog kwaad als ik eraan denk. Eind van de maand is op die lokatie met hetzelfde gezelschap weer een feestje. Ik zie er nu al tegenop om te gaan en ben al een smoes aan het verzinnen om niet te hoeven gaan.
dinsdag 13 april 2010 om 22:02
Overigens had ik het er laatst met een andere moeder over. Die was in de gang gaan staan, haar man had haar zoon van 10 maanden op zijn voeten gezet en zij had hem geroepen. Ja,hij liep! Toen dacht ze meteen: "Wat heb ik gedaaan?!" want nu kon hij nog sneller wegkomen en moest ze alles weer hoger gaan wegzitten. Zoals een beroemd nederlands filosoof eens zei: "Ieder voordeel hep zun nadeel".
dinsdag 13 april 2010 om 22:03
quote:lh1974 schreef op 13 april 2010 @ 22:01:
.Precies, wat denken die mensen dan dat je zegt? Alsof je de hele dag je kind een beetje aan zijn/haar lot over laat en er niks mee doet ofzo. Echt domme, stomme mensen die dat zeggen... Grrrr!
.Precies, wat denken die mensen dan dat je zegt? Alsof je de hele dag je kind een beetje aan zijn/haar lot over laat en er niks mee doet ofzo. Echt domme, stomme mensen die dat zeggen... Grrrr!
dinsdag 13 april 2010 om 22:07
Wat ik overigens ook heb gehoord van de fysio: ook al zou je als ouder proberen je kind tégen te houden om te laten lopen, dit lukt je niet. Als een kind eraan toe is dan gaat het lopen, ook al zou je het proberen af te remmen.
Dat zette mij ook wel aan het denken. We proberen haar veel te stimuleren, maar we vragen ons af hoeveel sneller haar dat doet lopen? We zijn er in ieder geval niet de hele dag mee bezig.
Het kind is hardstikke vrolijk en blij, ik ga haar niet continu pushen om te lopen. Ze moeten er wel de lol van in blijven zien.
Dat zette mij ook wel aan het denken. We proberen haar veel te stimuleren, maar we vragen ons af hoeveel sneller haar dat doet lopen? We zijn er in ieder geval niet de hele dag mee bezig.
Het kind is hardstikke vrolijk en blij, ik ga haar niet continu pushen om te lopen. Ze moeten er wel de lol van in blijven zien.
dinsdag 13 april 2010 om 22:10
quote:moekie76 schreef op 13 april 2010 @ 21:29:
[...]
Euhhh wat was er handig dan? Dat eeuwige tillen, alles met 1 hand doen, niet even neer kunnen zetten als het regent, even 'snel' een boodschapje doen? Nee zoals je ziet, ik vond het niet zo handig haha.....Huh hoezo zoveel tillen en alles met 1 hand doen. Niet neer zetten als het regent? Ze zat in de buggy, boodschappen doen? veel sneller als ze in de buggy zat nu duurt het eeuwen.
[...]
Euhhh wat was er handig dan? Dat eeuwige tillen, alles met 1 hand doen, niet even neer kunnen zetten als het regent, even 'snel' een boodschapje doen? Nee zoals je ziet, ik vond het niet zo handig haha.....Huh hoezo zoveel tillen en alles met 1 hand doen. Niet neer zetten als het regent? Ze zat in de buggy, boodschappen doen? veel sneller als ze in de buggy zat nu duurt het eeuwen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 13 april 2010 om 22:23
Dat gezeur van die mensen. Mijn kind is te klein, loopt nog steeeeds niet, rolde te laat om, praat nog niet, blablabla. Weet je, mijn kind is prematuur en ik heb niet aan iedereen zin om uit te leggen dat ik drie maanden van zijn werkelijke leeftijd af mag trekken bij wat ie zou moeten kunnen. Mijn kind is zoals hij is namelijk. En ik accepteer het, maar ik word af en toe wel moe van de opmerkingen. Pas als ze echt gaan zeuren van, doetie dit al? oh? Maar dit toch al wel? Dan ga ik hem pas verdedigen, voor de rest laat ik het maar langs mijn heen gaan.
woensdag 14 april 2010 om 09:49
quote:nouschi schreef op 13 april 2010 @ 22:10:
[...]
Huh hoezo zoveel tillen en alles met 1 hand doen. Niet neer zetten als het regent? Ze zat in de buggy, boodschappen doen? veel sneller als ze in de buggy zat nu duurt het eeuwen.
dat ebdoel ik dus bijvoorbeeld: buggy uit de auto -> buggy uitklappen -> kind uit de auto -> kind in de buggy -> kind vastgespen -> naar de winkel en daarna alles weer v.v.
Nu is het kind uit auto -> naar de winkel lopen, veeeeel makkelijker! :-0
[...]
Huh hoezo zoveel tillen en alles met 1 hand doen. Niet neer zetten als het regent? Ze zat in de buggy, boodschappen doen? veel sneller als ze in de buggy zat nu duurt het eeuwen.
dat ebdoel ik dus bijvoorbeeld: buggy uit de auto -> buggy uitklappen -> kind uit de auto -> kind in de buggy -> kind vastgespen -> naar de winkel en daarna alles weer v.v.
Nu is het kind uit auto -> naar de winkel lopen, veeeeel makkelijker! :-0
woensdag 14 april 2010 om 09:58
Niks is goed, hou het daar maar op. Mijn dochter liep met 11 maanden, en daar kreeg ik opmerkingen over dat het niet goed voor haar beentjes zou zijn, zou ze kromme beentjes van krijgen. Tja, wat dan?!?! Ducktape om haar beentjes? Eerste schoentjes was ook drama om te vinden, omdat het allemaal van die slofjes waren in haar maat, terwijl ze toch echte loopschoentjes moest hebben. In het kader van elluk voordeel heeft ook een nadeel. Haar eerste schoentjes waren duurder dan ik daarna ooit nog heb uitgegeven voor een paar schoenen (waren 80 euro). En ze was er na twee maanden nog uitgegroeid ook
En inderdaad, toen madam het lopen had uitgevonden, was het een drama om haar in de buggy te krijgen, want nu ze kón lopen, MOEST ze ook lopen.
Stiekem hoop ik daarom dat zoon (nu 10 maanden) wat langer wacht met zelf gaan lopen, al volgt hij tot nu de ontwikkeling van zijn zus op de voet...
En inderdaad, toen madam het lopen had uitgevonden, was het een drama om haar in de buggy te krijgen, want nu ze kón lopen, MOEST ze ook lopen.
Stiekem hoop ik daarom dat zoon (nu 10 maanden) wat langer wacht met zelf gaan lopen, al volgt hij tot nu de ontwikkeling van zijn zus op de voet...
Om een kort verhaal lang te maken...