laat lopen

13-04-2010 21:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter liep laat (bijna 25 maanden) en mijn zoontje is helaas ook niet de vroegste. Hij kroop wel rond de 10/11 maanden, liep rond de tafel met een maand of 14. Nu is hij nu ruim 19 maanden en loopt wel aan 1 handje, achter zijn loopauto maar los nog niet. Nog even geduld dus...hoop dat het niet zo lang gaat duren als bij m'n dochter.

Nog meer mensen met kinderen die laat liepen?
Up!

Mijn zoon loopt! Sinds vandaag ineens door bijna de hele kamer, eerder deze week hooguit 3/4 stapjes en dan liet ie zich weer vallen. Het kan dus toch ineens snel gaan!
Zoonlief was 22 maanden toen hij eindelijk los liep. Nu had het bij hem een medische reden, maar de kinderarts gaf aan dat het nog net op het randje was. Vanaf 24 maanden lopen is officieel te laat, alles daaronder valt nog onder een normale leeftijd om te leren lopen.

Zoon heeft overigens wel een tijdje fysio gehad, maar ik zag daar uiteindelijk het nut niet zo van in en ben daar na 2 maanden mee gestopt.

Dochterlief liep precies 2 dagen na haar eerste verjaardag echt los (daarvoor al wel 1 of 2 stapjes). Vreselijk, ze kon nu echt overal heen. Zoonlief was wat dat betreft echt veel handiger.
ADL; wat goed van je zoon, wat zullen jullie opgelucht zijn.

Mijn dochtertje is op moederdag los gaan lopen. We waren bij mijn ouders in de tuin, daar stond ze aan mijn hand bloemetjes te ruiken. Ik liet haar los, zette een paar stappen naar achter, ze draaide zich om en keek heel verbaasd naar de grond en naar mij. Toen zette ze een paar stapjes en was ze weer heel verbaasd dat ze dit los kon. En vanaf toen loopt ze hele stukken los. Wel nog handjes een beetje omhoog om evenwicht te houden maar ze kan het in ieder geval.

Was dát even een opluchting voor ons. Én een mooi moederdagkadootje. Vriendlief zei: "nou, ben benieuwd wat ík voor vaderdag krijg, haha."
Wat fijn om hier even te lezen. Mijn dochter is 17 mnd en loopt nog niet. De laatste tijd begin ik te denken: is dit wel normaal? Want alle andere kindjes van haar leeftijd (die ik ken) kunnen het wel. Maar gelukkig.... ze is dus niet de enige!
Hier liepen 3 van de 4 kinderen met 19, 20 en 21 maanden, aan de late kant dus. We hebben hier echter ook nog een kind dat al liep met 11 maanden
Mijn jongste trok zich met 6 maanden op in de box, dus we dachten, die gaat rap lopen. Vervolgens liep ze met 9 maanden op haar knietjes en dat heeft ze tot na haar tweede verjaardag gedaan. Mevrouw weigerde aan de hand te lopen, trok ze haar beentjes op en geen fysio haalde iets uit, ze werd hoogstens loeinijdig. Ik maakte me wel zorgen, maar twee weken nadat ze twee was, liep ze. Komt toch vaker voor als ik dacht, gezien het aantal berichtjes. Volgens de kinderarts had het waarschijnlijk met hypermobiliteit te maken. De gewrichten zijn soepeler en beweeglijker dan normaal, waardoor alles veel wiebeliger aanvoelt en het dus angstig is om te lopen. Dit is erfelijk en ik heb het inderdaad ook. Heb je bijv. ook meer kans op bekkeninstabiliteit.

Maar in ieder geval, echt super dat je kindje nu loopt, een verademing.
Hebben jullie niet het idee dat sinds de kleintjes zijn gaan lopen de rest van de ontwikkeling ook als een speer is gegaan?

Voordat ze liep, sprak ze amper. Nadat ze is gaan lopen is haar spraakontwikkeling heel rap gegaan. Ook leek ze zich vanaf dat moment zelfverzekerder te voelen bij andere kindjes.

De fysio is hier 2 maanden geleden voor het laatst geweest. Ze zei: dat kindje doet alles wat ze 'moet doen'. Ik zie geen reden meer om te komen.

Bekkeninstabiliteit hier helaas ook aanwezig. Wist niet dat dit met hypermobiliteit te maken had. Zal er eens over gaan lezen.
Fijn om te lezen dat er ook veel andere kinderen zijn die laat lopen! Onze dochter is nu bijna 18 maanden en loopt nog niet. Dankzij fysiotherapie wel tips om haar ontwikkeling te stimuleren, maar dit haalt nog weinig uit

Ik heb wel een vraagje aan anderen mbt het "lopen" op de knieen. Onze dochter loopt nu al een paar maanden op haar knieen. Ze is supersnel en komt overal, klimt en klautert. Maar vandaag zag ik opeens dat haar knieen beurs en blauw zijn. Op zich wel logisch gezien de belasting, maar het lijkt me wel pijnlijk. Hadden andere kinderen die op de knieen liepen dit ook? Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Mijn dochter heeft ook wel eens rode knieën van het kruipen. Gelukkig niet blauw of beurs. Ik denk dat je er niet veel aan kan doen.
Rode knieen had ze eerst ook. Daarna een aantal weken ruw en warm. En nu dus beurs en blauw. Tja, ik kan der inderdaad moeilijk vastbinden of verbieden op haar knieen te lopen... Nou ja, hopen dat het een stimulans voor haar is om zich voort te gaan bewegen op haar voeten.
Precies! Een betere stimulans kan ze niet hebben!
Mijn jongste liep dus meer dan een jaar op haar knietjes en die waren best wel eens bont en blauw. Maar zoals je schrijft, ze kwam overal, was razendsnel en klauterde overal op. De orthopeet van het kinderziekenhuis had nog nooit een kind gezien die het knieeenlopen zo lang volhield. Moet wel zeggen, toen ze eenmaal ging lopen, ging dat ook heel snel. Binnen een week liep ze gewoon goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven