Lang haar voor jongens

03-11-2008 17:05 59 berichten
Mijn zoon van 5 is nodig aan de kapper toe, maar toen ik hem zo-even eens goed bekeek, vond ik dat langere haar heel goed staan bij hem. Het krult nu alleen een beetje raar over zijn oren, maar het kan er makkelijk achter geschoven worden.

Heeft iemand nog tips voor lang haar bij jongens? Leuke modelletjes bv?

ps, ik ben niet bang dat mensen hem voor een meisje aanzien. Hij ziet er echt wel jongensachtig uit (ook qua kleding). Maar als mensen toch oogkleppen op willen hebben, dan zij dat zo.

Zelf heeft hij er verder nog niet echt een duidelijke mening over, of hij zijn haar lang of kort wil. Hij reageert op die vraag net zo als ik hem een blauw en een groen t-shirt voor houdt; het maakt hem niks uit en kiest wat elke keer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Beide jongens hebben hier bijna lang haar, nog even en ze kunnen een staartje.

Ik vind het mooi, de een heeft krullen en de ander stijl haar.

Je moet het gewoon nog wat langer laten groeien en dan naar de kinderkapper gaan, die bespreekt dan welk model jij het leukste vind.
Mijn zoon van vier heeft al vanaf zijn tweede lang haar. Niet echt lang lang zoals het zoontje van Celine Dion, maar tot iets boven zijn schouders. Een echt model zit er niet in. Hij heeft een combinatie van slag en krullen en ik laat het altijd een beetje in laagjes knippen om het een beetje rommelig te laten zitten. Pony is vrij lang(het hangt net niet in zijn ogen) en in "hapjes" geknipt, een strakke pony staat hem vreselijk.
Hier ook een jochie van 3,5 met lang haar. Enne, model, hoe noem je dat. Geloof ook een beetje in laagjes en het is tot in z'n nek. Superstoer juist! Soow, die van C. Dion heeft echt heel lang haar he, dat vind ik dan persoonlijk iets te. Ook handig trouwens dat je het nu om de 6 wk hoeft te knippen, iets langer doet niets af aan het 'model'.
quote:luna1 schreef op 03 november 2008 @ 17:22:

Mijn zoon van vier heeft al vanaf zijn tweede lang haar. Niet echt lang lang zoals het zoontje van Celine Dion, maar tot iets boven zijn schouders. Een echt model zit er niet in. Hij heeft een combinatie van slag en krullen en ik laat het altijd een beetje in laagjes knippen om het een beetje rommelig te laten zitten. Pony is vrij lang(het hangt net niet in zijn ogen) en in "hapjes" geknipt, een strakke pony staat hem vreselijk.

Zo heeft mijn zoontje het ook. Ietsje korter misschien. Hij is 2.

En blond.

Vind " lang" haar leuker dan dat hele kortgeschoren. Maar niet zo lang als het zoontje van C.D of die van de Frogers.
http://halflangharige-jongens-p.hyves.nl/

Maak je zoon maar snel lid !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb ook 2 redelijk langharige jongens. Als ze niet geknipt zijn dan is het wat korter, maar nooit echt kort en opgeknipt, en het model is zo dat het dan echt wel een paar maanden kan doorgroeien. In lagen. Knip dan alleen voorkant wat bij.

Ze zijn beiden blond. Oudste is 7 en zijn haar wordt steeds steiler maar springt nog wel. Jongste is 5 en heeft bij vochtog weer enorme bos krullen.

Ze vinden het best. Heel soms wil oudste net zulk haar als zijn vriendje (tonduese!), maar als ik zeg dat zijn haar mooier is en dat iedereen dat wel zou willen is hij weer blij.

Ik vind het haar van mijn jongens wel een beetje hun handelsmerk ofzo. Hoe zeg je dat, het maakt ze wel míjn jongens. Kweenie. Maar goed, ik realiseer me dat ze op een dag wel echt korter willen. Maar ik hoop nog lang niet!
Mijn zoontje heeft ook wat langer haar. Achter valt het op zijn schouders, maar voor is het wat korter. Het is ook weer geen matje, omdat hij springend haar heeft. Hij is nogal bleek, en hij ziet er met kort haar gewoon heel ziekelijk uit... helaas begrijpt geen kapper dit. Ze knikken allemaal als ik ze uitleg dat het niet te kort moet, maar doen is een tweede. Nu hou ik het zo en punt ik het zelf bij.
Ik hád drie jongetjes met wat langer haar. Nu nog maar één: de andere twee hadden schaartjes gevonden..

Nu dus één met dreadlocks en twee gemillimeterden.
Mijn middelste heeft een enorme bos krullen. Hij wordt wel eens voor een meisje aangezien, maar hij dient de persoon in kwestie dan gevat van repliek.

Als zijn haar nat is hangt het ergens tussen zijn schouderbladen, maar het krult zo sterk dat het droog zijn schouders nog niet raakt.

De jongste heeft slag in zijn haar en dat is ook niet kort, maar ook niet lang. Gewoon ongeknipt denk ik.

Mijn oudste had ook krullen en wat langer haar. Maar hij wilde het laatst echt kort hebben en dat hebben we toen maar gedaan. Ik moet heel eerlijk zeggen dat een heel kort koppie hem beter staat dan dat langere haar.
Moppekind zou niet moeten dénken aan lang haar, want dat is voor MEISJES ! :puke: En meisjes zijn stom, aldus jongetjes van zes.

Lang haar zou hem waarschijnlijk niet lijken, hij heeft hetzelfde rothaar als ik, ultra-sluik en het kan alleen maar naar beneden hangen, dus gewoon lekker 9mm scheren, en 's zomers 6mm.
Leuk zeg, dat er toch nog zoveel jochies met lang haar zijn. Bij hem op school is het bijna allemaal kort.

Het enige lastige is het kammen, want er zit natuurlijk wel eens een klitje in, maar sinds kort spuit ik er eerst wat anti-klitspray op. Dat werkt wel.
Ja, meisjes zijn stom maar skaters en surfers zijn ubercool volgens mij knullen en die hebben lang haar..
quote:moppetoet schreef op 03 november 2008 @ 20:07:

Moppekind zou niet moeten dénken aan lang haar, want dat is voor MEISJES ! :puke: En meisjes zijn stom, aldus jongetjes van zes.

Lang haar zou hem waarschijnlijk niet lijken, hij heeft hetzelfde rothaar als ik, ultra-sluik en het kan alleen maar naar beneden hangen, dus gewoon lekker 9mm scheren, en 's zomers 6mm.

tja, is ook zo, maar zoonlief heeft een zwak voor meisjes en speelt graag met ze.

Met heel sluik haar zou ik het ook kort houden, wnat dat valt voor jongens niet zo leuk vind ik. Mijn zoon is donkerblond met wat slag.
Mijn zoon is ook de enige van alle groepen 1 en 2 met lang haar, volgens mij zit er op zijn school maar 1 jongetje dat ook lang haar heeft(en dat is dan echt heel lang, dacht altijd dat ie een meisje was totdat ik hem eens in de jongens wc uit zag lopen met zijn broek op zijn knietjes;-)).

Ik was zoon's haar met antiklitshampoo van zijn zusje. Het is wel roze maar hij heeft het er wel voor over;-) Haren wassen en kammen is heel lang een probleem geweest, totdat ik zei dat we dan maar naar de kapper moesten om het kort te laten knippen; was het wassen heel snel klaar en hoefde het niet meer gekamd te worden. Maar nee, het mag er niet af. Dus neemt hij het wassen en kammen tegenwoordig maar voor lief.

Zoon heeft een enorme bos blond haar met slag en krul, kammen doe ik het alleen na het wassen, als ik het kam als het droog is gaat hij op Art Garfunkel lijken(toen hij nog haar had tenminste...)
Luna, ik heb voor mijzelf en mijn zoon van die krulcreme van Andrelon uit zo'n pompflesje. Maakt het kammen van nat haar met krul/slag veel makkelijker.

Zoon tijdens afscheid op kdv, inmiddels dik een jaar geleden. Zijn haar krult meestal iets meer dan op deze foto, maar is geloof ik wel ongeveer even lang.
Er wordt hier gedaan alsof het zo bijzonder is als jongens langer haar hebben. Ik weet niet waar jullie wonen, maar bij ons in de Randstad is het al jaren mode. Het gros van de jongens heeft hier halflang haar.
Meave, heb jij een foto van Zoonlief, mijn zoonlief dus , gemaakt?

Echt, zou zo de mijne kunnen zijn, wat grappig!
anoniem_49276 wijzigde dit bericht op 03-11-2008 20:51
Reden: kennelijk zo onder de indruk van de gelijkenis dat ik daardoor een foutje typte :)
% gewijzigd
Misschien heeft ons kind een dubbelleven?
Hmz, dus ik betaal voor een BSO waar hij niet naartoe gaat omdat hij dan bij jou is?
quote:meave schreef op 03 november 2008 @ 20:40:

[afbeelding]

Zoon tijdens afscheid op kdv, inmiddels dik een jaar geleden. Zijn haar krult meestal iets meer dan op deze foto, maar is geloof ik wel ongeveer even lang.

Oooooo wat een prachtbos! Daar zijn dochter en ik jaloers op.

Ik vind dat lange(re) haar bij jongens erg leuk trouwens, heb een ontzettende hekel aan stekels/tondeuse.
Hee Fussie,

Wat ongelooflijk dat dat jouw knul is! Man oh man, ik herinner me nog als de dag van gister dat ienieminimannetje met slangen en apparaten, en nu zo'n vent!

Djiez. Ik word oud. Leuk om hem weer te zien!

Cool haar ook. Die van mij heeft ook lang haar, of althans, het wordt nooit geknipt, maar het groeit ook niet door. Het staat gewoon alle kanten op, als een soort wilde surfdude maar echt lengte wil er maar niet inkomen.
Am Yisrael Chai!
Thanx, sprak de trotse moeder!

Ik heb ook nog vaak de beelden voor me hoor, over hoe klein hij toen was. Ik vergeet het ook nooit, ben nog steeds dankbaar dat ik hem nog heb en hij het zo goed doet!

Heb jij van Prins ook nog een foto waar hij 'onherkenbaar' op staat, ben nu wel nieuwsgierig naar zijn krullenbol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven