Lang haar voor jongens

03-11-2008 17:05 59 berichten
Mijn zoon van 5 is nodig aan de kapper toe, maar toen ik hem zo-even eens goed bekeek, vond ik dat langere haar heel goed staan bij hem. Het krult nu alleen een beetje raar over zijn oren, maar het kan er makkelijk achter geschoven worden.

Heeft iemand nog tips voor lang haar bij jongens? Leuke modelletjes bv?

ps, ik ben niet bang dat mensen hem voor een meisje aanzien. Hij ziet er echt wel jongensachtig uit (ook qua kleding). Maar als mensen toch oogkleppen op willen hebben, dan zij dat zo.

Zelf heeft hij er verder nog niet echt een duidelijke mening over, of hij zijn haar lang of kort wil. Hij reageert op die vraag net zo als ik hem een blauw en een groen t-shirt voor houdt; het maakt hem niks uit en kiest wat elke keer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een mooie haren! Ik zou willen dat mijn zoon zulk haar had. Maar nee, die heeft supersteil haar terwijl zijn vader en zijn moeder allebei een krullenbos hebben! En dan houdt hij ook nog eens niet van gel in zijn haar
Mijn zoons hebben allebei lang haar. ( vriend ook trouwens. )

De oudste van 7 heeft altijd een staartje in van ongeveer een cm of 8. De jongste heeft een pony en het hangt verder halflang in zijn nekje.

Bij de jongste vergissen mensen zich wel altijd ( ondanks donkerblauwe kleding enzo ) bij de oudste niet. Hij wilde zelf graag lang haar. Ik heb een paar keer toch zijn haar laten knippen, maar hij bleef erbij. Haar tot ik een staart kan, zei hij altijd.

Dus nu hebben we het 1 jaar niet laten knippen ( op punten na dan ) en het staat erg mooi. Los en vast.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Starshine schreef op 03 november 2008 @ 20:10:

Leuk zeg, dat er toch nog zoveel jochies met lang haar zijn. Bij hem op school is het bijna allemaal kort.

Het enige lastige is het kammen, want er zit natuurlijk wel eens een klitje in, maar sinds kort spuit ik er eerst wat anti-klitspray op. Dat werkt wel.ik gebruik bij iedereen uit de knoop spray van het etos merk idd. Werkt prima :-)
Oo, wat ben ik jaloers op al die mooie krullen!!!!!! Ik wil het ook graag lang laten groeien bij Mr J, maar hij heeft nog maar 1 jaar haar. Tot anderhalf was hij kaal! Er komt wel iets moois voor terug. Lekker dik blond haar met slag (helaas geen krullen boehoe, die had zijn vader wel als kind). Het heeft wel potentie om een mooie bos te worden. Van achter heeft hij nu echt al een beetje een matje
Stressed is just desserts spelled backwards
Als mijn oudste zijn haar los heeft is het ongeveer zo, maar dan git-zwart.

Ik kan je foto niet zien Borodini

Lekker koppie haar hoor Maleficent!

Zal eens een foto all over zoeken
Linkje naar de foto.
Leuk! Hier heeft imageshack vertragingsproblemen, gooi er morgen wel ff een fotootje op Nu lekker bedtijd!
Mijn zoontje heeft het vanaf zijn tweede jaar lang tot op zijn schouders.

Het is in lagen geknipt en hij heeft een beetje slag erin.

Het is zo prachtig, van die witte (lichtblond) lange haren.

Mijn dochter heeft ook lang haar (op de rug) en dezelfde kleur maar helaas geen slag erin.

Mensen hebben het vaak over mijn dochters.. hihi.

Het is gewoon een prachtige jongen waar ik appetrots op ben (ook op mijn meisje hoor).
*einde der herkenbaarheid *
@ fussie,wat een lekker ding jouw zoon

Ik vind lang haar voor jongentjes zo leuk,mits ze er het haar voor hebben,dus geen melkboerenhondenhaar .

Maar alle foto,s hier waren superleuke kapsels..
Wat leuk om jouw zoon te zien, Fussie en wat een mooi hoofd met krullen! Wat een kanjer. Helaas hebben mijn jongens echt melkboerenhondenhaar, ziet er niet uit als dat lang wordt. Vind ik over algemeen wel leuker staan bij jongens dan dat hele korte.
quote:Pebbles schreef op 03 november 2008 @ 19:11:

Ik vind het haar van mijn jongens wel een beetje hun handelsmerk ofzo. Hoe zeg je dat, het maakt ze wel míjn jongens. Kweenie. Maar goed, ik realiseer me dat ze op een dag wel echt korter willen. Maar ik hoop nog lang niet!Oei, Peb, als hun haar het jóuw jongens maken, dan hoop ik voor je dat ze niet een keertje al spelend met een schaar in aanraking komen.. Zo was het haar van mijn dochter echt schitterend om te zien, vol en lang enzo.. tot ze met een vriendinnetje kapper had gespeeld.. gelukkig was ze ook nog leuk met wat korter haar.
Ik kan me de jongens van Pebbles niet eens voorstellen met kort haar!

De mijne heeft een kort, gedekt kapsel. Ik vind heel erg korte kapsels (als in stekels en/of opgeschoren) niet mooi. Hij heeft stevig haar met een slag erin, maar ik zie het bij hem niet lang. Denk ook dat hij dat zelf niet zou willen, hij zou dan echt zoiets hebben van "lang haar is voor meisjes!". Als hij het altijd lang zou hebben gehad, zou hij dat uiteraard niet vinden, maar no way dat ik zijn haar nu zou kunnen/mogen (hij is 5,5 met een eigen willetje) laten groeien.

Denk dat als hij een krullebol was geweest, ik zijn haar wel wat langer zou willen, vind dat wel lekker wild en nonchalant staan. Maar de kinderen hebben mijn haar, dik, stevig en sluik.
quote:Roelfien schreef op 03 november 2008 @ 20:45:

Er wordt hier gedaan alsof het zo bijzonder is als jongens langer haar hebben. Ik weet niet waar jullie wonen, maar bij ons in de Randstad is het al jaren mode. Het gros van de jongens heeft hier halflang haar.

Waar lees jij dat dan? Volgens mij heeft niemand beweert dat het zo bijzonder is.

Leuk dat het in de Randstad gangbaar is, maar bij ons (net buiten de randstad) dus niet. Omdat bijna alle jochies hier dus kort haar hebben, wilde ik even wat meningen en tips peilen.

Het valt me overigens wel op dat als ik andere moeders spreek op het schoolplein dat ze lang haar voor jongens allemaal leuk vinden, maar hun eigen zoon toch kortwieken
Nou, ik woon wel in de randstad en het boeit me werkelijk niet welk haar bijzonder is.

Ik vind het gewoon geweldig staan bij mij jongens!
het maakt me eigenlijk geen bal uit of het mode is of niet en of het bijzonder is of niet, mijn zoon wil het zelf zo. Het staat hem hartstikke goed en zolang ik fatsoenlijk zijn haar kan wassen en kammen en af en toe kan laten bijpunten zonder al te veel gedoe vind ik het prima.

En wij wonen ver, ver van de randstad vandaan, dus wij peasants hebben er geen idee van van wat daar hip is.
Nou tis maar wat je hip noemt hoor!

Hier toch ook wel veel MS en miss Etam dames op het schoolplein hoor.
Ik willlll ooookkkkk!

Mijn mijn zoon niet, hij is vijf en tot zijn vierde kon ik hem met zo leuke jaren zeventig coupe laten lopen. Toen wilde hij niet meer, mijn man ook niet en om nu perse mijn wil door te dwingen.

Nu is het helemaal huilen met de pet op. Ik dacht dat ik het wel een beetje kon bijwerken voor we naar de kapper moesten. Het lukte maar niet en nu heeft hij hooguit nog 10 mm haar.

Maar ik ga weer eens een poging ondernemen om het langer te laten groeien.

Ik vind alleen de kapper ook een ramp, is mij nog nooit gelukt om 'mijn' wensen zodanig over te brengen dat het ook het juiste resultaat geeft.
Ik lees vaak dat er afgegeven wordt op Miss Etam, maar wat is daar toch mis mee???? MS snap ik het oudbollige, maar Miss Etam heeft echt niet alleen oud bollig of vormloos hoor!

(nee hoor, voel mij helemaal niet aangesproken...)
Haha, mode boeit me ook niet zodanig dat we in de laatste fashion rondlopen. Ik zie dat langer haar hem goed staat en ik vind het leuk als hij er goed uitziet.

Als hij volgend jaar zegt dat hij het kort wil, gaat het zo weer kort, maar nu hij nog geen duidelijke mening erover heeft, bepaal ik het dus.

jaaa, Loesje, kappers hebben mij ook nooit begrepen. Ik herken je frustratie.
Sorry maar met vriendinnen onderling hebben we het wel eens over de miss Etam dames.....kort haart, bril op, wel verzorgd ofzo maar zo sexloos.

Maarre dat is of topic en wellicht heeft Miss Etam nu meer leuke dingen hangenen kijk ik gewoon niet goed want iedere keer als ik naar binnen loop zie ik die grote dingen hangen met super veel kleurtjes enzo.

Nee, niet voor mij.

Sorry...

Och, een spijkerbroek kun je er best vandaan halen en ook een bloesje of shirtje. De combinatie bepaalt hoe sexy of sexloos je eruit ziet. (dat en je accessoires, haardracht etc). Ik heb wel het een en ander van miss etam, maar ik ben toch ontzettend sexy (*cough*).

Zelfs in de lingeriezaak kun je met sexloze spullen thuiskomen (enorme witte onderbroeken, sportbeha's)
Fussie, ik zie toch wel een heel klein essentieel verschilletje hoor, tussen onze jongens. Ik vind de jouwe heel mooi, maar ik geloof niet dat ik 'm per ongeluk mee naar huis zou nemen bij de BSO vandaan.
Ik denk dat het inderdaad wel scheelt of ze altijd al lang haar gehad hebben of dat je het nu als ouder wilt laten groeien.

Pebbeltjes hebben altijd lang haar gehad. vanaf dat het ging groeien eigenlijk.

En net als Dropje kan ik me mijn kinderen ook (nog) niet voorstellen met kort haar.

En Bam, gelukkig is er wel meer dan hun haar dat ze mijn jongens maakt! Maar het is tot nog toe best een kenmerkend uiterlijk ding zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven