Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
pfff vind het moeilijk hoor ben echt zwak..we hebben hem net voor het eerst niet ingebakerd in bed gelegd. Hij ligt nu al een kwartier te huilen en het liefst ren ik die kamer in om hem in te bakenen!!!

Zwak weet het maar vind het wel zielig hoor.
Dat is niet zwak hoor...........dan zijn je moederhormonen!!!

Zo herkenbaar, dat huilen kan je door merg en been gaan. Dapper volhouden, beste te oefenen wanneer partner ook thuis is, dan is het makkelijker volhouden.

En hij went wel aan het niet ingebakerd slapen hoor, deze fase is voor jou misschien wel moeilijker dan voor hem.

Je hebt trouwens ook nog een soort laken dat je om matras heen doen waar je ze met klitteband in vast kan leggen, weet niet of dat ook voor oudere babies is?? Een vriendinnetje van mij heeft dat als overgang gebruikt omdat je kindje dan toch nog het gevoel heeft dat het 'strak' ingepakt is, maar baby heeft wel meer ruimte om te draaien als hij/zij het kan en de armpjes zijn wel vrij.

In ieder geval veel sterkte hoor !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ga duimen dat hij bij het volgende slaapje minder huilt.

Zo even voor jou ter ondersteuning Danielle..

Was het avondje uit trouwens leuk????
We hebben besloten om het toch in kleinere stapjes te doen. We gaan eerst één rampje loslaten en de moeilijkste slaapjes (eind van de middag en de avond) laten we nog even. We gaan dus vannacht beginnen met één armpje los. Misschien zwak maar denk dat dit gewoon een iets te grote stap voor hem is. We hebben ook zo lang ingebakerd..we hadden denk ik eerder moeten stoppen. Vanaf dat hij vier weken oud was sliep hij namelijk al ingebakerd..

Hij had net 40 minuten gehuild om daarna 25 minuten te slapen. Dat kan gewoon niet. Zo'n dag had hij gister (terwijl hij ingebakerd sliep heeft hij over de heledag maar 1 uur en 45 minuten geslapen) maar je zag dat hij dat vannochtend echt alweer aan het inhalen was (toen hadden we hem wel ingebakerd en sliep hij ineens twee uur). Hopelijk lukt het zo wel. Denk het wel hoor!

Avondje uit was erg gezellig. Had niet zoveel op (3 wijntjes en een aantal shotjes) maar merk dat ik er niet zo goed meer tegen kan....blehhhh...haha.

Daniëlle.
Tammy het is een BMW geworden, die hadden we hiervoor ook maar dan geen station. Hij rijdt super, maar moet wel even wennen aan de grote helemaal met parkeren hihi.

En ik vraag me ook wel af hoe je dat doet met mee op de vrachtwagen.

Danielle, wij willen Redmer ook graag afbouwen, wij doen hem dus 1 of 2 slaapjes per dag in een slaapzakje, dat gaat op zich redelijk, hij valt vrij snel zonder huilen in slaap, en hij het langste wat hij heeft geslapen achter elkaar is 1,5 uur. Terwijl met inbakeren slaapt hij zelf wel 2,5 uur. Maar in die ander half uur ben ik er wel een keer heen geweest om zijn speen te geven. Maar denk die methode die jij nu doet met 1 arm eruit willen wij ook gaan doen.

Het is natuurlijk zo wennen voor die kleintjes, Redmer ligt ook al vanaf week 3 ingebakerd. Dus het verbaasde ons ook heel erg dat hij uberhaupt in slaap is gevallen.

En tegen alcohol kan ik ook niet zo goed, verneem het veelste snel.

Aventura wat goed dat het zo goed met Isabel gaat, leuk is dat he als ze zo'n lachebekkie zijn. Wel sneu voor Lotte dat ze geopereerd moet worden, kan me voorstellen dat je daar gigantisch tegen op ziet.

Zo ga nu even het huis poetsen, gister alle visite gehad, dus dat is wel even nodig!
Hallo,

Even snel, ben de hele dag al aan het rennen dat terwijl ik nu lekker rust heb nog steeds in een haasttempo zit haha.

Moest me heel erg haasten om op tijd thuis om Niek op te halen en 2 keer om te kleden......of hij vond zijn melk niet lekker of hij wilde andere kleertjes haha....spugen, spugen, spugen.

Snel naar het consultatiebureau waar ik vervolgens 3 kwartier kon wachten omdat het uitliep haha. Na 20 minuten vond hij en de 5 andere baby's ofzo het niet meer grappig en dat lieten ze duidelijk horen.

Maar hij heeft wel weer een bewijs van goed gedrag 6500 gr, 64,5 cm.

Vond het alleen wel een stomme arts. Ze was verbaast dat Niek niet zoveel met zijn handjes bezig was....ach ja, maar toen ze vroeg of hij wel naar dingen keek zei ik lachend."ja naar de tv"dat vind hij gewoon echt heel grappig.....nou, foute opmerking. Kreeg ik een preek dat kinderen niet voor de tv horen en dat dat een 2e-hands leven is.....dus ik heb me maar snel stilgehouden haha.

Een cattery is een kennel maar dan voor katten eigenlijk haha.

We hebben een brits korthaar (zo'n whiskas poesje, en sheba heeft tegenwoordig ook een brit in de reclame haha)

Oja, vandaag ook nog een heel verhaal op mijn werk. Mijn manager kwam binnen en ik mocht gelijk mee voor een gesprek....had ik wel verwacht.

Hij wilde het toch over mijn ziekteverzuim hebben, ik was het afgelopen half jaar meer ziek geweest dan aan het werk (ja duh......zwangerschapsverlof) maar goed.

Toen vroeg hij of ik mijn werk eigenlijk wel leuk vond en voordat ik erover na kon denken floepte ik eruit dat ik het verschrikkelijk vond haha

Nu heeft hij een gesprek geregeld bij p & o voor eventuele loopbaanbegeleiding, dus dat was wel super. Ik ben nu al zenuwachtig en hoop dat ze wat leuks hebben voor me...

Sorry voor mijn ego berichtje, ik ga maar weer verder met stressen achter de pc en kop thee haha
Hoi hoi,

Tammy, das natuurlijk een hele foute opmerking, foei! Haha.

Je wilt dus een kennel voor katten beginnen? Lijkt me op zich wel leuk! Maar wel veel werk!

Aardig van je manager. Maar je wilt iets dichter bij vinden toch?

Afbouwen met inbakenen gaat tot nu toe erg goed. Met één armpje dan. De tweede dag deden we eigenlijk meteen al alle slaapjes. Hij slaapt eigenlijk hetzelfde als met twee armpjes ingebakerd. Nog steeds die hazenslaapjes overdag en 's avonds en 's nachts slaapt hij ook hetzelfde. Alleen wat wel jammer is, is dat hij nu weer om zes uur wakker is in plaats van half acht wat hij de laatste week deed. Met die hazenslaapjes duurt de dag dan wel erg lang..Maar ja moet niet zeuren, ben hartstikke tevreden. Denk dat we morgen avond (de nacht) proberen om hem in een slaapzakje te doen...Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Nikki, denk dat dit wel een goede manier is om af te bouwen. Het is toch in kleinere stapjes. Hoewel ik natuurlijk maar moet afwachten hoe het straks zal gaan met twee armpjes los. Maar 1,5 uur niet ingebakerd slapen is toch hartstikke goed? Of heeft hij het nog echt nodig om langere slaapjes te slapen..Dan is het natuurlijk niet lang genoeg. Brian slaapt nu echt vaak maar 30 a 45 minuten...Niet echt grappig. Hoop dat het een fase is en dat hij straks weer langer gaat slapen als hij langer wakker kan blijven en over gaat op twee slaapjes....Hoophoophoop.

12 Februari hebben we trouwens een intake gesprek bij het kinderdagverblijf van 9 tot 10 met Brian..ben benieuwd hoe dat zal gaan..18 Februari gaat hij alleen van 9 tot 11, 19 Februari gaat hij alleen van 9 tot 12:30, 26 Februari gaat hij alleen van 9 tot 15 (gaan we samen lekker winkelen!!!) en vanaf 3 maart gaat hij elke maandag de hele dag.

Ben zo benieuwd hoe het zal gaan! Hij is nog steeds zo snel overprikkeld! Maar ja vind je het gek met twee ouders die nooit hun stem verheffen. Hij is eigenlijk altijd alleen natuurlijk en het is altijd stil in huis. Staat wel een radio aan maar dat is toch anders. Laatst kwam deb met haar dochter van 2 en daar kan hij dus absoluut niet tegen, gaat hij meteen huilen! Hij moet er dus echt nog aan wennen...maar denk dat het dan juist wel goed is hoor en het zal vast wel snel wennen denk..

Daniëlle.
We gaan hem vanavond al in een slaapzakje leggen...heb er een met lange mouwen gekocht die ik qua breedte in ga nemen zodat het wat strakker zit. Ben benieuwd...
Hoi!

En Danielle hoe gaat het met het slaapzakje?Als het goed is, ligt Brian nu in bed toch?

Ik zal Britt wat vaker langssturen, kan hij alvast wennen aan drukte, haha nee hoor.

Tammy goed hoor dat je eerlijk bent geweest!Klinkt heel leuk een cattery, is daar niet genoeg geld mee te verdienen?Dat dat dan je baan wordt?

Bij het cb moet je altijd maar een beetje met ze mee praten en ja knikken weet ik uit ervaring.Laat ze maar lekker zeuren, soms is de tv een hele goede oppas namelijk, vooral bij Britt.Kijkt zij Dora, dan kan ik eevn rustig koken ofzo.

Nikki lekker hoor een nieuwe auto!Zal best even wennen zijn met parkeren ja hihi.

Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met Myrthe!

Aventura wat naar dat Lotte toch geopereerd meot worden, bah...Heel veel sterkte gewenst avnaf hier!!!!Hoop dat ze daarna goed kan gaan groeien.Wat leuk dat ze al tandjes heeft!

Maria goed dat Job zo goed uit een flesje heeft gedronken!

Ik duim nog steeds voor goede uitslagen! Wel heerlijk dat het zo`n vrolijk mannetje is!

Lenna hoe gaat het met jou en Laura?

Vannochtend was ik bijna te laat op mn werk, de meiden werden allebei pas om 8 uur wakker, dat was dus even stressen!

Volgende maand hebben we een fotosessie bij de v&d gepland, hebben we ook gedaan toen Britt 5 maanden was.

Tot snel xx Deb
Hallo allemaal,

Op een ander topic heb ik o.a. met Danielle geschreven en zij nodigde me uit om hier eens een kijkje te komen nemen.

Is er nog plaats (ook al stap ik natuurlijk pas veel later in dan jullie allemaal)? Vind het wel heel erg leuk om te lezen en schrijven over baby's die ongeveer 5 maanden zijn, ik heb heel snel wat dingen gelezen en nu al veel herkenning!

Mijn zoontje is geboren op 18 augustus en nu dus ruim 5 maanden oud. Ik ben 30 jaar en dit is mijn eerste kindje.

Zou het leuk vinden om mee te kunnen schrijven!

Groetjes,

Miss_BB
Hallo!!

Miss BB, van harte welkom!!

Debje, leuk zo'n fotosessie! En met twee kinderen is het vast een heel gedoe om alles op tijd klaar te hebben, of ben je daar snel aan gewend?

Danielle, hoe gaat het met Brian? Is zijn eerste nacht in een slaapzakje goed gegaan?

Tammy, mooie poezen zijn dat!! En van het CB wel een beetje overtrokken reactie, want ik neem toch niet aan dat hij de hele dag voor de tv zit.

Maria, spannend dat je nog uitslagen krijgt van Job, maar dat hij het nu zo goed doet is alleen maar positief, toch!?!

Hier is alles oke, Laura heeft nu al twee tanden, dus dat schiet op. En het is zo'n vrolijk meisje over al waar we komen zet ze het op de versiertour ze lacht dan naar iedereen. En al die mensen maar zeggen, wat een schatje!! Dat is wel heel leuk. Alleen s'nachts gaat wat minder ze wil nu bijna elke nacht weer drinken, ik geef gelukkig nog borstvoeding dus heel veel tijd kost het niet.

Groetjes, Lenna
Hoi hoi,

Hey Miss B welkom!

Lenna, das vervelend dat je er 's nachts weer uit moet...hoop dat het een fase is...

Vannacht is het op zich goed gegaan. Om 02:00 werd hij wakker maar ging weer verder slapen. Om 05:00 werd hij jammer genoeg echt wakker...Maar ja op zich wel tevreden!!

Vandaag bleven het hazen slaapjes, maar hij heeft de hele dag oningebakend geslapen!!

Net viel hij zelfs zonder te huilen in slaap (!) terwijl hij de laatste tijd juist 's avonds echt hysterisch is...?????

Hopelijk gaat het vanavond en vannacht goed! Hopelijk wordt het niet weer 5 uur. Maar ach moet morgen toch werken...haha..nee hoor das lullig voor mn vriend.

Daniëlle.
Miss B welkom! Leuk dat je ook mee wilt schrijven.

Lenna, alweer 2 tanden, Redmer is ook ontzettend aan het kwijlen, maar geen tand te bekennen. Myrthe kreeg haar eerste tand pas met 10 maanden.

Danielle wat goed van Brian dat hij zolang oningebakerd heeft geslapen, echt knap hoor, had Redmer vanmorgen ook in een slaapzak, maar had hij echt geen zin dus toch maar weer ingebakerd, heb nu ook 1 arm los. Zijn rechterarm ligt er altijd relaxter bij als zijn linkerarm, dus heb ook zijn rechterarm er uitgehaald zeg maar.

Debje gezellig een fotosessie, hoop voor je dat de beide dames er zin in hebben, Myrthe kan echt nukkig zijn met dingen, als ze er geen zin in heeft zal ze ook echt niet haar best doen om er wat leuks van te maken.

Tammy weet je al wanneer je je gesprek hebt voor je loopbaan begeleiding?
Hoi Dames,

Mag ik ook weer een poging doen om mee te schrijven? Heb vorig jaar in het prille begin een paar keer meegeschreven maar het ging hier niet zo lekker met mijn partner dus ben ik er mee opgehouden. Heb wel af en toe meegelezen. Afgelopen woensdag ben ik naar babymassage geweest en merkte ik dat het toch wel erg leuk is als je met andere moeders kan kletsen, heb geen vriendinnen met kinderen.

Ik ben 7 sept bevallen van een dochtertje, inge heet ze. Ze is nu ruim vier maanden, 62 cm en ruim 6 kilo zwaar. Ben 34 en het is mijn eerste.

Oh het inge alarm gaat, tot later!
Hoi,

Leuk dat ik welkom ben! Nog wat aanvullende gegevens: Kleine BB is 72 cm en 8420 gram.

Heb nog niet alles kunnen lezen, daarom stap ik er gelijk maar in! Hoe gaan bij jullie de avonden? Hier is het slaapje tussen 17.30 en 20.00 uur vaak het onrustigste slaapje. Hij heeft de afgelopen 2 weken wat gerommeld met z'n ritme overdag, maar de andere slaapjes gaan wel weer ok. En om 20.00 uur krijgt hij een papfles en slaapt dan ook goed (met af en toe een huiltje rond een uur of 22.00 - heel apart). Wakker houden tot 20.00 uur is hier geen optie, net begon hij om 17.30 uur al heel hard te huilen van de vermoeidheid.

Heb hier ook al op een ander topic over geschreven, maar ben benieuwd hoe het bij andere kindjes van rond de 5 maanden gaat.

Groetjes,

BB
Hallo!

Hey wat een gezelligheid ineens! Leuk hoor!

Miss BB ik heb even meegelezen op het andere topic, je hebt dus best wat problemen met slapen gehad..Hier gaan de avonden wel goed, zo rond 18.30 gaat Norah naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend 6 uur, met soms nog een nachtvoeding.Aan mij heb je dus niet zoveel,heb een erg makkelijke baby! Mijn oudste dochter is wel een draakje geweest met slapen en bij haar heeft inbakeren toen goed geholpen.

Yessie jij alsnog gefeliciteerd met Inge! Heel herkenbaar dat je ervaringen wilt kunnen delen.Ik had dat bij Britt ook, kende niemand met kleine kindjes, nu gelukkig wel wat meer.

Hoe is het nu dan met jou en je partner?

Het schema moet nog steeds bijgewerkt worden, schaam schaam, maar ik kan het niet alleen, moet dus wachten totdat mn vriend tijd heeft.

Nikki hoe gaat het nu met het afbouwen van inbakeren? Britt gaat trouwens niet op de foto hoor, alleen Norah, Britt is nl ook in de "ik ben 2 dus ik zeg nee"fase, dus dat zou ook idd absoluut niet gaan haha.

Lenna wow Laura heeft al 2 tandjes!!Leuk, heb je ook een foto?

Makkelijk he `s nachts borstvoeding geven, kan je gewoon lekker blijven liggen!

Norah heeft echt last van dr darmpjes, ze poept de hele dag door en heeft nu rode billetjes...zielig! Daar valt niet meer tegenop te smeren.

Vandaag is het weer heel goed gegaan op het kdv, ze lijkt het er echt leuk te vinden, mooi.

Net trouwens Norah voor het eerst horen lachen, dus echt met geluid, zo lief!

Danielle echt super dat het zo goed gaat met Brian!!!

Nou fijne avond allemaal!

Debje xx
Haai,

Nikki, hou vol! Dat met één armpje inbakenen hebben we uiteindelijk maar twee dagen gedaan. Nu slaapt hij zonder!

Yessie, welkom! Kan je alleen niet goed meer herrinneren van het begin...schaamschaam....Maar gezellig!!

Miss BB, haha het kan dus nog groter en zwaarder! Dacht dat Brian al groot was met zijn 69 cm en 7770 gram! Haha. Je weet op zich al hoe het met mijn avond gaat, maar zeg het nog maar een keer! Hij gaat rond 1800 naar bed en heeft de laatste voeding om 2300 (als hij niet eerder wakker wordt). Langer wakker houden is hier ook geen optie. Hij is dan echt op, maar hij is ook niet anders gewend.

Deb, rode billetjes...ahhhhh. Hopelijk gaat het snel weer over!!! Misschien krijgt ze ook tandjes?

Slapen in een slaapzakje gaat erg goed!!! Hij slaapt overdag nog steeds hazenslaapjes van 30 a 40 minuten soms 50 minuten en dat vinden wij dan heerlijk! Twee uur achter elkaar zit er jammer genoeg echt niet meer in. Maar dat is al 1,5 week aan de gang dus dat heeft niets met het stoppen met inbakenen te maken. Is een fase en hoop dat die snel overgaat! Wat wel jammer is, dat hij nu telkens om 5 uur wakker wordt 's ochtends....De laatste week (sinds hij verdag slechter is gaan slapen) sliep hij telkens tot 7...Nu slaapt hij overdag nog steeds slecht en begind de dag ook nog eens zo vroeg.....Hoop dat hij snel weer wat langer gaat slapen, ook al is het maar tot 0630!!! Maar het belangrijkste is, dat we van het inbakenen verlost zijn! Joehoe!!

Vanmiddag wilde hij ineens niet meer slapen en hij is dus wakker geweest van 1400 tot 1800..nou ja hij was op zich wel enigzins vrolijk als je hem telkens bezighield in ieder geval....En juist na het wandelen toen we bijna thuis waren viel hij in een super diepe slaap (hij bleef zelfs slapen toen we hem binnen neer zette, normaal wordt hij wakker zodra de wagen stil staat)...Heb hem wel wakker gemaakt, de fles gegeven en meteen op bed gelegd..Anders was ik bang dat hij 's avonds weer slecht zou slapen.

Mn werk is echt heel leuk. Krijg er echt energie van! Toch ben ik weer super blij als ik thuis ben hoor! Brian gaat ook altijd weer lachen zodra hij me ziet dus dat is erg schattig.

Trusten! Hopelijk hoef ik er morgen niet om 5 uur uit...duimduimduim...

Daniëlle.
Hallo allemaal,

Gesprek is geweest maar het viel me een klein beetje tegen. Ik had verwacht dat ik een test enzo zou krijgen en dat ik dan een beetje naar een oplossing getrechterd zou worden maar eigenlijk was het meer een bevestiging dat ik wat anders wil en dat ik niet weet wat. Nou ja, veel verder kwam zij ook niet. Ik heb wel een dikke pil meegekregen met 1001 opleidingen (alsof ik dan wel weet wat ik wil worden haha)

Dus ik heb een nieuw boek naast het bed en tot nu toe lijkt directiesecretaresse wel leuk. Heel afwisselend en volgens mij past het wel bij mijn wensen. Maar voordat ik dat echt ga doen nog maar wat meer info gaan zoeken.

Voordeel is dat het een supergoede werkgever is en ik alles op kosten van mijn baas mag doen en deels nog in werktijd.

Verder nog even over de vragen van vorige week.

Niek mee op de vrachtwagen.....

Dat gaat eigenlijk heel goed en makkelijk. In de maxi cosi op de bijrijderstoel. Thermoskan heet water en een flesje koud water mee.

Als Marcel stil staat ligt hij lekker op bed te spelen en als we gaan rijden gaat hij in het stoeltje. Vind hij geweldig. Allereerst is papa heilig in zijn ogen en hij kijkt dan ook vol ontzag naar hem en naar de lichtjes buiten.....
Leuk dat ik ook "mee" mag doen .

Miss BB helaas herken ik het moeilijke slapen, hier is het ook altijd lastig en ook geweest vanaf het begin. Gelukkig gaan de nachten wel goed, behalve afgelopen nacht, ze sliep pas om half 3 niet zo fijn als om 5 uur je wekker gaat. Maar over het algemeen gaat ze om een uur of tien slapen tot een uur of zes.

Debje ik ben alleen met mijn kleintje nu. Of dat definitief is weet ik nog niet, situatie is iets ingewikkeld. Het is ook best pittig met zo'n ukkie.

Leuk zo'n fotosessie. Mijn moeder liet vroeger elk jaar op mijn verjaardag een pasfoto maken, ga ik ook doen. En ws ook een fotosessie wil graag een mooie foto van haar op canvas.

Leuk he? dat ze steeds meer geluidjes gaat maken. Inge heeft gisteravond zoveel liggen kletsen dat ze vandaag een beetje schor was hahaha.

Je hoeft je niet te schamen danielle, heb maar een paar keer meegeschreven, dat was rond de 14 weken. Alweer een tijd geleden en dan nog die zwangerschaps dementie erbij hihi. En moest je om vijf uur je bed uit?

Ben wat dat betreft blij dat Inge de ochtendvoeding wel uit de borst drinkt (rest helaas niet moet ik afkolven) ideaal ik pluk haar uit haar bedje en neem haar bij me.

Ze slaapt trouwens naast me, slapen jullie kleintjes op de eigen kamertjes?

Ik ben ook blij met mijn werk vond mijn verlof net iets te lang duren, had er nog vakantie achteraan geplakt, was in staat om mijn werk te bellen of ik aub mocht komen
Dag Allemaal,

Tja door de week kom ik er niet echt aan toe om te schrijven blijkt wel...........

Komt ook door de avonden waar we jullie het ook over hebben gehad.

Maar allereerst leuk Yessie en BB welkom!!

Terug naar de avonden ook hier niet echt een slaper, heb ik wel vaker verteld maar afgelopen twee weken is hij ook vaak onrustig 's avonds of wel duidelijk moe (doet dan een hazenslaapje tussen 20.00-21.15 uur) en dan uiteindelijk huilen tot hij in echt in slaap valt. Maar merk ook dat Job echt boos kan zijn hoor! Huilt hij heel erg hard en boos en als je hem dan oppakt is alles goed....leg je hem weg zelfde verhaal...

Uiteindelijke valt hij het liefst in slaap als ik ook naar bed ga (slaapt bij ons op de kamer) dan 'legt hij zich er bij neer'.

Maar dan heb je dus weinig aan de avond want je bent veel met hem bezig en zoals de eerste maanden dat hij dan wel vrolijk was en in de box lag te kijken of in de wipstoel dat doet hij eigenlijk niet. Mis de bakerdoeken dus wel!!!

Dit weekend dus ook de slaapzakken maar innemen want waar het eerst gewoon in het zakje ging hoop ik dat een strakkere versie hem nu wel laat slapen.

Maar BB als het enigzins troost, naast ritme en regelmaat die babies erg helpen heb je ook gewoon karakter hoor. Nr4, lijkt op nr2 bij ons. Waar nr.1 en nr3 gewoon gingen slapen net als Norah van Debje...dus tja.

Fijn dat het zo goed gaat met het niet meer ingebakerd slapen Danielle en dat je het zo naar je zin hebt op het werk!!

Tammy, jammer dat het gesprek een beetje tegenviel. Maar wel fijn als je zoveel ruimte krijgt om eventueel om te scholen.....jammer dat ze niet iets aan je reistijd kunnen doen ;)

Yessie, geniet hier ook erg van mijn werk weer hoor naast de zorg voor de kinderen!! Alleen die ochtenden.....wat een gedoe om alles en iedereen op tijd klaar te hebben.

Debje, grappig en lastig tegelijk vindt je niet de fase van 2 jaar. Kan bij onze dame altijd erg lachen om haar fratsen (ze is nu 3 trouwens) maar ook wel merken hoe standvastig ze kunnen zijn en hoe je dan zelf ook fijn voet bij stuk mag/moet houden.

Nikki hoe gaat het met afbouwen van het bakeren??

We mogen trouwens de tweede week van feb. weer naar kinderartsen etc. Dus dan de uitslagen.

Ga nu weer ruimte maken voor een kindje dat ook graag even op de computer wil!

Groetjes

Maria
Hoi dames,

Inge is ook bijna de hele avond wakker maar gelukkig wel vrolijk de laatste tijd, dan ligt ze gezellig te kletsen in de box. Lijkt niet echt moe te zijn, naar bed brengen heeft geen zin. Dan is het huilen geblazen. Toen ze kleiner was wilde ze ook niet in de box, had haar dan in draagdoek bij me of ze zat bijna de hele avond op schoot, dan wilde ze nog wel eens in slaap vallen. Inbakeren heb ik ook over nagedacht maar uiteindelijk niet gedaan, lijkt me lastig om dat weer af te bouwen.

Maria, soms wil Inge ook pas gaan slapen als ik er ben, wil ze mijn vinger vasthouden, wel schattig vind ik dat!.

Gelukkig gaat Inge naar haar oma als ik werk, dus ze mag lekker in pyjama mee, wordt daar gebadderd en aangekleed. Anders zou ik heeeel vroeg mijn bed uit moeten. Wat een klus lijkt me dat om 4 kinders vertrek klaar te krijgen en dan jezelf ook nog eens. Sinds ik moeder ben, heb ik sowieso steeds meer bewondering voor vrouwen met meerdere kinderen.

Wat is er met je kleintje aan de hand? Heb nog niet alles terug gelezen.

Groetjes, yessie
Hallo allemaal,

Best veel wakkere kindjes s'avonds. Laura is absoluut geen avondkind om 18:30 ligt ze meestal op bed en dan maak ik haar om 23:00 nog wakker voor een laatste voeding, en dan komt ze tegen 05:00 uur weer (of eerder of later) voor een voeding en dan wordt ze meestal wakker om 08:00 uur. En daar ben ik erg tevreden over, zo hebben we de avonden lekker voor ons zelf. Overdag doet ze eingelijk alleen hazeslaapjes, meestal gaat ze drie keer naar bed voor een uurtje.

En een foto van haar tandjes wil nog niet lukken, want dan zie je ze niet. Ze zitten namelijk onder en als ze lacht zie je ze niet. Wel vindt ze tandenpoetsen helemaal leuk, ze wil dan de tandenborstel de hele tijd pakken, erg grappig!

Groetjes, Lenna
Hoi,

Het lijkt hier dan nog mee te vallen met het slapen, het is alleen maar dat slaapje tussen 17.30 en 20.00 uur. En de laatste dagen (even afkloppen) is ie erg vrolijk en kletst erop los op zijn manier en slaapt ook lekker in die uurtjes. En na de fles van 20 uur slaapt hij lekker tot 07.45 uur.

Leuk is dat he, ineens allemaal nieuwe klanken en op zijn manier gaat ie echt een gesprekje aan, vind het superleuk!

Hoe zit het bij jullie kindjes met eenkennigheid? Hier lijkt het toch al langer aan de gang te zijn. Als er iemand binnenkomt die hij niet kent of als ik een bekende buiten zie die hij niet kent, kan hij het ineens op een huilen zetten. Hij is natuurlijk ook veel rust gewend, want overdag met mij alleen en nog geen andere broertjes of zusjes om 'm heen. Maar als hij even heeft kunnen kijken gaat het wel weer goed.

Wat leuk, ik lees hier ook dat er al kleintjes met tandjes zijn! Hier lijkt er iets door te komen onderin, maar dat duurt al even.

Ik had al respect voor moeders, maar nu ik zelf een kindje heb helemaal! Zeker moeders met meerdere kinderen! Vind het erg knap als je toch alle kinderen weer in de kleren krijgt 's ochtends en jezelf erbij ;-)!

Fijne avond allemaal nog.
Tammy, fijn dat het zo goed gaat op de vrachtwagen! Zie ik echt niet zitten hoor met Brian..1001 opleidingen...directiesecretaresse klinkt leuk, maar is dat dan ook wat dichterbij of dat niet..

Yessie, herken het moeilijke slapen jammer genoeg. Bij mij gaat de avond en de nacht goed (behalve het islapen 's avonds) maar jeetje half 3? Gelukkig nog niet meegemaakt KLOPKLOPKLOP.

Brian slaapt al vanaf dat hij twee weken oud is in zijn eigen bedje in zijn eigen kamer. Ben een super lichte slaper en werd van elk geluidje wakker...niet goed voor je nachtrust...Vond mijn verlof ook veel te lang duren hoor, had op dat moment geen baan meer. Ben pas begonnen met werken toen Brian 4 maanden was. Toen was ik het thuiszitten ook echt wel zat!!

Jeetje elke avond gewoon beneden? Wel fijn dat ze dan gewoon blij in de box ligt, maar toch je hebt de avond niet voor jezelf...Laten huilen heeft ook geen zin? Erg moeilijk maar heb ik bij Brian wel gedaan. Hij heeft nu nog soms 20 minuten nodig om in slaap te vallen en vindt het ook niet altijd even makkelijk...

Maria, vervelend die avonden....heb je een ingenomen slaapzakje al geprobeerd? Moet je ook met lange mouwen nemen, beperkt de bewegingsvrijheid ook iets.

Spannend de tweede week van februari...

Lenna, schema is precies hetzelfde als bij ons, fijn he die hazenslaapjes...., behalve dan dat Brian om 18:00 naar boven gaat. Voordat hij slaapt is het ook half 7 hoor..

Hier gaat he hartstikke goed! Blijven korte slaapjes soms maar 30 minuten.. Maar toch hij slaapt! Hij heeft nu twee keer 's ochtends ineens twee uur achter elkaar geslapen! (vrijdag en vandaag). Bovendien wordt hij ook elke keer weer wat later wakker 's ochtends. De eerste nacht was het 5 uur. De tweede nacht werd hij ook 5 uur wakker maar is na een kwartier weer in slaap gevallen tot 6. De derde nacht was het 6 uur, daarna 6:20 en vanochtend 6:50! Ben dus tevreden!!

Bovendien wordt hij 's avonds ineens niet meer wakker, we moeten hem nu echt weer wakker maken voor zijn voeding dus dat is ook ideaal.

Lijkt wel alsof hij het draaien op zijn zij niet leuk meer vind. Hij raakt alleen maar gefrustreerd dat het rollen naar zijn buik niet lukt. Nu draait hij dus helemaal maar niet meer...Komt wel weer denk.

Gister gezellige avond bij deb gehad. Alleen het inslapen van Brian bij iemand anders is nog wel drama hoor. Duurt zo 50 minuten...zo zielig...maar toch we hebben wel weer een gezellige avond gehad!

Heb ook een vaste oppas geregeld (overbuurmeisje). Ze vraagt maar 2,50 per uur! Ze is dan ook wel 14 maar toch 3,50 had ik ook gewoon betaald! Wel lekker hoor een vaste oppas. Kan je gewoon weg wanneer je wil zonder je bezwaard te voelen.

Daniëlle.
Miss, B, Brian is ook super eenkennig en ook erg aan zijn rust gewend. Bij andere mensen kan hij het ook ineens op een huilen zetten (ook bij opa en oma..), ook als ik ineens de kamer uit loop. Tegen drukte kan hij ook niet echt. Komt wel goed denk als hij naar het kinderdagverblijf gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven