Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
Het ging wel goed vandaag Tammy, je merkt er niet veel je moet alleen erg lang stil liggen wel 55 minuten!!

Lekker dat je vakantie hebt!

Anderen nog plannen voor de paasdagen? Wij hebben zowel 1e als 2e paasdag een brunch!
Dat is wel fijn dat dit meeviel, je hebt voor deze week wel weer genoeg gehad haha.

Klinkt wel gezellig die brunches.

Wij hadden plannen om in de tuin aan het werk te gaan maar ja, het is wel duidelijk dat het vandaag lente is geworden haha....dus wordt het 2e paasdag shoppen, karwei heeft 30% korting, dus ga ik maar zoveel materiaal inslaan dat we de komende weekend wel moeten werken.

Verder wil ik onze badkamer aan gaan pakken maar das als verrassing voor mijn mannetje. Hij heeft tijdens mijn zwangerschap zoveel voor mij gedaan dat ik nu wel wat terug mag doen, en ook een tikkeltje eigenbelang natuurlijk hihi.

Iedereen fijne dagen alvast
Tammy, goed bezig! Lekker ook dat je vakantie hebt. Wat wil je precies met de badkamer doen?

Nikki, Jeetje 55 minuten stil liggen. Hele prestatie! En juist dan heb je vast overal jeuk... Spannend dinsdag...Maar eerst lekker twee brunches! Vind ik altijd zo gezellig!

Ga naar mijn schoonouders morgenochtend. Ben er zondag weer! Hoop echt dat het geen drama wordt die autorit (2,5 uur...). Nou ja het ergste wat er kan gebeuren is dat hij 2,5 uur lang huilt, maar dat kan ik me ook weer niet voorstellen dus zal allemaal wel goed komen!

Daniëlle.
Danielle, ik denk dat het heel erg mee zal vallen. Niek heeft soms dagen lang in de vrachtwagen of auto gezeten en hij vind het geweldig omdat je nieuwe ziet en hoort.

Waar ik wel op zou letten als ik jou was dat je het niet te warm maakt. Wij hadden een warmtezak in de maxi cosi en dan was hij soms drijfnat als ik hem eruit haalde, vooral op zo'n grote afstand, het is toch plastic wat niet ventileert. Sinds we die zak eruit hebben vind hij het nog leuker omdat hij meer bewegingsruimte heeft.

En de badkamer......tja waar zal ik beginnen haha.

We hebben een huis van 110 jaar oud en we hebben wel alles verbouwt maar de afwerking niet. Dus er moeten nog plinten op de vloer, van die sierstrips tegen het plafond, plafond gewit, bad opnieuw afkitten, douchecabine afwerken, spiegels en plankjes ophangen en ga zo maar even door.

Zo moeten we het hele huis nog doen maar goed, alles op zijn tijd.....
Ben ik weer!

Tammy, wij hebben 3 jaar geleden een opknaphuis gekocht en zijn nog steeds niet echt klaar. Maar ben het verbouwen zat hoor! Succes!

Was best gezellig dit weekend. Autoreis ging goed! De heenweg is hij 1,5 uur wakker geweest, heeft een kwartier gejengelt en is daarna is slaap gevallen. De terugreis is hij maar een half uur wakker geweest en heeft de rest geslapen!

Het slapen 's nachts gaat nu ook beter! klopklopklop. Hij wordt wel wakker maar valt vaak weer in slaap. Om 5 uur wordt hij meestal (laatste 3 dagen) echt wakker voor een fles maar slaapt daarna tot 07:15! Heerlijk! Vannacht werd hij alleen maar om 5 uur wakker dus heb lekker bij kunnen slapen!

Vandaag naar mijn opa en oma. Gaan jullie nog wat doen?

Daniëlle.
Danielle, wat zul je blij zijn. Niek heeft besloten dat hij ook best om 6 uur wakker kan worden haha......even wennen maar gelukkig slaapt hij dan na een fles weer door tot 8 a 9 uur.

Fijn dat het autorijden zo goed ging.

Hij heeft nu ook voor het eerst luieruitslag, zal waarschijnlijk wel weer tandjes krijgen.

We hebben nu prioriteit gelegd op de tuin dus dat gaan we deze zomer aanpakken.

Gaan vandaag alvast inkopen doen omdat er overal kortingen worden gegeven en omdat we (in het noorden) vaak veels te grote tuinen hebben scheelt dat al gauw een heleboel.

Iedereen veel plezier vandaag.....tijdens de witte pasen haha
Nikki, ik heb geregeld aan je gedacht de afgelopen tijd. Wat vreselijk erg dat je lymfklierkanker hebt... Gelukkig heb ik ook gelezen dat je heel positief bent ingesteld en met die instelling kom je er wel! Morgen krijg je dus waarschijnlijk de uitslagen? Als het vervolgplan bekend is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik duim voor je dat de uitslagen meevallen (ik bedoel dat ze zo gunstig mogelijk zijn).

Verder probeer ik mee te lezen meiden!
Hallo allemaal,

Nog een vrolijk pasen ;-)! Iedereen lekker gegeten? Pffff wat een eieren allemaal... Ik heb genoeg eieren gehad voor een heel jaar.

Ik had weer heel wat bij te lezen! Ook al schrijf ik niet vaak, ik probeer toch zeker wel regelmatig even mee te lezen.

Nikki, kan me voorstellen dat je ook wel even wat afleiding wilt hebben. Mijn vader heeft non-hodgkin gehad en is er helemaal van genezen, dat wilde ik nog even kwijt. Ik denk heel vaak even aan jou.

Danielle, fijn dat de autorit goed is gegaan! Ze pakken hun slaapjes toch wel tussendoor. Volgens mij is Brian een heel gevoelig mannetje, of niet? Da's wel lief voor later, maar nu heb je er niet zoveel aan, haha...

Tammy, goed ingeslagen? Hebben jullie zo'n grote tuin lees ik?

Iedereen alvast weer een fijne week gewenst!
Ik ben op zich ook wel redelijk positief, maar goed nu beginnen de zenuwen echt wel toe te slaan, zo van wil ik wel horen wat hij me allemaal te zeggen heeft, aan de ene kant wel, je wilt weten waar je aan toe bent, maar aan de andere kant wil soms doen of dat ik niet ziek ben, omdat ik me ook niet ziek voel!

Danielle fijn dat de autoreis goed ging, R is de laatste dagen ook aldoor om 6 uur wakker,

Tammy wij zijn ook met de tuin bezig, hebben jullie ook een redelijke tuin, wij wel die van ons is 10 bij 13 meter. Die van ons stond helemaal vol met van alles, dus de helft is nu leeg en nu moeten er nog schuttingen geplaatst worden en opnieuw bestraat worden en grasmatten gelegd worden zodat de kids mooi kunnen spelen. Maar ja nu ligt het even op een laag pitje, maar dat is niet anders.
Nikki, ik kan me heel goed voorstellen wat je bedoeld. Meer van ik wil het alleen horen als het goed is. Nou ja, ik duim morgen heel hard voor jullie en geloof er helemaal in dat het helemaal goed gaat komen.

Wij wonen vrijstaand dus hebben aan alle kanten tuin. We hebben nu het 'project achtertuin' aangepakt haha. Die is ongeveer 30 x 30 en ik heb werkelijk geen idee wat ik ermee moet haha. Dus we hebben besloten dat 30 x 7 maar een extra oprit wordt. Altijd handig voor de caravan of als man-lief met de vrachtwagen naar huis komt. En er komt een kennel in van 10 x 4, dan heb ik in de zomer daar geen omkijken naar. En man-lief vond dat Niek ook maar een speelfort moet krijgen, ach....ruimte zat haha.

Hoe meer dingen ik verzin hoe minder er straks overblijft om gras te maaien.

En het voordeel was dat er vandaag op heel veel dingen 30% korting was, dus hebben we ons ook een nieuwe tuinset besteld.....ben er helemaal happy mee. Zat nog steeds op de 3 soorten stoelen uit mijn studententijd.

Iedereen verder een leuke pasen gehad?
Nikki, heel veel succes in het ziekenhuis vandaag. Denk aan je. Ga heel hard voor je duimen. Hoop dat het een vorm is die goed te behandelen is. Lijkt me ook heel raar dat je te horen krijgt dat je ernstig ziek bent terwijl je je (naast de pijn in je schouder dan) helemaal niet ziek voelt..Hoor het wel.

Tammy, jeetje inderdaad he wat een tuin! Wij hebben een tuin van 5 bij 10 ..haha.

Brian werd vannacht om 04:00 wakker maar met een speen ging hij verder slapen. Om half 6 werd hij wakker voor een fles en ging daarna verder slapen tot 07:45!! Gaat gelukkig echt de goede kant op!

Vandaag weer naar het consultatiebureau. Ben benieuwd hoeveel hij nu weer gegroeid is.

Daniëlle.
Nikki, ik denk ook aan je vandaag. Natuurlijk wil je positief zijn, maar laat het jezelf ook toe om verdrietig of boos of wat dan ook te zijn. Het is niet niks waar je allemaal door heen gaat. Voor vandaag een hele dikke knuffel en ik hoop op "goed" nieuws!

Danielle, dat gaat goed met Brian. Hier nog niet veel vooruitgang, maar Laura is nu ook heel erg verkouden dus dat werkt ook niet mee.

Tammy, lekker grote tuin kan Niek straks mooi in spelen!

Lenna
Werd vandaag wakker met een heel dubbel gevoel haha.

Mijn 1e vakantiedag maar ook het begin dat ik minder ga werken tot ik ontslagen word.

Vreemd om op een doordeweeksedag alleen met Niek te zijn haha.

Het is inderdaad een grote tuin maar dat is hier niet uitzonderlijk, een van de vele voordelen van het Noorden.

Nikki, heel veel succes vandaag. Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Hoe laat moet je in het ziekenhuis zijn? Denk aan je.
Nikki als het goed is heb je je afspraak al gehad (andere topic stond half 3..). Hoe is het gegaan?

Daniëlle.
Ik ben ook al de hele tijd aan het kijken of er al iets geschreven is.

Als het meeviel kan ik me voorstellen dat je een feestje gaat vieren met hubbie en kids en als het tegenviel kan ik me ook voorstellen dat het forum niet het eerste is waar je behoefte aan hebt.....

we blijven duimen
Hoi!

Kwam even snel kijken of er al nieuws was van Nikki, ik hoop dat je straks ( redelijk ) goed nieuws hebt!

Tammy mooie plannen heb je voor je tuin! Echt groot hoor, die van ons is een heeel stuk kleiner haha.

Het weekend was wel leuk, het weer viel gelukkig erg mee!De meiden sliepen bij ons op de kamer en dat ging gelukkig goed!
Hier ben ik dan!

Ik heb de ziekte van Hodgkin, dus de meest gunstige vorm. Ik zit ook nog in een stadium waar het goed te genezen is. Heb ook verder helemaal geen uitzaaiingen, dus redelijk goed nieuws.

Daarna nog naar de KNO arts geweest om de lymfklieren in mijn keel te laten onderzoeken, de arts vond wel een klein bobbeltje in mijn nek en constanteerde dat ik mijn neusamandelen nog heb, en die hoor je niet meer te hebben op deze leeftijd. En aangezien Hodgkin zich ook in je neusamandelen kan vestigen, worden mijn neusamandelen morgen of overmorgen eruitgehaald.

Donderdag moesten we weer komen bij de internist en dan wordt het hele behandelplan uitgelegd. Zoals het nu lijkt beginnen we volgende week met de chemo-kuur en dan 4 weken lang elke week 1 kuur. En daarna nog bestralingen.

Ik laat mijn haar kort knippen op voorhand, het is nu zo'n volle bos met krullen en zou het verschrikkelijk vinden als dat met grote bossen uit zal vallen dan liever korte krullen die uitvallen, dan is het voor Myrthe ook niet zo extreem.

Ga nu op bed, hoop dat ik een beetje kan slapen nadat ik afgelopen nacht zo beroerd heb geslapen.
Nikki wat fijn dat het er toch redelijk positief voor je uitziet! Je moet gewoon beter worden!!! Het lijkt me heel heftig al de behandelingen die je gaat krijgen, ik hoop dat je je er goed doorheen kunt slaan.En dat je veel steun van de mensen om je heen zult krijgen!Hier kan je iig al je frustaties eruit gooien!

Heftig hoor je haar eraf, maar zo is de overgang idd minder groot.Heeft Myrthe eigenlijk een beetje in de gaten wat er allemaal speelt?

Hoop dat je vanavond wat slaap kan inhalen en alles een beetje een plaatje kan geven.

Liefs Deb
Gelukkig! Natuurlijk gaat de komende tijd ontzettend zwaar worden maar het is toch redelijk goed nieuws. In hoeverre het natuurlijk goed nieuws kan zijn. Snel die neusamandelen eruit en dan volgende week al met de chemo beginnen..

Zou zelf mijn haar ook kort knippen. Ben je er meteen een beetje aan "gewend"en Myrthe ook...als het echt gaat uitvallen is volgens mij veel erger en al helemaal niet te snappen voor Myrthe.

Hoop dat je vannacht wat beter slaapt en op naar donderdag. Volgens mij leef je nu echt van dag op dag..

Daniëlle.
Wat een redelijk goed nieuws.

Kan me voorstellen dat er een hele last van je afvalt maar tegelijkertijd ook veel op je afkomt. Het wordt nu allemaal zo 'echt'.

Zoals Debje al zei, hier kan je al je frustraties kwijt.

Kan me voorstellen dat het wennen zal zijn zonder bos krullen maar die komen er vanzelf weer. Nu eerst helemaal beter worden.

Heel veel sterkte de komende tijd, kan me voorstellen dat je hier niet meer zovaak zult zijn......we blijven wel aan je denken!!!!

Liefs Rebekka
Hey wat is het stil hier!

Nikki, hoe is het gesprek gegaan met de internist vandaag?

Vandaag weer heerlijk gewerkt!

Slapen was vannacht jammer genoeg weer drama. Hij werd om 02:00,om 04:00 en uiteindelijk om 05:00 echt wakker..pfff..Blijf hoop houden!!

Hoop echt dat hij zaterdag op zondag goed slaapt! (beter als afgelopennacht in ieder geval...) Ben dan namelijk weer alleen (net als vannacht trouwens...) maar ga zondag de 12 km hardlopen. Dat is al moeilijk genoeg (vraag me af of ik het ga halen...) maar zonder een goede nachtrust is het al helemaal moeilijk..

Hoophoophoop.

Daniëlle.
Dag Dames, even weg geweest wel gelezen maar in de vriendenkring en familiesfeer afgelopen weekend ook verdrietige berichten dus geen tijd/puf om te reageren.

Tjonge, Nikki gelukkig het beste van het slechte nieuws maar nog steeds heel heftig. Je klinkt dapper en positief dus ik ga ook heel hard voor je duimen dat je dat volhoudt!! Maar ik denk dat je vast uit je kleine hummeltjes alleen al genoeg inspiratie kunt halen om te willen genezen. Zijn je amandelen er inmiddels al uit??

Verder dappere pogingen tot doorslapen of niet zo te lezen en drukke paasweekenden en klusplannen. Wij hebben gelukkig de grootste klussen al gehad, al moeten we deze zomer wel de boel wat verschuiven en ombouwen zodat ook Job een eigen kamertje krijgt, die slaapt nu nog bij ons.

Hoe is het verder met alle kleintjes?? Job zit sinds kort gefrusteerd op handjes en knietjes omdat hij zo graag met de anderen mee wil doen hier thuis maar geen idee heeft hoe hij moet komen waar zij zijn...heel schattig zo boos als hij kan worden. Verder nog steeds een nachtbrakertje maar gaat wel weer slapen na wakker te zijn geweest dus dat is wel fijn. Meestal 2 of 3 keer per nacht en dan even een slokje BV en weer verder tukken. Weet dat ik dat moet afleren maar omdat hij nog steeds slecht drinkt zeker overdag doe ik het toch maar wel.

Nu even met de kleine dame spelen, die is vandaag vrij van school en wil heel graag theedrinken uit haar Dora-serviesje.

Tot later,

Maria

Goedemorgen!

Nikki, wat fijn om te lezen! Het zal nog zwaar genoeg voor je zijn om de chemo's te ondergaan, maar dit is wel goed nieuws (in verhouding)! Kun je het allemaal een beetje verwerken?

Danielle, rot dat de nachten nog onrustig zijn. Knap eigenlijk he, dat een mens wel door kan gaan ook al krijg je weinig slaap (naja, tot op zekere hoogte dan...). Als ik tegenwoordig een nachtje slecht slaap, voel ik me al brak, maar ik mag helemaal niet klagen....

Ben benieuwd hoe jullie kleintjes het doen met eten.

Kleine man hier krijgt 's ochtends een bordje pap, dan wat fruit, om 12 uur een boterham met smeerkaas o.i.d. en een kleine fles (hij wil de fles bijna niet meer, ook niet voor de boterham), dan nog een fles om 16 uur, groentehap (met wat aardappel) om 17.30 uur en om 20 uur een papfles.

Ik merk dat hij eten van een lepel of de boterham veel interessanter vindt dan de fles en heb echt moeite om hem te laten drinken. Probeer tussendoor ook wel iets van diksap, want hij moet toch wat vocht binnenkrijgen? Hoe doen jullie dat?
Tjonge, Danielle trouwens 12 km!! Ben al blij als ik de hele straat door kan rennen achter een kind aan zonder al te erg te hijgen!! Moet echt aan mijn conditie gaan werken want die is flut maar ik kan de tijd (en soms de moed) nog niet vinden.

Zal hopen dat Brain doorslaapt/beter slaapt komend weekend.

Ook hier alleen twee dagen en volgend weekend, dus herken je hoop/verlangen.

Hoi,

Brian heeft vannacht voor het eerst in 6 weken doorgeslapen tot 6 zonder wakker te worden! Joehoe! Was echt super uitgerust vannochtend! Hopelijk doet hij dat vannacht ook..

Maria, geef Brian geen nachtvoeding meer maar een speentje. Misschien drinkt ie overdag juist niet goed omdat hij 's nachts ook eten krijgt...Merkte dat bij Brian ook..Geef Brian nu een speentje als hij wakker wordt, maar of dat bij Job ook werkt?

Miss B, wij zitten met hetzelfde probleem. Hij wil gewoon de fles bijna niet meer. Geef hem nu 's ochtend een fles, tussendoor fruithap(09:00 uur), dan brood (12:00 uur, nog gedoopt in melk) en een klein flesje omdat ik gister het idee had dat hij honger had, om 16:30 groentehap, om 17:45 fles en om 23:30 fles met pap. Tussendoor probeer ik telkens diksap, sinds gister neemt hij daar ook wel wat slokken van. In princippe hebben ze maar 700 cc vocht nodig. Dus met 3 flessen en wat diksap red je dat wel. Bovendien zit in fruithap en groentehap ook vocht natuurlijk. Dit is volgens mij gewoon een moeilijke fase met eten. Brian wil eten maar heeft geen idee wat hij met stukjes in zijn mond aan moet. Gewoon pap lust hij niet (wel in een fles) vandaar dat ik 's middags gewoon brood probeer. A joh over een maand eten ze alles wel..

Morgen de 12 km. Heb me echt te slecht voorbereid...ga er maar gewoon voor en zie wel hoe het gaat!

Nikki, hoe gaat het?

Daniëlle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven