Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
Zo wat een gewicht zeh haha!Wel lief dat jullie haar terugnemen, dan komt ze iig goed terrecht.

Ow Miss BB ik zou ook hartstikke trots zijn hoor!Echt knap hoor.Britt was ook heel snel met praten en sprak al hele zinnetje srond deze tijd.Motorisch is ze ook erg snel.Norah neemt wat dat betreft meer haar tijd.
Niek praat alleen maar na haha.....wel keurig als hij bij de winkel wat krijgt.....dank ke el.

Hij zegt nu wel sinds een week 'mama'. Dus daar ben ik al heel blij mee. Eerst was het 'deze papa' en 'die papa' . Tja...

Maar motorisch gezien is hij wel weer heel snel. Hij loopt trap op, trap af, klimrek op, fietsen, enz.....
Mamamuis bij ons thuis is papa ook het favoriete woord, soms wel handig als ze `s nachts roepen haha!Fietsen?Dat moet zelfs Britt nog leren hihi, wat een snelle jelle.

Vannochtend heb ik weer een golf bloed verloren :(

Gelukkig kon ik even tussendoor voor een echo en het hartje klopte nog en het kindje is tov maandag gegroeid!Ben nu weer even gerustgesteld, maar dit is geen leuke zwangerschap met al die bloedingen.

Gisteravond heb ik samen met een vriendin mn scriptie afgerond, heerlijk dart die zorg nu weg is.

Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Deb, wat vervelend...hoe lang ben je nu zwanger? Elke keer toch weer heel erg schrikken.

Wat betreft het fietsen van niek, hij kan nog niet helemaal alleen fietsen hoor, maar op een vlak terras ofzo lukt het aardig. Al laat meneer zich liever duwen haha (is en blijft een kerel natuurlijk, liever lui dan moe hihi)

We zijn onze slaapkamer aan het opknappen, we krijgen een nieuw bed als laatste strohalm voor mijn moeheid en er wordt nu een kast gebouwd....en natuurlijk onze nieuwe hond waar veel tijd in zal gaan zitten om haar te wennen aan de rest.
Deb, wat vervelend joh van dat bloedverlies! Weet je omgeving al dat je zwanger bent?

Mamamuis, wat knap dat Niek kan fietsen idd (al is het dan met hulp)! Wij hebben een paar weken terug een loopfiets gekocht maar ik geloof dat die nog even blijft staan waar die staat.

Wij gaan morgen voor 't eerst weer 's met z'n tweeën wat doen. Eerst 's middags shoppen, dan thuis relaxen, uit eten en een feestje! Denk dat ik om 23 uur al voor pampus lig, maar goed... Lijkt me heel stil in huis zonder kids.

Hier trouwens een mannetje dat het leuk vindt ons met onze voornamen te roepen ipv papa en mama... Vooral m'n man vindt dat niet grappig, ik moet er wel om lachen, gaat wel weer over.
Miss BB dat klinkt als eren heerlijk dagje morgen!

Britt heeft ons ook een tijdjer bij naam genoemd, gaat vanzelf weer over inderdaad.Op een gegeven moment noemde ze Marijn steeds lieverd, hihi zo grappig vond ik dat.

Mamamuis leuk een nieuwe slaapkamer, wat voor bed krijgen jullie een boxspring?

Ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger volgens de echo.Mijn directe omgeving weet ervan, is ook wel fijn om te kunnen delen.
Debje, jee wat een stressvolle zwangerschap tot nu toe. Gelukkig kun je steeds snel terecht voor een echo.

Waar gaat je scriptie over? Was het nog voor je opleiding tot kraamverzorgster?

Lotte heeft vorig jaar de griepprik niet gehad, dat had wel gemoeten zei de huisarts... Het was onduidelijk waarom ze niet op "de lijst" stond, want ze behoort dus wel tot de risicogroepen.

Miss_BB, wat goed dat jullie morgen een dagje met zijn tweetjes hebben. Ik vond dat destijds de eerste keer wel raar, want het gespreksonderwerp was toch vooral de kindjes.

Mamamuis, heb je nog steeds zo'n last van vermoeidheid?

Ik vind dat napraten ook altijd wel komisch, ook omdat de meiden dan dezelfde intonatie gebruiken als ik en er hetzelfde bij kijken, bijv. als ik met een beetje een boos gezicht zeg: dat mag niet Lotte. Dan zegt Isabel ook een beetje boos "mag nie Lotte", alsof een tweede moedertje is.

Over 2 weekjes gaan mijn vriend en ik een weekendje weg. We hebben er een wellness-arrangement bijgeboekt, dat lijkt mij wel erg lekker! Verder gaan we ongeveer 1 keer per 2 maanden iets met zijn tweetjes doen. Meestal gaan we afzonderlijk van elkaar op stap. Nou ja, op stap, zo heftig is het tegenwoordig allemaal niet meer haha. We hebben ook pas sinds kort een fijne oppas.

Gaan jullie nog vaak met zijn tweeën weg?

Fijn weekend allemaal!
Aventura, wij gingen voordat meisje er was toch zeker wel 1x in de 6 weken samen wat doen, uit eten, op stap of wat dan ook en kleine B logeren bij opa en oma.

Nu is het dus de eerste keer dat mijn ouders 2 kids tegelijk moeten verzorgen, maar m'n moeder had er onwijs veel zin in. En wij ook wel om weer 's even met z'n 2-en wat te doen, maar het zal wel heel gek zijn. En net wat je zegt, het onderwerp is dan steeds de kindjes, haha...

Wat een heerlijk vooruitzicht een heel weekend met zo'n wellness arrangement! Doen jullie dat ook vaker, met z'n 2-en weg?

Wij hebben ook een oppas gevonden, maar met een kleine baby die nog flessen krijgt vind ik dat even niet zo'n goed idee.

Lekkere bijdehandjes, die meiden van jou, haha! Je zult jezelf vaak dubbel terughoren met 2 meiden :-).

Deb, is het bloedverlies al minder/opgehouden?

Hoe is het met de andere meiden?

Meisje heeft trouwens vannacht voor de 3e nacht doorgeslapen, wat een luxe weer (en ze is nog maar pas bijna 9 weken, dus wat zeur ik nou). Wel wordt ze rond 6 uur even wakker, huilt, en slaapt tot ongeveer 6.45 uur (vanaf 22.30 uur). Vind ik al helemaal prima. Ze wil geen speen dus proberen we het met toch even laten huilen.

Nog een ander vraagje voor jullie allemaal, als jullie peutertje stout is, werkt de time out/even in de hoek/op de gang dan goed? Hier wordt gelijk al 'sorry' geroepen, net zolang als ie in de hoek moet staan. We laten 'm wel staan, maar of het dan effect heeft? Hij is niet vaak stout, eerder baldadig, maar toch.

Vanmorgen was ie aan het vertellen dat hij van een meisje op het kdv gedroomd had, heel schattig! Toen vroeg ik of ie soms verliefd was, draait ie z'n hoofd verlegen weg en zegt 'neeeee mamaaaa...'

Iedereen leuke plannen dit weekend?
Hoi!

MissB, Dat ritme is vanzelf gekomen. Lisanne wordt eigenlijk een beetje gedwongen om in hetzelfde ritme als Brian mee te gaan. Eigenlijk wel een beetje zielig maar ze doet het er goed in en ze is best makkelijk dus dat gaat prima. Ze slaapt overdag 2 keer in haar eigen bedje ( 1 keer 's ochtends best snel weer na het wakker worden, en samen met het middagslaapje van Brian) en 2 keer in de wagen een half uurtje. Ze gaat verder samen met Brian om 19:00 uur naar bed dus dat is heerlijk!! Maar dat heeft wel even geduurd hoor.

Ik ben inderdaad ook zo bang dat Brian wakker wordt als Lisanne 's middags wakker wordt dus haal ik haar er inderdaad ook meteen uit. Meestal ga ik samen met haar dan nog even op de bank liggen en dan slaapt ze nog wel even verder. In het begin sliep ze op de gang in de kinderwagen.

Lisanne wilde in het begin ook geen speen..heb gewoon volgehouden en nu accepteerd ze hem wel!! Ze is nog steeds niet echt een speenkindje maar ik kan haar en 's nachts wel mee troosten. Alhoewel ze 's nachts meestal super vrolijk wakker wordt en dan kan je haar alleen maar weer laten slapen als je haar de fles geeft. Misschien zou ze ook wel weer vanzelf in slaap vallen maar dat wacht in liever niet af.. veel te bang dat Brian wakker wordt..

Hoop dat je een lekkere dag hebt gehad vandaag!!! Je zal inderdaad wel gesloopt zijn maar dat is ook wel even lekker toch? Bovendien kan je 's nachts lekker doorslapen en lekker uitslapen!!

Brian zetten we als hij echt stou is 2 minuten op de gang. Werkt niet altijd maar vaak wel!!

Jeetje wat zit er een verschil in niveau qua denken zeg... Praten over dromen.. Als eerste praat Brian nog helemaal niet..hij zegt sinds kort woordjes. Ten tweede weet Brian helemaal niet dat hij 's nachts droomt en ten derde kan hij nog helemaal vertellen wat hij heeft meegemaakt en weet hij ook absoluut niet wat verliefd zijn is!! Haha wel leuk om te horen!!

Aventura, ik ga in februari de opleiding tot praktijkondersteuner volgen. Dan neem ik spreekuren van de huisarts over met betrekking tot de chronisch zieken. Dus voornamelijk diabetes, astma/COPD en hypertensie. Heb er echt ontzettend zin in dus hoop dat ik tegen die tijd weer een beetje normaal ben!!

Als ze op de lijst voor de gewone griepprik staat dan moet ze ook de Mexicaanse griepprik krijgen hoor. De risicogroepen zijn voor beide groepen hetzelfde!! Wel zijn ze bezig om te bepalen of niet alle kinderen moeten worden ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Omdat zoveel kinderen complicaties krijgen van de griep. Het gaat veel vaker gewoon goed hoor maar er worden toch ook wel erg veel kinderen opgenomen met ademhalingsproblemen en een longontsteking.. Wel eng allemaal hoor... Brian heeft ook al niet echt een goede weerstand en voor Lisanne vind ik het helemaal eng..

Lekker joh dat je binnekort een weekendje weg gaat! Een heel weekend hebben we sinds Brian nog niet gedaan. Wel vaker een nachtje. Komt wel weer.. Wij hebben trouwens aan de overkant twee oppassen zitten dus dat is super lekker! We gaan niet heel vaak weg hoor maar zo af en toe is het wel lekker! Bovendien slapen ze soms een nachtje bij mijn ouders.

Mamma muis (of mag ik gewoon Rebekka zeggen?), ontzettend balen joh dat het zo lang duurt om weer zwanger te worden. Hoop dat het snel gaat lukken! Want alhoewel je er niet teveel mee bezig bent als je eenmaal de wil weer hebt om zwanger te worden wil je het liever gister zijn als vandaag natuurlijk... (tenminste nu spreek ik voor mezelf dan...)

Weet nog heel goed dat je het nestje had! Leuk joh dat je nu weer een van die hond(JES!!!) terug krijgt. Jeetje wat een grote hond zeg als hij zo'n gewicht heeft!

Deb, Lekker joh dat je je scriptie klaar hebt!! Was er helemaal niet echt van op de hoogte dat je er zo druk mee bezig was, sorrie! Maar vergeet de laatste tijd wel meer... Wel super fijn gevoel dat je daar klaar mee bent.. weet nog heel goed hoe het voelde om continu in je hoofd het gevoel te hebben dat je eigenlijk aan je huiswerk moet zitten als je eindelijk even lekker op de bank zit... Krijg ik volgend jaar wel weer.. Maar dat duurt maar een jaartje gelukkig.

Weet nog goed inderdaad dat Britt lieverd tegen Martijn zei. Super schattig inderdaad.

Brian is een beetje ziek en slaapt nu al bijna een week zo super slecht... ben al ontzettend moe en zo wordt het niet beter!! Hij wordt nu 's avond ongeveer 2 keer wakker en 's nachts tussen de 2 en 4 keer. Vervolgens wordt Lisanne rond 5 uur wakker voor een fles. Vannacht maakte Brian het helemaal bont... Hij werd om 4 uur huilend wakker en slapen zat er daarna niet meer in....Pfffff.....Dit hou ik niet lang meer vol HELP!! Haha. Nee echt is niet echt grappig meer. Hij is nu nog niet wakker geworden dus HOPELIJK gaat het vannacht ietsje beter!!

Ga morgen naar een verjaardag maar verder een lekker rustig weekendje om een beetje bij te komen!!

Jullie nog plannen?

Jeetje wat heb ik veel geschreven zeg...

Daniëlle.
Iets te snel geweest... Brian wordt alweer huilend wakker... Ga zo mijn bed maar alvast in....
helemaal overstuur... jammer he dat je niet weet wat er in hun koppie om gaat. Zou een stuk makkelijker zijn om te troosten....
Daniellle wat vervelend zeg dat Brian zo slecht slaapt, wat zou er dan toch zijn he?zou makkelijker zijn als hij idd kon praten en gewoon kon zeggen wat er mis is.

Vrijdag moet Norah naar het consultatiebureau, ben benieuwd wat ze over dr spraak te zeggen hebben.

Ik ben ook niet heel bedrijvig geweest met mn scriptie hoor, maar wel fijn dat het gedaan is.Het is trouwens idd voor de kraamzorg avntura en gaat over anroposofie in de kraamtijd.

Aventura wat heerlijk een welness weekend voor de boeg!Als wij oppas nodig hebben gaan de meiden meestal naar de opa`s en oma`s, maar we gaan eigenlijk niet heel vaak uit.Wel bij vrienden op visite, maar dan nemen we ze mee, gaat meestal goed behalve vorige week bij Danielle toen was Norah helemaal hysterisch.

Miss BB Norah krijgt eigenlijk bijna nooit straf, ik kan moeilijk boos op haar worden en over het algemeen is ze erg lief.Maar Britt haalt soms echt het bloed onder je nagels vandaan en dan moet ze naar de gang en daarna sorry zeggen.

Lekker zeg dat die kleine begint met doorslapen!

Over het bloedverlies:vannochtend weer helder rood (maar komt waarschijnlijk door ontlasting) en verder wat bruinig dus oud.Het maakt me wel echt superronzeker.Volgens de vk is mijn baarmoedermond erg gevoelig en er kan dus al een bloeding komen van hoesten of lachen, pfff bij de meiden had ik dat niet hoor.Hoop dat het nu even rustig blijft en volgende week maandag een mooie echo.
Zo, ben ik weer! Gisteren was heel fijn en gezellig, vooral het 's middags even de stad ingaan met z'n 2-en. Lekker gelunched en even rond gekeken alvast voor Sinterklaas. Feestje was ook leuk, maar na 2 roseetjes stond ik al op de kop, haha! Rond 2.30 uur lagen we pas in bed, maar nu kon ik toch niet lang slapen, ik werd wakker om 7 uur en toen weer om 9 uur! Dus maar eruit gegaan... En het was heel goed gegaan bij m'n ouders, kleine B was gisteravond bij het naar bed gaan wel even overstuur maar klein meisje had na de fles van 22.30 weer tot 6.45 geslapen. Nu wilde ik vanmiddag ook meeslapen met het middagdutje maar er stond ineens spontaan een vriend uit Rotterdam op de stoep.. M'n man lag al wel te slapen, bofkont...

Debje, het blijft inderdaad dan nog even spannend tot de eerste echo he. Hoe voel je je verder?

Danielle, zoals jij het omschrijft met het dagritme gaat het hier nu ook een beetje. Inderdaad 's ochtends maar heel even wakker en dan lekker slapen en 's middags allebei tegelijk. Na de fles van 15 uur is ze nog wat onrustig, maar nu ligt ze wel lekker te slapen.

Wat ontzettend vermoeiend voor jou zeg die nachten... Ik vond het de eerste weken al vreselijk vermoeiend dat ze bleef huilen na een voeding midden in de nacht. Lastig ook dat Brian zich niet kan uitdrukken, zou het daar mee te maken kunnen hebben? Dat laten huilen vind ik ook lastig met 2 kindjes, je bent toch bang dat de één van de ander wakker wordt en dan zit je met 2 huilende kinderen.

En wat betreft dat praten, kleine B is een kletskous en kan heel goed vertellen wat ie beleefd heeft of als er iets is. Dat is dan wel weer makkelijk als hij bijv overstuur is ofzo, dus vandaar dat ik daar bij Brian aan dacht. Misschien kan hij het wel allemaal in z'n koppie voor zich zien maar nog niet vertellen?

En wat vind je van die griepprik voor de mex griep?

Hoe denken de anderen erover, doen jullie het als het aangeraden wordt?

Er zijn hier 2 hongerige mannen die gevoed willen worden, dus ik ga even koken ...
Hey,

Lekker dagje inderdaad!!

Hij heeft vannacht doorgeslapen!!! Jammer alleen weer dat Lisanne om 4 uur heel vrolijk wakker werd en keiharde vrolijke geluidjes bleef maken tot half 6.... Maar toch daarna weer 3 kwartier kunnen slapen want Brian werd pas om 06:15 van Lisanne weer wakker!!

Iemand tips om Lisanne door te laten slapen? We zijn al begonnen met potjes avondeten, vandaag gaan we voor het eerst een 6 maandenpotje geven ipv een 4 maanden potje. Avondfles heeft geen zin want dan wordt ze net zo goed 's nachts wakker, zelfs nog vroeger (!) (gisteravond namelijk weer eens uitgeprobeerd en vannacht werd ze dus om 4 uur wakker ipv 5 uur. Het irritante is ook dat ze zo super vrolijk en wakker is. Wel super schattig en lief natuurlijk maar daar zit je 's nachts echt niet op te wachten...

Dacht er aan om haar onder een dekentje te leggen (ze ligt nu net als Brian gewoon los in een slaapzakje..) maar of dat veel uitmaakt geen idee..

Zou goed kunnen hoor dat hij last heeft van het feit dat hij zich niet kan uitdrukken.

Volgens de creche leidsters die normaal gesproken super nuchter zijn ziet hij meer als dat wij zien....hmmm...

Normaal gesproken zijn ze daar veel te nuchter voor zeggen ze maar bij hem weten ze het nog niet zo zeker... Nou daar wil ik liever niet te veel over nadenken want vind ik eigenlijk best een eng idee.

Het is wel zo dat hij vaak plotseling helemaal overstuur is en dat hij maar ergens naar toe blijft wijzen... maar dat hebben wel meer kinderen toch?

Verder blijft het een gevoelig jongetje. Als ik even niet lekker in mijn vel zit dat is hij ook meteen helemaal van slag en als ik vrolijk ben (ook als ik express vrolijk doe) dan is hij ook super vrolijk.

Ik wil graag de Mex griepprik voor beide kids dus als het mag dan wil ik ze allebei inenten.
@debje

Vervelend al die bloedingen tussen door. Ik ga je toch feliciteren met je zwangerschap.Hoop dat alles goed gaat.

@miss bb

gefeliciteer met de geboorte van jullie dochter.

@mama muis

Wat schattig een kleine hondje.En dat hondje komt eigenlijk van jullie nestje vandaan begrijp ik??

@all

Sorry dat ik hier niet meer zo vaak ben. Dit jaar begon allemaal niet zo leuk voor ons. Mijn vader heeft het ook aan ze hart gekregen. De zaak tegen uwv, te horen krijgen dat je moeilijk zwanger kan raken enz. Dus jullie begrijpen wel dat mijn hoofd totaal ergens anders zat, dan bij het forum.

Maar we hebben nu eindelijk leuk nieuws. Wat bijna door de verkeerde behandeling er weer was uit gegooit.

WE ZIJN ZWANGER!!! Het is nog heel erg pril. Maar het is gelukt. Nu nog de 12 weken gaan halen. En dat dopert lekker groeit.

Ik heb al paar echo's gehad, ivm dat de duur van de zwangerschap moeilijk te pijlen was.

We weten eigenlijk nog niet veel. Maar ik ben blij dat ik naar me zelf heb gluisterd. En dat ik erop stond om bloed te laten prikken. Anders had ik weer medicijnen moeten gaan slikken om het boeltje op te wekken. Terwijl er al iets gaan de was...

Ik ben nu ongeveer 4 weken. 17 nov weer een echo
BM, gefeliciteerd!!! Jeetje, wat een wonder dan toch weer he! Hopelijk kun je gaan genieten van een onbezorgde zwangerschap en zie je snel wat meer op de echo.

Danielle, hier slapen beide kids in een slaapzakje strak ingestopt onder een dekentje (nouja kleine B niet meer zo strak). Donkere kamer, vast ritueel 's avonds en bij kleine B deden we na 4 maanden rijstebloem in de laatste fles. Misschien ook gewoon geluk, maar het werkte allemaal wel.

Pfff, gun je een ononderbroken nachtrust... :-)

Wat jij omschrijft van Brian herken ik niet, dat hij ergens naar kan wijzen enzo. Geloof wel (na Derek Ogilvie ) dat kinderen dingen op een ander niveau zien (ben er normaal supernuchter onder), vind dat zo bijzonder!

Hier loopt 't middagslaapje op z'n einde, dus zo weer even aan de bak! Vanavond ga ik voor 't eerst weer sporten, heb de conditie van een dweil dus het zal wel even afzien worden...
Babymerel:gefeliciteerd, wat super zeg!Krijg je binnenkort weer een echo?

Miss BB wat voor sport doe je?Fitness?

Ik wil de meiden zeker laten inenten tegen de mex griep.

Danielle hier geen tips helaas...

Morgen moet ik met Norah naar het consultatiebureau, ben beniewd wat ze zeggen van dr spraak.

Net een bezoekje gehad van moeders voor moeders, lekker weer die stinkende flessen...Gelukkig wel weer een positieve test.
Vorige week hadden we allemaal even een opleving met schrijven geloof ik... Het is hier nu weer wat te rustig hoor!

Debje, hoe was het op het CB?

ik doe aan spinning, deed het ook voor m'n zwangerschap en voelde me toen erg fit. Nu weer even opbouwen...

Goed dat jij met MvM meedoet, heb ik ook 2x gedaan, maar die geur... Brrrrrr.... Gaat het nog steeds goed met je?

Hoe is het met de rest? Iedereen een leuk weekend gehad?

Wij hebben een ultra relaxed weekend - lees: helemaal niksdoen! Man is nu met Kleine B gezellig wat doen en meisje ligt te slapen.
Ja het is weer rustig idd.

Miss Bb wij hebben ook weleens zo`n zondag en dan ook lekker de meiden de hele dag in hun pyamaatjes!

Spinning heb ik ook gedaan, erg leuk was het idd.

Heb jij trouwens nog verlof?

Alles was goed op het cb.Norah bregrijpt wel alles en ze leert steeds bij, ze is alleen niet de allersnelste ( zacht uitgerdrukt).

Vandaag heb ik weer een echoi gehad.De kleine was goed gegroeid en bewoog zelfs een beetje!Wel is er een hematoom gezien net naast de vruchtzak, wat dus het bloedverlies verklaard.Waarschijnlijk wordt het opgenomen door mn lichaam maar het kan ook loskomen samen met het vruchtzakje.De kans is klein, maar toch...ben nog steeds erg ongerust.

Daan hoe was je 1e dag vrij?Lekker genoten?

Tammy hoe is het met de hond gegaan?

Gister was ik met Danielle en mn schoonzusje op de jonge gezinnenbeurs, erg leuk en daarna gezellig uit eten.Een van jullie ook geweest?
Gaat erg goed met de hond....alsof ze nooit is weggeweest haha.

Vandaag hebben we onze reu laten castreren. Ben veel te bang dat ons teefje (zijn dochter) straks zwanger is.

Dus die ligt nu heel zielig als een 'klein' hondje tegen me aan. Zelfs mannelijke honden zijn zieliger als ze ziek zijn hahaha.

We hebben net een weekendje scheveningen gehad. Voor het eerst een nacht weg zonder Niek. Was heerlijk (zegt ze met schuldgevoel)....ook al was het weer niet zo geweldig, lekker samen gewandeld, gegeten, musical geweest.....
Jawel hoor, ik ben er ook nog steeds :-) Ik had een paar drukke weekjes op mijn werk en dan heb ik thuis niet zoveel puf om nog te forummen en zo.

Afgelopen weekend heb ik mijn relax-weekendje gehad. Was wel lekker hoor, met een ontspanningsmassage mmmm.

Afgelopen vrijdag moest Lotte op controle bij het schisisteam. Het was een beetje schrikken, want de artsen hebben voorgesteld om haar begin januari te opereren (sluiting van het harde gehemelte), dus dat is al best snel. Verder kreeg we een standje van de kaakchirurg van het team, omdat Lotte wel eens gaat slapen met een flesje melk. Da's natuurlijk slecht voor haar tanden en dat was ook te zien, want ze had al tandplak. Dus nu moeten we met haar naar de mondhygiëniste en gaan poetsen met een elektrische tandenborstel... Gelukkig relativeerde de kinderarts van het team daarna de preek van de kaakchirurg, want zij begreep wel dat wij kozen voor onze nachtrust (Lotte wordt nog vaak 's nachts wakker en heeft dan honger) en haar een flesje gaven gelet op haar groeiachterstand. Wel fijn dat de kinderarts zo meeleefde, want over het algemeen zijn de specialisten van het schisisteam niet zo inlevend...

Zoals iedereen wel weet worden onze kindjes (d.w.z. op meisje van Miss BB na) ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Nou, ik ben er wel blij mee. Op het kdv van Isabel en Lotte zijn al een paar kindjes met Mexicaanse griep. Lotte krijgt overigens a.s. woensdag nog de 2e prik van de gewone griepprik.

Zo, even posten en dan reageren...
Debje, hoe gaat het met je zwangerschap? Ik hoop dat het wat rustiger is geworden...Leuk dat je de kleine zag bewegen op de echo, volgens mij is het echt een doorzettertje!

Nee, ik ben niet naar de JG-beurs geweest. Ben wel eens naar de 9maandenbeurs geweest en vond dat best leuk.

Enne, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Mamamuis, leuk dat je ook een weekendje weg was geweest, maar niet schuldig voelen hoor! Voelt de nieuwe "hond" zich alweer helemaal thuis?

Danielle, ik heb met je te doen hoor, want jouw nachten zijn echt zwaar. Ik hoop dat het doorslapen van Brian heeft doorgezet...

Ik kan me ook wel voorstellen dat van alles in dat koppie van Brian omgaat, maar omdat hij zich nog niet zo goed kan uitdrukken, dat frusterend voor hem is. En verder zou ik rust en regelmaat adviseren, zodat hij niet overprikkeld raakt, maar ja, daar hield je allemaal al rekening mee. Kortom, ik heb niet echt adviezen, maar hoop dat het gauw beter gaat!

Lotte en Isabel zijn ook niet zo snel met praten, maar ik lees heel veel boekjes met ze en vertel altijd wat ik aan het doen ben, zodat ze hopelijk veel woordjes leren en straks goed kunnen toepassen. Momenteel maken ze aardig wat vorderingen in hun woordenschat en begrip.

We lezen vaak dezelfde boekjes (bijv. Bumba of Nijntje) en na verloop van tijd kunnen ze zelf het verhaaltje vertellen, nou ja, 2 woorden per pagina, maar de grote lijn van het verhaal is te volgen haha.

Slaapt Lisanne al beter? Je zou haar 's avonds of misschien al na het avondeten ook zo'n avondpapje kunnen geven (bijv. Goedenacht van Nutrilon), bij Isabel werkte dat destijds goed.

Miss_BB, zo te lezen heb jij alles alweer aardig op de rails, fijn hoor. Voel je je fysiek ook weer een beetje de oude?

Tot de volgende keer!
Ben ik alweer! Goed hè

Debje, ik las op je maandtopic dat je gisteren een goede echo had, superfijn voor je!

Hebben jullie ook de oproepen voor de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep gekregen vandaag?

Ik blijf me verbazen, ook hier op viva, dat er zoveel moeders twijfelen of ze hun kindje wel laten inenten...
Hey aventura!

Ja vandaag de oproep binnen gekregen.Ik ga de meiden zeker laten inenten, snap idd niet dat mensen er nog over twijfelen.

De echo was helamaal goed idd! De kleine leek nu echt op een mensje en bewoog goed!Ook de bloeding is stukken kleiner, fijn hoor.

Zoals jij dat doet met praten en voorlezen doe ik ook, meer kan je niet doen.Wel heel raar is dat Danielle en ik bij hetzelfde cb zitten maar dat er toch heel anders wordt omgegaan met praten.Iedere arts heeft een andere mening.

Babymerel hoe was je echo vandaag?Ben benieuwd.
Hey Debje, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd! Wat is je uitgerekende datum ook alweer...? En voel je je echt zwanger?

Aventura, leuk, een lange update! Wat spannend dat Lotte in januari geopereerd gaat worden. Maar wel fijn dat het zo snel kan aan de andere kant, zo heb je misschien minder tijd om erover na te denken, want het is toch wel even heftig lijkt me.

En jij weet als moeder het beste wat je kind nodig heeft, dus als ze die fles 's avonds wil, zou ik het ook zo doen.

Hebben jouw meiden trouwens een taaltje onderling? Dat zie ik wel 's om me heen bij tweelingen.

Ben het helemaal met je eens hoor over die MG prik. Wij hebben de oproep nog niet binnen maar ik heb al een schema gevonden van de GGD en wij moeten a.s. dinsdag.

Stel dat je de prik niet laat zetten en je kindje wordt erg ziek, dat vergeef je jezelf toch nooit?

Hier is alles rustig.

Wat ik wel gek vind, is dat meisje veel minder wil drinken dan ik gewend was bij kleine B. Hij dronk toen z'n flessen van 180 ml + 6 schepjes echt wel leeg en met haar is het een heel gevecht om haar uberhaupt 150 ml te laten drinken.

Herkent iemand dit? Ze doet het er goed op hoor, maar ik vind het zelf zo gek.

En inderdaad BM, hoe was je echo??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven