Lego friends

29-11-2020 23:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend hier mee?
Vanaf welke leeftijd is dit echt leuk?
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan je kind. Die van mij is 4. Voor haar is het leuk. Voor mij een stuk minder want ik ben de hele dat die dingetjes allemaal weer in elkaar aan het zetten.

Hier komt het er voorlopig even niet meer in. Totdat ze het zelf goed genoeg kan. Of voorzichtiger kan spelen. 🤗

Moet wel zeggen dat het heel leuk spul is allemaal. Daagt uit tot fantasie in het spel.
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk, enige nadeel is dat de poppetjes wat groter zijn dan bij andere lego en mijn kinderen vonden dat niet leuk want daardoor combineerde het lastiger. De steentjes zijn wel gelijk. Mijn kinderen losten het op door de lego friends poppetjes apart te leggen, ze gebruikten liever de gewone lego poppetjes. Verder is het allemaal prima. Leuk vanaf de leeftijd dat ze een beetje kunnen bouwen. Mijn zoon kon met 4 al goed bouwen, mijn dochter pas toen ze een jaar of 5 was.

Op dit moment ligt het op zolder te wachten op mijn jongste kinderen maar als ik zie hoe mijn jongste zoontje (3,5) nu pas een beetje redelijk met de duplo begint te bouwen blijft het daar nog wel een jaar liggen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 jarige speelt er mee als het al in elkaar gezet is, mijn 3 jarige kan de 4+ doosjes bouwen als ik een klein beetjr mee kijk omdat er soms een instructie niet goed gezien wordt en er een blokje verkeerd neergezet is en de 5 jarige kan inmiddels alle bouwwerken zelfstandig maken. De kleinere doosjes (bv de achildpadden reddings actie) konden vanaf 4 en de grotere dingen vanaf 5 (nu kan gewoon alles). Dus als het je oudste kind is kan je vanaf 3 beginnen, wil je dat je kind zonder hulp kan bouwen is 4 beter (vanaf 2 is onzind maar ja, een jongste speelt nou eenmaal ook mee met de oudere kinderen).

De poppetjes zijn van verschillend formaat dus hier staat de lego friends wel in een andere bak dan de gewone lego, bij het spelen gebruiken ze het daar in tegen gewoon door elkaar. (Mijn manier van opruimen vs hun manier van spelen)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind vond het leuk om te hebben, maar niet om te bouwen. Veel te 'star'. Ze had de poppetjes en speelde daar met de playmobil en zelfgemaakte dingen mee.
We hebben het deze zomer verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter vindt het leuk. Leeftijd is afhankelijk van het kind en moeilijkheidsgraad van de doos (er staat leeftijdsindicatie op).

In het begin moest ik bouwen en ging zij daarna spelen en dingen veranderen. Nu bouwt ze zelf (7 jaar). Ze speelt met meerdere sets tegelijk en ook andere lego erbij. Ze heeft ook classic legosteentjes.

Sommige sets nodigen meer uit tot veranderen / herbouwen. Bijv. Set met raceautos en garage: in de garage heb je allerlei onderdelen om de autos te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Die van net acht van mij heeft hele verhalen met de sets. Dat deed ze toen ze vijf was veel minder.

Edit: het kan dus veranderen
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft er wel wat jaren mee gespeeld.
Onlangs een paar sets verkocht.
Vooral de grotere sets zijn leuk om te bouwen, zitten ook lego onderdeeltjes bij waarvan je denkt : deze heb ik nog nooit gezien hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven