lengte cyclus

27-09-2009 18:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Als je stopt met de pil, hoe kan je dan de lengte van je cyclus meten?

Kan dat al vanaf je eerste 'fake' ongesteldheid tot de 1e dag van je 'echte' menstruatie?

Of pas vanaf je 1e echte menstruatie tot je volgende menstruatie?
Je kunt gelijk al je cycluslengte berekenen. De eerste dag van je laatste (fake) ongesteldheid is dag 1. De dag voor je volgende (echte) ongesteldheid is de laatste dag.

Op dag 1 van je (echte) ongesteldheid begint een neuwe cyclus. Het is wel zo dat je eerste cyclus meestal wat langer kan duren dan daarna. Je lichaam moet even wennen aan het feit dat je de pil niet meer slik. Bij sommige vrouwen duurt het gewoon zo'n 28 dagen, maar vaker is het de eerste keer langer (soms wel 60 dagen).

Bij mij was de eerste cyclus na het stoppen emt de pil 35 dagen, en daarna eigenlijk altijd tussen de 26 en 28 dagen.
Ok, bedankt, ik slik de pil nog maar kort, dik anderhalf jaar. Heb ook netjes mn stopweken dus ik hoop dat ik snel mn goede cyclus terug heb!

Hoe lang slikte jij de pil, Naski?
Ik heb 'm 20 jaar geslikt. Maar ik had dus heel snel weer een normale cyclus.
Voordat ik met de pil begon had ik een cyclus van 21 dagen. Na 15 jaar pil had ik een cyclus van zo'n 2,5 maand! Niet echt handig met zwanger worden, uiteindelijk wel gelukt maar helaas eindigde dat in een miskraam. Na de miskraam een cyclus van 35 dagen. Oftewel, bij mij was er geen touw aan vast te knopen.
Ik was lang aan de pil geweest (ik denk zo'n 6 jaar ofzo). Toen ik stopte werd ik keurig regelmatig ongesteld, vanaf de eerste keer. Kon er de klok op gelijk zetten. Een aantal jaren later werd dat wel eens ietsje onregelmatiger. Dus het kan wel zijn dat je gewoon een cyclus hebt van 28 dagen als je stopt.
Ik heb een aantal jaar denk zo'n 3,5 mijn pil doorgeslikt zo af en toe een stopwweek gehad.

Toen ik stopte duurde het 7 weken voor ik mijn 1e menstruatie had en raakte meteen zwanger.

Je kan er eigenlijk niks van zeggen het is afwachten.
Ik heb bijna 12 jaar de pil geslikt en sinds ik gestopt ben is het elke maand anders. De ene keer 28 dagen, dan weer 23 dagen en ook al 31 dagen. Ik hoop voor je dat je een regelmatige cyclus krijgt. Naski heeft al uitgelegd hoe je het moet berekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven