lengte cyclus

zondag 27 september 2009 om 18:13
Je kunt gelijk al je cycluslengte berekenen. De eerste dag van je laatste (fake) ongesteldheid is dag 1. De dag voor je volgende (echte) ongesteldheid is de laatste dag.
Op dag 1 van je (echte) ongesteldheid begint een neuwe cyclus. Het is wel zo dat je eerste cyclus meestal wat langer kan duren dan daarna. Je lichaam moet even wennen aan het feit dat je de pil niet meer slik. Bij sommige vrouwen duurt het gewoon zo'n 28 dagen, maar vaker is het de eerste keer langer (soms wel 60 dagen).
Bij mij was de eerste cyclus na het stoppen emt de pil 35 dagen, en daarna eigenlijk altijd tussen de 26 en 28 dagen.
Op dag 1 van je (echte) ongesteldheid begint een neuwe cyclus. Het is wel zo dat je eerste cyclus meestal wat langer kan duren dan daarna. Je lichaam moet even wennen aan het feit dat je de pil niet meer slik. Bij sommige vrouwen duurt het gewoon zo'n 28 dagen, maar vaker is het de eerste keer langer (soms wel 60 dagen).
Bij mij was de eerste cyclus na het stoppen emt de pil 35 dagen, en daarna eigenlijk altijd tussen de 26 en 28 dagen.

zondag 27 september 2009 om 18:56
Voordat ik met de pil begon had ik een cyclus van 21 dagen. Na 15 jaar pil had ik een cyclus van zo'n 2,5 maand! Niet echt handig met zwanger worden, uiteindelijk wel gelukt maar helaas eindigde dat in een miskraam. Na de miskraam een cyclus van 35 dagen. Oftewel, bij mij was er geen touw aan vast te knopen.

zondag 27 september 2009 om 19:13
Ik was lang aan de pil geweest (ik denk zo'n 6 jaar ofzo). Toen ik stopte werd ik keurig regelmatig ongesteld, vanaf de eerste keer. Kon er de klok op gelijk zetten. Een aantal jaren later werd dat wel eens ietsje onregelmatiger. Dus het kan wel zijn dat je gewoon een cyclus hebt van 28 dagen als je stopt.
zondag 27 september 2009 om 21:04