**Lente 2008 goes on**

15-09-2010 19:12 2313 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Nee, jullie vervelen me absoluut niet met bevallingsperikelen Ik geniet volop. VInd het zo leuk en spannend om te lezen hoe het gaat met jullie. Het liefst zou ik tijdens de bevalling cm voor cm op de hoogte worden gehouden hahahahah

Dus Drew nog hooguit een week! Maar.. ik herinner me dat jij al een datum had dat er ingeleid zou worden toch?? Maar die wilde je niet zeggen
Atheena, heb zo'n digitale thermometer op de geboortelijst gezet. Dat is een cadeaulijst waaruit mensen een cadeautje kunnen kiezen. Zo ben je in de meeste gevallen zeker dat de mensen iets kopen wat je nodig hebt. Als ik me niet vergis wordt dat in NL niet gedaan zo'n geboortelijst aanleggen? Bij zo'n kleintje is het idd misschien belangrijk dat het zeker betrouwbaar is.

Fay, een tweede bevalling gaat idd nog vaak sneller dan een eerste. Wat een luxebevalling heb je de eerste keer gehad zeg, op 4 uurtjes geklaard. In mijn valiesje zowat hetzelfde als jij denk ik. Rompertjes, kousjes, mutsje, wantjes,... voor mezelf enkele pyama's, idd ook fototoestel en klein toestelletje waar er eventueel mee kan gefilmd worden. Nu ja, manlief heeft een nieuwe gsm waar ie mee kan filmen, maar hij heeft me beloofd m'n goeie camera te gebruiken voor de foto's. Wij moeten trouwens nog een foto nemen voor op het geboortekaartje, hopelijk lukt me dat de eerste dagen. En anders gaan de kaartjes maar wat later de deur uit, ik wil toch niet al te veel bezoek.

Heb ook nog een zo'n spuitbus water mee om te verfrissen tijdens de bevalling, ook druivensuiker, sloffen, dunne kamerjas, dikke kousen (nogal snel koude voeten). Ook wat wikkeldoeken, tetradoeken, tetrawashandjes, en wat verzorgingsprodukten voor de baby. Navelbandjes (netjes), steriele compressen, een neutrale olie, ... en de rest zal ik daar wel aantreffen vermoed ik.

Trouwboekje was ook belangrijk, identiteitskaart, SIS-kaart. En ben ik iets vergeten dan kan manlief er wel omrijden. We wonen maar een 7km van het ziekenhuis denk ik.
OEHOEEEEEEEEEEEEE net een berichtje van Fay gehad!

De vliezen zijn gisteravond gebroken, nu nog steeds aan het wachten op de weeen.Lig aan ctg en alles is tot nu to goed. x fay.

Leuk he!! en zo spannend!!! Nou moet ik zo tennissen.... dusse ik kan jullie pas weer op de hoogte stellen rond half 1. Sorry......
Joehoeeeee,spannend! Fay toch als eerste! Maar ja, dit is natuurlijk ook de tweede, en daar gaat t over t algemeen eerder toch?

Thanks voor t bericht Lies'. Hopelijk komen de weeen een beetje vanzelf opgang en hoeft er niet te veel gestimuleerd te worden.
Ooooooh zo super! En idd zo spannend! Wat heeft ze geluk zeg dat die bevalling lekker vanzelf op gang komt. Ik wil ook!
Wel ja, hoop idd dat de weeën niet te snel meer uitblijven want er op liggen wachten lijkt me ook niet leuk. Maar toch.. super dat ze heel wellicht vandaag haar dochtertje in haar armen zal houden.
Jeetje, moet je zo veel meenemen naar t zkh?

Ik heb niet zo veel in m'n vluchttas hoor.

Voor de baby: romper, sokjes, pakje, mutsje, jasje, wikkeldoek, dekentje, 1hydrofielluier, 2 gewone luiers, spugdoekje (dan zitten die alvast in de luiertas ;) ), fototoestel, erkenningspapieren.

Voor mezelf: 1pyjama, wollen sokken, 3ondergoed, hemd, voedingsbh, voedingsshirt met lange mouwen, fleece trui, joggingbroek, zorgpas, paspoort, toiletspulletjes, dextro, aa-drink (op advies vk) en sultana.

Een ochtendjas is misschien ook nog wel slim en sloffen... Maar mis ik verder nog meer dan? K vond dit al zoveel
Hai meiden,

Ben ik toch even hoor haha. Ik krijg maar geen weeen dus ik ben naar huis gegaan! Gisteravond om half 11 zijn mijn vliezen gebroken op de wc. Had m'n tanden gepoetst en ging nog ff plassen voor het slapen. Nou ik bleef plassen, heb al heel wat kraamverbanden versleten ondertussen. Ik had het echt nog niet verwacht! Ben in de tussentijd al heel veel vruchtwater verloren, op de echo konden ze ook zien dat de baby niet veel meer heeft. Maar de weeen blijven uit, alleen moet ze wel binnen 72 uur geboren worden anders word ik alsnog ingeleid. Aan de CTG wel een tijdje lichte weeen. Hopelijk start het snel want erop wachten is ook niet leuk! Ik zal jullie via Lies op de hoogte houden hoor
Lieve Fay, wat vervelend dat je nu thuis moet zitten wachten tot de weeën op gang komen. Hoop dat er snel beweging in komt. Is nieuw voor me dat na het breken van de vliezen ze binnen 72u moet geboren worden. Ben benieuwd naar het verloop. Veel veel succes bij de bevalling! xxx
Wow, Fay, jou had ik hier nu ff niet verwacht Ik dacht nog: jammer dat ik haar niet nog even succes kan wensen! Je mocht dus gewoon naar huis?!!? Nou ja, je woont natuurlijk ook op steenworp afstand, misschien dat dat ook scheelt? Ik had overal gelezen dat de bevalling binnen 24u

na t breken vd weeën op gang moet komen, maat 72u dus bij jou..... Kan ik mezelf beter dat getal voorhouden, voordat ik daarin teleurgesteld wordt

Ben je gespannen? Spannend hoor, bijna je meisje in handen!!!!! Joehoeeeeeee

Goodluck meid! Ik zal aan je denken vandaag!

X Woesel
Woesel, als je iets bent vergeten kan je partner er toch omrijden naar huis? Ik krijg mijn koffer op dit moment niet eens dicht. Dus moet nog wat er uit halen eigenlijk..
Als ik naar t zkh moet, is dat omdat t vruchtwater niet schoon is of omdat de bevalling niet vlot. In dat laatste geval laat ik m'n vriend echt niet nog even langs huis rijden om iets op te halen. Die blijft mooi in een cirkel van max 10 meter mij heen, Ook in t geval ik ivm vruchtwater toch in het zkh moet bevallen dan heb ik liever dat ie niet van m'n zijde wijkt. Je weet maar nooit hoe snel t ineens gaat en ik zit hier toch 20min van t zkh af.

Ga d'r eigenlijk ook vanuit dat ik -mocht ik in t zkh bevallen- daarna snel weer naar huis mag.

Blijf jij even in t ziekenhuis dan?
Euhhhh, zijn er eigenlijk nog meer dames van dit topic, of zijn jullie allemaal uitgetuned?
Jaaaaaaaaa Fay !!!

Zet hem op! Ik hoop dat het lekker snel op gang gaat komen en dat je over een paar uur je meisje in je handen hebt!

Succes meid!

Later meer hoor.
Oh wat spannend Fay! Ik vind die bevallingsperikelen juist ook superleuk, ik krijg er zelf helemaal kriebels van.

Woesel, luiers en verzorgingsspullen voor de baby hoef je niet mee te nemen hoor, die krijg je van het ziekenhuis.
Ik bedoel, Woesel, als hij thuis gaat slapen, kan hij de volgende morgen toch ontbrekende spullen meebrengen. Natuurlijk mag hij tijdens de bevalling geen seconde van je zijde wijken! De mijne moet ook dicht in de buurt blijven hoor dan.

Ik denk een dag of 4 in het ziekenhuis te blijven.
Ow, nou ik verwacht eigenlijk alleen even t zkh in te checken en dan direct weer uit te checken In dat geval heb je natuurlijk ook minder spullen nodig dan wanneer je 4dgn blijft... Spannend hè, Drew.

Boeps, ik dacht al wel dat de babyverzorging vanuit t zkh zou komen. Maar vond t zo leuk om van die ini-mini-luiertjes in m'n nieuwe verzorgingstas te stoppen t werd ineens zo echt....hihi.

Lipa, hoe is je rug? Senna nog goed aan de wandel?
Fay Go Go Go Ik hoop dat het lekker gaat doorzetten voor je!

Zo spannend

Woesel.. als je voor 1800 bevalt mag je naar huis. Ik beviel een paar minuten over 1800 en mocht echt niet naar huis. Balen vond ik dat.

EN joh.. je hoeft niks mee te nemen in nederland. Een romper, een pakje. En voor jezelf. Ik had alleen een schone pyjama bij me en dus een romper en een pakje. De rest komt wel hoor!
Voor 1800? Wat bedoel je daarmee lies?
zes uur in de avond
Nog niks!! Af en toe een wee, maar daar kan makkelijk een uur tussen zitten. Vind het alleen niet zo prettig dat ik al zolang gebroken vliezen heb, blijf veel verliezen dus vanavond toch maar weer naar het ziekenhuis voor echo en ctg. Onbegrijpelijk hoe anders deze bevalling verloopt zeg. Bij Robin begonnen de weeen na 3 uur in alle hevigheid en nu ben ik nog steeds aan het wachten... Hou jullie op de hoogte
Oh Fay wat spannend! Je verwacht toch dat het beetje hetzelfde zal gaan als de vorige keer he, maar dat hoeft dus blijkbaar helemaal niet. Vorige keer was je natuurlijk wel erg overtijd...

Heel veel succes meid, en ik hoop dat je snel je meisje in je armen mag houden. Heel gek idee dat je nu weet dat het echt niet al te lang meer gaat duren!

Voor mijn gevoel zijn de zwangerschappen van jullie 3 zo snel gegaan. Waarschijnlijk omdat ik zelf druk was met van alles, maar de tijd lijkt omgevlogen. Voor mij dan, voor jullie waarschijnlijk niet.

Drew is het standaard in B dat je zo lang in het ZH blijft? In NL mag je inderdaad als het kan direct alweer naar huis.

Woesel tijdens de bevalling heb je echt niet veel nodig hoor, dan ben je wel met wat anders bezig. Als je maar voldoende schone kleren voor jezelf hebt (ik was zooooo bezweet) en kleertjes voor de kleine.
Pfff, da's helemaal irritant, Fay. Zo veel uur geleden je vliezen en dan duurt t maar en duurt t maar... Hoe vul je je tijd?! Ik duim voor je voor meer weeën!!

Ik dacht ook al: 1setje kleding voor mij, eentje voor de beeb. En nog een dekentje voor in de auto in t autostoeltje. Maar liever blijf ik thuis !!!

Ik zal tussen 17 en 18uur extra hard persen. Thanks voor de tip, Lies!
Jeetje wat spannend zeg.

Wel irritant inderdaad, denk je dat het eindelijk begint doordat je vliezen breken, en dan zit je gewoon "vrolijk" te wachten op de 1e goede wee.

Hoop dat het snel doorzet, en je haar vandaag nog te zien krijgt.

Ik had een kleine sporttas mee, maar P heeft toen dagelijks nog spullen voor me meegenomen. Ik had zo'n zijden ochtendjas met een stofje aan de binnenkant meegenomen, maar die was zooooo heet !! Gewoon een lekkere katoenen pyjama, of zo'n heerlijk big t-shirt.

Voor Senna een romper (veeeel te groot) en een boxpakje. (veeeeel te groot) Uiteindelijk heeft mijn moeder nog andere kleertjes gehaald voor haar.

Shampoo voor jezelf is ook wel lekker, als je tenminste langer moet blijven daar. En verder krijg je een hoop in het ziekenhuis hoor, wij hadden niet eens luiers mee.
irritant he Fay????? Bij ieder krampje denk je nu: oooooooooo.. zal dit het zijn???

Niet dat ik je op gekke ideeen wil brengen, maar een orgasme wil nog wel eens het bekende zetje geven he?! hahahahaha.... dusse.... trek je even terug hahahahahah

Ik dacht dat je binnen 24 uur moest bevallen als je vliezen braken, maar dat is dus niet zo? En ze was toch ook nog niet ingedaald? dan moet je toch ook plat liggen? dacht ik.... En ja... als je dan toch ligt......... hahahahahaha Nee hoor... zou ik ook geen zin in hebben. Dan maar geen orgasme hahahah Ik zit hier zelf voor de pc keihard te lachen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven