Leuk gezelschapspel voor kinderen
zaterdag 14 februari 2009 om 11:32
Misschien bestaat er al een topic over, maar ik kan het niet vinden, dus open ik dit topic.
Ik ben op zoek naar leuke tips voor gezelschapspellen voor kinderen.
Welke spellen heb/ken jij die leuk zijn om te doen (zowel voor ouder als kind) met een vierjarige???
Ook graag "missers" laten weten; wat heb je gekocht en na een keer nooit meer gespeeld?
Ik ben op zoek naar leuke tips voor gezelschapspellen voor kinderen.
Welke spellen heb/ken jij die leuk zijn om te doen (zowel voor ouder als kind) met een vierjarige???
Ook graag "missers" laten weten; wat heb je gekocht en na een keer nooit meer gespeeld?
zaterdag 14 februari 2009 om 11:36
Wie is het? blijft nog steeds leuk, net als het eeuwenoude mens erger je niet. Er is ook een spel muizenval / mousetrap (ligt achterin de kast, weet niet precies hoe het heet) en dat lijkt heel leuk maar is zó veel werk om op te zetten dat dat niet vaak gebeurt. Het opzetten duurt vaak langer dan het spel zelf en dan is de lol er voor mij snel af!
zaterdag 14 februari 2009 om 11:44
memory (houd er rekening mee dat je altijd verliest want die kinders zijn veel beter in onthouden)
het betoverde labyrint vind ikzelf ook wel leuk.
verder heb je voor vierjarigen volgens mij alleen veel mensergerjeniet/ganzenbord achtige of kwartetspelletjes
Moet je even doorheen, over een paar jaar komen de echt leuke spelletjes
het betoverde labyrint vind ikzelf ook wel leuk.
verder heb je voor vierjarigen volgens mij alleen veel mensergerjeniet/ganzenbord achtige of kwartetspelletjes
Moet je even doorheen, over een paar jaar komen de echt leuke spelletjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 14 februari 2009 om 12:19
Wolfje wervelwind,
Hollebollebeukenboom,
Boingboingtijgertje,
Memory,
Ganzebord,
Toren van Pisa,
Action heeft soms ook heel leuke spelletjes, voor zo'n 2 a 3 euro. Val je je geen buil aan als het toch tegen valt.
Laatst rond Sinterklaas tijd 2 spellen bij de Aldi gehaald, ook erg leuk. Een appelspel, gaat heel erg om tellen enzo, en een heksendans spel, gaat ook vooral om het tellen.
Hollebollebeukenboom,
Boingboingtijgertje,
Memory,
Ganzebord,
Toren van Pisa,
Action heeft soms ook heel leuke spelletjes, voor zo'n 2 a 3 euro. Val je je geen buil aan als het toch tegen valt.
Laatst rond Sinterklaas tijd 2 spellen bij de Aldi gehaald, ook erg leuk. Een appelspel, gaat heel erg om tellen enzo, en een heksendans spel, gaat ook vooral om het tellen.
zaterdag 14 februari 2009 om 12:26
Hier is Memory favoriet. Verder: Mens erger je niet, Toren van Pisa, Ganzenbord (vind ik zelf niet zo leuk), Domino en Kwartetten. Op de BSO hebben ze een spel met pinguins op een ijsberg (weet niet hoe dat heet); iets met kippen en eieren; elefun.
Verder vindt hij spelen met de Nintendo erg leuk, kun je ook samen/tegen elkaar spelen. Hoewel dat niet past bij mijn ouderwetsche ideeën over spelletjes doen.
Verder vindt hij spelen met de Nintendo erg leuk, kun je ook samen/tegen elkaar spelen. Hoewel dat niet past bij mijn ouderwetsche ideeën over spelletjes doen.
zaterdag 14 februari 2009 om 12:33
al de plastic meuk waar de kinderen juist op vallen (holle bolle beukenboom, pinguin paniek etc) is hier na een paar keer spelen niet meer aangeraakt (maarrrrrr was niet erg, want van speel-o-theek). Mens erger je niet, labyrinth, pluk van de pettenflat spel etc worden hier graag gespeeld. Heb je een speel-o-theek in de buurt toet? zeker de moeite waard om daar spellen te lenen, zeker met een spelletjesmonster in huis

zaterdag 14 februari 2009 om 12:55
Spelletjes als Ezeltje strekje en Boing boing Tijgertje vinden veel kinderen leuk. Jenga is ook leuk, maar misschien voor iets oudere kinderen.
Elefun vindt mijn dochter van 3 ook erg leuk. En de Grabbelpaddestoel (van Plop) vindt ze erg leuk, maar dat is nogal kwetsbaar, kartonnen paddestoel waar kaartjes uit moeten worden gehaald.
Ze heeft een WTP honingpottenspel gekregen, maar dat is echt drama. Dat lukt ons nauwelijks, laat staan een 3 jarige.
Je moet dan op een knop drukken zodat een losse hongingpot omhoog springt en niet door een draaiende arm eraf geslagen wordt. Met een heel irritant muziekje.
Elefun vindt mijn dochter van 3 ook erg leuk. En de Grabbelpaddestoel (van Plop) vindt ze erg leuk, maar dat is nogal kwetsbaar, kartonnen paddestoel waar kaartjes uit moeten worden gehaald.
Ze heeft een WTP honingpottenspel gekregen, maar dat is echt drama. Dat lukt ons nauwelijks, laat staan een 3 jarige.
Je moet dan op een knop drukken zodat een losse hongingpot omhoog springt en niet door een draaiende arm eraf geslagen wordt. Met een heel irritant muziekje.

zaterdag 14 februari 2009 om 13:29
zaterdag 14 februari 2009 om 13:32
Kinderbingo is hier momenteel favoriet. Mijn kinderen zijn drie en vier. Is makkelijk te spelen (met dobbelstenen en grote kaarten met plaatjes) en niet onbelangrijk... het duurt niet te lang.
Verder: ganzebord (altijd drama als iemand in de put zit), mens erger je niet van Winny the Pooh (duurt vrij lang voor de jongste van drie), memory, kinder triominos (met kleurtjes) en sjoelen.
Groeten van famke.
Verder: ganzebord (altijd drama als iemand in de put zit), mens erger je niet van Winny the Pooh (duurt vrij lang voor de jongste van drie), memory, kinder triominos (met kleurtjes) en sjoelen.
Groeten van famke.
famke76 wijzigde dit bericht op 14-02-2009 13:33
Reden: tikfoutje
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
tsja.....
zaterdag 14 februari 2009 om 13:38
Mijn nichtje van 3,5 is helemaal gek van 'Boomgaard', een spel waarbij je dobbelt en van de kleur die je gooit mag je een houten fruitstuk kiezen en in je mandje doen. Maar gooi je de raaf dan komt er steeds een puzzelstukje van de raaf bij in het midden en als de puzzel af is heeft de Raaf gewonnen en als al het fruit op is hebben de spelers gewonnen. gegarandeerde spanning. Kinderen van 7 vinden het trouwens ook nog leuk om te doen!
Ik heb het bij een echte spellenwinkel gekocht, heb het nog nooit bij een gewone speelgoedwinkel gezien. Die winkel heeft trouwens wel meer leuke gezelschapspelletjes al vanaf 2,5 jarigen!
Ik heb het bij een echte spellenwinkel gekocht, heb het nog nooit bij een gewone speelgoedwinkel gezien. Die winkel heeft trouwens wel meer leuke gezelschapspelletjes al vanaf 2,5 jarigen!
zaterdag 14 februari 2009 om 13:55
Wat wij hier veel spelen:
Monopoly junior
Kinderen van Katan
Doolhof
Wie is het?
Dit zijn echt de grote hits en doet Lotje ook aan mee, dus kan ook voor BJ.
Wat we ook nog hebben, maar minder geschikt voor kleintjes:
Party & Co junior (is voor 8 jaar en ouder, maar wel superleuk!)
My first Rumikub
Triominos
Een 100-spellendoos (mikado, mens-erger-je-niet, dammen etc.)
Yahtzee (is ook meer voor de oudere, maar wel erg leuk met kinderen)
Monopoly junior
Kinderen van Katan
Doolhof
Wie is het?
Dit zijn echt de grote hits en doet Lotje ook aan mee, dus kan ook voor BJ.
Wat we ook nog hebben, maar minder geschikt voor kleintjes:
Party & Co junior (is voor 8 jaar en ouder, maar wel superleuk!)
My first Rumikub
Triominos
Een 100-spellendoos (mikado, mens-erger-je-niet, dammen etc.)
Yahtzee (is ook meer voor de oudere, maar wel erg leuk met kinderen)
zaterdag 14 februari 2009 om 13:55
Van Maan-Roos-Vis heb je memory waarmee ze al een beetje letters en/of woordjes kunnen leren. Het is een memory waar het plaatje met het juiste woord of de juiste letter moet worden gecombineerd. Voor nog-niet-lezers heel goed te spelen omdat op het kaartje met het woord een stip staat in de kleur van het kaartje met het plaatje. Misschien is 4 nog net te vroeg, ik geloof dat mijn stiefkinderen dit met 5 gingen spelen. Je hebt hier ook een kwartetspel van, maar dat was hier met 6 pas populair.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

zaterdag 14 februari 2009 om 15:55
vooral spellen waar het draait om dingen die omvallen deden het hioer altijd goed. Dus: Toren van Pisa, Jenga, pingiun paniek, Stef Stuntpiloot, ezeltje strekje etc.
Iets later komt Memory etc in beeld. Wij hebben ook een spel (van de aldi of zo) dat dierenplaatjes met geluiden combineert. Je kind moet dan het geluid aan het plaatje koppelen. Het is nu (na 2 jaar) nog steeds een hit hier.
MIjn kinderen (5 en 7) spelen ook graag dr bibber, twister, slangen en ladders.
Iets later komt Memory etc in beeld. Wij hebben ook een spel (van de aldi of zo) dat dierenplaatjes met geluiden combineert. Je kind moet dan het geluid aan het plaatje koppelen. Het is nu (na 2 jaar) nog steeds een hit hier.
MIjn kinderen (5 en 7) spelen ook graag dr bibber, twister, slangen en ladders.