Leuk gezelschapspel voor kinderen

14-02-2009 11:32 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien bestaat er al een topic over, maar ik kan het niet vinden, dus open ik dit topic.

Ik ben op zoek naar leuke tips voor gezelschapspellen voor kinderen.

Welke spellen heb/ken jij die leuk zijn om te doen (zowel voor ouder als kind) met een vierjarige???

Ook graag "missers" laten weten; wat heb je gekocht en na een keer nooit meer gespeeld?
oh ja, Trinominos jr gaat ook al heel goed op 4 jarige leeftijd.
quote:Toet schreef op 14 februari 2009 @ 12:21:

Kun je kinderen van Catan al met een vierjarige spelen Surface?

Het gaat om een cadeau Maroon, dus is het leuk te weten alvast dat het niet gaat tegen vallen, maar verder ben ik ook een ecte Action fan!

Hangt een beetje van de vierjarige af. Ik heb 2 nichtjes, de oudste is inmiddels 7. Met haar kon ik dat spel niet echt volgens de regels spelen toen ze 4 was. Met haar jongere zusje (nu 4) wel.

De oudste kan erg slecht tegen d'r verlies en is een stuk ongeduldiger.

Kleurentorentjes, doodsimpel, maar blijft leuk. (de stand was 19-2 voor mijn nichtje...)

Heksenschool is ook erg, erg leuk, maar niet meer in de winkel te krijgen geloof ik.

Dat nichtje van 4 is ook helemaal gek van Katamini en Camelot. Maar dat zijn geen gezelschapsspelletjes, maar denkspellen voor in je eentje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Krokoloko is ook leuk en is volgens mij ook wel vriendelijk geprijsd.
Op dit moment helemaal favoriet bij KW is het reuzenkwartet van Dick Bruna.

Met recht reuzenkwartet
Ook erg leuk is Koetje Boe van Jumbo. Een bordspel met als doel boerdserijdieren te vormen met verschillende lichaamsdelen (voor-, midden- en achterlijf). Leukste is natuurlijk het hoofd van een paard, het middenstuk van een koe en de kont van het varken

Koetje Boe spelen mijn nichtjes ook, maar is niet echt favoriet. Dat is (op dit moment) Appelboompje. Dat heeft een pestelement, wat natuurlijk vooral leuk is als ze hun tante kunnen pesten!
Leuk topic!

Koetje Boe hebben wij ook, maar onze 4-jarige is er binnen 2 minuten op uitgekeken.

Favo bij moeder en kind is hier memory. Ik moet ook echt m'n best doen....
Inderdaad een leuk topic. Ik vroeg de vraag niet eens voor mezelf, maar voor mijn broertje. (nou ja, okay, die is 35, maar hee, ik ben maar mooi nog wel steeds drie jaar ouder ).

Maar ik krijg nu zelf ook zin in al die spelletjes!
Morrie, heb je dan ook krokoloko? Want basis is memory en beloning is dan extra lange kroko deel en heel klein beetje pest (en geluks) element.
Nee dat hebben we niet Lien, maar dat is dan wel een idee. Bedacht me dat wij maar bar weinig spelletjes hebben voor Schorrie. Eigenlijk alleen 3 soort memory en dat Koetje Boe. Arm jochie.

Kan hij gelijk leren wat beter tegen zijn verlies te kunnen. Hij lijkt nogal op mijn broertje wat dat betreft. Die is nu 30 en wordt nog steeds boos als 'ie verliest.

Ik citeer even: "Een plezierig spel voor de hele familie. Makkelijk te spelen voor de kleintjes die nog niet kunnen spelen of optellen.

Zelfs kinderen vanaf 4 jaar kunnen zonder problemen meespelen.

Wie het eerst zijn pionnen thuisbrengt is de winnaar.

Voor 2 tot 4 spelers."

Ik heb het vroeger al gespeeld toen ik zo klein was, en ik geef het tegenwoordig graag kado aan vrienden met kinderen vanaf 4 jaar. Echt een heel erg leuk spel.
Memory lane: huisje boompje beestje .

Morrie, lekker kopen krokoloko, als Schorrie het alsnog niets vindt dan heb je altijd Knorrie nog . Maar Kiloknaller kan het nu zelfs samen met zus (als in: zonder echte interactie van mij) en ze hebben er ook echt lol in.
Twister is hier favoriet

Lotto vind ik leuk

Hier wordt ook het Pluk van de Pettefletbordspel graag gespeeld, dat kunnen ze inmiddels zelfstandig spelen.

Verder houd ik veel van aktiespellen als Stef Stuntpiloot. Go gorillo go en spellen als vang de kikker ofzo. Word er zelf helemaal fantatiek van, haha.

Koetje boe is leuk voor de wat kleinere kinderen, dat is het Dora kaartspel ook.

Wij hebben hier ook winnie de poohbingo, dat is ook leuk.

Memory wordt hier veel gespeeld evenals kwartet
Dan vergeet ik nog een belangrijke, zo'n spel dat je onderdelen van een lijfje dobbelt, ik weet even niet hoe het heet. Wij hebben de variant met een clown en elk stukje lijf, staat voor een cijfer op de dobbelsteen. Doel is om clowntje compleet te krijgen.
quote:Elyane schreef op 14 februari 2009 @ 21:21:

Hier wordt ook het Pluk van de Pettefletbordspel graag gespeeld, dat kunnen ze inmiddels zelfstandig spelen. Erg leuk! Met de duif Dollie die van speler wisselt. Dus elke keer als jij Dollie hebt triomfantelijk roepen "Ik heb Dollie, Ik heb Dollie!" (Deed ik in mijn enthousiasme ooit een keertje en sindsdien hoort dat erbij.)
Hier was het muizenvalspel wél favoriet, maar inmiddels helaas kapot. Het spel bouw je al spelend op. Nadeel, vond ik, dat ze het nooit zonder mij konden spelen. Verder Monopoly junior, Rummy-junior, Mens erger je niet (met zo'n drukding in het midden voor de dobbelsteen) en LE speelde al heel jong Yatzee, maar is dan ook een cijferfreak. Uiteraard moet je helpen met (op)tellen.

Domino

Halli Galli (spel met de bel)
Later is nu
Hallo allemaal,

Ik wil ook wel even een bijdrage leveren aan dit leuke topic.

Vorige week hebben wij echt een onwijs gaaf spelletje gekocht.

STEF STUNTPILOOT

helemaal geweldig gewoon.

Onze kleine is 2,5 jaar en kan dit spel al spelen. Onze oppaskinderen van 4, 6 en 8 jaar vinden het helemaal leuk.

Mijn man en ik zijn er gewoon aan verslaafd. Echt erg gewoon.

Ik heb het spel gekocht bij de kruidvat. Die heeft ze momenteel.

Verder is het niet bij ons in de speelgoedwinkel te krijgen.

Ik heb er 14,95 voor betaald, en dat is zeker niet veel geld voor zo'n degelijk spel.

Groetjes Jet
.
quote:jetjekadetje schreef op 15 februari 2009 @ 09:08:

Hallo allemaal,

Ik wil ook wel even een bijdrage leveren aan dit leuke topic.

Vorige week hebben wij echt een onwijs gaaf spelletje gekocht.

STEF STUNTPILOOT

helemaal geweldig gewoon.

Onze kleine is 2,5 jaar en kan dit spel al spelen. Onze oppaskinderen van 4, 6 en 8 jaar vinden het helemaal leuk.

Mijn man en ik zijn er gewoon aan verslaafd. Echt erg gewoon.

Ik heb het spel gekocht bij de kruidvat. Die heeft ze momenteel.

Verder is het niet bij ons in de speelgoedwinkel te krijgen.

Ik heb er 14,95 voor betaald, en dat is zeker niet veel geld voor zo'n degelijk spel.

Groetjes Jet

Hoi Jet,

Ik ben dus al een tijdje op zoek naar Stef stuntpiloot..nergens meer te koop.. vandaag naar de kruidvat gerend.. ook niet..

Ik weet niet waar jij woont??? maar waar heb jij hem vandaan?? mijn dochtertje wil hem ook zo graag.. en is toevallig bijna jarig!

Ik hoop op reactie!
Stef Stuntpiloot is helaas inderdaad uit de handel... Hoe ik (nog kinderloos) dat weet? Omdat het op een bepaalde zeilschool ergens in Friesland het meest favoriete spel is! Onder de cursistjes van zeven natuurlijk, zul je nu begrijpend knikken...

Uh nou nee want die komen er zelden aan te pas: het zijn de instructeurs van een jaar of 20 (en die verbinden er na de kinderbedtijd nog wel eens een drinkspelletje aan...)
Kaartspellen: liegen, pesten, 31-en

Andere spellen: inderdaad memory, ganzenbord, Wie is het, junior Monopoly

Nog niet genoemd maar enorm leuk: Adders en Ladders
Jetje,,, volgens mij heb jij mijn vorige bericht niet gelezen?? ik ben op zoek naar stef stuntpiloot.maar hier niet meer te verkrijgen.. waar hem jij hem vandaan??
up
Lotto (is altijd leuk).

Verder vind je in de Dick Bruna winkel een heleboel leerzame spelletjes.

Uno (ook goed te doen met 4-jarige).

Dora kaartspel, Diego kaartspel.

Memory (al heel veel genoemd).

Pictureuka (als je de opdracht voorleest)

Domino

Zwarte Pieten.

Veel plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven