Leuk speelgoed vanaf 1 jaar

30-10-2007 09:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is 1 jaar. Wat vinden jullie leuk speelgoed vanaf die leeftijd? Ik ben niet op zoek naar allerlei losse frutsels (daar sluipt mij een beetje teveel mijn huis van in nu), maar naar speelgoed dat bijvoorbeeld is uit te breiden. Dingen die bij elkaar horen ofzo. Snappen jullie wat ik bedoel?

In speelgoedzaken zie ik van alles, maar ik heb een beetje een aversie tegen al te schreeuwerig, plastic spul met lichtjes en muziekjes en dan lijkt er ook weer veel af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik twijfel nou ook al een paar maanden over dat opbergding van Ikea. Vind het wel praktisch, maar niet zo mooi. Tot nu toe heeft onze dochter gewoon een plank in de kast, kan ze zelf bij.



Ik ben het niet eens dat kinderen van 1 nog niet met duplo kunnen spelen. Niet bouwen misschien, maar wel bijvoorbeeld bouwwerken uit elkaar halen, dat vond mijn dochter echt geweldig toen ze 1 werd. En verder het in en uit de emmer doen bijvoorbeeld, kon ze ook tijden mee bezig zijn.



Verder nog even een tip: bij het Kruidvat zijn de little people vaak in de aanbieding. Mijn dochter vindt dat ook erg leuk, speelt ze op de creche ook vaak mee.



Verder heeft mijn dochtertje vaak gespeeld (en nu nog steeds wel) met waardeloos materiaal. Bijvoorbeeld een plastic potje waar vitamine-pillen in hadden gezeten. Steeds openmaken en weer dicht doen. Had er op een gegeven moment ook een paar pasta's ingedaan, vond ze helemaal fantastisch. En bijvoorbeeld kranten scheuren e.d.



En boekjes idd. Mijn dochter was met 6 maanden al lid van de bieb. Niet te geloven hoeveel boekjes ze daar ook voor kleine kinderen hebben. Heb je net als met de speel-o-theek steeds iets nieuws in huis.
hahaha! ja die big bobby car hebben we onze zoon vorig jaar voor zijn eerste verjaardag gegeven. Een daverend succes, nogsteeds. In het begin reden we hem rond, maar al snel scheurde hij het hele huis door.

Ook speelt hij nu veel met zijn garage en autos, leest veel boekjes, houdt van tekenen. Een houten hamer, zaag en schroeven doen het nu ook goed. Puzzels worden nu steeds leuker maar toen hij net 1 was speelde hij veel met een bal, stapelbekers, autos of telefoon met muziekjes.

Helpen is ook heel leuk, dus met een pan en lepel is hij een hele tijd zoet. Of helpen stofzuigen enzo.
ow, en heel belangrijk... Duplo vergeten... goed voor uren speelplezier!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van 10 maanden is uren zoet met een doos. Ze kan er op klimmen, naast gaan zitten, spullen erop leggen en er weer afhalen, doos omkeren en spullen erin en er weer uit doen. Het klimmen gaat steeds beter dus we hebben nu een wat hogere doos bij de AH uit de dozenbak gehaald en ze was weer helemaal blij.

Als kind hebben mijn ouders een nieuwe wasmachine gekocht en de doos die daarbij hoorde heeft een hele tijd in de woonkamer gestaan. Deurtje en raampje eruit geknipt en een paar knuffels erin, had ik mijn eigen huisje.



Die Big Bobby is trouwens ook erg leuk. Ik heb even gegoogled en de prijzen verschillen flink. Van 29 euro tot 52 euro voor volgens mij dezelfde auto.

Er is ook een Bliksem McQueen Bobby-Car. Die is nog duurder.



Prijsverschillen kunnen o.a. worden verklaard door het type wielen dat eronder zit. Er zijn ook zogenaamde "fluisterwielen" en die zou ik je aanraden, want wij worden knettergek van het lawaai van die harde wieltjes. Maar goed, als het kind maar gelukkig is, toch ?



Onze zoon rijdt op het "oude" model, en dat bevalt prima.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-06-2018 13:32
Reden: troll
0.00% gewijzigd
Succes bij de oudste: Duplo, Toettoet, speelgoedkeukentje
Succes bij de jongste: Duplo (redelijk), speelgoedkeukentje, auto's, auto's, auto's!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven