* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Mien, dat wordt nu al een stoer wijffie, ze houdt ook al van actiefilms! Heb je wel een bijpassend mutsje? Want die heeft zewel echt nodig, die eerste dagen.
Daar is Duft!

Woeiii wat ben je er snel weer bij zeg! Maar wat fijn om van je te lezen!

Inderdaad een lichtgewichtje, maar dat is ook wel lekker lijkt me.

Oeh, klinkt als een supersnelle bevalling inderdaad. Ik vind het wel heel fijn te lezen hoe het gegaan is. Die opmerking van de VK! Haha, dat is indd maf, dat geloof je dan toch ook niet. En 6 minuten persen, jeetje... inderdaad kort. Maar hoezo voelde dat ook als té snel voor jou? Bedoel je dat lichamelijk of psychisch?

Toch ook wel lekker dat je er nu weer redelijk fit erbij zit! Lijkt me ook wel relaxed!

Wat lief van Duftymeisje! Ze keek er ook zo naar uit. Wat schattig! Ben echt heel benieuwd naar de eerste foto's van V!

Ben echt nieuwsgierig!
Sorry Sproet, was de babykamer aan het ordenen ...ga van de week beginnen met wassen en het kamertje helemaal verder inrichten...

Pien, spannend dat je het maandag gaat vertellen! Ben erg benieuwd naar de reacties! Laat je ons wel even weten hoe de echo is gegaan, want we kunnen natuurlijk niet tot 's avonds wachten...dat begrijp je

Haha Mien, Laalmini was ook erg onder de indruk van alle geluiden in de bios, vond het eigenlijk soms gewoon een beetje zielig

Duft...wat fijn dat je weer thuis bent! En wat heerlijk dat alles helemaal goed gaat! Het is zo te lezen allemaal echt heel erg snel gegaan zeg...wauw...maar wat heb je je er goed doorheen geslagen! En geen paniek! Super dat je zo'n steun hebt gehad aan je man...en dan je kleine meisje...zo'n lieve grote zus!

Je moet inderdaad maar even aangeven hoe je beide kids nu in het schema wilt hebben...want ik heb er voor het gemak maar Duftmini II van gemaakt, maar dat klinkt inderdaad niet zo lief
Oh mann ik verveel me... ik kan alleen maar denken: laat die baby nou maar komen!

Ik hou het gewoon bijna niet meer van nieuwsgierigheid...

Lief heeft vanmorgen bij de Me*x nog een heel schattig broekje, t-shirtje en long sleeve polo gekocht! Zó cute! Als ik die kleertjes in handen heb, wil ik hélemaal dat onze kleine jongen komt!

Pff... ik ga denk ik maar eens in bad liggen...dat hielp Duft ook met het verliezen van de slijmprop toch..?
Jaaaah Duft is terug! Dat is snel zeg. Je kunt gewoon niet zonder ons !

Wat leuk Luus dat jouw lief kleertjes koopt die ook nog eens cute zijn. Denk dat dat met mijn lief geen succes wordt.

Gisteren bij vrienden gegeten en verteld dat ik zwanger ben. Ivm bepaalde etenswaren en de aard van de maaltijd heb ik besloten om mijn mond maar open te doen. Beetje bang voor kruisbesmetting met rauw vlees en gebakken vlees. Ik snap niet dat mensen vlees op de grillplaat leggen en omdraaien met de vork waar ze ook van eten. Ik wil een aparte vork voor het erop leggen en omdraaien en haal het van de plaat met de vork waar ik van eet als ik zeker weet dat het helemaal gaar is.

Ze vond geloof ik dat ik liep te mutsen toen ik vroeg om vorken voor op de schalen met vlees. Maar toen ik zei dat ik zwanger ben was het wel over. Ze reageerden zo leuk. Dikke tranen en dikke knuffels, echt heel erg lief. Vervolgens natuurlijk best veel babypraat gehad de hele avond maar haar stokpaardje is sowieso haar ubercute dochtertje van 2. En terecht, want dat is een moppie eersteklas.
Heeee Dufty, je bent er alweer! Wat snel zeg!

Je bevalling is als ik het zo lees toch nog een stroomversnelling geworden, jeetje! Wel heerlijk dat je je nu alweer behoorlijk oké voelt en alweer relaxed op de bank zit, met een nieuw hummeltje erbij! Inderdaad een kleintje zeg, lief! Ben net als de andere rázendbenieuwd naar hoe hij eruit ziet!

Pien, ik had echt een wiebelende en koprollende baby hoor bij 12 weken, zo grappig om te zien! En zó raar dat je daar inderdaad nog niks van voelt..

Bij 12 weken zei de gynaecoloog 60% zeker een meisje, en bij 14 weken 80% zeker. Maar dat ligt inderdaad ook aan hoe ze liggen. Bij 17 weken hebben we een "pretecho" gedaan, toen was het 99,9% zeker. (en zekerder wordt het ook niet, ze zeggen nooit 100%, al kon je bij de laatste echo zelfs de hele structuur van de geslachsdelen al zien, dan nóg houden ze een slag om de arm)

Mardie, gefeliciteerd met je neefje!! Is het een leukerdje? En ben je al vaak langs geweest? Woont je zus eigenlijk bij je in de buurt?

Chicaatje, fijn dat het logeren goed is gegaan! Vind het lief van je schoonouders dat ze vaker willen oppassen zodat jullie een avondje/nachtje voor jezelf hebben. Ik zou dat ook zeker doen; minicaat wordt vast lekker in de watten gelegd en jullie vinden een avondje samen af en toe vast ook heerlijk.
Duft, haai! Wat ben je alweer snel onder de levenden, gezellig hoor. Grappig dat jij inleiden toch veel heftiger vond dan natuurlijk bevallen, ik had namelijk helemaal niet het idee dat dat zo anders zou zijn, maar ik kan niet vergelijken natuurlijk. Echt heerlijk dat het allemaal relatief goed gegaan is en jullie kleine kerel er zo gauw was. Nou ja, nadat je dat infuus dan ein-de-lijk kreeg, want toen was het voor je gevoel natuurlijk al dagen begonnen. Je hebt het supergoed gedaan hoor! En dan mini, die gelijk dol was op haar broertje:

Eens met de anderen: fooootooooo!

Pienie, nog maar één dagje en dan ga je echt genieten. Heel goed voornemen lieverd, ik hoop dat het ook echt lukt en dat je een enorm blije eikel bent de rest van je zwangerschap.

Bengie, was het leuk om te vertellen? Wel een beetje jammer als de aanleiding is dat je je ergens aan irriteert, maar heel leuk natuurlijk om te baby-praten met iemand die zelf al zo'n moppie heeft en dat jou ook zo gunt.

Luus, ik vind ook dat je maar moet koesteren dat Luusman een goede smaak heeft in babykleding! Man hier:

Wij waren op een bruiloft gisteren, ik had elevmeisje 's middags in bed gedaan zodat ze het 's avonds wat langer vol zou houden, en dat is gelukt hoor: half twaalf. Supergezellig!
Wat fijn dat elevmeisje het zo lang heeft volgehouden en dat het een gezellige bruiloft was!

Pien, ik vind ook dat je een heel goed voornemen hebt gemaakt. Morgen de echo en daarna volle bak genieten.

Vertellen was leuk, vooral omdat het mensen zijn die het ons oprecht zo ontzettend gunnen. Dat wisten we al, maar nu voelden we het echt. Nu zijn we stapeldol op hun dochtertje, dus daar scoren wij sowieso punten mee en staan dus hoog op de lijst van geliefde mensen daar in huis

We hebben gisteren fictieve soep gegeten en thee gedronken uit het poppenservies. En blazen in de hete soep natuurlijk Daarna heb ik taart en koekjes gebakken in het houten speelkeukentje en ik moest het schortje om van hun dochtertje. Zelfs Bengman moest eraan geloven, die moest ook haar schortje om (roze met ruches :-) ) en het stond 'm enig!
Ik meld mij maar weer eens met baby in buik...

Wat een ontzettend rot-weer is het vandaag zeg!

Maar we zijn net wel een hele grote ronde wezen wandelen met de hond in zo'n recreatiegebied hier in de buurt. Onder het motto: misschien zorgt een grote wandeling wel voor weeën....

Ja... ik begin langzaam af te zakken tot de in sprookjes gelovende wachtende gevallen. Ik heb gister zelfs een halve ananas gegeten... Moet niet gekker worden! Hihi....

Beng, wat klinkt dat leuk... drinken uit het poppenservies... zo schattig!

Chica, dat geslacht bepalen bij 12 weken kan behoorlijk vervelend uitpakken. Bij m'n vriendinnetje hadden ze gezegd dat ze het al zo duidelijk kon zien dat ze er 90 % zeker van was dat het een meisje zou worden. Bij de 20 weken echo bleek het toch een jongetje. M'n vriendin had al een jongetje en zich nu dus al helemaal op het roze ingesteld in die 8 weken... dat viel wel even tegen. Maar nu is ze natuurlijk wel heel gelukkig hoor.
Zo, helemaal Duft's update gemist gisteren. Oeps...

Maar wat ben je er weer snel zeg. Volgens mij was die update zelfs vrijdag alweer toch? Ik kan me echt niet voorstellen zo snel weer online te zijn. Had toch wel even nodig. En wat is de bevalling snel gegaan zeg. Echt fijn en je klinkt superrelaxt. Volgens mij is Duftyboy net zo zwaar als Minicaat met de geboorte. Zal het zo eens nakijken. Grappig hoor.. Ben ook heel benieuwd. Ga zo eens kijken of je al een foto hebt geplaatst.

Mard; Had ik toch helemaal overheen gelezen. Maar gefeliciteerd met je neefje!!!

Sproet: Oh, ik ben blij dat je dezelfde ervaring hebt met kind voorop stellen. Vind het wel erg dat ik dat doe, maar probeer me in te houden. En ik heb dat ook wel eens gehoord van mensen die hun kinderen op nr. 1 zetten en daarna pas de partner en vaak daarna nog eens zichzelf. Lijkt me heel slecht voor je relatie en voor jezelf. Probeer daar wel voor te waken.

Chiek: Minicaat was bij zijn surrogaat opa en oma trouwens. Niet bij mijn schoonouders. Schoonouders willen ook wel oppassen, maar willen niet dat wij ons geld verspillen aan de bios. Want we moeten toch luiers kopen enzo. Zucht... Dus dat doen we niet.

Maar inderdaad heel fijn en ik ben er nu wel heel gerust op. Minicaat werd de hele dag vertroeteld en vermaakt door iedereen. Veel meer dan thuis natuurlijk. Dus binnenkort gaan we maar weer eens goed de hort op.

Mien: Leuk dat pakje voor je kleine meid. Ben wel erg benieuwd nu. Heb je er ook een bijpassend mutsje bij? Dat is wel belangrijk he?

Pien: Spannend morgen dus. Maar ik weet zeker dat je kleine lekker aan het gymnastieken is.. Hoe laat heb je de afspraak? Hoop wel een beetje vroeg..

Nog even iets grappigs. Gisteren zat Minicaat bij Caatman op schoot. En daar kreeg hij opeens door dat zijn benen van hem waren. Haha... Zat helemaal naar zijn knietjes te kijken en met zijn handjes te onderzoeken. Kon er zo een tekstballonnetje bij zetten: Wauw, zijn die ook van mij?
Ohhh... dat klinkt lief zeg, Chicaatje...
Goedemiddag!

Zo, ik heb echt lekker geslapen vannacht! Alleen veel te lang blijven liggen vanochtend, dus vannacht zal het wel weer bal zijn.

South, ik vind het echt zo spannend voor je...bij jou kan het nu echt gewoon ieder moment beginnen...groot gelijk dat je een flink stuk bent gaan wandelen En anders kun je nog aan de bitter lemon, frambozenblad thee, veeeeel trap lopen enzo...

Pien...nog 1 nachtje! Zoonlief hier was trouwens ook flink aan het duikelen en zich zelfs aan het afzetten met z'n voeten

Beng, fijn dat het vertellen zo leuk was!!! En heerlijk toch...heel de avond baby-kletsen...

Zo hee Elev, dat heeft Elevmeisje goed volgehouden! Zo kun je tenminste nog eens een avondje de deur uit! Hoe voel jij je?

Duft, hoe gaat het met je?

Ik ben een verschrikkelijke rommel aan het maken in huis Overal liggen babyspullen, ik ben een lijstje aan het maken met wat ik allemaal heb...van de week ga ik beginnen met wassen en dan kan alles gestreken en opgeruimd worden. Dan hoop ik dat ik daar deze week klaar mee ben en dan mag hij komen

Voor mij is het nu nog 4 weken, maar ook ik begin er echt aan toe te raken dat hij komt hoor...zo'n apart verschijnsel.
Haaai! Nog steeds met baby in de buik hier! Het bad van gisterenavond heeft niks geholpen...

Heb de hele ochtend films gekeken en zit nu nog in mijn pyjama, maar hey, het is ook écht het weer er voor!

Ik vind het helemaal niet erg, lekker zelfs. Misschien komt het omdat ik toch niet gek veel meer kan doen.

Nou South, wordt je niet ongeduldig nu? Haha, ook al ananas gegeten? Ik ook gisteren! Je gaat het toch proberen...

Mard, volgens mij had ik je nog helemaal niet gefeliciteerd met je neefje!!

Lekker Caat, weer een avondje uit! Volgens mij hebben jullie nog best veel avondjes uit samen, of lijkt dat maar zo? Haha, je schoonouders' gedachtengang over geldbesteding. Wél praktisch gedacht van ze, maar niet heel gezellig natuurlijk.

Bengie: wat leuk hè? Dat vertellen! Ik vond dat zelf ook zó leuk! Heerlijk gevoel hè?

Ik ga denk ik even douchen en dan... uhmmm kweenie, misschien spelletje spelen op de pc ofzo.
Het is echt weer om lekker in je pyjama te blijven zitten stinken he. Ik heb ook een middagdutje gedaan en zit nu weer in mijn slobberbroek op de bank.

Ben wel een heerlijk maaltje aan het bereiden. Beenham met mosterd en honing staat in oven 1 en straks gaan er rosevalaardappeltjes in oven nr. 2. En dan een lekkere salade erbij maken... hmmmmmmmm. Echt een maaltijd voor zo'n binnenzit dag want dat hammetje moet ruim 1,5 uur in de oven.

Morgen gezellig afgesproken met een vriendin voor de lunch. Supergezellig! En dan overmorgen weer aan t werk.
Hoi!

Wij zijn vandaag gaan zwemmen in een subtropisch zwemparadijs. Ik was me alleen de hele tijd aan het afvragen of onze kleine meid nou zou doorhebben dat ik aan het zwemmen was. Ik bedoel, ik ben opeens bijna gewichtloos, maar zij zit altijd in water. Nou ja, het was wel erg leuk en ik ben ook regelmatig getrapt. Ben nu wel moe.

We hebben trouwens geen bijpassend mutsje bij het pakje, die hadden ze niet. Maar we hebben wel 7 andere mutsjes liggen, dus dan doen we gewoon het capuchonnetje van het vestje over een niet-bijpassend mutsje.

En ik ben stiekem op zoek gegaan naar matchende sokjes en mutsje. Zwart of fuchsia moet lukken, toch? Minieman verklaart me voor gek, maar ik had gister een lekker avondje op de bank, babymutsjes en sokjes google-end.
Hoeveel mutsjes hebben/hadden jullie in huis? Die moet ik natuurlijk ook gaan afschaffen straks... Heb er wel standaard een paar in huis om te borduren op de machine maar die zijn gewoon ecru.
Mien, gratis mutsje bij Rainbowbabies als je het geboortekaartje opstuurt, juist in uni felle kleuren. Als je nu een proefdrukje opstuurt, krijg je het mutsje voordat ze er is.

Ik meld me dus weer even, met onze baby in mijn buik. Vandaag voor het eerst goed geslapen, was gisteren echt helemaal kapot. Van vrijda gop zaterdag 3 uur geslapen en zaterdag overdag lukte het ook niet. Was `s avonds helemaal hyper van de moeheid maar merkte toen ook wel dat ik meer ontspannen werd (heel gek gevoel). Gisteren rond 12u. naar bed en vanochtend om 8 u. pas wakker en daarna nog 2 uurtjes geslapen. Heerlijk! Ook geen weeen vanochtend/vannacht, dus dat was heel fijn. Heb echt het idee dat de accupunctuur daar debet aan is.

Vanmiddag zelfs naar een bbq geweest (prima weertje ) en nu ben ik wel kapot en pijn in mijn rug, maar tenminste niet zo gestresst en wanhopig van de hele dag weeen. Kortom, ik ben ernstig blij.

Heb ook het idee dat als het nu weer gaat beginnen het ook echt door zal zetten. Maar geen idee of dat echt zo is natuurlijk. Krijg in ieder geval weer wat meer vertrouwen in mijn lijf zo.

Duft wat klink je heerlijk! Ga zo even spieken op de groep of er al een foto is
Beng, ga je die mustjes af of aanschaffen

Ik heb er 4 geloof ik, allemaal gekregen. Jij hebt er in de winter waarschijnlijk een stuk meer plezier van dan ik nu hartje zomer. Daarbij had mijn neef zoveel haar dat ie alleen een mutsje ophad toen dat nog nat was en daarna was het niet meer nodig.

Mijn neef is trouwens ubercute, gisteravond mochten we eindelijk komen (verhouding met zwager is wat bijzonder, was overdag ook helemaal overstuur, heel vervelend die homonen je kan op een gegeven moment nergens meer normaal op reageren, ook niet op dingen die je in kunt calculeren) maar vanwege de vacuum bevalling mochten we hem nog niet vasthouden. Maar gelukkig ging hij keihard huilen in zijn wiegje en mocht ik hem pakken en aan zus geven Hij werd meteen stil
Diep van binnen wil ik ze afschaffen, vind ze een beetje stom nl. Maar ik bedoelde aanschaffen

Wat fijn Mard dat je een goede nachtrust hebt gehad. Dat doet een mens goed he. Alles ziet er gelijk zonniger uit. Fijn dat je het gevoel hebt dat de acupunctuur helpt. Al is het maar ter ontspanning. Ik ben sinds mijn zwangerschap overtuigd van het nut van acupunctuur, denk dat dat ten grondslag ligt aan ons "wonder".

Mijn heerlijke zondagsdinertje is mislukt. De oven heeft kuren, de beenham was nog half rauw. Wel de aardappels gegeten met salade en de ham teruggezet in de oven.
Meisjes, hallo! Die foto op de groep komt er, hoor maar heb nog geen tijd gehad. Het is wel erg hard werken hoor, zo'n baby, kanonnen. Gisteravond wilde hij niet slapen en dat heeft tot vanochtend half 6 geduurd. Daarna sliep hij 3 uurtjes (wij ook) en toen was het weer klaar. De kraamhulp heeft vanaf 8 uur een uur staan bellen, maar we lagen uitgerekend toen in een diepe coma. Mini was nl ook de hele nacht wakker geweest, ze vindt een broertje wel cool, maar hij moet natuurlijk wel gewoon slapen Sowieso merken we dat ze het best heel moeilijk vindt hoor, haar "rol" binnen het gezin is nu zo anders, ik begrijp wel dat je daar onzeker van wordt. Bij haar uit dat zich in een beetje dwangneurotische trekjes, heel maf. Maar komt wel weer goed. Zelf ben ik natuurlijk ook doodmoe, want de nacht in het ziekenhuis heb ik ook al geen oog dicht gedaan, maar vanmiddag hebben we nog 2 uur geslapen, dus voel me wel wat uitgeruster dan vanochtend. Het is hard werken, zo'n eerste periode, daar stel je je ook op in, maar hoe zwaar het echt is, weet je pas weer als je er middenin zit. Maar die roze wolk is hier wel. Veel meer dan toen ik mijn eerste kreeg, toen was het gewoon echt een soort overleven en wennen en nu heb je dat allemaal wel gehad. We kunnen allebei naast V. gaan liggen en dan zo intens verliefd zijn, zo gelukkig dat we dit weer mogen meemaken. Ook als stel doen we het nu veel beter, we zijn een team, voelen aan wat we nodig hebben en spelen daar op in. Hij verwend met met lekkere hapjes en liefde, ik laat hem nog even lekker slapen als minimeisje wakker is geworden. Het zijn kleine dingen, maar het werkt zo veel fijner... Ik ben ultiem gelukkig!

@Mard, wat ontzettend balen dat het niet doorzet. Ik hoop dat je niet meer te lang hoeft te wachten op jullie meisje, want jullie hebben nu wel genoeg moeten wachten. Ik dacht echt dat we ongeveer rond dezelfde tijd een kindje zouden baren. Sterker nog, tijdens de bevalling heb ik dat ook vaak gedacht, zo van: Mard maakt dit nu ook door... Vond ik een gek idee.

@Elev, ik vind een ingeleide bevalling echt veel heftiger. Gewoon het idee dat je op een bed moet liggen, een infuus krijgt en tussen dan en gemiddeld 8 uur een kind gaat baren vind ik een bijna Middeleeuwse manier van een kind krijgen. Het is echt heel funktioneel een kind baren, niet romantisch een kindje krijgen. Dat vond ik wel slikken. Je moet dan echt een knop omzetten, zo van, oke, dit moet, dus ik ga het doen. Want er echt "inkomen" zoals het bij een natuurlijke bevalling gaat, kun je niet. Je staat er juist heel rationeel in. Wat ik achteraf dan wel weer een pluspunt vond hoor, want ik was gewoon heel helder, heb kraamvisite ontvangen in een hele prettige gemoedstoestand, terwijl het toen nog geen 3 uur later was. Dus ja...

Overigens ben ik vrij ongeschonden uit de strijd gekomen, goddank. Want maar 6 minuten persen, dat kan ook heel anders gaan, juist door die snelheid.

Oh ja @Luus, je vroeg me of het spiegies of lichamelijk zwaar was, ik vond het psychisch veel zwaarder als het zo snel gaat. Ik probeer een vergelijking of metafoor te zoeken, maar kan het niet zo snel bedenken. Het is in ieder geval veel lastiger om je over te geven aan iets wat heel snel gaat, omdat je simpelweg de tijd niet hebt.
Duft, ik lag op de bank bij de acupunctuur meneer te denken aan zuslief en jou!

Ik had even acupunctuur gecheckt qua spelling bij google, was het met twee c`s. Nu lees ik net iets meer over acupunctuur bij de zwangerschap is het met een c. Shame on me.

Wat klinkt je verhaal helder lieve Duft, en wat goed dat je lief en jij zo goed op elkaa ingespeeld zijn. En die lieve miniduft haar kleine wereld staat natuurlijk op zijn kop voor miniduft.

Moest stiekem wel lahcen om de zuster die heeft staan bellen. Mijn zus is heel blij met haar kraamhulp. Jij ook?

Dat slapen op een kraamafdeling schijnt echt zwaar overschat te zijn begreep ik, bij mijn zus (handig hoor zo`n info bron) kwam de nachtzuster zich om half 12 keihard voorstellen in die zaal Daar moest ik echt om lachen!
Sjee wat een heerlijke monsterpost weer! En wat heerlijk dat je zo'n verbondenheid voelt met je lief en er zo lekker in staat nu en zelfs een beetje een roze wolk ervaart.

Balen dat duftyboy niet wilde slapen vannacht, dat sloopt je wel zeg.
Pfff, dat meen je niet Mard! Voorstelrondje om half twaalf 's avonds? Die is gek.
Ja en dan niet alleen bij de `wakkeren`. Ze ging in het midden staan en stelde zich en groupe op duidelijk volume voor en ging toen ieder bed langs Ik zie het helemaal voor me...
whahahahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven