* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
voor Minicaat...
Mijn huis zou opknappen van een portie nesteldrang maar ik denk dat ik Bengman vriendelijk doch dringend ga verzoeken om bepaalde schoonmaaktaken op zich te nemen. Ben hem nu al aan het trainen. Hij doet nu op mijn verzoek de wc's veel vaker en de badkamervloer ook. Ik op mijn beurt was nu heel braaf elke week de badmat. Verder is hij beneden nu weer aan het vegen terwijl hij vanmorgen al de stofzuiger erdoor heeft gehaald. Bengman heeft duidelijk meer huishoudelijke kwaliteiten dan ik. En daar waar hij het werk niet ziet, attendeer ik hem er wel op !

Mard, ik zou me ook rot schamen als ik de kraamzorg in zo'n bende liet komen. Dat gaat me te ver.

Arme minicaat, wat akelig die diarree. Moet ook wel overgaan, uitdroging ligt snel op de loer. Goed dat je naar de huisarts gaat.

Mocht bij mij overigens de nesteldrang toeslaan dan heb ik een reservestrijkijzer. Ik heb er 2, erg he Bengman wilde graag zo'n ding met stoomgenerator dus toen heeft hij een nwe gekocht. Maar ik ben ook wel blij met die nwe, strijken gaat veel sneller en beter.

@Sproet

ik kan je geen tips geven, slaap meestal al voordat de trailers zijn afgelopen. Er is werkelijk nagenoeg geen 1 film die mijn aandacht langer dan 15 minuten kan vasthouden.

Hmmm, de meesten dichten mij toch een jongen toe geloof ik (inclusief ikzelf). We zullen het zien!
Hahaha, we hebben reclame van stoomstrijkijzers op viva!! Laal je hebt wat aangericht met je nesteldrang. !
Elev, ik vrees dat die lijst met dingen die ik op huishoudelijk gebied nog gedaan wil hebben geen grap was; dat ik wil écht allemaal nog gedaan hebben

Ik denk nu gewoon dat ik de eerste maanden na de bevalling te gammel ben om ook maar de vaatwasser in te ruimen , dus laat staan de "grote dingen"

Mijn zwak is dat ik niet kan rusten als ik weet dat er nog iets gedaan moet worden, als de keuken een zooitje is dan kan ik niet ontspannen een film kijken ofzo , dan moet éérst de keuken aan kant. Ik neig een beetje naar smetvrees, had ik toch weleens eerder gezegd?

Hé laal, wij hebben ook een paars strijkijzer, misschien zijn het wel zusjes!
Oh oh, en dan had ik laatst de moed om hier te zeggen dat wij de vaat nog wel eens tot de volgende ochtend laten staan. Wij zijn dus beiden niet zulke huishoudwonders, gelukkig hebben we nu een schoonmaakster. Maar Mard, bij jouw zus klinkt het wel heel erg zeg (iew, de badkamer een half jaar niet?? Durven ze daar dan nog te douchen?), en ze schamen zich niet eens dus.

Sproet, ken je Little miss sunshine al? Erg leuk. Weet niet of het ook in sproetmans straatje past, maar vast wel in het jouwe. Sproetman is van de categorie Donnie Darko, zeg maar? Daar ben ik niet zo in thuis. Man is is helemaal fan van Taken, een vrij nieuwe film (geloof ik) met Liam Neeson. Ik vind het vreselijk, want het gaat over een man wiens dochter ontvoerd wordt en in de seksindustrie verkocht, maar haar vader gaat echt over lijken om haar terug te vinden, en man vindt dat vast inspirerend ofzo. En ach, ik vind Liam Neeson wel leuk.
Ik ben zelf ook niet zo opruimerig hoor, en ik ben heeeeeeeel blij met de afwasmachine. Hiervoor hadden lief en ik elke avond de discussie `of zal ik het morgen doen` Maar bij mijn zus is het heel erg...

Ik twijfel of ik naar bed ga of niet. Ik kan niet meer zitten!
Mard, lekker in bed gaan liggen, met een goed boek of een leuke dvd ofzo, waarom niet?! Doen hoor!

Elev, wij hebben ook wel een vaatwasser hoor, afwassen heb ik dan weer een gruwelijke hekel aan

Chicaatje, ben bijna vergeten te reageren op minicaat die niet zo lekker is. Goed dat je morgen even naar de huisarts gaat, want diarree is helemaal niet leuk natuurlijk Heeft hij ook koorts?

Hoe is het met zijn oogje trouwens?

Knuffel voor jou,omdat je zo'n lieve en zorgzame mama bent
quote:Bengal schreef op 20 juli 2009 @ 18:31:

Hahaha, we hebben reclame van stoomstrijkijzers op viva!! Laal je hebt wat aangericht met je nesteldrang. !

Haha! Echt waar...jammer net gemist... Nu staat er reclame voor een mop. Vast voor de zus van Mard... Nee, sorry dat zou bij mij ook niet gebeuren. Normaal ben ik wel fan van een schoon huis, maar het komt hier ook wel eens voor dat bepaalde dingen een lange tijd niet gedaan worden hoor...maar zo bont maak ik het niet. Ergens vind ik het dan wel weer stoer dat ze zich ook totaal niet schamen...

Mard, inderdaad...gewoon lekker gaan liggen...goed boek erbij. Misschien is het wel je laatste babyloze avond...dus!

Luus, was het verdrietig vanmiddag

Pien, waar ben je liefje...? Alles goed?

Elev, wij willen Taken ook nog graag zien, schijnt een hele gave film te zijn...Volgens Elev-man de moeite waard dus?
En oh ja...vergeet ik nog te zeggen...hopelijk is Minicaat snel weer beter!
Ik ga zo ook lekker naar bed, duik er eens vroeg in. Ondanks dat ik vannacht niet snel in slaap viel, heb ik vandaag heel erg veel zin om gewoon in bed tv te kijken en te rommelen. Misschien ga ik eerst nog even in bad...

Jongens, wat een geklets over stoomstrijkijzers hier! Ik heb er nooit één gehad, en ik zou geen idee hebben welke we nu hebben (die is van mijn lief natuurlijk).

Mijn ouders zijn erg verdrietig, heel sneu. Ze hadden de hond (golden retriever) 14 jaar en ze was écht op. Het zat er aan te komen, maar het komt toch altijd onverwacht. Sinds gisteren liet ze ineens alle urine en ontlasting lopen en kon ze haar achterste bijna niet bewegen. Ze bleek verschillende zenuwen bekneld te hebben zitten en om haar nu nog op te lappen... ze was al ouder dan het gemiddelde voor een goldie.

Jullie hebben veel geschreven en ik heb niet zo veel puf om overal op te reageren.

Ik hoop wel dat MiniCaat snel opknapt, tis niet leuk om diarree te hebben.

Oh Sproet, ik heb zondag "Before the devil knows you're dead" gezien. Wel een 'zwarte' film. Het verhaal wordt je gaandeweg duidelijk, doordat het niet chronologisch gebracht wordt en vanuit verschillende personen wordt belicht. Vind ik altijd wel mooi. Staat ook hoog genoteerd qua films, dus misschien heb je hem wel al gezien.

Morgen weer naar mijn VK. Ze vertelde me vorige week (ik vroeg wat er gedaan zou worden als ik over tijd ging) dat als ik deze week niet beval (voor vrijdag de 24e), ik begin volgende week naar de gynaecoloog moet voor een echo en een ctg filmpje. Dan gaan ze kijken hoe goed de baby het nog heeft in mijn buik. Afhankelijk daarvan wordt bepaald hoe lang je nog mag doorlopen. Als alles goed eruit ziet mag je tot 42 weken doorlopen (plus strippen bij 41w,3d) en anders wordt je eerder ingeleid. Vind het wel spannend worden nu.

Mard, krijg jij dat niet ook?

Zo nu ga ik lekker in bad liggen en daarna naar bed. Doeiiii!
Tjeminee Luus, dat wordt echt spannend dan! Ga maar snel lekker relaxen
Kanonnepoepie jullie zijn echt erg!!! Ik denk dat ik maar ga stoppen met werken om het hier bij te kunnen houden.

Ik ben aan het lezen en schrijven tegelijk dus ik weet (nog) niet eens of er misschien een super gave reden is voor zoveel bladzijdes.

Sproet wat goed dat jou mini het zo goed doet. Fijn joh. Wel zielig hoor die prikjes. Pfff dat lijkt me niet leuk.

Elev jij hebt mijn bui van gister overgenomen denk ik. Als ik nu terugdenk aan gisteravond, ik deed niet zo lief tegen Pienman. Heb net als jij maar even een korte uitleg gegeven. Ik denk dat Pienman het wel snapte. Hopelijk Elevmeisje ook.

Bengie een schokkende frummel van 10 weken. Joehoe!!!! Blijft toch een beetje spannend he zo vlak voor zo'n echo. En lekker nog meer echo's, dat zou fijn zijn.

Fijn meid dat het zo goed gaat met dit wonderkind. Ik vind het nog steeds zo'n bijzonder verhaal. Moet steeds denken aan jouw eerste zwanger mededeling. Hoe bizar het toen was. Het begint al iets gewoner te worden maar dat is het natuurlijk niet.

Ach Luus wat rot van de hond. Dat is wel heel verdrietig. Hoe is het nu?

Laal ook al ready to pop zeg maar (vreselijke uitdrukking, sorry!). Lekker bezig hoor met je laatste klusjes en taken. Spannend!!!! En zo leuk!! Ik word steeds nieuwsgieriger naar al jullie kindjes, hoe ze eruit zien enzo.

Och Caat ook van die koppige schoonouders. Vast heel lief bedoeld maar niet een fijn idee. Dus lekker met zijn drieen uit logeren. Hele organisatie nog zeker? Heb jij lekker maandags vrij? Ik dacht een andere dag. Nou ja ik vergeet sowieso steeds hoe iedereen het wilt regelen met zijn werk.

Moet trouwens heel hard lachen om al die klussen lijsten van Luus en Chiek. Jullie zijn echt geweldig met zijn tweeen. Kan zo het toneel op!

Ach arme miniCaat met zijn spuitpoep. Gelukkig lijkt hij er zelf niet zo'n last van te hebben maar ja echt goed is het natuurlijk nooit.

Heerlijk die discussie over wie er een jongetje of een meisje krijgt. Ik geloof dat iedereen denkt dat wij een meisje krijgen. Ik heb werkelijk geen idee! Het kan nog alle kanten op voor mijn gevoel. Da's natuurlijk totaal niet zo maar ik weet het gewoon echt niet. Kreeg net een super aanbod van een familielid om baby dingen voor ons te maken. We hoeven het maar te zeggen. Toch handig!

Hihihi lees nu dat Laal naar mij vraagt. Ik ben vreselijk druk met bijlezen gekkie. Alles goed hoor. Heb mezelf een flinke schop onder mijn kont gegeven (mentaal) gisteravond en dat heeft wel geholpen. Het ging lekker vandaag.

Mmmm geen idee of ik nu wel echt op alles gereageerd heb. Oh nee over dat schoonmaken. Tja ik ben niet echt gezegend met een man die huishoudelijke klussen ziet liggen zeg maar dus het is hier ook een kwestie van zelf doen of het 5 keer vragen.

Nou nu ga ik posten hoor.

Oh ja ik heb nog een heel brutale vraag. Zijn er dames die hun positiekleding in de verkoop of leen willen doen?
Oh laal, ja het was heel verdrietig. Mijn vader is zo'n emo tiep, dus die zat daar héél hard te huilen. Gelukkig was de dierenarts (een vrouw met snor en sik) echt heel lief en nam alle tijd. Dat terwijl mijn ouders niet eens 'klant' zijn, maar slechts passanten.

Oh en de hond van mijn ouders had sinds een paar maanden ook medicatie voor een schildklierziekte, pas geleden ontdekt. Dus ze was al flink ingekakt de laatste weken. Daarnaast flink last van haar gewrichten door de ouderdom, kon heel moeilijk opstaan en gaan liggen. Niet dat jullie denken dat ze bij het minste of geringste een spuit heeft gekregen. Dit was gewoon de laatste druppel die haar leven kwalitatief omlaag haalde waardoor de balans weg was. Vermoedelijk, is er iets niet helemaal goed in haar hersenen. Die slechte schilklierwaarden ineens en nu uitvalverschijnselen van het achterlichaam... oh en sinds een jaar heeft ze ook een keer of 4 een epileptische aanval gehad. Ze was nu echt op en was het beter zo. Maar toch, zeer triest... het was een heel lief beest.
Oh Pien, over je brutale vraag...ik gok zo maar dat wij ongeveer dezelfde maat hebben...al zijn mijn schouders wel wat breder Misschien zit er wat voor je tussen?
Oh Luus, je arme ouders...zeker als je zo'n lieverd al zo lang hebt Soms is het wel beter, maar daar wordt het verdriet echt niet minder van...

Ik vind het zo vreselijk als huisdieren doodgaan...brrr...echt tranen met tuiten...
quote:Peanutje schreef op 20 juli 2009 @ 20:31:

Moet trouwens heel hard lachen om al die klussen lijsten van Luus en Chiek. Jullie zijn echt geweldig met zijn tweeen. Kan zo het toneel op!

Ohhh dat ben ik niet!! Ik heb helemaal geen last van dat soort kriebels!

Change of plans: lief heeft "Juno" gedownloadt, dus die gaan we kijken (meisje van 16 dat zwanger wordt en op zoek gaat naar adoptieouders en ondertussen haar gevoelens ontdekt.

Voor Sproet: http://www.smug.nl/2008/02/movie_review_juno.php
Jeeeee Laal. Beetje jammer dat je ze nu nog zelf nodig hebt maar ik houd me warm aanbevolen tzt. Ik heb over maat niet eens nagedacht toen ik dat vroeg. Ik dacht alleen maar zwanger dus dat past wel. Oeps!!!

Sorry Luus dat was een typfoutje ik bedoelde ook Laal natuurlijk.

Enne Juno is echt een topfilm!!! Goed gekozen!!

Super rot voor je ouders zeg. Op zulke momenten wenste je heel even dat je nooit aan dieren was begonnen. Enne je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Wij snappen heus wel dat ze dat beestje niet zo maar laten gaan.

Hier ligt Pienman naast me te snurken. De buren hadden vanmorgen aannemers op het dak en meneer lag pas om 4(!!) uur in zijn bed.
Pien: Ja, we hebben flink doorgekletst hier. Haha.. Maar je houdt het best goed bij.

Luus: Zo zielig inderdaad, maar wel beter voor het beestje zelf. Wij hadden ook een hond vroeger die 15 is geworden. Hij was niet eens heel ziek, maar wilde niet meer eten of lopen. Eigenlijk alleen maar slapen. Dus op een gegeven moment ook maar in laten slapen. Blijft verdrietig natuurlijk..

Minicaat is trouwens niet echt ziek hoor. Hij heeft verder nergens last van. Behalve dan van billenuitslag. Komt van het vele, vele poepen. Ik bleef maar verschonen vandaag. Dus morgen voor de zekerheid naar de dokter. Logeerpartij gaat dus niet door deze week en morgen blijf ik thuis. Ruil mijn vrije donderdag dan wel om voor morgen. En manlief neemt de donderdag vrij als Minicaat nog niet beter is donderdag en anders brengt ie hem donderdag ochtend even naar zijn moeder. Voorlopig even geen logeerpartij nu hij zo aan de diarree is.

Oogje is wel weer helemaal beter gelukkig.
Oh en Juno is goed inderdaad. Heb die film gezien vorig jaar in het vliegtuig naar Mexico. Aanrader!!
Caatje snap ik het goed dat jij dus 3 dagen werkt?

Ik vind het echt zo sneu voor miniCaat. En je kunt ook zo weinig lijkt me.
Hee mopjes, wat leuk om jullie weer even te lezen. Stiekem doe ik dat ook wel tussendoor soms, we hebben internet en in de kelderkast kan ik daar zitten met een stoffige laptop

Ik zou voor iedereen wel weer een stukje willen schrijven maar ik ben bang dat ik het toch even beperk tot de dingen die me zijn bijgebleven. K maak t allemaal écht weer goed na de verhuizing enzo. Straks nog een verslagje van wat hier in huis allemaal gebeurt...

Lieve Duft, allereerst even voor jou. Dankjewel voor je kaartje, echt heel erg vrolijk! Leuk zeg! Weet je wat ik vooral zo leuk vind, dat ik de kaartjes die we tot nu toe gekregen/gezien hebben echt allemaal een eigen karakter hebben en ik vind ze stuk voor stuk helemaal passen bij de persoon achter de nick.

Maar meisje, wat heb je het pittig met je bloeddruk zeg! Weet je nog dat ik een tijdje terug ook zo met een veel te hoge bloeddruk kampte? Dat was ook echt heel erg stress-gerelateerd en omdat ik me er zo enorm over opwond. Je weet toch van het witte-jassen effect? Dat kan je natuurlijk ook bij jezelf hebben omdat het bijna een obsessie wordt.. hou er maar vertrouwen in dat het goedkomt en probeer ook te relativeren. Natuurlijk is het niet goed maar tegelijk is er ook nog niet zoveel aan de hand als je een tijdje zo'n hoge bloeddruk hebt. Komt goed. Gelukkig dat jullie mannetje zo lief en zoet is, je foto's vond ik helemaal geweldig! Vooral ook duftminimeisje Wát een mooie grote zus!

Sproetje, wat leuk dat je me nog had willen smsen om af te spreken! Misschien dat ik vrijdag in jouw stad ben, zullen we dan evt meeten?

En wat fijn zeg dat sproetekind het zo goed doet met het nieuwe regime. Natuurlijk vandaag een beetje minder maar dat is wel logisch, arm schaapje . Ik vind het vooral voor jullie zó fijn! Lief ook die opmerking van je lief

Luus, wat naar vanmiddag, pfff als huisdieren doodgaan kun je mij ook opvegen zeg , ik begrijp dat jij wel iets minder band had met de golden? Desalniettemin vreselijk verdrietig voor je ouders natuurlijk... En ik kan me zo indenken dat het echt heel spannend begint te worden nu. Pfff, hoop dat je nog wel een beetje relaxed naar de bevalling toe kunt leven.

Hm lief komt zeggen dat hij klaar is en we zo naar huis gaan, ik maak het straks even af ja?
Ik ben zo lekker bezig op MP. Heb nu hele gave laarzen gescoord!!! Voor mezelf uiteraard, niet voor ons frummel.
quote:Peanutje schreef op 20 juli 2009 @ 20:53:

Jeeeee Laal. Beetje jammer dat je ze nu nog zelf nodig hebt maar ik houd me warm aanbevolen tzt. Ik heb over maat niet eens nagedacht toen ik dat vroeg. Ik dacht alleen maar zwanger dus dat past wel. Oeps!!!Nou niet alleen dat...maar ik heb zomerkleding en jij hebt echt wel wat meer nodig in de winter Maar goed, ik heb twee spijkerrokjes die kunnen altijd natuurlijk, ook nog wel wat dingen liggen die in het najaar kunnen...kijk maar...misschien is het helemaal je smaak wel niet...
quote:Peanutje schreef op 20 juli 2009 @ 20:56:

Caatje snap ik het goed dat jij dus 3 dagen werkt?

Ik vind het echt zo sneu voor miniCaat. En je kunt ook zo weinig lijkt me.

Ja, klopt. Eerst zou ik meer werken, maar in mijn verlof besloten om 3 dagen te gaan werken ook omdat ik natuurlijk voor mezelf wil beginnen. Daar heb ik nu meer tijd voor.

Ja, het is echt wel zielig, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Vind diarree zelf altijd zo vervelend. Vind het daarom zielig denk ik. Hoop maar dat de dokter morgen raad weet.
Luus, het is altijd triest als een dier niet langer kan blijven leven zonder te lijden. En na 14 jaar maakt zo'n beest zo'n groot deel van je leven uit. Zielig hoor.

Caatje, wat sneu voor minicaat (en voor jullie tijdens het verschonen ) Goed dat je naar de HA gaat morgen, je moet inderdaad oppassen daarmee. Gelukkig dat hij er geen last van lijkt te hebben verder. Geef je al ORS, of wacht je af wat de HA zegt?

Little Miss Sunshine vond ik echt te gek (en heb ik dus ook op dvd ), Sproetman vond hem ook leuk trouwens, dus we kunnen soms best naar dezelfde film. Maar zijn all time favorite is The Matrix en daarvan heb ik 3 keer de eerste helft gezien en dan snap ik het niet meer. Donnie Darko vond 'ie wel goed, ik werd er naar van (en snapte hem niet). Ik ben echt niet heel simpel ofzo, maar met sommige films heb ik heel veel moeite. Die film van jou Luus, ik weet nu al dat we na 20 minuten op pauze moeten drukken omdat Sproetman moet uitleggen wat er gebeurt. Ernstig hè?

Oh Chiek, Brokeback Mountain is al eens gevetood door Sproetman, dus we zullen zien....

Oh en over nesteldrang. Die is bij mij niet verder gekomen dan het wassen en strijken van alle kleertjes. Sproetman heeft de dag dat ik werd ingeleid wel het hele huis gedaan, hij kreeg het een beetje op z'n heupen toen. Helaas is er sindsdien geen aanleiding meer geweest voor een grote schoonmaak. Elev, ik ga toch nog eens een schoonmaakster overwegen. Hoe veel uur komt ze bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven