LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Ik weet niet of jij dat ook hebt Laal, maar als een ander dreigt te overkomen wat mij is overkomen dan komt het een klein beetje terug en ben ik zo dankbaar voor hoe ik me nu voel. En het maakt me heel beschermend naar diegene toe omdat ik zo graag wil dat het anderen niet overkomt.

Beetje warrig verhaal misschien.
Neem, luister maar goed naar Lalief, want ze heeft helemaal gelijk. Het is ook zo ongelofelijk veel dat jij tegelijk hebt gehad het laatste jaar. Echt hoor, een verbouwing alleen of proberen zwanger te worden terwijl je lijf helemaal geen sjoege geeft an sich is al reden om overspannen te raken, helemaal dus met een fulltime baan en een opleiding erbij. Je hebt al eens vaker gezegd dat jouw directeur niet ideaal was, dus ik denk dat alles even goed opschrijven een goed idee is. Dan kristalliseert het zich vaak al veel beter uit wat je nou dwars zit en kun je het daarna ook veel duidelijker zeggen.

Luus, NOU JA! Die huisarts! Behoorlijk kut zeg, die spruw, maar ook fijn om te weten dat het nu in elk geval snel afgelopen is. Krijg je dan morgen van je ha medicijnen? Ik weet dat er veel slechte verhalen over cb's zijn, maar vooral in die eerste maanden had ik best veel aan ze. En gelukkig maar dat die arts beter wist wat hij/zij deed. Heeft wel veel meer ervaring met baby- en borstvoedinggerelateerde zaken natuurlijk, maar toch moet je ha het ook gewoon weten! Hopelijk is luusbaby morgen gauw weer in orde, het breekt je hart natuurlijk om te weten dat hij steeds pijn heeft. En als je borsten dan ook geen pijn meer doen, zit je zo weer op je roze wolk.

Pien, drukt er iets op je blaas? Heb je misschien gewoon teveel gegeten?
quote:elev schreef op 24 augustus 2009 @ 21:08:

Pien, drukt er iets op je blaas? Heb je misschien gewoon teveel gegeten? De hele dag door?
quote:elev schreef op 24 augustus 2009 @ 21:08:

Neem, luister maar goed naar Lalief, want ze heeft helemaal gelijk.

En naar Pien! Maar dat stond er net nog niet.

Was trouwens elevmeisjes fiets, ja, Laal. Stom hè?? Ze beweerden ook nog tegen man dat we zaterdag hadden afgesproken en hij niet was komen opdagen. Eikels. Maar het ziet ernaar uit dat ik dezelfde fiets voor de helft heb gevonden nu. lekker puh.

Met elevman en mij gaat het alweer goed hoor, gelukkig. Ik ben ook écht niet zo aardig tegen hem de laatste weken en we kregen gisteren dus wéér ruzie, maar toen hadden we tenminste tijd om het goed uit te praten en vandaag was het echt heel erg gezellig. Nu is hij twee dagen naar Duitsl, en woensdagavond brengt hij zijn moeder mee terug. Die is hier al twee jaar niet geweest (door de ziekte van mans pa), dus dat is wel heel leuk. Ze blijft tot zondagochtend geloof ik. Ook héél leuk voor haar om elevmeisje wat langer te zien (en zonder nog heel veel andere familieleden die haar aandacht willen).
quote:Peanutje schreef op 24 augustus 2009 @ 21:07:

Ik weet niet of jij dat ook hebt Laal, maar als een ander dreigt te overkomen wat mij is overkomen dan komt het een klein beetje terug en ben ik zo dankbaar voor hoe ik me nu voel. En het maakt me heel beschermend naar diegene toe omdat ik zo graag wil dat het anderen niet overkomt.

Beetje warrig verhaal misschien.

Niet warrig, ik begrijp je helemaal Na een aantal gesprekken met een psych voelde ik me al zo veel beter...ik zie mezelf nog op de fiets zitten...ik reed in de stromende regen. Gezicht omhoog zodat ik iedere druppel kon voelen, zo genoot ik van dat moment. Zo genoot ik van het feit dat ik me al weer beter voelde...vanaf dat moment heb ik mezelf voorgenomen om ook van kleine dingen te genieten

Ha die Elev, net goed voor dat takkewijf! Ben je nu lekker goedkoper uit. Ik vind het echt aso hoor!

En leuk dat oma langs komt! Zal elevmeisje wel weer lekker vertroeteld worden!
Gut wat klink ik melodramatisch...naja...ik ben net bevallen

Ik heb trouwens al een paar keer de bevallingsfoto's zitten kijken. Mooi en heftig tegelijk. Ik weet eigenlijk niet of dat ik er blij van wordt...kan het gevoel wat die foto's oproepen niet omschrijven.
Ik vind het helemaal niet melodramatisch, maar heel mooi juist! Jij kan jezelf zo goed uitdrukken, ik zie het helemaal voor me en ik vind het prachtig..
@Neem, luister maar goed naar Laaltje, want ze heeft helemaal gelijk! Ik herken haar verhaal helemaal, want ook ik heb helaas ervaring met paniekaanvallen en een straatfobie die bijna 3 jaar heeft geduurd. En het begint heel simpel, totdat je ineens de zenuwen krijgt van relatief onbelangrijke zaken, dingen gaat ontwijken, piekergedrag vertoont... En ook ik dacht dat het me nooit zou overkomen, dat ik er te jong voor zou zijn (was pas 15) enz. maar dat is niet zo, het kan iedereen overkomen. Doe rustig aan meis, neem even wat rust, misschien kun je voorlopig thuis blijven van je werk, want het is gewoon allemaal te veel voor je nu en om erger te voorkomen...

@Laal, wat mooi beschreven, jouw huilende gezicht in de regen... Ik heb het gevoel dat ik voor de 2e keer geboren ben na mijn fobieeentijd. Ik kan me ook nog zo goed herinneren dat ik ineens weer een wandeling langs de duinen maakte in de schemerdonker (op de een of andere manier voelde ik me het best in het schemerdonker, dan was het stil op straat, kwam de natuur tot rust en ik daardoor ook) met mijn toenmalige liefje. Ik hoorde de vogels, zag de zon langzaam ondergaan en genoot van alles wat ik rook, zag en hoorde. Ik heb me zelden meer zo gelukkig gevoeld, het leek alsof de wereld opnieuw begon, alsof ik alles voor de eerste keer zag. Als ik me down voel, dan haal ik altijd die bewuste avond voor de geest, omdat ik het gevoel nog heel goed kan herbeleven en zelfs de warmte nog kan voelen van die avond. Ik geloof dat elk nadeel ook een voordeel heeft (aldus Cruijf) want net als jij probeer ik nu ook veel meer van kleine dingen te genieten, want uiteindelijk is dat wel waar het om gaat....
Maar zoals ik probeer van kleine dingen te genieten, kan ik me ook aan kleine dingen irriteren trouwens Dat is wel minder, maar de vermoeidheid is hier wel weer erg toegeslagen en BabyV. was gister enorm van slag, veel huilen, kokhalsen zonder over te geven, piepen, enorm verkouden... Ook net weer een neusspray toegediend (zielig) en zijn neusje leeggepompd. Hij ligt nu te slapen, dus ik ga zo ook weer terug naar bed.

@Luus, wat een kwiebus, die huisarts. Ik kan me je woede ZO goed voorstellen! Hoe kan het nou dat hij het helemaal niet heeft gezien? Nu maar hopen dat jullie je snel beter voelen, want ik heb wel met je te doen hoor. Die eerste periode met een baby vind ik trouwens wel heftig weer ook hoor, het sloopt je gewoon helemaal in combinatie met weinig slaap. Ik voel me ook steeds zo grieperig... Nou ja, het is een fase, maar als je er middenin zit lijkt het voor eeuwig te duren... Komt goed...
@ Luus, wat rot! Ik hoop dat het snel beter met jullie beiden gaat, bah...

@ Neem, rustig aan lievie. Wat een wijsheden hier ook van de rest daar heb je vast wat aan. Ik heb zelf nooit fobien gehad maar ok wel moelijke tijden, en snap heel goed wat ze bedoelen met de kleine dingen waarderen, dus ik hoop dat je nu je er even doorheen zit (begrijpelijk!!) je ook wat van die kleine dingen vind en daar de beauty van inziet. Geneietn van je lief, van een kop cappuchino, van op een terasje zitten op een zonnige dag. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt, maar je hebt aardig wat op je bordje gehad en dat dat nu in de rust even inzinkt en je emotioneel pakt is heel menselijk. Komt goed, zeker weten, helemaal met al die lieverds hier die je helemaal snappen.

@ Pien, geniet ervan lievie! Hardstikke zwanger en blij, heerlijk! En allemaal spulletjes al besteld, lekker man! wanner ga je ook weer op vakantie, binnenkort toch? Nog meer dingen om naar uit te kijken, zalig!

@ de rest even zwaaien, hallo!

Met ons gaat het prima, nog maar anderhalve week werken, om precies te zijn 7 dagen (want nog ergens dagje vrij en 2 halve dagen) en dan ga ik even heerlijk genieten puur van het feit dat ik niet meer in dat gezeur zit, want het is echt niet leuk meer, maar veel te lang verhaal... lijf is er ook wel aantoe want begin het gewicht wel te voelen heb wat vaker last van bekken, maar ben blij dat ik toen naar de fysio gegaagn ben nu kan ik het in elk geval aardig aanvoelen en op de juiste manier ontlasten enzo. De kleine meid groeit hardstikke goed in elk geval, ligt wel al gedraaid maar heeft nog wel even de tijd voor ze begint met indalen (ben morgen 32 week). Kamertje is nog niet af, maar alles staat er wel al. Sta af en toe even naast het wiegje en bedenk me dan weer met een brokje in keel dat daar straks onze dochter in ligt, zo mooi!.

Meisjes, heel veel liefs en tot snel :-)
Och Duft bij jou de boel ook ontregeld dus. Hopelijk kun je in de uurtjes erna wel een beetje bijtukken.

Laal je schrijft het zeker mooi. En zo waar ook.

DD haaaaai. Lekker joh nog maar zo kort werken. Ik denk dat ik op vakantie ga als jij klaar bent. En ik ben zo erg aan het aftellen. Ben trouwens benieuwd of jij ook door dezelfde meneer bent geholpen in die winkel (de eigenaar). Meeeeen wat een popiejopie!!! Maar wel mooie spulletjes.

Neempie als je vandaag gaat praten, heel veel succes.

Ik moet nu echt gaan douchen enzo. Fijne dag meissies!!!
Nee bij ons was een dame. Wel heel aardig, en wat ik ook heel leuk vond is dat iedereen een ijsje kreeg omdat het warm was. Ik vond het best meevallen, het was warmer buiten dan in de winkel. Ik snap wel wat je bedoelt met dat het op een of andere manier wel overzichtelijk en toch chaotisch was. Heel anders dan een prenatal ofzo.Wel lekker veel keus in meubles ook in verschillende prijsklassen. Enige waarbij ik bijna kriegel werd, maar kon ook hormonen zijn, was toen ze me nog een ander matras probeerde aan te smeren. maar ik snoerde haar nogal fel de mond geloof ik, manlief moest er om lachen "nou dat probeert ze niet weer bij jou", haha. Anyyyyyyway... ik ben inmiddels aan het werk en ga toch maar wat doen! Doooeeeiii!!!
Nou ik heb nog redelijk kunnen bijslapen. Van half 5 tot half 8, mijn lief deed de "dienst" van half 7. Dat vond ik wel lullig voor hem, want die van half 1 had hij ook, dus al met al heeft hij echt heel weinig geslapen en moet vandaag wel weer fris en fruitig zijn. Maar ik was zo vreselijk moe, die van half 7 had ik echt niet getrokken, want lag er pas om half 5 weer in! Man, man... Maar goed, het is een fase, maar soms mis ik mijn liefje wel. Ik heb voor mijn gevoel alweer een paar dagen nauwelijks met hem bijgekletst, moet nog dingen met hem doornemen (we willen ons huis opknappen en met buurvrouw heb ik alvast wat dingen besproken, maar nog niet met mijn lief... Hoe erg!), de agenda bespreken voor de komende week (terwijl het al disndag is....) maar we komen er niet toe. Gelukkig heb ik me aangemeld voor de restaurtantweek en gaan we vrijdag heel uitgebreid lunchen samen, dus hopelijk even wat quality time. V. gaat wel mee, maar hopelijk komen we desondanks tot een fijn gesprek...

Haha, @DD, het lijkt wel dat wanneer je zwanger bent of net bevallen, de hele wereld je meuk wil aansmeren, onder het mom "het beste voor je baby, het beste voor jezelf" en ik ga telkens mee in die gekte... Goed dat jij dat niet doet!

@Neem, ik heb over je gedroomd, vraag me niet wat precies, maar we hadden het erg gezellig. Volgens mij gingen we gebakjes eten en had jij een hele toffe set aan van Di*di (ik ben sinds ik jou ken ook fan van Di*di trouwens) en weet ik nog dat ik die set ook wilde hebben en dat we die samen gingen kopen. Zoiets. En je was gestopt met werken, want we hadden van zeeen van tijd en lots of gebakjes. Nou ja, hopelijk heb je een goed gesprek vandaag met je directeur en kun je het even rustig aan doen. Het is ook niet niks allemaal. Volgens mij val je een aantal keer binnen de prijzen wat de top 5 van "grootste stressfactoren" betreft.

@Luus, hoe is het met jou? Ik heb aan je gedacht vannacht, vroeg me af of je ook helemaal gaar je kindje aan het voeden was. En of je ook de uren aan het tellen was wat slaap betreft. Maar jij bent zo'n bikkel man, ik voel me soms een beetje een mietje wat dat betreft. Als ik zie hoe enorm pro-actief je bent met bezoeken/contacten met consultatiebureau, lactatiekundige, etc. Petje af!
Haai!

Hier ook een oververmoeide Luus... het hakt erin. Als ik 5 uur slaap per dag heb, is het veel. Vanmorgen naar een andere huisarts geweest in mijn huisartsenpraktijk. Was een invaller, een buitenlandse man die niet goed nederlands sprak. Beviel me weer niet: het was nóg geen spruw, maar kon het wel worden....

TERING!!!!!

Ik ben zó woest! Ik heb net het gezondheidscentrum gebeld waar ook luusbaby bij het CB zit, en heb vor vanmiddag daar een afspraak met e huisarts. Hopelijk kan die me helpen. Ondertussen knallen mijn borsten bijna van mijn lijf af en weet je: misschien moeten ze er ook maar gewoon afvallen. Ben ze zó zat! Het doet zo'n zeer! Het trekt nu helemaal naar mijn oksels toe, de pijn. De borstontsteking lijkt alleen maar erger te worden ipv minder, ondanks de AB.

Volgens de CB arts (de ik straks ook ga zien, vóór de afspraak met de huisarts in datzelfde centrum) is bij klachten als pijnlijke roze tepels, met steken tussen de voedingen door al genoeg reden om medicatie tegen spruw te geven. Soms is er namelijk helemaal niks zichtbaar én heb je toch spruw. Mijn tepels beginnen nu te schilferen ook en zien er zó kwetsbaar uit. Kolven doet nu ook immens pijn. En toch móet ik kolven om van de borstontsteking af te komen. Man man man...ik word hier gewoon dol van....

Luusbaby heeft wel sinds gisterenmiddag, sinds het inbakeren, telkens goed geslapen. Weliswaar huilt ie tusen de 10 a 45 minuten voordat hij in slaap valt. Hij ligt er nu net weer in en ligt nu 15 min te huilen. Hopelijk valt ie snel in slaap. Ondertussen eet ik snel mijn boterham nu, zodat ik mijn medicijnen kan innemen.

Nu ga ik kolven (AUUUUWWWWW, zo geen zin in) en een zetpil mijn kont induwen tegen de pijn (die heb ik dan net wel gekregen) en dan hopelijk even slapen totdat ik naar het CB ga.

Doeiiii!
Meld, met baby in buik.

Heb verder niet zoveel boeiends te vertellen. Gister VK geweest, alles was goed, moet dinsdag weer terug komen. Nieuwe voedingsbh is binnen en zit prima, dus ik kan straks de vluchtkoffer afmaken. Gaan zo de keuken en de wc schoonmaken en vanmiddag even mijn studieboeken ophalen. Dat was het weer.
Lieve Luus, ik lees nog even je verhaal en ookal vertelde je me er net over, ik zit me gewoon plaatsvervangend op te winden. Wat een klojo zeg, spruw kan hartstikke gevaarlijk zijn en hoezo "het is geen spruw" wat is het dan? En die pijn in je borsten, meis toch, nu ik het zo lees besef ik me nog meer hoe kut dit allemaal voor je is. Ik wil je bijna terug gaan bellen om een potje met je te gaan huilen, want ik voel me gewoon verdrietig voor je. Ook omdat ik me zelf labilo voel hoor, ik slaap gewoon te weinig, kom niet tot rust en daardoor zie ik het even iets minder zonnig denk ik. En ik doe ook al zo lelijk tegen mijn eigenste mini-meisje, alsof zij er wat aan kan doen! Gister zat ze in een hoekje te huilen, omdat ik zo geirriteerd tegen haar deed. En man, dan voel ik me kut. Het voelt momenteel alsof ik op alle punten faal: naar mijn lief en mijn kids toe. En dat terwijl ik het eigenlijk gewoon perfect wil doen. Schiet niet op dus, het wordt hoog tijd voor ontspanning en een momentje voor onszelf!
Ach meisjes toch. Ik lees jullie laatste posts over slaapgebrek en spruw, borstontsteking en irritaties. Ik zou jullie zo graag willen helpen als ik dit zo lees. Wat zwaar allemaal. En ik kan alleen maar even een digitale geven.

Ik wist trouwens helemaal niet dat je spruw ook kan hebben zonder dat er wat te zien is. Ik herken het wel namelijk en kraamzorg mailde mij weken later terug dat ze dat ook dachten bij mij. Ik vind dit zo bizar. Borstvoeding zou toch juist heel makkelijk moeten gaan? Waarom moet het allemaal zo moeilijk?

Maar, Luus, kan je nu niet gaan afbouwen? Ik zou dat doen hoor. Je voelt je dan zoveel beter.

Duft: Nog een voor jou ook. Maar je faalt echt niet hoor. Je doet toch je uiterste best? En meer kan je echt niet doen. Heb je geen goede vriendin die even kan helpen? Of schoonouders die kunnen bijspringen? Ik hoop voor jullie dat er snel meer rust in jullie gezinnetje komt.

Oh en nou moet ik alweer gaan. Even snel bijgelezen in mijn lunchpauze. Maar kom later wel weer terug. (volgens mij is dit echt een enorm warrige post, maar wilde even een knuffel komen geven)
Ik kan niet afbouwen op dit moment, met een borstontsteking.

Bij een borstontsteking moet je zorgen dat je borst telkens goed en volledig leeggedronken of leeg gekolfd wordt. Nu afbouwen gaat dus niet... want dan zou ik er steeds een beetje minder lang moeten kolven... en dan gaat de borstontsteking niet over en wordt alleen maar erger.

Als die borstontsteking er dus niet had gezeten, was ik nu al halverwege het afbouwen geweest.
Trouwens, Duft lieverd!
Hoi lieve meisjes,

Oh Duft, ik herken ook heel veel in jouw post hoor. Het is inderdaad net weer alsof er een nieuw leven begint na de paniek. Zo heb ik het ook ervaren. En ook al zit je weer heel snel vast in de dagelijkse sleur, dat moment op de fiets haal ik ook nog regelmatig voor me. Dat was een heel gelukkig moment!

Duft...arme V. Zielig dat het kleine mannetje zo verkouden is. Vervelend dat jij je zo brak voelt. Hopelijk aan het einde van de week lekker lunchen en bijpraten met je man! En doe niet zo raar met je falen...gekke meid

Luus, voor jou ook nogmaals een dikke

Hier weer een goede nacht. Laalbaby ging om 23:00 slapen en kwam pas om 04:30. Toen lief naar zijn werk was, hebben wij nog doorgeslapen tot 08:15. Ik hoop maar dat dit een ritme gaat worden en dat we later niet teruggepakt gaan worden met slapeloze nachten Vanochtend heeft Laalbaby voor het eerst in het wipstoeltje gezeten. Dat vindt hij veel leuker dan de box. Lekker om zich heen kijken...

En en en...ik ga vanmiddag naar de kapper! Jeeeehhhhhhhhh...eindelijk! Lief komt wat eerder naar huis en blijft bij Laalbaby.

DD wauw...32 weken alweer en dus bijna verlof! Lekker zeg!
Luus,

Laal, oeh lekker man, naar de kapper! Heb ik ook zo' n zin in, ga zo gelijk een afspraak maken voor een knipbeurt!

Mijn kinders liggen in bed

Dus...

Ik ga maar eens lekker op de bank liggen en Oprah kijken.

Amen!
Ik ben zó woest!!

Kom net terug van het CB en de huisarts aldaar en drie mensen werpen 1 korte blik in luusbaby's mondje en zeggen 1 ding: spruw.

Mensen van het CB waren ook erg pissed dat ik nu bij 2 huisartsen ben geweest en door beiden werd gezegd dat het geen spruw was maar gewoon gevoelige tepels. Mijn borstontsteking is uit de hand aan het lopen door de spruw. Als spruw niet behandeld wordt, geneest een borstontsteking ook niet.

Ik moet nu mijn bed induiken van het CB en de huisarts, daar bivakkeren, want ik ga het nu nog drukker krijgen. Ik moet om de twee uur gaan kolven een half uur lang en de vantevoren hete handdoeken tegen mijn borst leggen en achteraf flink koelen met washandjes uit de vriezer.

Maar het goede nieuws is: binnen 24 a 48 uur moeten mijn borsten stukken minder pijnlijk zijn en moet luusbaby ook weer de oude baby zijn!

Ik ga op bivak! Adios!
Sjee, ik ben een potje woest met je mee Luus! Wat een waardeloze knuppels.

Hup op bivak in bed en ik hoop dat jij binnen 24 uur verbetering merkt en niet met 48 uur
Heb trouwens een afspraak bij de bedrijfsarts staan. Ben voorlopig 50% ziek gemeld en ik denk dat dat zo blijft. Gisteren lag ik weer gevloerd, vandaag halve dag gewerkt en ivm verbouwing blijf ik de rest van de week thuis. Het gaat dus lichamelijk niet lekker, maar ik hoop door minder te gaan werken en meer rust te nemen en de hoofdpijn te accepteren wat lekkerder in mijn vel te komen.

Verbouwing gaat goed, muren zijn helemaal strak. Nog even schilderen/sauzen en dan de keuken ertegenaan. Eind deze week is de ergste zooi achter de rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven