LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Jeetje Chiek, wat schrik ik hiervan zeg! Wat voor een infectie is het? En moeten jullie tot dinsdag blijven?! Nee, niet leuk, ik snap dat je daarvan keihard van je wolk afdonderd.

Luus, och meisje toch, wat een drama. Ik kan me de wanhoop zo retegoed voorstellen, waarom zou hij toch zo huilen? Kon hij maar praten he?
Sorry meiden, ik kom weer even inbreken! Maar wilde toch even aan Luaska kwijt dat ik heel erg herken wat zij schrijft over het overstrekken: ook mijn dochter lag soms echt alleen op haar hielen en haar kruin. Of met haar lijf in een C gebogen. En erbij krijsen.... Heb je al eens iets op internet gelezen over een osteopaat? Wij zijn er drie keer heen geweest met onze dame en ze overstrekt nu nauwelijks meer (en spuugt ook nauwelijks meer, al weet ik niet of dat toeval is of niet). Bij een hele moeizame of juist hele snelle bevalling (dat laatste was bij ons het geval) kan er een flinke druk op het nekje komen te staan en dat kan klachten opleveren. Voor ons was het in elk geval een succes. Misschien iets om eens wat over te lezen? Sterkte in elk geval!!
Even een positief nootje van deze kant: Weer gelukt om 30 ml te kolven en dit keer zonder dat de borst overvol zat. Ga straks als ze weer komt voor een voeding proberen de andere kant te kolven met de hand en dan hebben we hopelijk genoeg voor haar troostslokjes. En zo niet (of als ze het flesje niet wil), dan leg ik haar gewoon even aan.

Het leven is wel echt heel anders met een kindje. Om 9 uur beginnen we meestal met klaarmaken voor bedje, en dan gaan we er zelf ook in! Met een uur of 10 liggen we alledrie in bed en dan begint ons moppie aan haar fiepuurtje.

Ik ben zo benieuwd hoe het nu met Chiek en Chiekmeisje is...

We gaan slapen, dag lieverds. Hopelijk slaapt iedereen lekker en schijnt morgen letterlijk en figuurlijk voor iedereen het zonnetje!
Hierbij dan officieelmijn eerste nachtelijke post; dat krijg je als je alleen in het ziekenhuis bent en tijdens een voeding niks te doen hebt..

We moeten inderdaad minimaal tot dinsdag blijven, dan zijn de uitslagen van onderzoeken bekend, het ligt dus even aan wat daar uit gaat komen.

Tot die tijd liggen we op een afdeling waar naast de ouders niemand bij mag. Man mag dus gelukkig 24-7 hier zijn, maar moet wel een soort schort om en door sluisdeuren en constant handen ontsmetten bij het in- en uitgaan. De verpleging trouwens ook. Het gaat trouwens om het herpes virus (type simplex, oftewel koortslip), dat voor baby's erg gevaarlijk kan zijn. Gelukkig waren we er wel erg snel bij, dat scheelt hopelijk een heleboel!

Man slaapt trouwens wel gewoon thuis, hij is om 23.00 weggegaan zodat hij in ieder geval zijn slaap kan pakken. Hij kan, behalve mij steunen, toch niets doen; ik zorg tenslotte voor de voeding. Overdag heb ik tussen elke voeding (om de 3 uur nog) geprobeerd te slapen, terwijl hij met meisje in de weer was. Nu helpen de zusters me waar kan, maar komt het toch even hoofdzakelijk op mij neer.

Ik ben werkelijk nog nooit zo moe geweest van de schrik, de inspanning en de zorgen (misschien was ik zelfs tijdens de bevalling minder moe) , maar ik probeer dat te negeren; ik wil er 110% voor haar zijn, en ik wil dat ze gezond is en blijft, dat houdt me op de been.

Terwijl ik dit typ ligt meisje lekker aan mijn borst te drinken, datdoet me ontzettend goed, beter dan bv kan niet, en zeker niet voor de opbouw van haar weerstand. Wat dat betreft geef ik haar het allerbeste gelukkig.

Inmiddels begint ze los te laten, dus ga ik haar in bed leggen en hopelijk zelf ook weer slapen... zal me zodra mogelijk weer melden.

Bedankt voor alle lieve berichtjes en krabbels, het doet me heel goed te weten dat jullie zo aan ons denken, echt waar!

Dikke knuffel voor jullie allemaal terug!
Ooh wat een schrik, maar wat goed dat jullie er zo snel bij waren en dat er nu ook adequaat gehandeld wordt.

Fijn dat Chiekman zoveel mogelijk bij je kan zijn om je te steunen, maar wat zal het eenzaam en stil zijn in het ziekenhuis.

Pas zo goed mogelijk op jezelf zodat jij goed voor je meisje kunt zorgen. Heel veel sterkte
Lieve Chiek, ik lees je berichtjes nu pas. Wat een schrik! Hoe kwamen jullie daar achter? Kreeg ze koorts? Of uitslag? Ik heb geen idee hoe dat virus zich openbaart bij baby's. Jij hebt zelf ook last van koortslippen toch? Maar heb je haar kunnen besmetten zonder zelf een aanval te hebben gehad?

Wat ontzettend naar dat jullie nu in quarantaine liggen maar wel ontzettend fijn dat jullie niet van elkaar gescheiden zijn en je haar borstvoeding kunt en mag blijven geven. En dat Chiekman zo vaak als hij wil langs kan komen, want deze dagen wil je natuurlijk het liefst samen zijn.

Probeer deze dagen maar te gebruiken om zelf ook tot rust te komen en te herstellen van je bevalling. Laat de verpleging maar voor je lopen hoor! Heel veel

ps Jij bent ook al zo'n bofkont met internet in het z-huis. Ben je ioets minder van de wereld af gesneden.
Vergeet ik helemaal te schrijven over Sproetekinds geweldige nacht! Mijn moeder heeft hem om 22.30 een papflesje gegeven (niet al te dik, gewoon één schepje rijstebloem erbij) en hij werd pas om 06.00 wakker voor een flesje! En daarna weer om 09.00. Ik werd wel zelf om 03.45 (plassen) en 05.00 (slaapt 'ie echt nog?) wakker, dus helemaal uitgerust ben ik niet (lag er ook pas om 0.30 in na een feestje). Sproetman mocht van mij de hele nacht en ochtend in de studeerkamer liggen dus hij heeft heerlijk geslapen tot 09.00. Vannacht mag ik

Fijne dag allemaal! (ik ga nog even proberen een tukkie te doen, ben toch wel moe nog)
Chiek, mijn god...ik schrik me helemaal naar! Kan me voorstellen dat het nu geen roze wolk is, maar een grote donkerblauwe wolk waar je je kleine meisje tegen moet beschermen

Hoe ben je daar achter gekomen? Je had nog kraamzorg toch, heeft zij het misschien gezien...hoe is het nu met Chiekepopje? Krijgt ze medicatie of iets...hopelijk voelt ze zich niet al te ziek...dat arme kleine popje...

Wel heel fijn dat Chiekman gewoon bij jullie mag blijven...En arme lieve schat hoe moet jij je dan wel niet voelen

Als er iets is wat we kunnen doen, laat je het dan weten...
Oh Sproet, wat super! Dat is een lekkere nacht...en dan mag je er vannacht nog zo eentje maken

Ik was vannacht alleen met Laalbaby, lief had een feestje en is ergens anders blijven slapen. Hoe raar het ook klinkt, maar ik was er gewoon een beetje nerveus voor Maar het is goed gegaan natuurlijk...Hij heeft lekker geslapen en om 05:00 lekker nog een flesje gehad...lekker samen knuffelen...

Luus, ook ik heb veel positieve verhalen gehoord over de osteopaat. Hier in het dorp zit een fysio gericht op huilbaby's...een kennisje van mij loopt daar nu en na 2 behandelingen heeft ze al een heel ander kind.

Mien, knap hoor...na drie weken alweer naar college! Stoer!

Mard fijn dat jullie avondje uit zo leuk was...
Wat een heerlijke nacht Sproet!

Sapnnend je eerste nacht alleen Laal, kan me indenken dat je een beetje nerveus was.
Alvast een beetje een vuurdoop...Laalman gaat aan het einde van het jaar nog een keer 3 weken weg voor zijn werk...net tegen de tijd dat ik dus weer moet werken...zie er nu al tegen op. Hoe moet ik dat in vredesnaam allemaal regelen. Naja, wie dan leeft, wie dan zorgt...

Heb je nu voicemail ein-de-lijk al eens afgeluisterd...
Ben ik weer eventjes..

Meisje doet het heel erg goed gelukkig! Ze drinkt als een tierelier, slaapt lekker en de verhoging blijft gelukkig uit. Het is wel constant checken, temperaturen en haar huidje nakijken door de verpleging, maar tot nu toe slaagt ze glansrijk, want er is geen uitbreiding.

We ontdekten het trouwens bij het verschonen; een blaasje op haar beentje. Was gelijk alarm, want helaas had ik vanaf dag 3-4 ook een koortslip (had ook flinke koorts tijdens de bevalling, die sowieso al een aanslag op je lijf en weerstand is, dus het uitbreken ervan kon ik al verwachten)

Positieve noot is dat het met mij lichamelijk heel erg goed gaat (op die stomme lip na), ik herstel erg snel: kan qua lopen/zitten/bewegen alweer alles, vloei al bijna niet meer en stuwing was maar een dag. Bloeddruk is perfect, baarmoeder is al heel ver gezakt, en hoef nog maar 2,5 kilo (van de in totaal 8 die ik aangekomen was). Hoe vreemd ook; mijn lichaam vond de hele bevalling dus eigenlijk goed te doen. (denk ik zelf toch nog nét ietsje anders over )

En nu even proberen te reageren op jullie hoor... sorry dat dat er steeds bij inschiet..

Beng, wat een leuke nieuwe foto's op de groep, je gaat het nu echt duidelijk zien hoor... die is zwanger! Leuk!

Laal, stoere alleen-thuis mama Kan me voorstellen dat je daar een beetje nerveus voor was. Maar je ziet, zo'n toppertje als jij draait daar haar hand niet voor om,dat gaat gewoon goed!

Mien alweer naar college, ook al zo'n bikkel

sproet, wat lekker dat sproetekind het zo goed doet op en fles met een beetje rijstebloem! Daar wordt jij ook een lekker uitgeruste mama van, kan nooit kwaad natuurlijk!

Duft, was ik bijna vergeten... bedankt voor die lieve oilily sokjes! He-le-maal mijn smaak ook (en die maat, daar groeit ze vanzelf in )
Chiek, gelukkig is het je smaak, ik ben er in ieder geval gek op, op Oilily voor meisjes. De maat is nog wat groot inderdaad, haha.. Het klinkt naar omstandigheden goed daar bij jullie. Wij hadden in de kraamweek 2x bezoek met een koortslip ik vroeg me toen ook af hoe dat moest als je er zelf een hebt, want het is rete-besmettelijk, de visite mocht ook nauwelijks naar V. kijken zelfs van de kraamhulp. Gelukkig heeft je meisje geen koorts en voel jij je lichamelijk ook erg goed, wel snel trouwens, je bent nog geen week geleden bevallen! Ik hoop dat jullie heel snel naar huis mogen, maar tot die tijd moet je het maar zien zoals @Sproet ook al aangaf. Zo veel mogelijk van de hulp "profiteren" en de verpleegsters lekker voor je laten lopen!

Sproet, wat een nacht!!!!! Heerlijk! MisterV. bedacht zich om 4 uur vannacht dat het toch wel leuk was om gevoed te worden, dus ik zat weer fijn beneden vannacht... Nou ja, 4 uur is nog steeds beter dan 3 uur haha

Oh Laal, ik snap dat wel hoor! Mijn lief gaat in oktober voor een nachtje weg, zie ik soms nu al tegenop...

Luus, hoe is het daar?
ha lieffies

Chiek, wat een schok! Ik was vergeten dat je zelf wel eens een koortslip hebt, dan mocht je toen je die kreeg chiekmeisje helemaal geen kusjes geven zeker? Wat moeilijk! Of wel als er een pleistertje op zat? Echt waardeloos dat jullie nu in het ziekenhuis terecht zijn gekomen, maar inderdaad: heel fijn dat chiekman wel gewoon bij jullie mag en dat het verder eigenlijk hartstikke goed met jullie allebei gaat. Hopelijk dinsdag goed nieuws en dan gauw weer terug naar de roze wolk thuis!

Sproet, wat fijn dat de rijstebloem lijkt te werken. Nou vannacht zelf ook even in het nieuwe ritme komen...

Luusje, ik ben het met de rest eens. Ik weet dat er genoeg huilbaby's zijn waarbij nooit de oorzaak gevonden wordt, maar eigenlijk kan ik gewoon niet geloven dat baby's zonder reden zo vaak en lang huilen. Verstand op nul en volhouden lijkt nu misschien makkelijker dan op zoek gaan naar een oorzaak, maar op de lange termijn heb je (en heeft luusbaby) vast meer aan het tweede. It's not supposed to be this hard, mop.

Mien, wat een lieve foto's allemaal op de groep, en wat gaat het allemaal soepel bij jullie. Heerlijk! Hoe gaat het met je nichtje trouwens?

Laal een nachtje 'alleenstaand', spannend! En dat je opziet tegen de combinatie net zelf aan het werk/man drie weken weg is zeer begrijpelijk. Is man er dan ook niet als laalkereltje voor het eerst naar de kdv gaat, of nog wel? Maar het komt allemaal goed hoor.

Beng, mooi buikje! Mijne is ongeveer hetzelfde nu, en ik vind ook zelf dat het er vooral dikkig uitziet, al laat een stretchjurkje echt een bolletje zien. Maar de meeste tijd houd ik het nog even wijd allemaal. Draag jij al positiebroeken/ -rokken, of heb je nog gewone kleren waarvan je de knopen dicht krijgt?

Komt Pien alweer bijna terug? Chiek, wil jij niet liever dat we een nieuwe tabel maken om Chiekmeisje er in te zetten? Leuk kaartje trouwens! Past echt goed bij je, vind ik. Zonder toestanden, beetje klassiek en heel lief.

Ben een beetje ingestort hier. Na elevmeisjes grote dag was het geloof ik weer erg wennen dat ze niet meer alles mocht, we hebben drie dagen met vreselijke woedeaanvallen (waarvan sommige midden in de nacht) achter de rug. Misschien was het voor haar ook allemaal wat heftig. Ik had tussendoor ook veel te veel afspraken (waaronder kraambezoek bij mijn beste vriendin! ), dus gisteravond was ik echt opperdepopperdepop. 'Ik heb nergens last van!' roep ik steeds, maar een beetje rustig aan doen is geen gek idee. Vandaag doen we niks dus, elevmeis en ik. We zitten nog steeds in pyjama en eten chocolaatjes en hangen. And loving it.
Klinkt goed Elev! Hangen en chocola is hier ook favoriet (alleen Miniemeis dan chocolademoedermelk )

Chiek, wat fijn dat er geen uitbreiding is! Herpes is inderdaad funest, wat goed dat jullie meteen alarm geslagen hebben. Dat was bij de intake van de VK één van de eerste vragen aan ons: hebben jullie wel eens een koortslip? Maar wij allebei niet, gelukkig.

Luus, ik zou ook even langs de huisarts gaan hoor. Hij kijkt even in Luusbaby's oortjes, zo gepiept, en het kan een heleboel schelen als het echt een oorontsteking is. Ook die osteopaat is misschien een goede tip. Zo is het voor jullie alledrie natuurlijk helemaal niet leuk.

Duft, wat ben je toch een schatje! Iedereen kadootjes sturen. En best schappelijk van V. dat hij een uurtje later kwam.

Hier een beetje een dramanacht achter de rug. Was onze eigen schuld, we hebben het hele ritueel in de war gegooid. Miniemeisje had om 8 uur eten gehad en moest eigenlijk om 10 uur weer (is onze enige vaste tijd), maar ze sliep zo lief. Dus wij haar laten slapen, kwam ze om 23:30 uur voor eten. Logisch natuurlijk. Maar! Ze wilde gewoon de borst niet pakken! Ze hapte wel naar mijn tepel, maar niet goed en als ze hem had liet ze meteen los. Dus wij gelijk stress, alert op spruw natuurlijk. Ze ging ook steeds meer friemelen en wiebelen want ze kreeg natuurlijk meer honger. Uiteindelijk Minieman naar beneden gestuurd om een flesje uit te koken zodat we dan maar flesvoeding konden geven, maar toen hij terug boven kwam had ik net een andere houding geprobeerd en dronk ze gelukkig.

Enfin, madammeke terug in bed, lekker slapen, maar ze had nogal weinig gedronken, dus om 2:30 uur kwam ze weer. Weer hetzelfde gedoe, andere borst maar nog steeds niet willen pakken. Na weer veel gedoe en gedraai had ze hem dan toch en dronk weer, maar weer weinig. Om 3:40 uur wéér gevoed, ben uit bed gegaan en in een stoel gaan zitten en dat ging beter, toen had ze wel goed gedronken en heeft ons heel schappelijk tot 7:30 uur gegeven voor ze weer wilde drinken.

Toen is Minieman eruit gegaan en met Miniemeis beneden gaan zitten zodat ik nog kon slapen, en kwam ze om 11:30 uur pas weer. En nu ben ik redelijk bijgeslapen, Miniemeis heeft de laatste 2 voedingen in één poging meteen goed aangehapt en flink gedronken en Minieman heeft het hele huis schoongemaakt.

Wat een epistel, maar ik moest het even kwijt! Hoe kan dat toch, dat ze 's nachts niet fatsoenlijk aanhapt en overdag zonder problemen drinkt?
Chiek, fijn om te horen dat het goed gaat met jullie! Hopelijk loopt het dus allemaal met een sisser af en mogen jullie dinsdag weer naar huis. Dat lijkt me al lang genoeg voor een kersvers gezin! Ik had trouwens ook na een week of 3 een koortslip, heb er toen zo'n stickertje op geplakt en ben heel voorzichtig geweest met Sproetekind (wel knuffelen, geen kusjes en steeds m'n handen wassen en alleen m'n lip aanraken voor een nieuw stickertje). Heb toen wel gelezen dat een eventuele besmetting op dat moment niet heel gevaarlijk hóeft te zijn omdat hij anti-stoffen van mij had meegekregen omdat ik al eerder koortslippen heb gehad. Bij een eerste aanval van de moeder is het veel gevaarlijker.

Laal, kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet dat Laalman een nacht er niet is, maar wel heel lief dat je hem een nacht met vrienden gunt. En het gaat hartstikke lekker bij jullie, dus dat ene nachtje vast ook. Maar die drie weken straks aan het eind van het jaar lijken me ook wel zwaar hoor. Moet je echt 24 uur per dag de zorg op je nemen en dan ook nog alles met werk en opvang regelen. Is het KDV bij je werk in de buurt? Ik zou met mijn werk bijvoorbeeld Sproetekind nooit kunnen brengen én halen.

Elev, logisch dat je even opperdepop bent! Ook al heb je geen last van kwaaltjes (het gaat echt heel lekker hè? ), je lijf is wel keihard aan het werk. Dus een dagje bankhangen is geen slecht idee. Kan Elevmeisje ook weer een beetje tot rust komen. Heeft ze al veel rondgefietst? En gaat dat goed met flamencoschoenen aan?
Ik heb geen idee Mien (Sproetekind kon het 's nachts én overdag niet ). Maar misschien was ze erg hongerig en daardoor te onrustig om er zeg maar echt even voor te gaan liggen. En na al dat gedraai uiteindelijk te moe om veel te drinken. Aan de borst drinken kost die kleintjes bergen energie in het begin.
Chiek, wat fijn om van je te lezen en dat het zo goed gaat met Chiekmeisje! Een koortslip joh, ik wist niet eens dat je daarvoor opgenomen werd. Ik heb ook bezoek met een koortslip bij luusbaby gelaten (ze stak zelfs de vinger in de mond) en een dag later had ze een koortslip! Ik hoorde ook pas de dag erna dat ik geen mensen met een koortslip bij luusbaby mocht laten. Ik had geen idee. Gelukkig is er niks gebeurt hier.

Hey en nu lekker de mensen voor je laten lopen! Enne, een heel schattig kaartje!

Mijn linkerborst doet weer erg zeer vandaag. Ik wist niet hoe snel ik vanmorgen twee pcm's naar binnen moest werken. Luusbaby had vannacht wel laat zijn nachtfles, om 00.30. Wij lagen ice age 3 op bed te kijken maar waren beiden in slaap gevallen. Hij had om 18.15 voor het laatst zijn fles gehad, dus er zat 6 uur tussen. Maargoed, hij heeft eerst tot 21.00 liggen huilen. Daarna hebben we hem in bad gedaan en toen is hij als een blok in slaap gevallen. En wij later dus ook.

Vervolgens kwam hij pas om 06.00 uur weer. En daarna om 09.30. Ik heb zelf dus lekker geslapen maar luusbaby ook.

Hij lag om 09.30 niet eens te huilen maar gewoon gezellig te brabbelen in zijn bedje. Hij was helemaal vrolijk!

Na zijn flesje van 09.30 heeft ie weer niet geslapen. Alleen maar huilen en mopperen. Soms viel ie even in slaap, maar altijd kort: 10 tot 20 minuten. Nu is er weer 3,5 uur verder en zit ie aan zijn volgende fles. Ik ben benieuwd of hij hierna wel gaat slapen.

Lekker Elev, zo'n hangdagje, na drie dagen/nachten een in de war elevmeisje. Dat is zeker weer wennen als alles weer normaal is. Ergens rond dag 9 van mijn kraambed werd er ook ineens geen drinken meer voor me gehaald of fruit voor me klaargemaakt....

Laal, wat spannend! Een eerste nachtje alleen! En wat lastig lijkt me dat straks, als je lief weer weg is en jij zelf ook moet werken. Maar dat komt vast helemaal goed en wijst zich vast vanzelf.

Sproet wat fijn van de rijstebloem! Dat is toch vanaf vier maanden? Sproetekind is nu ook al bijna vier maanden toch?

Ik weet eigenlijk helemaal niet goed hoe het gemiddelde is, maar ik dacht dat kindjes van 4 maanden aardig doorslapen toch 's nachts? Vind het zo vervelend voor jou dat sproetekind hier wat moeite mee heeft. Zo is ieder kindje toch maar weer verschillend he?

Tja osteopaat, ik had er al iets van gelezen op internet. Michigan, dankje voor je reactie. Ik heb wel een snelle en krachtige uitdrijving gehad (25 min), maar langdurende (22 uur)

ontsluitingsweeën. Weet niet wat daar dan voor geldt?

Ik ben nu goed aan het opletten op luusbaby. Ik weet ook niet of ik dit nou gewoon zwaar vindt en dat het gewoon aan mij ligt... want luusman vind dit blijkbaar allemaal er bij horen. Of dat er nou echt wat is? Ik weet het niet meer. Ik weet wel dat luusman me te gevoelig vind hierin... dus ik begin zwaar aan mijzelf te twijfelen nu, of ik dit gewoon nou niet aankan ofzo? Dat ik te gestresst hier van word, te negatief ben? Ik weet het niet...
Laal, het nachtje is toch al geweest? Of lees ik het nou verkeerd?
Chiek ik lees het nu pas, wat een schrik en wat een ellende! Maar wel heerlijk dat het niet uitbreid bij Chocomeisje, maar ik kan me zo voorstellen dat je alleen maar naar huis wilt voor jou, Chiekman en je chocomeisje. Ik lees trouwens tussen de berichten door dat de bv heel goed gaat? Lekker zeg, zeker nu vanwege de afweerstoffen.

Mien, ik weet niet of je `s nachts liggend voed en overdag zittend? Want liggend lukte ibj mij in het begin ook niet goed en ben toen gewoon iedere keer in de stoel op de babykamer gaan zitten en toen ging het prima en dronk ze dus veel beter. De kraamzorg vertelde ook dat je zitten veel efficienter voed, al is het alleen maar omdat je er niet bij in slaap valt Maar moet eerlijk zeggen dat ik het wel jammer vond dat het niet lukte. Misschien kan dat het euvel verhelpen, maar misschien voed je dus al zittend en maakt het dus niet uit.

Vriendinnetje van mij heeft ook net een kindje en zij drinkt `s nachts ook veel minder per keer en komt dus om de 2 uur. Ideaal `s nachts Overdag is ze wakkerder en kan dus veel langer drinken.

He Chiek, ik ben er helemaal naar van, nog maar een hele dikke voor jou.

Luus, wat Elev schreef dat gevoel heb ik ook, het hoort gewoon niet zo moeilijk te zijn. En het lijkt me zo moeilijk uitzoeken wat er nu aan de hand is.

Ik heb ook wel goede berichten over osteopaten in combinatie met huilende baby`s gelezen, maar ook wel negatieve. Ik zou dus wel iemand zoeken (mocht je eraan denken) met ervaring met hele kleine baby`s. Er was volgens mij ook een topic over hier. Ik ga het even zoeken voor je.

En ik moet iedere keer denken aan dat kleine aapje dat zo verdrietig is of misschien wel gewoon pijn heeft. Vind het zo sneu voor jullie allemaal.

Laal, stoere mama. Ik vind je echt stoer, want ik voelde me de eerste keer dat manlief de hele avond wegging ook echt een beetje zielig. Maar op het moment zelf was het ook wel uberknus met Mardmeisje. Beetje dubbel.

Elev, dat dagje thuis klinkt als een heel goed plan. Zowel voor jou als Elevmeisje. Ik kan me daar trouwens echt op verheugen, van die kneuterdagjes met Mardmeisje, die hebben we nu ook weleens maar dat is toch anders.

Sproet voor de papfles. Gek dat je dan wakker wordt op de tijden dat ie normaal komt he. Dat heb ik ook gehad en nog weleens. En dat terwijl Mardmeisje maar een week om 4u. kwam en daarna al snel om 6u. en nu dus om 7/8u. en ik word gewoon altijd om 6u. wakker. (maar dan moet ik ook plassen dus is een combi denk ik) Enneh.. dus toch die neutrale rijstbloem DAn kan er dus niemand met mij zwijmelen hoe lekker het ruikt!
Nachtje weg van Lief was inderdaad afgelopen nacht Mien...jij leest tenminste wel goed

Maar even heel snel, krijgen zo visite...

Chiek, super dat het goed gaat met je moppie! Hopelijk snel naar huis dan!

Luus, als ik het zo lees vind ik je helemaal geen aansteller hoor...ik zou daar ook aan onderdoor gaan

En een lachende foto van Laalbaby op de groep
Zijn je borsten niet te vol geweest Minie? Luusbaby kon heel moeilijk aanhappen als mijn borsten te vol en te hard rond waren. Dan moest het zó precies op de milimeter nauwkeurig aankomen qua aanhappen, anders lukt het niet. Pas na een paar voedingen achter elkaar, als er minder tijd tussen de voedingen zat, ging het wel weer beter.

Ik ben een beetje bang voor verborgen reflux bij luusbaby... ik wil mijzelf geen dingen in mijn hoofd halen. Maar het klopt wel een beetje: hij herkauwt ook echt zijn melk tussen de voedingen door en spuugt de laatste tijd ook met boogjes zijn voeding eruit. Sowieso geeft ie altijd al mondjes terug, maar nu ook tussentijds best veel. Als ik hem uit bed haal, omdat ie huilt, komt er vaak weer een mondje terug. Daarnaast huilt ie alleen als ie plat ligt. Als ie rechtop zit niet. Hij hikt verder ook heel veel en kokhalst soms ook. Hij verslikt zich ook soms, dan schiet het in zijn luchtpijp. Kweenie, maar het zijn veel symptomen van verborgen reflux.
Luus het verschil in beleving herken ik hier ook hoor. Dus daar moet je je echt niet schuldig over voelen. Manlief vindt de omschakeling van 2 naar 3 ook gewoon erg wennen. Toevallig gisteravond een goed gesprek over gehad. En daardoor ervaart hij Mardmeisjes wakkere uurtjes `s avonds als veel zwaarder dan dat ik dat doe. Ik werd daar ook wel een beetje verdrietig van, ze doet het zo onwijs goed en we mogen echt in onze handen knijpen met zo`n zoete slaper als Mardmeisje en die hangerige uurtjes tussen 19u. en 21u. horen er natuurlijk gewoon bij (het kind moet toch af en toe gewoon een beetje hangerig kunnen zijn toch?) maar Manlief vindt dat gewoon erg wennen dat hij uit zijn werk ipv op de bank ploffen en een relaxt avondje een jengelig Mardmeisje erbij heeft.

Nu is dat natuurlijk heel anders dan bij jullie, Luusbaby en jij hebben het gewoon zwaar en dat is niet te vergelijken. Maar de verschillende beleving daarvan is misschien wel een beetje herkenbaar vandaar dat ik ons verhaal ook ff opschrijf. Dan merk je misschien dat je daar niet de enige in bent want dat maakt soms ook dat je je heel alleen voelt.
Dan zou ik toch echt morgen de dokter bellen Luus, want dat doet heel erg zeer toch? En misschien is een draagzak dan een idee, dan houd je hem rechtop en kan hij toch slapen. Maar dat is wel heel belastend voor jou natuurlijk. Maar dat lees ik hier op het forum vaak als tip/oplossinkje.
Ik ben ook bang hoor, voor reflux bij Miniemeis. Inderdaad vanwege die mondjes terug en dat ze nu 3 keer een boogje gespuugd heeft. Maar aan de andere kant is ze 17 dagen oud en heeft ze dus 'maar' 3x dat boogje gehad. Hmm... En ze huilt niet zo veel, dus misschien gewoon een overbezorgde moeder. Niet handig, Geneeskunde studeren en een kindje hebben.

Mard, ik voed 's nachts ook zittend, maar toch iets meer onderuit gezakt. En inderdaad ging het in de stoel beter. Maar die andere houding die ik probeerde de eerste keer, waarin ze wel dronk, was dus de liggende houding, buik-aan-buik op onze zij. We hebben gewoon een eigenwijs kind, net als haar papa en mama.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven