LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Oh ja, nu ik toch inbreek was er nog iets wat ik kwijt wilde aan jullie. Een tijdje terug las ik hier een opmerking over verschonen bij een warenhuis ofzo en dat je dan, voor de hygiëne, daar een hydrofiel onder kan leggen. Niet om paniek te zaaien, maar ik heb daar niet zo'n beste ervaring mee. Mijn dochter (toen een maand of 3) lag dus op zo'n glad kussen met hydrofiel erop. Alles ging prima, tot iemand de handen onder zo'n handendroger stak. Meisje schrok zich wild, zette met haar voeten af en gleed met gladde hydrofiel en al zó door de lucht. Ik kon haar nog net opvangen maar het scheelde niks.... heb nog nooit zo staan trillen geloof ik. Misschien iets om rekening mee te houden dus, als je op die manier verschoont!

...en nu ben ik echt weer weg!
Hihi Michigan ik ben zelf ook heel benieuwd!

Wat lief dat je die link hier even neerzet. En wat een schrik zeg tijdens de verschoonbeurt.
sjee, da's schrikken!
@ Michigan, ik dacht net... zal ik dan die link maar even opzoeken op het bv forum, want volgens mij staat het dus nergens dat iedereen hier zo aan het raden is. Ben je me net voor En wat een eng verhaal over je kleine meisje door de lucht!

Meiden nog even over Chiek haar bv verhaal, ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar ook wel een beetje in kan vinden. Voor iedereen is de grens anders en voor de een gaat het makkelijker dan de ander. Ik kon me de eerste weken ook echt goed voorstellen dat mensen stoppen, omdat het gewoon echt zeer doet, het je echt sloopt omdat jij alleen verantwoordelijk bent voor de voeding en ook de enige bent die het op dat moment kan geven. Ook later als het al een stuk makkelijker gaat zijn er echt elke maand een paar momenten dat ik dacht, als ik nu gewoon een fles kon geven... Ik denk dat iedere moeder die bv geeft dat heeft en de een heeft dat in meer of mindere mate.

Maar ik denk dat 9 van de 10 problemen ook echt weer over gaan en dat het de keus is van de moeder om door te gaan met bv of niet. Het blijft nl. gewoon een keuze.

Ik snap dat het soms jammer is dat het niet gelukt is de bv, maar ik vind het soms ook jammer dat er ook een beetje overgevoelig gereageerd wordt op zoiets als Chiek nu schrijft. Ik heb af en toe zelfs het gevoel gehad dat de voordelen van bv een beetje gebagatelliseerd worden omdat de meesten van ons fv geven. In de heat van de mg heb ik verschillende keren zulke opmerkingen kunnen lezen. Dat vind ik gewoon jammer.

Chiek probeert Pien een hart onder de riem steken dat bv eigenlijk bijna altijd kan en dat het haar vast gaat lukken. Ik weet zeker Chiek kennende dat ze niet bedoelde dat jullie het niet genoeg geprobeerd hebben ofzo. En dan krijgen we weer allemaal redenen waarom het niet lukte en dat dat niet jullie keuze was. Dat vind ik dus jammer, maar dat is nu wel duidelijk denk ik.

Ik heb verder geen zin om verschillen in waarde aan de persoonlijke problemen te gaan geven, maar iedereen stond er toch op haar moment achter om te stoppen met de bv. En er zijn problemen die ik zelf ook gehad heb en op dat moment heb besloten om door te voeden. Dat maakt mij niet een betere moeder, maar ik hecht waarschijnlijk nog meer waarde aan de bv of ik kan er gewoon heel slecht afstand van doen. En dat bedoelde Chiek denk ik met haar woorden, zonder een waarde oordeel maar gewoon om Pien een hart onder de riem te steken.

Zo, en nu hoor ik denk ik echt bij de maffia

En ik vind jullie verder wel heel lief hoor, maar dit moest ik even kwijt....
anoniem_649ad06f4ae00 wijzigde dit bericht op 05-01-2010 21:29
Reden: interpunctie...
% gewijzigd
Mard, jij bent écht maffia!
Ik hoor erbij he, ik ga me meteen melden op het bv forum, inclusief banner
Mard is van de maffia, foei toch!

Voor- en nadelen borstvoeding weegt ieder voor zich af en eenieder maakt op basis daarvan een keuze. Zowel qua beginnen als qua doorzetten.

Ik kies voor borstvoeding omdat ik ben overtuigd van de voordelen maar er zitten wel grenzen aan mijn bereidheid tot investeren. Ik sta er nl. best negatief tegenover en dat betreft met name het kolven en kloven en evt. pijn. Heb genoeg zelfkennis om te weten dat ik niet zo'n doorzetter ben. Maar daar ga ik me niet voor verdedigen of schamen of wat dan ook. Ik geloof nl. alleen in borstvoeding als ik me daar zelf tot in een bepaalde mate nog enigszins prettig bij voel. Zodra de afkeer cq problemen de boel overschaduwen stop ik.

En wanneer er een grens bereikt is....tja die grens ligt voor iedereen op een ander punt. Ik denk dat mijn grens snel bereikt is, maar mijn incasseringsvermogen is momenteel ook nihil. Hormonen, hormonen....
Zou dit een goede tekst zijn voor mijn banner:

Mardjen, moeder van Mardmeisje die al 5 maanden, 2 weken en 2 dagen geniet, groeit en bloeit van het vloeibare, witte goud....

Beng, ik hoop dat het duidelijk is dat ik absoluut geen waarde oordeel probeer te geven over hoe lang, hoe vaak en of je uberhaupt bv geeft/gaat geven. Het gaat mijn puur om de reacties op Chiek haar opmerking en de opmerkingen tijdens de mg.

Ik denk trouwens na je omslag van ik het nog niet met de bv naar het wel proberen en je studie naar voedingsbh`s dat ik je over een klein half jaar gewoon in kan lijven bij mijn maffia clubje hoor, ik werk aan een plan
Om te proberen mijn imago nog iets af te zwakken, Mardmeisje heeft vandaag voor het eerst nutrilon gedronken. En nee ik heb niet gehuild.
En ik vind het op mijn beurt wel heel lief en eerlijk wat Mard zegt. En eigenlijk ook wel de waarheid.

Ik kan me ook een middagje herinneren waar er alleen maar negatief gesproken werd over bv. Het is superkut voor alle meiden waar het niet bij lukte of die onoverkomelijke problemen tegenkwamen. Maar ik ben het wel met Mard eens dat er af en toe wel heel negatief over gedaan wordt.

Nou ja we zullen zien of Mard mij over een aantal weken heeft ingelijfd of dat ik net zo hard mee mopper. Maar ik hoop het eerste, als Mard dan belooft in ruil voor mijn volgzaamheid ook zo'n mooie banner voor mij te verzinnen.

En ik denk stiekem ook dat het Beng helemaal gaat lukken.
quote:mardjen schreef op 05 januari 2010 @ 21:47:

Om te proberen mijn imago nog iets af te zwakken, Mardmeisje heeft vandaag voor het eerst nutrilon gedronken. En nee ik heb niet gehuild. Zij wel?
Het krengetje klokte het zonder te verblikken of verblozen weg volgens de crechejuf! Snap je dat nou!
Waaaaat?! Je hebt het ook nog eens niet zelf gegeven?! Foei!
Pien, als je trouwens snel bent kan je nog erelid worden

En nu hou ik erover op...

Ga lekker slapen, vannacht Stieg Larsson deel 2 uit gelezen, maar mijn zus heeft deel drie nog niet uit (en ik had haar nog wel gewaarschuwd!!!) Maar dus wel een kort nachtje en vandaag een drukke dag op het werk. Zo stom, Mardmeisje gaat tegenwoordig al om 19u. naar bed, dan hebben we helemaal geen tijd meer om te knufflen als ze uit het kdv komt!

Pien wil nog even zeggen dat ik gisteren je kamertje even bekeken heb (ik ben altijd wat traag in die dingen, sorry ) maar ik vond het echt zo leuk en prachtig, het leek wel uit zo`n woonmagazine!
Ja maar ja maar sneller dan dat Pienmini er is kan ik toch echt geen lid worden. Lijkt mij....

En dank voor dat grote compliment. Ik hoop dat Pienmini het ook mooi gaat vinden. Nou ja vooral dat hij/zij er lekker zal slapen.
Mard, ik ga toch nog even inhoudelijk reageren.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt wat betreft Chieks intenties (als iemand voorkomend is is het chiek wel), maar ik denk dat je ook in gedachten moet houden dat als er gezegd wordt dat het aan je doorzettingsvermogen ligt wanneer het niet lukt (wat jij eigenlijk ook zegt), dat wel pijn kan doen. 'Er zijn ook momenten geweest dat ik dacht: het zou wel fijn zijn als ik nu een fles kon geven' is natuurlijk niet hetzelfde als wat sommige anderen voor hun kiezen kregen. En nee, daarmee is de één niet beter of sterker of mieteriger dan de ander, leed kun je niet vergelijken. Maar juist daarom is de aanname dat het aan je doorzettingsvermogen ligt gevaarlijk: jij weet niet of jij ook doorgegaan was als je in de situatie van die ander had gezeten.

Ik voelde me niet gekwetst door de opmerking omdat ik weet dat ik vrij makkelijk opgegeven heb bij meis, ik ben immers van de school van Beng en Duft (bij V'tje): ik probeer het, maar niet ten koste van alles. Maar anderen die wel alles geprobeerd hebben, diskwalificeer jij door te zeggen dat jij ook veel van die dingen waar zij mee kampten meegemaakt hebt en dat jij wél doorgegaan bent. Ik vind dat je daarmee erg ver gaat, te ver eigenlijk.

En de uitsmijter: ik vind dat de (bewezen) voordelen van bv door 'de maffia' soms overdreven worden, en de voordelen van stoppen voor de moeder gebagatelliseerd.
Is het heel erg als ik het ook wel weer met de redenering van Elev eens ben.

Nou ja jezelf vergelijken met een ander is natuurlijk nooit handig of slim.

Goed ik ga ook maar eens richting bed. Truste meissies.

Chiek noteer jij in het grote boek dat ik me op 5/01 totaal aan mijn meldplicht heb voldaan?
Oh, nou waren jullie net zo zen samen over de bv, kom ik er overheen met mijn negativiteit. Ik ga maar gauw naar bed..
hihi, de laatste spreker heeft altijd gelijk, Pien? Welterusten!
Met het punt dat ik aangeef dat ik wel door ben gegaanin gevallen waarbij anderen gestopt zijn probeer ik duidelijk te maken dat voor iedereen de grens ergens anders ligt, en dat die grens bij de een verder ligt dan bij de ander dat is duidelijk denk ik. Ik wil daarmee helemaal niet aangeven dat ik het beter heb gedaan dan die ander, voor mij wogen op dat moment de voordelen nog op tegen de nadelen. Maar ik wil daarmee wel aangeven dat het een eigen keuze is, in bijna alle gevallen. Ik wil niet ingaan op ieders persoonlijke `geval`, omdat ik dan wel het gevoel heb een waarde oordeel te gaan geven aan kwalen terwijl wat voor de een overkomelijk is voor de ander dat niet is op dat moment. Maar ik denk dat iedereen wel inziet dat Luus haar ontstekingen geschiedenis erger is dan andere zaken (en die wil ik dan weer niet noemen ivm het waarde oordeel en daar gaat het mij echt niet om namelijk).

En ik kan me voorstellen dat je het misschien ver vindt gaan dat ik het zo stel. Maar ik vond het ook erg ver gaan dat iemand van ons zich de blubber zit te kolven omdat ze zo bang is voor de mg en de gevolgen voor haar kind en er in dezelfde stroom posts door verschillende mensen wordt gesteld dat bv helemaal niet zoveel antistoffen bevat en dat er gedacht wordt dat dat onzin is. Daar heb ik me toen echt heel erg aan gestoord en dat vond ik echt heel erg vervelend.

En ten overvloede, stop wanneer je stoppen wilt. FV is ook prima (vraag maar aan Mardmeisje ). Maar er zijn zeker verschillen in kwalen en problemen en daar hoort ook een verschil in inzet bij. En dat geeft niets als je dat op dat moment niet op kunt brengen, maar dan moet je een ander niet kwalijk nemen als die stelt dat bv doorzettingsvermogen kost en dat het dan heel vaak wel kan lukken.
quote:elev schreef op 05 januari 2010 @ 22:29:

hihi, de laatste spreker heeft altijd gelijk, Pien? Welterusten!Maffia rules
Ik zat aan dezelfde situatie als jij te denken, namelijk Laals (en Miens) pogingen het kolven weer op te pakken tijdens de mg-toestand. Ik heb toen op de site borstvoeding.com gelezen dat 'je met borstvoeding veel antistoffen aan je kind doorgeeft en er alle reden is om aan te nemen dat dat ook geldt voor antistoffen tegen de mg, wanneer je die zelf hebt door vaccinatie of omdat je het gehad hebt. Dus doe het vooral, baadt het niet, schaadt het niet'. Dat was zo'n beetje de boodschap. Ik vond dat een erg wankele basis om je doodongelukkig te kolven, en daarom heb ik dat toen ook gezegd. Ik heb het net nagelezen om te citeren, maar het staat er nu anders (veel stelliger). Het kan zijn dat ik me vergis en dat ergens anders gelezen heb, of de tekst op de site is nu aangepast.

Hoe dan ook, is het natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest om mensen die hun uiterste best deden om bv te geven te ontmoedigen, maar vooral schuldgevoel als het niet lukte te voorkomen. Daar speelde natuurlijk ook mijn eigen ervaring met stoppen in mee, die net als bij Caat enorm positief was, dat zal het ongetwijfeld gekleurd hebben.

Maar nu ga ik echt slapen!
Ik ook, ik ging en uur geleden al en ik zit hier nog steeds
Dan wil ik ook nog graag een duit in het zakje doen.

Pien, ik weet dat we bij Elev inderdaad vrij pro-fles waren. Kon ook haast niet anders, want er waren alleen maar flesvoedende moeders en die hadden intussen zelf ervaren wat de voordelen daarvan zijn. En ik denk dat we ook allemaal heel blij zijn met die voordelen, omdat dat het de keuze om te stoppen achteraf gezien 'rechtvaardigt'.

Ik heb nooit anti-bv uitspraken gedaan, want ik bén niet anti. Als ik dat wel was geweest dan had deze hele discussie me niet zo geraakt (ik zit hier namelijk echt met een dichtgeknepen keel). Want ik wilde dus wél heel graag bv geven en voel me nu dus werkelijk de minst grote doorzetter van ons allemaal. Want ik had geen kloven, abcessen, bloed, pijn etc. en tóch ben ik gestopt. Hoe zwak kun je zijn?

Ik vind het erg jammer dat we hier altijd zoveel respect hebben voor elkaars keuzes, maar dat er nu dus toch een discussie hierover ontstaat. Chiek heeft haar opmerking toegelicht en ik snap heel goed dat zij Pien alleen maar wilde vertellen dat het in de meeste gevallen wél gewoon lukt, omdat bijna ieder moederlijf ertoe in staat is om bv te geven. Dus ik neem Chiek helemaal niets kwalijk (ik zou niet durven ).

Mard, ik heb het gevoel dat jou vooral dwars zit dat Laal misschien niet genoeg door ons is aangemoedigd toen zij het kolven weer wilde opvoeren voor de MG. En dat we misschien niet allemaal even sterk het nut daarvan inzagen (Laal, sorry daarvoor, want je weet dat ik grote bewondering heb voor jouw kolfsessies ), maar ik denk dat het misschien goed was geweest als je dat op dat moment had gezegd, want nu komt het er een beetje uit als opgekropte frustratie.

Nou, hiermee lijkt me er vandaag genoeg over gezegd. Ik sluit de dag af!
Onee, ik ben dus de dag begonnen, nét te laat verzonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven