LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Ik gebruik ook nooit wasverzachter trouwens. Ik ben geloof ik niet erg veeleisend met de was. En ook maar 1 boxkleed bovendien. Ik realiseerde me vandaag dat ik echt nog verdomd weinig heb gedaan aan voorbereiding. Komende week brengen we uit D de wieg en maxicosi mee, en dan moet ik toch die commode maar opknappen of doorverkopen (hij staat nog in de kamer, maar ik ben er niet helemaal tevreden mee) en een nieuwe scoren op MP. En dan de kratten kleertjes opduiken en kijken hoeveel boontje nog nieuw nodig heeft.

Wat rot dat je zo'n dip had, Pien. Ook wel echt balen dat jullie niet verder konden met het kamertje, terwijl je dat juist graag wilde. En dat je nog heel erg aan je verlof moet wennen is ook niet zo heel fijn natuurlijk. Kun je niet wat leuke afspraken plannen, of werkt iedereen in jouw omgeving fulltime? Nu heb je er nog puf voor. En komende weken hebben veel mensen wel meer vrij natuurlijk.
Tja, 3 boxkleden. Daarvan heb ik er 1 gekocht (een hele mooie van Koe*ka) en de andere heb ik gekregen. Maar het lijkt mij wel zo handig als er overheen wordt gespuugd dat je dan nog 1 hebt liggen voor in de box. En een boxkleed kan ook als speelkleed op de grond.

Ik was nu alles apart wat nieuw is ivm doorlopen van kleuren maar straks gooi ik wel meer bij elkaar hoor is het plan. En het voordeel van dingen dubbel hebben is dat je niet direct de machine hoeft aan te zetten voor 1 dingetje omdat je dat dan weer nodig hebt.

Wasverzachter gebruik ik nooit. Vooral donkere kleding wordt er erg lelijk van vind ik. En die lucht, yuk. Schoon en fris prima, maar zo kunstmatig geparfumeerd vind ik niet lekker.

Wij zaten ons ook een beetje te vervelen vanmiddag. We waren wel een beetje uitgewandeld en hadden verder nergens zin in. Toen wilden we de enveloppen van de geboortekaartjes gaan doen maar dat liep vast op het printen van etiketten.Dus dat lukte ook al niet. Uiteindelijk toch nog een gezellige middag gehad met buren die een borrel kwamen drinken. Het shopmiddagje hebben we toch maar opgeschort ivm de sneeuw. Niet echt noodzakelijk om op pad te gaan dus de auto maar laten staan.

Pien, ik herken het wel hoor, zie ook als een berg op tegen mijn verlof. Aan de ene kant verschrikkelijk naar mijn verlof toegeleefd maar ik ga in januari ook gewoon weer naar kantoor. Dit is nu kerstvakantie en in januari moet ik toch echt even naar kantoor vrees ik.
Tsjonge, er wordt nog altijd veeeeeeeel geschreven hier... Ik had vanmiddag al eventjes bijgelezen en daaromkan ik het nog volgen.

We hebben vandaag heerlijk in de sneeuw gewandeld. Southmini natuurlijk helemaal in gepakt en opgerold in de wagen. En neefje en nichtje waren mee om sneeuwballen te gooien.

Ik heb ook een sneeuwpop gemaakt, samen met m'n hond. (nou ja.. die was alleen maar bezig om de grote sneeuwballen weer kapot te krabben...haha)

Wat heerlijk om te lezen over de voorbereidingen. Boxkleden en draaien was. Waar ik me overigens erg over verbaas... 4 draaien per week?! Dat vind ik erg knap... Ik heb er vaak 2 per dag. Ik doe toch echt iets fout denk ik. En ik strijk ook nog eens alle kleertjes en rompers van Southmini, maar dat vind ik leuk om te doen.

Oh... Southman heeft me nodig...is bezig met studie tot zo!
quote:Lalie schreef op 20 december 2009 @ 16:12:

Chiek...was jij nog steeds alles apart? J'tjes was gaat hier gewoon mee met de gewone was hoor en daar zit ook gewoon een flinke scheut wasverzachter bij!

Ik heb altijd V. zijn kleertjes met de onze meegewassen, waarom niet dan? Wat zit er dan in wasverzachter wat ik even gemist heb? Overigens heeft V. ook nooit ergens last van gehad...
Elev, het is een automaat ja Maar uiteindelijk toch meer grijs dan goud (dus vindt Pien hem hopelijk niet meer oubollig, kan ik jullie tegen elkaar wegstrepen )

Maar, ik moet eerlijk bekennen dat dat wel heel lekker rijdt hoor, zo'n automaat. Bijna jammer dat we hier niet zo vaak in de file zullen staan En hij heeft dus wel 6 cilinders hè, dus nog wel iets van voelbare acceleratie.

Ben wel heel benieuwd wat voor een plannen jij had voor vandaag, dat mensen uiteindelijk wel naar jouw huis zijn gekomen. Klonk wel heel gezellig.

Hier (of in ieder geval eerst in NL, want de wasmachine is nu groter) ook maximaal 4 wassen totaal per week. En geen wasverzachter nodig want een droger (al hang is zomers graag de handdoeken buiten op, worden ze lekker ruw en ze ruiken dan zoveel lekkerder)

Mien, waarom is Minieman boos?
4 wassen per week? Wie? Ik doe er soms wel 4 per dag! Maar goed, wij gebruiken alleen al 7 handdoeken per dag geloof ik...
Ja! Ik heb sophie de giraf ook besteld, voor ons neefje

Ik mocht er echt maar één bestellen van lief
Ah, jij dus ook 4 wassen per week, Sproet. Maar hoe dan? Ik krijg dat echt niet voor elkaar ...

En wat heerlijk om jouw verhalen te lezen. Ik kan nu geen soap uit jouw land meer voorbij zien komen, zonder te denken, hey, daar woont Sproet nu...
Oh ja, hoe doen jullie het met jullie kindjes tijdens de kerst? Zeulen jullie overal het logeerbed mee naartoe, of blijven jullie juist thuis, of of of... Ben zo benieuwd, want zie er ook wel weer een beetje tegenop, al dat gesjouw en maar hopen dat die kleine knapperd ook echt gaat slapen tijdens het diner...
Ha die bengal... 3 boxkleden dus..

Ik heb er maar eentje en dacht dat dat echt te weinig zou zijn, maar in werkelijkheid heeft souttmini er altijd met een doek onder haar hoofd in gelegen, dus werd 'ie nooit echt vies. Nu ze op haar buik draait kwijlt ze wel wat meer, maar het is niet heel erg om haar een dagje niet in de box te leggen. De wipper of de grond doen het ook prima! Maar zo'n koe*ka boxkleed is natuurlijk wel heel superleuk.

En opzien tegen je verlof?! Nou... ik wil nog wel wat dagen hoor. Het werken bevalt me niets.... Ik hoop dat het na de kerstvakantie weer wat beter gaat. Ik ga dan ook net even iets anders doen, dus ik heb goede hoop, maar tot nu toe vond ik het werk vreselijk. De mensen waarmee ik werk en het even weer jezelf zijn en niet alleen mama van Southmini zijn vind ik wel fijn hoor.

Ik gebruik soms wasverzachter. Vind het wel lekker ruiken, maar heb nog nooit verschil gezien in de zachtheid van de was.
Southmini heeft ook een Sophie! Zoooooo leuk! Ze ligt er de hele dag op te kauwen. Gehad van goede Sint (mijn schoonzusje)
South, ik vind t erg leuk je hier Weer te zien! Klinkt lekker dat gefrot in de sneeuw.

Die was. Ik denk dat wij ongeveer 6 wasjes in de week hebben. Kleren van luba gaan wel bij onze was, zonder wasverzachter. Wij gebruikten wel wasverzachter maar zijn daar nu dus mee gestopt. Ik weet ook niet of luba daar goed op zou reageren met zijn gevoelige huidje. De eczeem is weer los gebarsten op zijn benen en armen. Mard, hoe is t met jouw meisje en haar eczeem?

pien, ik moet dat filmpje nog even bekijken. Ben nu met mobiel online want luusman zit aan de laptop.

Ga luba zijn lamp aanmaken zodat ie even wakker kan worden voor zijn fles.
Mijn kindje zit in mijn buik tijdens kerst en we blijven thuis Lekker samen. En we eten snert en boerenkool
Jeej... Sproetje is dus al verhuisd?! Tsjonge dat grote nieuws had ik dus gemist.

Verder nog nieuws gemist?

Oh ja... van de vader van Sjip heb ik gehoord van Luaska... Wat vreselijk lieve Sjip. Bij deze nog gecondoleerd...

(onattent mens dat ik ben... daar had ik natuurlijk mee moeten beginnen toen ik gister weer kwam kijken)

Maar om nog even terug te komen op Sproetje... Hoe is het daar?! Alles een beetje op orde?

Een automaat... wat fijn. Wij hebben ook al vaak automaten gehad. Toen we in het buitenland woonden, de kleine auto die we nu hebben en de auto die ik de prak heb gereden waren/zijn allemaal automaat.
quote:south schreef op 20 december 2009 @ 20:35:

Southmini heeft ook een Sophie! Zoooooo leuk! Ze ligt er de hele dag op te kauwen. Gehad van goede Sint (mijn schoonzusje)Hij is cool he? V. is er ook helemaal blij mee, en mini ritselt hem soms stiekem mee naar haar tentje (ze heeft een soort huisje/tentje in haar kamer, waar ze "woont" ) en weet dan zogenaamd niet meer waar hij is als we hem zoeken. Volgens mij zou ze er ook wel 1 willen
Zou exceem kunnen komen van wasverzachter?

Southmini heeft sinds kort wat exceem (tenminste zo ziet het eruit) onder haar kin (lees: onderkin). Ik denk dat het bij haar komt door haar gekwijl en het schuren van haar shirtje er tegen aan.

Ik zal trouwens ook eens en kijkje nemen op de groep, want ben super nieuwsgierig naar jullie foto's.
Wij zijn ook supernieuwsgierig naar jouw southmini hoor!

En hoe ik dat doe, vier wassen? Ehm, elke week een bonte en zwarte was, soms twee bonte, en dan wit / beddengoed / handdoeken allemaal eens per anderhalf of twee weken, zo'n beetje. Ik gooi veel bij elkaar, en ik draag zelf truien en broeken ook wel een paar dagen als ze niet vies zijn (ik zweet nooit ). Man ook, alleen t-shirts niet, en ondergoed/sokken en sportkleren uiteraard. En die kleine kleertjes van elevmeis, zoveel ruimte nemen die niet in. Ik begrijp niet hoe je aan vier wassen per dag komt hoor, Duft! (Of: waar je de tijd vandaag haalt om ze te doen..)
4 wassen per dag Sproetekind doet vaak 2 dagen met een rompertje en wel langer met broekjes en truitjes (zweet ook niet ) Maar nu hij fruit en groente krijgt zijn het soms wel weer 2 truitjes op één dag. Maar inderdaad, het neemt haast geen ruimte in beslag. En wij doen ook gewoon 1 week met een handdoek en beddengoed eens per 2 weken.
Elev, ik strijk niet en ik heb een hele supersonische droger die echt binnen no time droogt. Dus ik heb per dag een wasmand vol ongeveer en die vouw ik s'avonds tijdens het televisie kijken

Volgens mij heb ik een vieze kleren fobie, kleren (van elk gezinslid trouwens) gaan hier elke dag allemaal in de was. Vies of niet vies, ik krijg het niet over mijn hart om een gedragen spijkerbroek weer op te vouwen en bij mijn schone was te leggen. Oke. Ik heb een probleem. Ik kom er eerlijk voor uit
quote:sproet1978 schreef op 20 december 2009 @ 20:59:

4 wassen per dag Sproetekind doet vaak 2 dagen met een rompertje en wel langer met broekjes en truitjes (zweet ook niet ) Maar nu hij fruit en groente krijgt zijn het soms wel weer 2 truitjes op één dag. Maar inderdaad, het neemt haast geen ruimte in beslag. En wij doen ook gewoon 1 week met een handdoek en beddengoed eens per 2 weken.

Same here ongeveer. Alleen twee handdoeken per week. Luba gaat ook maar om de dag of om de drie dagen in bad vanwege zijn eczeem. Dus zoveel handdoeken van hem heb ik ook niet.

South, ik denk dat jouw eigen redenatie meer waarschijnlijker zal zijn, dan de eczeem. Maargoed, houd het maar in de gaten, eczeem kan zich makkelijk uitbreiden. Luba heeft helemaal onder gezeten (alleen midden van de rug, handpalmen en voetzolen waren niet aangedaan). Heb nu hydrocortison creme en dat werkt vrij goed. Alles is opgeklaard, behalve zijn beentjes en nu zijn zijn armpjes ook weer opnieuw onder de eczeem (te snel gaan afbouwen vermoed ik).

Ohhh jongens, Luubje was schattig toenstraks!! Enig!

Ik zat met hem in het grote bad. Toen we klaar waren met het bad (wat ie écht retegaaf vind, de hele badkamer spettert ie zowat nat met zijn maaiende armpjes) spoelden we hem nog even af met de handdouche die bij het bad hangt. Dat hebben we eigenlijk nooit eerder gedaan, maar nu zat ie zo te snotteren in bad, dat we het wel zo fris vonden.

Maar Luusman spoot de douche per ongeluk in zijn oor, begon ie keiiiiiii hard te lachen!! We vroegen ons eerst nog af: 'huh, wat is er zo grappig'. Nog een keer die straal die kant op en Luba begint wéér keiiiiiihard te lachen.... Aha! Dus wij afwisselend links en rechts de douchestraal op zijn oor....hij kwam niet meer bij! GE-WEL-DIG!
Draag jij zelfs een spijkerbroek maar één keer Duft? Ja, dan snap ik die bergen was van jou wel. Kun je die dan niet op het doorluchtprogramma van de droger draaien? Doe je er toch íets mee, maar minder dan was + droogprogramma. Vind het namelijk wel zonde van de energie hoor.
quote:dufty schreef op 20 december 2009 @ 21:07:

Volgens mij heb ik een vieze kleren fobie, kleren (van elk gezinslid trouwens) gaan hier elke dag allemaal in de was. Vies of niet vies, ik krijg het niet over mijn hart om een gedragen spijkerbroek weer op te vouwen en bij mijn schone was te leggen. Oke. Ik heb een probleem. Ik kom er eerlijk voor uit Oh daar heb ik dus totaal geen problemen mee (ook niet met jouw probleem ). Alhoewel ik mijn gedragen kleren vaak buiten de kast laat liggen op een rekje. Dan na twee keer dragen gaan ze de was in (behalve spijkerbroeken, die kan ik wel 7 dagen dragen, of langer als ze niet vies zijn).
Spijkerbroeken was je ook elke dag? Enne, misschien doe ik de machine gewoon veel voller, want een volle mand bij mij is één was, en vier wassen is dus vier volle manden.
Ik hang gedragen kleren ook over een rekje of over de badrand (of allebei). Maar als ik dan de badkamer opruim of de slaapkamer belandt er weleens een heleboel tegelijk in de was. Vooral omdat ik gedragen kleren dus ook niet terughang in de kast maar echt vies zijn ze dan ook niet....

En beddengoed gaat bij ons 1x per week, vaak zelfs 2x, en soms doe ik dat in 2 trommels. Vooral als de onderslopen en moltons er ook bij in gaan. Maar zoveel wassen als Duft doe ik nog net niet, maar daar kan met kind best weleens verandering in komen
quote:sproet1978 schreef op 20 december 2009 @ 21:17:

Draag jij zelfs een spijkerbroek maar één keer Duft? Ja, dan snap ik die bergen was van jou wel. Kun je die dan niet op het doorluchtprogramma van de droger draaien? Doe je er toch íets mee, maar minder dan was + droogprogramma. Vind het namelijk wel zonde van de energie hoor.Een spijkerbroek draag ik denk ik 2 keer, want dan vind ik het model niet meer zo kek. Maar je hebt gelijk, ik moet mijn leven beteren, want het slaat natuurlijk nergens op, al die wassen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven