LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Hehe, die viel mij ook ontzettend tegen, Chiek!
Haha...hier ook zeg...wat een afgang...
Ja ik geloof ook wel dat de kraamhulp de kruiken maakt, maar ik ben een informatiespons. Ik lees alles wat ik mijn handen krijg en probeer het meeste toch wel te onthouden. Dit stond in het boekje van de kraamzorg geloof ik.

En t is ook wel handig als je t zelf weet natuurlijk. Van de week trouwens een kruik gemaakt voor Bengman, hij had het zoooooo afgrijselijk koud. Dus even de kruik van Bengel gepikt en gevuld voor Bengman.
Heb ik voor jan l*l de hele middag met die stomme doos gelopen

Dus: zwangeren: laat die doos maar zitten!
Wat is het gezellig hier!

Pienman en ik kunnen niet verder met het kamertje. Stumpers zijn we! Nou ja het ligt natuurlijk eigenlijk aan de boor. Was zo teleurgesteld!! Dus ben ik de eerste babywas aan het doen. Doen jullie witte rompers met gekleurde plaatjes ook bij het wit? En creme/gebroken wit? Normaal ben ik niet zo'n zeikerd met de was maar zou het toch zonde vinden als alle kleurtjes nu al doorlopen.

Luus je kunt toch ook voor de lunch snert eten. Jummie!!!

Chiek een halve meter?! Hoezo moet je nu je stoffer en blik weggooien. Kan toch opdrogen?

De brandweer blijft hier uitrukken trouwens. Nou zitten we ook wel redelijk dichtbij de kazerne/garage.

Heb hier trouwens heel veel slaapzakjes liggen en twee skipakken (allemaal gekregen of geleend). Zul je zien dat het in januari weer 15 graden wordt ofzo.
Die andere doos heb ik pas opgehaald. Die vond ik wel heel leuk!
Je geheugen is een kapotte zeef na de bevalling beng; ik wist de eerste 4 weken niet eens of ik de voeding van 2 uur daarvoor links of rechts was geeïndigd Dat moet je nl. de eerste week bijhouden in een soort logboek. Dat bijhouden heb ik na de kraamweek nog een week of 4 gedaan, omdat ik het anders écht niet meer wist Dus voor elke voeding even kijken: "oh ja, links beginnen"
Ik doe wit, wit met printje beige en creme allemaal bij elkaar hoor, en inmiddels doe ik voor meisje zelfs rose en wit bij elkaar

Doe de babywas nog steeds apart (want zonder wasverzachter), en op deze manier heb ik 1 babywas per week (hydrofielluiers, kleertje en beddegoed allemaal door elkaar, het is allemaal mini dus er kan héééél veel in 1 trommel ) Heb een hekel aan wassen en dit gaat prima!
Het sneeuwt, het sneeuwt!!!!!

Wij hebben intussen ook een behoorlijk dik pak, zeker 20 centimeter en de sneeuwschuiver is al langs geweest (gaaf ding man) en we hebben al voor 2 dagen eten in huis, want ze adviseren de weg niet op te gaan als het niet echt nodig is. We zouden vandaag op visite gaan, maar dat cancellen we en dan blijven we lekker de hele dag thuis (het is ook eindelijk eens een dagje stil zonder die werklui beneden, ze werken ook op zaterdag). Ik heb dus alleen geen goede schoenen (nep-Uggs zijn onderweg, ja, ik ben voor de bijl gegaan) en Spoetman heeft zijn handschoenen in de container Tja, wisten wij veel....

Mard voor Mardmeisjes eerste tandjes! Al kan ik me voorstellen dat je met bv liever hebt dat het wat later komt. Oh en Duft, jij hebt dus ook zo'n gezelligerd die het liefst de hele dag op z'n rug ligt Sproetekind draaide trouwens voor het eerst van z'n buik naar z'n rug toen hij 6 (!) weken oud was. Deed 'ie toen 4 keer op één dag en daarna dus 5 maanden niet, sloompie.

South, wat leuk dat je er weer bent. Ik ken dat wel hoor, dat je uiteindelijk niet meer iets 'durft' te laten horen als het zo lang duurt. Maar je haakt maar weer lekker in hoor, gezellig! Wat naar trouwens van die slechte hechting (of waar het ook aan ligt), fijn (nou ja, dat is ook relatief) dat iemand er even naar gaat kijken. Maar ook na een goed gelukte hechting kan ik je zeggen dat de boel weer een beetje moet oprekken hoor en bij mij is het ook nog steeds gevoelig, maar doet geen pijn meer.

Goed dat jullie beginnen over die kruikjes. Helemaal vergeten dat ik dat ook kan doen . Het wordt soms best koud in Sproetekinds kamertje, dus dan is een kruikje bij z'n voetjes misschien ook wel lekker. Z'n handjes zijn ook altijd ijskoud 's ochtends, maar dat komt omdat hij ze niet onder de deken doet.

Ik moet iets verzinnen voor Sproetekinds voetjes als we naar buiten gaan. Ze zitten wel in sokjes, slofjes en een slaapzakje, maar ze worden toch te koud (hij beweegt ze natuurlijk ook haast niet). Misschien maar van die smartwool-sokken kopen (dat zijn van die sokken van speciaal behandelde wol die niet krimpen in de was en ook niet kriebelen, de H*EMA verkoopt ook zoiets).

Luus, heerlijk zelfgemaakte erwtensoep (dat is inderdaad hetzelfde als snert). Ik heb het nog nooit gemaakt, maar vind het heerlijk bij anderen.

Laal, nieuwe buikfoto? In spijkerbroek dus . Wat een leuk bericht dat je je zo supersexy voelde!

Volgens mij is er nog veel meer gezegd waar ik op wilde reageren, maar weet het even niet meer.

Oja, ik ben bij Sproetekind begonnen met wortelpuree en later met banaan met sinaasappelsap. Dus dan wel een beetje zuur (die bananen zijn soms zó zoet) maar niet te veel voor z'n maagje.

Ik heb trouwens maar heel kort echt gepureerd. Ik prak nu alles, hij kan best al wat hebben. Maar hele stukken gekookte groente (zoals met die Rapley-methode) gaan er bij hem niet in, die laat hij vallen (hij grijpt liever naar iets wat rammelt of knispert). Gisteren heeft hij trouwens papaya gegeten. Weer eens wat anders dan peer/banaan/mandarijn. Viel ook erg in de smaak.

Trouwens, we zijn gisteren met hem op pad geweest naar een groot winkelcentrum (kerstinkopen) en dat ging heel goed! Ik heb nu door wat er aan schort in de supermarkt. Hij heeft dan namelijk altijd z'n jasje of ski-pak aan en daarin kan hij nauwelijks zijn armen bewegen en dus niet spelen met iets. Gister dus lekker in z'n truitje in de wagen en de riempjes los en hij heeft uren met Sophie de Giraf en z'n bijtsleutels gespeeld. En af en toe heerlijk om zich heen liggen kijken. Halverwege nog even z'n fruithapje. Uiteindelijk viel hij ook gewoon in slaap, zonder gepiep vooraf. Zo zoet met van die knalrode wangetjes.

De lucht is hier trouwens extreem droog. Ik krijg Sproetekinds wangen niet meer zacht. En mijn eigen handen loop ik ook de hele dag in te vetten. En m'n haar staat ook de halve dag recht overeind (zoiets)
Laal you've got mail.

Chiek ik heb nu dus ook de hele witte zooi bij elkaar gegooid maar die rompertjes met gekleurde randjes of printjes durfde ik er toch niet bij te doen. Hoewel ik het maar op 30 was. Dat slaat misschien ook wel nergens op. Wordt het dan wel schoon?

Oh en dat van alles opschrijven daar kan ik me nu al heel goed iets bij voorstellen.
Ik was alles apart, ga tzt wel met onze spullen samen wassen want ik gebruik nooit wasverzachter.

En ik houd wit dus echt apart van creme en witte rompertjes/kleertjes gaan niet samen met hydrofielluiers en lakentjes. Ik ben DOL op wassen, het is echt een tic. Mijn nieuwe wasmachine heeft sinds maandag al een keer of 20 gedraaid Mijn nesteldrang uit zich in een was-obsessie. Maar die had ik al een beetje hoor....heb bij de intake van de kraamzorg ook gezegd dat ik vreselijk ben qua wasgoed, een echte zeikerd. Ze heeft heel diplomatiek op het intakeformulier gezet dat ik kritisch ben met de was
Sproetje wat een heerlijk verhaal weer! Ik geniet echt van je verre avonturen (is die blog/column/whatever er nu al door? ).

Ik heb voor Mardmeisje toevallig gisteren slofsokken gekocht Zoiets dus. Haar voetjes waren ook te koud en ik had alleen van die leren slofjes.

Gaan nu even heerlijk de sneeuw in met Mardmeisje... Kerstkaartmateriaal schieten hopelijk
Joepie Sproet heeft ook sneeuw. En zo te horen nog serieuzere sneeuw dan hier. Tof!!

Is trouwens maar goed dat ik daar niet ben. Mijn haar is echt een ramp met zulke lucht/weer. Ik was ook altijd de sjaak met natuurkunde als die elektrische bol weer uit de kast gehaald werd.

Ben geen fan van wassen maar merk wel dat ik nu ik thuis ben vaker de was doe. Ik vind het vooral een heel fijn gezicht als de wasmand leeg is. Net zoiets als met een opgeruimd huis.
wit en lichtgekleurd gooi ik bij elkaar trouwens. En mardmeisjes knalroze/rood collectie gaat apart

Ook de rompertjes met gekleurd randje/plaatje bij het wit Pien, heb ook lang getwijfeld maar ging perfect!

En nu ga ik wandelen
Ik heb maar 2 soorten wassen: bont en wit. En Wit is dus ook crème en wit met plaatjes. Maar een paars-crème gestreept truitje van Sproetekind gaat dan weer bij de bonte was.

En nog over dat puffen. Ik heb wel gelet op door m'n neus in en m'n mond uit en in een zeker ritme. Maar dat echte puffen zo bovenin je ribben/flanken dat kon ik helemaal niet hoor op dat moment. Verder alleen maar "ooooh kut, daar komt er weer één!", "wat is dit stóm" en "aiaiaiai".
Wat leuk dat sproetekind ook een Sophie heeft

En bij jullie ligt dus nog meer sneeuw dan hier, blijf dan maar lekker binnen met je mannen en alle boodschappen.

20 wassen sinds maandag beng? Wat was je dan allemaal, de kleding van de hele straat?!

Ik heb maar 4 wassen in de week, soms 5, en dat is dan inclusief het babywasje. We hebben wel een 6 kilo trommel, dat scheelt veel!

Hier staat (daar had ik echt zin in!) de KvK dvd op, heb net met meisje in mijn armen meegezongen en gedanst, ze was gewoon hardop aan het lachen en als ik stopte keek ze gelijk helemaal sip met een pruillipje. Zodra ik weer doorging was ze meteen weer vrolijk, mijn kleine KvK fannetje

Na 45 minuten was ze helemaal moe; rode wangetjes en gapen, en nu ligt ze heerlijk in haar mandje te slapen

Het hagelt hier nu ook.....
Oh ja voor Luus, die draaipoging:

Ze tillen de billen door je buik heen een stukje op en proberen dan de baby zo te kantelen dat ie vanzelf een beetje meekantelt (aangezien het hoofdje het zwaarst is). Soms moeten ze het hoofdje ook een beetje helpen. Soms doen ze het met zijn tweeen. Maar hier niet volgens mij.

Maar ze kijken dus eerst hoe je mini ligt, of er een reden is dat ie zo ligt en of je nog wel genoeg ruimte en vruchtwater hebt om zo'n draaipoging te doen.

En je kunt natuurlijk een heel tegendraads kind hebben of een harde buik krijgen dan stoppen ze de poging.

Je kunt er dus best een beetje beurs van zijn erna. Maar daar zie ik nou weer niet tegenop. Ik vind het eerder voor mini eng (hoewel dat ook wel weer wat minder wordt). Maar goed eerst dus maar eens afwachten wat ze tijdens de echo zeggen. Het is nog niet zeker dat ze een poging doen.
quote:chica1978 schreef op 20 december 2009 @ 15:16:

20 wassen sinds maandag beng? Wat was je dan allemaal, de kleding van de hele straat?!

Chiek je bent weer lekker op dreef. Heb nu al twee van jouw stukje voorgelezen aan Pienman. Ik kan zo heerlijk hardop lachen om jou.

Trouwens ik wil ook een Sophie!!! Ik vind het zo'n schattig speeltje. Nou ja even mee wachten maar.
Op het pleintje bij ons voor is het inmiddels een drukte van jewelste met kinderen met slee, papa's en mama's en honden. Als meisje wat groter is gaan wij dat ook doen, het ziet er zo gezellig uit!

Pien:
Hmm, oke, thanks Pien. Als ik dat zo lees, dan zou ik er spontaan een knatsharde buik van hebben gekregen.

Luusman is lekker wandelen met Luba, in de sneeuw en in zijn zakkie.

Wat liefff Chiek, jouw popje op KvK. Ik heb misschien 1 of 2 keer naar KvK gekeken vroeger, maar had er geen LP oid van. Vond sommige liedjes wel leuk, maar was er niet verknocht aan. Ik vond al die kindjes trouwens erg bekakt ook. Daar had ik toen natuurlijk nog geen woord voor, maar ze klonken iig héél anders dan ik (als limbo...ghe ghe).
Bij ons ook Chiek, net zoiets. Toen ik onze wijk inreed (rij dan een stuk door het bos), zag ik ook allemaal mensen met sleetjes van bergjes afsleeën en sneeuwpoppen maken enzo. Heel cute!

Zag mijzelf ook al staan over 2 a 3 jaar!
Oh, even gegoogled, snert is mét spek en varkensvlees en botten en erwtensoep is zonder die drie dingen. Ik heb dus snert gemaakt.
Nee ik doe niet de was van de hele straat Chiek . Ik ben de babyspullen aan het wassen. Heb bijv. een nieuwe koekadeken gekocht. Wit met paars, dat waren dus al 2 wassen. 3 boxkleden die ik ook alledrie apart heb gewassen. En zo blijf ik dus lekker bezig.

En mijn normale was heb ik natuurlijk ook nog, dat zijn ook 4-5 wassen per week bij ons. Moet zeggen dat ik momenteel ook veel in bad lig en ook het zwemmen zorgt voor extra handdoeken. Dus het loopt aardig op.

Wij hebben nu al sneeuwpret met de hond trouwens. Zo leuk, hij gaat als een soort sneeuwschuiver op zijn buik door de sneeuw. Helemaal knetterdol dat beest.
Jeetje beng, jij bent wel van de bezigheidstherapie zeg!
Meisje slaapt als een roos, en we hebben niets te doen, dus ik zeg net tegen man: "we kunnen ook even naar boven om ehm... " Wat krijg ik als reactie: "Boven is het te koud "

So far voor de spanning in mijn huwelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven