LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
jemig heftig parelhoen zo weinig slaap!

vandaag een prachtige echo gehad, alles zat erop en eraan echt heel gaaf om weer te zien. we zijn erg blij!!

en het word een jongen! echt helemaal super!!!

later meer, de oppas komt, we moeten weg!
oh RW, wat gaaf dat je dat al weet en alweer op de helft!!

hier veel wc en potjesactiviteiten

helaas wil ze op de wc plassen en alleen op het potje poepen,

maar ze gaat er minimaal 2x per dag op en roept als ze moet poepen..

bij de prik liet ze geen traan, maar zwarte Piet moet uit de buurt blijven, want hoewel ze weet dat haar blokken van Piet zijn en ze het steeds over Klaasje en Piet heeft, vindt ze mn Piet maar doodeng.

hier gaat het lekker, net terug van sauna met vriendin, rest van de week vrij en o.a. nog een lekker dagje met vriend weg.

helaas dit weekend wel sinterklaasverplichten met (schoon)familie.

ik ben eindelijk - na 1,5 jaar uitstelgedrag - begonnen met start to run. de eerste les vond ik verschrikkelijk, de 2e en 3e gingen lekker.

zoef: sterkte met je verbouwing

mango: heb je al een echodatum?

huppel: de slaapzak krijgt ze uit (laatst bij het kdv had ze alles uitgedaan terwijl (of juist omdat) ze een poepbroek had met alle gevolgen vandien), uit het bedje komt ze nog niet.

wij zijn dus nog niet bezig met een groot bed.

liefs murpeltje (en leuk dat het weer zo druk is!)
RW: Wat fijn dat alles weer goed is! Leuk een jongen erbij! Gefeliciteerd!

Murpeltje: Zwarte Piet is hier ook echt geen favoriet. Afgelopen zaterdag moest ze me een partij huilen! Ze wilde zelfs geen pepernoten of cadeautje van piet aanpakken. Vanmiddag 'moet' ze weer naar piet. Eergister waren we in de stad en daar stond een sinterklaas in de etalage. Huilen!! Ze wilde er absoluut niet langs!

Wat goed dat je begonnen bent met start to run. Het wordt echt alleen maar leuker! En met Evy in je oren ben je iedere keer ook zo trots op jezelf.

Parelhoen: Och jeetje meid, slapen gaat dus nog steeds kl*te. Hoe doen jullie dat met leren uitslapen? Wij gaan ind e kerstvakantie beginnen met een lampje op een timer. Asl het lampje brandt, komen we haar halen. Ik wil hem dan iedere dag 5 min. later zetten tot een uur of 7. Drinkt Isaac zo slecht dan? Krijgt hij bv of fv?

Huppel: Esmee is ook al een aantal keer uit bed geklommen en moet dus nu ook echt naar een gewoon bed. Maar ik vind het zo'n overstap.

Kom net bij de dokter vandaan. Het was voornamelijk erg gezellig. Ben niks opgeschoten. Nu eerst een afspraak maken bij de vk. Ze verwachtte niet dat ik een echo zou krijgen voor de vakantie.... Jammer. Begin wel steeds meer te wennen aan het zwanger zijn.

Moet hier eerst maar een luier verschonen. Het stinkt hier..... Loopt ze de hele ochtend te roepen dat ze moet poepen. Zet ik haar op het potje cq wc, komt er niks en dan ineens staat ze stil in een hoekje te poepen. "Moet je poepen?" "Nee, neee, neee" Wel dus......
Mango, heb je niet de mogelijkheid om een zijkant uit het ledikant te halen? Bij die ikeabedjes kan dat namelijk, dan kan ze wel zelf in en uit bed, maar is het nog niet meteen zo onwijs groot. Dat vond ik wel wennen bij Daan. Voordeel is wel dat als er wat is, je er makkelijker naast kunt gaan liggen.

Parelhoen, vervelend dat Isaac niet zo goed slaapt. Zeker zo gecombineerd met slecht doorslapen van Victor. Hopelijk slaat de cursus voor hem aan...

Roze Wolk, geweldig, nog een jongetje! Leukleukleuk! En nu dus echt op de helft! En leuk dat Sharon na de kerstvakantie naar de peuterspeelzaal gaat. Lijkt mij ook lekker, die "spijbel"tijd voor jezelf. Had het er net met een collega over, in februari kan ik ook eindelijk een keer een baaldag nemen: zelf lekker vrij, kinderen op school/creche, en doen waar je zin in hebt. Heerlijk! Kijk ern u al naar uit, nog even geduld dus.

Murpeltje, heeft het geen zin om de slaapzak binnenstebuiten te doen? Die krijgt Tessel nog niet open, tenminste, ik heb het nog niet zo geregistreerd Ze heeft 1 keer op de creche al met een poepluier lopen smeren

Huppel, lekker gelukt dus met de sinterklaascadeautjes. En al puzzels van 20 stukjes! Dat lukt Tessel nog niet, maar die is er ook totaal niet mee bezig. Daan is wel weer druk aan eht puzzelen op het moment, die maakt nu zelfstandig een puzzel van 50 stukjes. Doet er dan wel een uur over (was wel een moeilijke), maar wel helemaal zelf.

Nu eigenlijk nog even wat doen, maar het is zo rustig op mijn werk. WEl wat minder, want daardoor heb je ook midner zin in de minder leuke klusjes... Ach, vanmiddag maar weer hard aan de slag... Hopelijk knapt het weer wat op, ik zou vanavond nog gaan wandelen met een vriendin, en als het regent is dat ook wat minder. Het was een beetje twijfel wanneer we zouden gaan, normaal gesproken wandelen we op donderdag, maar nu kon ze niet. Dus een andere dag... Gisteren werd 't 'm niet, kon ik nog lekker achter de naaimachine kruipen. Eerste moeilijker overgooier voor Tessel is klaar, heb voor het eerst ritsen ingezet Ben wel een beetje trots op mezelf, het ziet er best leuk uit. Zal wel een keer een foto op hyves zetten. En nu dus op voor het volgende projectje

Maar eerst: lunch!
sharon slaapt sinds dit weekend in zo'n bed, hadden we al van zoon, een ikea ledikant waar de hele zijkant uitkan. echt ideaal, hoef ik haar niet meer in bed te tillen (werd toch wel zwaar met mijn steeds groter wordende buik)

ze blijft heel goed liggen, en roept ons als ze wakker is.

dit is wel per kind verschillend hoor, zoon slaapt sinds 1,5 maand pas in een groot bed, hij ging steeds s'nachts rondlopen, is niet een hele goede slaper dus hij heeft tot die tijd in een dicht ledikant gelegen.
Helaas kunnen de zijkanten er bij ons leen bakker bedje niet uit....

RW: Hoe heb je de oudste geleerd dat hij in bed moet blijven? want ik zie het Esmee ook echt doen (en kasten opentrekken en zo.... )
Mango; Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

RW; Wat gaat het alweer snel! En weer een zoon! super!

Verona wordt niet echt warm of koud van de sint & zn pieten. Herkent ze wel in kranten/folders en op tv, maar daar blijft het ook bij, en de pepernoten zijn een fijne bijkomstigheid!!

Ze slaapt al een hele tijd niet meer in een slaapzak, ben ermee gestopt toen ik haar een keertje vond met beide armpjes door 1 armsgat... Vond het toen te gevaarlijk :S

Ze heeft nu een redelijk groot ledikantje, dus die blijft nog wel even staan, denk wanneer ze er uit kan, dat ze dan ook de boel op stelten zal gaan zetten..

Iedereen veel plezier met de Sint de komende dagen!

X San
zucht, net sinterklaas gehad bij opa en oma 1. haar neefjes en oom en tante waren er ook.

het was heel leuk, maar Manon wist niet meer waar ze mee moest spelen en naar moest kijken, daarna huilen huilen huilen en niet willen slapen...(ok ook van de kou, want ze had slaapzak weer uitgedaan, misschien toch ook eens over naar dekbedje

nu gelukkig even rust en morgen komen mijn ouders (die zijn gescheiden en nemen dus aanhang mee, nog meer drukte en zooi )

San heeft je man zijn examen gehaald?

ik denk dat wij echt nog niet toe zijn aan een groot bed en kans op er zelf 's nachts uitkomen....hopen dat we dat nog even uit kunnen stellen.......

tieger: wat knap! en gaaf dat je zelf dingen kunt maken!

iedereen nog een fijn sinterklaasweekend. ik ga moed verzamelen en met Evi aan les 4 beginnen.

gr Murpeltje
Murpeltje, sneu is dat he, dat ze niet meer weten waar ze kijken moeten... Zo hebben wij naar aanleiding van vorig jaar geconcludeerd dat 1 cadeau per kind genoeg is. Met oma en 4 stellen (zus en twee broers van man met aanhang, waarvan 1 stel nu ook twee kinderen heeft), heb je dan nog steeds wel aardig wat cadeautjes. En dit jaar waren we dus redelijk vroeg klaar, dat scheelde wel.

Vanmiddag zelf nog even wat pakjes gedaan, maar daarna alleen maar gemopper, geklier en gedrein. Geen succes dus helaas, ze lagen er dan ook al om kwart over 6 in. Tessel was net nog wel wakker, maar die is nu ook stil. Ben benieuwd hoe dat morgen is, dan vieren we nog bij mijn familie pakjesmiddag. Hopelijk zijn ze dan wel gezellig...

Murpeltje, heeft het geen zin om de slaapzak binnenstebuiten te doen? Dus dat de rits (en het lipje) aan de binnenkant zitten? Dat werkt bij Tessel nu wel goed.

HUppel, ik was net nog wat aan het teruglezen... en man en ik hadden het er gisteren ook nog over, dat het allemaal zo snel gaat. Te bedenken dat we twee jaar geleden met dikke buiken zaten, bijna met verlof, en vorig jaar hadden we hier een ziek kleintje met wie ik op pakjesavond nog naar de huisartsenpost ben geweest omdat ze nauwelijks dronk en alleen maar spuugde. Gek hoor. Helemaal na vanmiddag, nichtje was vandaag jarig, en haar opa en oma vonden Tessel zo gegroeid. Kwamen we aan het terugrekenen, bleek dat ze haar 1,5 jaar geleden voor het laatst gezien hebben. Tja, niet zo gek dus, van een baby'tje van 1/2 jaar, naar een peuter van (bijna) 2.

Nu nog even gauw weer aan het naaien, en nog even een sinterklaasgedicht voor mijn collega's afmaken. Heb bijna iedereen (kort) besproken, zo maar even versturen... Ben benieuwd wat de reacties zijn maandag...
Zo, ben ik ook weer es! Pff, wat kun je het eigenlijk druk hebben met niets!

Ik zal jullie een beetje bijpraten over het Drentse leven en vanaf nu weer trouwer reageren op iedereen!

Wat geweldig, weer een aantal zwangeren in ons midden! Echt heel bijzonder! Meiden, ongelooflijk gefeliciteerd!

Op hyves hebben jullie misschien wel gezien dat ik een nieuwe baan heb. Het is niet mijn droombaan, maar voorlopig vermaak ik me er prima. Het is zo lekker om niet meer in het wespennest te zitten van mijn vorige baan, da's echt heel veel waard! En het is veel dichter bij huis, het scheelt me gewoon een uur per dag! En die tijd gaat volledig naar Guido.

Hier nog steeds een ledikantje en een slaapzak. We hebben nu wel een dun dekentje in een hoeslaken erbij gedaan, zodat Guido daaraan kan wennen. En we vinden hem geregeld nog onder de dekens terug! Maakt de overgang straks wat makkelijker!

Wij hadden vorige week zaterdag het sinterklaasfeestje van het werk. Guido was me toch een partij verlegen! Hij wilde niet bij de kinderen op de grond zitten, maar bij mama op schoot was het prima. Toen hij zijn kadootje had, liep hij naar mijn tas, viste de autosleutels eruit, wenkte mij en liep zo de zaal uit! Toch nog beter ons best doen op die opvoeding. Zondag hadden we familiedag, liep meneer ook heerlijk met iedereen te flirten. En zelf ook bowlen! Bal al na 1 meter in de goot, maar toch helemaal nakijken en verbaasd zijn dat er geen kegels om zijn.

Gister voor het eerst sinds lange tijd weer es wezen zwemmen met Guido. We vielen meteen met de neus in de boter, de onderwaterfotograaf was er! En volgende week mag ie alweer diplomazwemmen voor teddybeer zilver! Opa & oma meteen ingeseind, als we het doen, doen we het natuurlijk ook goed!

Na Guido's slaapje nog even Emmen in voor de laatste dingetjes. Mensen, een pietenoverstroming! Wel heel leuk! In de supermarkt liepen er ook een aantal rond, die ook nog cadeautjes uitdeelde! Bij thuiskomst waren schoonouders en zwager er al. Na het eten dacht oma bij het raam iets te horen. Dus Guido, oma & mama op onderzoek uit (de mannen vonden ons maar raar..). Tot we iets in onze slaapkamer hoorde, en ja hoor, heel veel cadeautjes! Guido wilde wel kijken, maar dan wel veilig achter ons (de held!). En toen we terug kwamen in de woonkamer, stonden daar nog meer cadeautjes! Guido was in de zevende hemel. Hij haalde steeds een cadeautje op en hielp de gelukkig met uitpakken. Zelf heeft hij een rollerbaan, een garage, veel auto's, boekjes, een trekker met aanhanger en een kinderlaptop gehad. Dit verwend dus! Hij heeft het uitgehouden tot alles uitgepakt was! Dat had ik nooit verwacht! Om 8 uur lag hij tevreden in bed. Vanochtend is alles nogmaals uitgebreid getest.
even uppen om bij te lezen, reageer later.
Hai meiden,

Even over het grote bedden "probleem". Onze oudste Luuk klom met 20 maanden al uit bed. Wij hebben hem toen tijdelijk in het campingbed gelegd omdat we daar de zijkant uit konden ritsen. Ik heb een paar avonden op de zoldertrap gezeten om hem weer in bed terug te leggen als hij eruit kwam... het was nogal een volhoudertje zullen we maar zeggen. Hij kreeg toen een groot bed op zijn tweede verjaardag, maar toen was hij al gewend om erin te blijven. Op zijn kamer hadden we gewoon een mand speelgoed en daar ging hij 's ochtend gewoon mee zitten spelen. We hebben dat alle kinderen gelijk aangeleerd. Dan hoef je er tenminste niet gelijk uit 's morgens. Sofie kreeg ook een groot bed op haar tweede verjaardag, gewoon omdat Luuk dat ook kreeg. Zij bleef er gewoon in en riep als ze wakker was. Het bed hebben we bij allebei "verkleind" met van die kussenrollen van de Ikea. Nu Roos bijna 2 is krijgt zij ook een groot bed. Zij is overigens ook al begonnen met bedklimmen (met slaapzak en al). Ik ben heel benieuwd hoe het bij haar gaat.....

Hier verder alles z'n gangetje. Roos is wel nog steeds vaak ziek, koorts, looporen (ondanks buisjes) en ben dus maar weer naar de huisarts gegaan. Heb een laboratoriumbriefje voor bloedonderziek, dus ga aankomende week ff bloed laten prikken. Zien of daar wat uit komt.

Verlangen jullie ook naar de kerstdagen? Iedereen vrij tussen kerst en oud en nieuw?

LIefs Mondy
Goede tips mondy! Esmee krijgt waarschijnlijk in de kerstvakantie een groot bed. Tel de dagen af tot de kerstvakantie! Heerlijk ff twee weken vrij! Man is tussen kerst en oud en nieuw ook vrij.

Ongeduld: Fijn datje werk zo goed bevalt. En wat een heerlijk sinterklaas verhaal!

Tieger: Hoe rits jij die slaapzak dan vast? Esmee begint dat ding nu ook steeds uit te trekken....

Het gaat idd heel hard allemaal. Esmee wil steedsh aar foto album bekijken en dan zie ik het ook steeds. Vorig jaar liep ze nog niet, praatte ze nog niet en was ze heel veel ziek. Nu is het een totaal ander kind. Een echte peuter!

Murpeltje: Ach wat sneu met Sinterklaas. Hoe is het de tweede keer gegaan?

Morgen heb ik de termijn echo. Spannend dus!

Fijne avond nog!
mango het is echt per kind verschillend wanneer een groot bed lukt denk ik. Sharon is een goede slaper, en slaapt meestal door.

Samuel slaapt onrustiger, is s'nachts soms wakker en s'ochtend sook vroeg. Doordat hij geen besef van tijd heeft ging hij s'nachts uit bed om te spelen.

Toen we uiteindelijk zijn ledikant dichtgemaakt hadden was hij echt een soort van opgelucht dat hij nu weer rustig kon slapen. Nu ligt hij dus pas in een groot bed, hij is nu bijna 3,5 (ledikant werd wel erg klein haha) we hebben een lampje en als dat aan gaat (tijdklok) mag hij uit bed. dit gaat nu goed maar toen hij kleiner was snapte hij dat natuurlijk niet.

over die slaapzak, doe hem achterstevoren aan bij esmee, met de rits op de rug! krijgt ze hem niet meer uit

spannend morgen met de echo! spannnend!

sharon werd vandaag weer eens ouder geschat, al vaak krijg ik de vraag of samuel en sharon een tweeling zijn, ze zijn namelijk bijna even groot en sharon is al best wijs. (hoewel je als je even naar ze kijkt best kan zien dat ze niet even oud zijn hoor maargoed)

vandaag dacht een vriend van ons dat ze 3 zou worden over 2 wk. haha nee 2 dus.
Ja het is maar afwachten natuurlijk! Esmee is niet zo´n hele beste slaper. We zullen wel zien.

Leuk nieuws: Ons boontje doet het! Het hartje kwam vrijwel direct kloppend in beeld. We zijn helemaal opgelucht en blij!
Mango: Gefeliciteerd met de goede echo!

Hoe reageren jullie kindjes op het kerstfestijn??? Guido is behoorlijk onder de indruk. Hij loopt de hele tijd rond alles aan te wijzen: moi, moi, wow!
Hey Dames!

Hoe vinden jullie kinders de sneeuw? Esmee kan er geen genoeg van krijgen! Gister konden we haar niet eens ophalen. De weg naar de oppas was onbegaanbaar. De dochter van de oppas heeft haar met een slee thuis gebracht. Esmee wilde absoluut niet van de slee, ondanks haar koude voeten en kletsnatte handschoenen!

Zelf heb ik een dagje eerder kertvakantie gekregen! Sneeuwvrij. Heerlijk!
Hier vinden ze de sneeuw ook geweldig, ik heb voor beide snowboots gekocht en een skipak dus ze hebben het heerlijk warm. Op wehkamp.nl niet zo duur, en als ze te klein zijn verkoop ik ze wel weer op marktplaats.

Hoe voel je je verder mango? moe en misselijk of valt het allemaal mee?

Ik moet nog een paar uurtjes werken en dan ben ik een week vrij. En lief ook dus dat is helemaal heerlijk! lekker veel middagslaapjes doen deze week haha
2e keer Sinterklaas was beter, in eigen huis en zonder andere kinderen.

de sneeuw is heerlijk!

werk vandaag thuis en heb boodschappen en kadootjes gehaald en rest van het huishouden gedaan (moet ik wel morgen extra werken, maar lekker buiten lopen in de sneeuw terwijl nog veel mensen moeten werken was heerlijk! kan me ook niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst het huis alleen had

Manon maakte gisteren een mooie sneeuwpop met vriend en kinderen uit de straat.

vandaag wilde opa dat met haar doen, maar wou ze haar wantjes niet aan, dus koude handen, dus geen succes!

idd ook leuk hoe ze alles 'echt' gaan meemaken..

wij hebben thuis een kersenboom papa maakt (=een kerstboom die papa gemaakt heeft) en onze buurman heet bimbam (vindt ze volgens mij gewoon leuk om zeggen :-)

ook heeft ze het magische woord 'ik' ontdekt en gaat ze zoveel op de wc dat ik er misschien in mijn vakantie (moet nog 3 dagen) weer eens werk van ga maken en eens een onderbroekje ga proberen....

nou roze wolk geniet maar lekker van je welvrediende dutjes en Mango ook maar voorzichtig in de sneeuw :-)

en tot de volgende keer allemaal maar weer!
1x is genoeg

dit is echt de allereerste keer dat ik bij de echt viva smileys kan haha
Nou RW, komt de beerput: ik ben bepaald geen happy zwangere! Maar ik weet dat dit met een paar weekjes wel over is. Voel me zwaar kl*. Chagerijnig (hoe schrijf je dat nou eigenlijk ), moe, soort van misselijk, aan de ene kant niet willen eten en aan de andere kant een onstilbare honger naar producten die we niet in huis hebben en als we ze dan hebben hoef ik ze niet meer, moe, ik voel me nu al een koe en moe, moe en moe.

Hoe voel jij je verder? Zit jij al wel op een roze wolk? Fijn dat je straks lekker vrij hebt en heeeeeeerlijk kunt slapen!

Murpeltje: Als je drukt op bekijk bericht kom je ook bij de smiley's. Heerlijk dat je even een dagje alleen thuis had! Wat kun je daar weer van genieten! Heerlijk he dat geklets!

Ik had Esmee haar roze skipak (zie hyves) van zolder gehaald en die pastte nog. Ze zag hem en zei: "Mooooooi". Toen ze hem aanhad stond ze voor de spiegel en zei ze: "ooooh mama, mooi!" Man was niet in de buurt. "Papa, ben je nou? Papa tijk (kijk) mooooooi! PAPA!!"

Ze is trouwens helemaal gek van kleren. Ze kreeg van mijn moeder een nieuwe broek. "ooooh mooie boek! Aan, aan. Mooie boek aan!" Een week later trok ik hem thuis aan zegt ze: "Mooie boek! Beppe boek!" Ze wist dus dat ze de broek van beppe (oma) had gekregen.

Succes met je zindelijkheidstraining! Ik hoop dat het snel lukt!
heb de foto's gezien, is ook een heel MOOI pak

vond jullie er - met gepaste jaloezie- ook heel erg stralend uitzien in de sneeuw!

moet alweer stoppen, mijn moeder is jarig en manon vraagt steeds of ik een kikker voor omei wil tekenen en dat kan ik helemaal niet!

even op het net spieken, dus maar.

fijn weekend allemaal
oh ja, hier heerst een grote voorkeur voor een roze jo (en maillots in het algemeen), gewone broeken worden even niet zo gewaardeerd en ik ben zelf absoluut geen meisje meisje....
oh, en sterkte met je kwaaltjes!

hoe gaat je man ermee om?

hoor om me heen dat mannen in het algemeen bij een tweede zwangerschap iets minder lief en geduldig met hun hormonenvrouwen zijn dan de eerste keer

nou, ga nu echt die kikker zoeken, kreun
Dankje Murpeltje! Man gaat er wisselend mee om. Gister moest ik heel erg huilen en liep ik echt te zeuren en toen zei hij: "Ik veer wel even mee. Kom maar even hier" De andere keer heeft ie zo iets van 'laat maar'. Ik krijg niet echt meer rust of zo. Het is niet dat hij zegt van: "Goh lieverd ga jij maar even liggen"

Maar bij de vk zei hij dat ik een echte bikkel was tijdens de bevalling en dat ik het heel goed en heel sterk heb gedaan.

Is het nog gelukt met de kikker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven