LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
En hier een nieuw topic met het lief en leed van de januari '08 moeders!
Hier kun je het vorige topic vinden.
Top weer Tieger!!!

Ik was al in het oude topic aan het typen, nog net op tijd alles hierheen weten te kopieren!

Crazydesi: Half 5 is toch al netjes? Ik zou met mijn boerenverstand verwachten dat Twan het dan vanzelf gaat uitbouwen en over een paar weken keurig om half 8 komt. Guido is de laatste 2/3 weken ook steeds zijn speen kwijt, dus ik moet er ook geregeld uit. Vind ik misschien nog wel vermoeiender dan een nachtvoeding.

Pips: Wat geweldig nieuws! Echt lekker. Jammer dat je er niet bij kunt zijn, volgende keer beter! Maar waar gaat de vakantie heen?

Roze wolk: Heb je echt een slaapschema met Sharon? De voedingen doet Guido mooi op schema (met wat gemanipuleer van mij), maar slaapjes echt niet. Gister heeft hij bv alles bij elkaar maar een uurtje geslapen ivm de warmte, maar vandaag was ie maar een uurtje wakker.

Brabbel: Wanneer kun je bij de cardioloog terecht?

Murpeltje: Door jouw lijstje besef ik me ineens dat ik Guido's paspoort nog moet afhalen, ligt klaar sinds 7 mei....

Mango: Ik beken, ik ben forumverslaafd! Maar ik heb me vandaag ook goed in het huishouden aangesteld. De voegen in de badkamer en toilet zijn weer witter dan wit. En de muren in de woonkamer en hallen zijn ook weer schoon (leuk, zo'n hond die buiten door het zand rolt om vervolgens tegen de muur aan te gaan liggen...). Ik denk dat ik New York helemaal niet aan zou durven met Guido! Ik ga lekker sightsee-en en shoppen met mijn vriendinnetje!

Ik had Esmee's verslagje gelezen over het zwemmen. Zo leuk!

Huppel: Fijn dat het gevoel goed is! De eerste periode lijkt me het pittigste, je moet weer een nieuwe regelmaat vinden.

Tieger: Fijn dat je gesprek zo goed ging! Nu duimen voor een goede afloop!

Ik heb net mijn vriezervoorraad maar es geteld: 6 liter!!!!!! Ik twijfel een beetje, want Guido gaat nu ook niet meer naar de gastouder, dus de voorraad wordt ook nauwelijks aangesproken. Ik ben bang dat wanneer ik minder kolf, ik er straks weer problemen mee ga krijgen wanneer ik plotseling wel snel aan het werk kan. Ach, komt tijd komt raad!
op het nieuwe topic!! Dat er nog vele mogen volgen!

En een voor onze Tieger, die het weer voor elkaar heeft gekregen!

Ongeduld: Spijtig misschien maar gooi wat weg! Mijn vriezer zat ook een beetje vol, dus heb ik laatst 3 (!) liter weg gegooid. Met pijn in mijn hart, maar ja anders paste er geen nieuwe in.

Over het algemeen heb ik de regel dat ik melk niet langer dan 2 mnd bewaar.

Voor de vakantie hield ik nog wel eens wat melk over, maar mevrouw is opeens 170 ml gaan drinken, ipv 150. Kolven doe ik ook niet meer iedere ochtend. (geen zin meer na een dag kolven op het werk en in het weekend slapen we met z'n drieën uit in ons bed) Dus echt groeien doet mijn voorraad ook al niet meer.

Ik zal m'n thee opdrinken, tanden poetsen en naar de trein!

Prettige dag allemaal!

Mango
Hi there

Ik kwam dit topic tegen bij het lijste forum vandaag, en ik lees hier dat Mango haar melk maar twee maanden in de vriezer bewaard. Méns wat zonde Je kan BV 6 maanden in de vriezer bewaren hoor Plek tekort is natuurlijk balen, maar ik dacht; ik meld het je toch even, voor het geval je dat niet wist
Ik ben aangenomen!!!!! maandag meteen al beginnen, en ik heb er zin in!
Gefeliciteerd Tieger!!! Wat ga je precies doen?

M rolde vanochtend voor het eerst van rug naar buik!
Tieger: Gefeliciteerd! Echt lekker! Maar vertel, wie wat waar hoe?

Mango: Ik denk dat ik het fysiek niet eens zou kunnen, mijn voorraad door de gootsteen heen spoelen....
Oh wat me vanmorgen nou weer overkwam.... die arme Twan heeft de schrik van z'n leven gehad....

Hij is vanmorgen vroeg uit ons bed gevallen

Had hem vannacht gevoed en blijkbaar ben ik zo diep in slaap gevallen daarna, dat ik 2 uur later wakker (kwart voor 5) werd van een harde BOEM! Vriend direct wakker en wist meteen wat er gebeurd was, riep al boos naar mij "sukkel" want hij had direct door dat het Twan was (tja, eerste reactie he, haha), en ik had het nog niet eens door, zo ver weg was ik schijnbaar....

Tot Twan begon te huilen en ik naast mijn bed keek... hij lag daar heel zielig op z'n buikje te huilen... en ik trilde en huilde bijna mee.... Heeft nog een poosje hard gehuild (van de schrik denk ik), heb een natte washand over z'n gezichtje gehaald en na een paar minuten werd hij weer rustig.

Ik voel me zo rot nu... normaal heb ik altijd een arm om hem heen en voel ik hem direct, maar nu dus niet....

Nadeel is ook dat het een waterbed is en hij net aan de buitenkant lag, dus werd hij er zo uitgewipt... zo sneu!!!!

Gelukkig heeft ie niks verder...

Denk dat ik vannacht maar weer op de stoel ga zitten voeden.... maar ook daar ben ik al es in slaap gevallen om ruim een uur later wakker te worden met een slapende Twan in m'n armen...
voor het nieuwe topic

en

voor tieger! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ben ook erg benieuwd naar hoe en wat!

Ik hoef deze week maar 1 dag te werken hihi. Werk altijd donderdag en vrijdag maar nu gaan we vrijdag naar centerparcs!

We gaan pas s'middags na samuel zijn slaapje. Ik stuur s'ochtends de mannen gewoon op pad kan ik lekker rustig inpakken
Zo, dit moest ik even kwijt.... als ik eraan denk word ik nog naar....

Nu even gauw verder hier...

Kom misschien later wel terug als de kids het toelaten...
jee crazidasy wat een schrik! Jemig. Snap wel dat je steeds in slaap valt, het is ook wel errug vermoeiend he die nachten.
o ja ongeduld over de slaapjes van sharon. Dit is ongeveer haar schema;

7.00 wakker en fles

8.30 slapen tot ongeveer 10.30 (en anders maak ik haar wakker)

12.00 fles

12.30 slapen tot ongeveer 14.30 (tegelijk met samuel joepie!)

16.00 fles

16.30 slapen, meestal een uurtje

18.30 in bad, klein flesje en naar bed

22.30 fles

slaapkop he!

ben straks wel benieuwd hoe het gaat met bijvoeding enzo. Lijkt me allemaal best druk in het begin, je moet er toch weer even voor gaan zitten. Nu heb ik soms al dat ik gewoon de deur niet uit kom omdat ze zo lang slaapt, daarom maak ik haar s'ochtends ook wakker op een gegeven moment.
Ach CD, wat een ellende! Kan me zo goed voorstellen dat je je zo naar voelt! Gelukkig kunnen die kleintjes wat hebben en is Twan er goed vanaf gekomen. Die nachtvoedingen hakken er echt in. Dikke knuffel voor je!

Roze wolk: Guido heeft echt niet zo'n mooi schema. Soms slaapt ie veel, soms weinig. Hij slaapt nu bijvoorbeeld al voor de derde keer vandaag. Soms is het wat langer, soms wat korter. Echt geen pijl op te trekken dus.

Ik ben een trotse mama! Guido rolde vanmiddag voor het eerste van rug naar buik! Zelf lag ie ook glunderend rond te kijken, zo van: Dat heb ik toch mooi effe voor elkaar!

Ons gastouderprobleem kan opgelost zijn! Ik heb net aan de telefoon gesproken met een potentiele gastouder. Zij is een franchise van het gastouderbureau, heeft de nodige opleidingen gevolgd en kiest dus heel bewust voor het werk. Omdat ze franchise is, mag ze meer kindjes opvangen dan een reguliere gastouder, maar het blijft nog steeds kleinschalig meedraaien in het gezin. De professionele voordelen van een kdv in combi met de voordelen van gastouder. Volgende week gaan we kennismaken, ben benieuwd!
CD, voel je maar niet al te rot, het heeft toch geen zin, gebeurd is gebeurd. Sofie is bij mij ook een keer van de commode (!!) afgevallen terwijl ik er gewoon voor stond. Keek alleen even opzij om een luiertje uit het kastje naast de commode te pakken... en hup... daar ging ze. En in slaap vallen tijdens het voeden is mij ook zo vaak gebeurd bij Luuk. Heb daarom bij de meiden altijd zittend gevoed en ook dan dutte ik wel eens weg...Gelukkig heeft je Twan niets, dat is het belangrijkste, toch?

Trotse mama's allemaal van ukken die naar hun buik rollen. Nou doet Roos dat ook sinds een paar weken, maar waar ik helemaal niet zo blij mee ben is dat ze het ook steeds in bed doet. Ten eerste vindt ze het helemaal niet zo leuk (en ze kan niet meer terug) en ten tweede is ze met haar hoofdje nog niet zo heel sterk. Vind het dus ook nog een beetje eng .... wil niet dat ze zichzelf in haar matrasje smoort. Laat dus nu maar altijd het kamerdeurtje open staan zodat ik ongehoord kan gluren...., maarja, met twee andere kids in huis slaapt ze daar niet echt beter door.

Ongeduld. de flesjes van Roos zijn meestal wel rond dezelfde tijd, slaapjes niet altijd... Maak me daar ook niet zo druk over. Zodra ze moe is geeft ze het wel aan en leg ik haar in bed. Verder is ze best tevreden als ze wakker is en ligt ze tijden in de box of in het wippertje om zich heen te kijken en heen te weer te rollen.

Fijn dat er misschien een oplossing is voor je opvangprobleem. Mijn gastouder zei bij Luuk 3 weken voor ik moest gaan werken af.... ben toen noodgedwongen overgestapt op het kdv en ben daar uiteindelijk super super blij mee. Merk dat mijn kinderen toch minder moeite hebben met psz en school dat kinderen die of alleen thuis zijn geweest of naar een gastouder. Wat meer kindjes is echt erg leuk en dit is toch een leuke tussenstap??!!

Tieger, wat een goed nieuws! Lekker gevoel, of niet? Gefeliciteerd meid!

Roze Wolk.... vind jullie schema er super uitzien! Roos slaapt dus niet elke dag precies op dezelfde tijden, maar wel ongeveer evenveel als Sharon!.... super toch?

Mango, lees net het berichtje van Sarah. Tis idd zo dat je bv heel lang kunt bewaren in de vriezer, alleen de samenstelling van je voeding veranderd naarmate je uk groeit. 180 cc voeding dat je 3 maanden geleden gaf is lang niet zo voedzaam als 180 cc voeding nu. Heeft dus eigenlijk geen zin om het zo lang te bewaren volgens mij. Moet het maar eens navragen op het cb of bij een lactatiedeskundige.

Hier alles ok. Sofie is wel weer ziek, maar ach, hoort erbij. Zit er trouwens over te denken om haar (Sofie... als ze niet meer ziek is) van het weekeinde toch mee te nemen.... is wel erg leuk voor haar. Moet papa maar iets leuks gaan doen met Luuk, 3 kids in de dierentuin in mijn eentje wordt me een beetje veel.

Ga weer wat doen..

Kizzzzz...

Mondy
Hier effe snel voordat ik t eten klaar ga maken.

Zaterdag vrijgezellenfeestje gehad van een vriendin, was erg gezellig, maar wel weer te laat op bed, en zondagochtend weer aan het werk, daar liep ik giga achter mezelf aan, kon niet echt opschieten.

Gisteren heerlijk geshopt met man en Verona. Paar jurkjes voor haar gekocht, shirtjes voor zoon, en een paar dingetjes voor mezelf.

Met Verona gaat het redelijk, morgenmiddag weer naar de Osteopaat toe. Moest hem na zo;n 4 wkn weer mailen hoe het met haar gaat, en gezien ze op bed in een hele rare houding gaat liggen, moeten we toch weer langskomen. Maar het is net of ze het doorheeft, want de afgelopen paar dagen doet ze ook weer heel moeilijk met drinken.

K las ook nog wat over de slaapjes. Verona is ook veel/vaak wakker. Slaapt misschien 2x een uurtje of soms zelfs minder. K kan haar savonds rond 8uur er wel in leggen, en dan slaapt ze door tot ong half6.

K zal nog effe op hyves reageren voor zondag en dan snel eten koken.

XX
Mondy: vandaar dat ik de voeding ook niet zo lang bewaar. Als ik niet zo veel in de vriezer heb, doe ik het minder snel. Voor de zekerheid wil ik toch een voorraadje hebben. Maar zodra de vriezer weer vol komt, gooi ik het oudste weg.

Leuk als je Sofie mee neemt! En wat sneu dat ze ziekjes is!

San: Leuk een feestje! Ik kan het ook niet meer hebben hoor, laat op bed en zo! Heerlijk ff winkelen!

Ongeduld: Fijn dat er al weer een nieuwe gastouder is! Die van ons is ook franchice. Ik vind het wel een prettig idee. Als ze het niet was geweest, was het ook goed geweest. Het is een topmens! Vandaag kreeg man eieren van haar mee. De kippen bleven maar leggen.

CD: Och meid wat sneu! Ik kan me levendig voorstellen hoe je je voelt. Gelukkig is er niks met Twan aan de hand! Ik vind de reactie van je man best mild. Ik denk dat ik een hele scheldpartij over me heen had gekregen!

Tieger: Meid wat super! Wat is het voor werk?

Ons schema ziet er ongeveer zo uit:

6.30-7.00 eerste voeding

11.00 tweede voeding

11.30-15.00 slapen op bed

15.00 derde voeding

19.00 eerst bad en dan vierde voeding

22.00 soms nog een vijfde voeding

Tussen de eeste en tweede voeding en tussen de derde en het badje vind het ik het erg lastig om Esmee op bed te leggen. Meestal valt ze na een half uurtje/ drie kwartier in slaap in de box en slaapt ze daar vervolgens. Maar eigenlijk vind ik dat ze op bed moet. Als ik haar vervolgens op bed breng, is ze weer helemaal wakker en moet ze enorm huilen.

Moet ik doorzetten en haar gewoon op bed doen? Tips en trucs zijn van harte welkom!

Ze slaapt ook nog wel eens in de kinderwagen. Nadat we hebben gewandeld of boodschappen hebben gedaan.

Onze gastouder weet Esmee altijd weer in dit schema te krijgen. Of ze nu om 5.00, 6.00 of 7.00 de eerste voeding heeft gehad, ze krijgt daar altijd rond 15.00 de laatste fles. Ik snap daar niks van!

Volgens de gastouder is ze altijd heel tevreden!

Oja Man heeft een nieuw jaarcontract én vier uur uitbreiding. Die vier uur moet hij over vier dagen verdelen. Prachtig!

Ik zal de badspullen vast klaar zetten, want Esmee begint wakker te worden!

Liefs,

Mango

Ps Heb zin in zondag!
anoniem_33451 wijzigde dit bericht op 04-06-2008 19:54
Reden: Ppft een dag in de war.....
% gewijzigd
quote:mango82 schreef op 04 juni 2008 @ 18:40:

Ps Heb zin in zaterdag!Ehm... wat ga je zaterdag doen dan? Wij zijn namelijk zondag in de dierentuin
Ongeduld, we gaan naar Duitsland, in de omgeving van Trier hebben we een huisje gehuurd op een park van Landal. Begrijp ik het nu goed dat jij met een vriendin naar NY gaat? Ik ben jaaaaren geleden een week geweest, erg gaaf. Volgend jaar willen we vrienden in Amerika bezoeken en dan staat NY met twee kids op het program... weet niet of ik het dan ook leuk ga vinden LOL.

Tieger, van harte met je baan!!!

Crazydesi, wat een rot-ervaring! Tja je deed het niet expres natuurlijk. Manlief heeft oudste ooit van de commode laten rollen, het duurde maanden eer hij er over heen was.

Uhm... schema... hmmm... wij leven schemaloos maar de laatste dagen is het schema meestal:

7.00 uur fles, tussen 11.00 -14.00 uur fles, 17.00 -19.00 uur fles en om 23.00 uur een fles. Sinds een paar dagen zijn dat nog maar 4 flessen die allemaal schoon op gaan. In de laatste twee doe ik nog 3 scheppen rijstebloem (Nutrix).

Bah, ik baal zo dat ik niet mee kan a.s. zondag. Gaan we gauw een tweede happening plannen? En waar zitten jullie nu het meest op internet? Op Hyves of MSN? Ik zit wel op MSN maar misschien moet ik mijn "principes" overboord zetten en ook gaan Hyven?

Mango, jij zit toch bij mij in de buurt? Wil jij nog minimeeten?
Ow, vergeten... tussen de flessen door slaapt Popsie de ene keer een uurtje, dan weer twee uur of langer. Geen lijn in te bekennen.
Ja pips lijkt me leuk! Jammer dat je niet mee kunt. Ben wel benieuwd naar jou en pipsie en popsie!

Lekker even weg zeg!

Ik moet bekennen dat ik al in geen eeeeeuwen op de groep ben geweest. Zit meer op Hyves. Dus ja: Zet je principes overboord en laat ons binnen in je privé wereld!

Tieger: Meeeen. Ik bedoelde natuurlijk zondag. Heb hem ff aangepast, nu het nog kan....
Mondy: Hoe is het nu met Sofie? Een poosje terug schreef je dat je je zorgen maakte over haar vele ziekzijn. Hoe is dat nu?

Mango: Gefeliciteerd met je man! Lekker altijd, manner hard werken beloond wordt. Hier geen tips voor wat betreft slapen. Ik leg Guido meestal meteen na zijn voeding in bed, meestal is ie meteen vertrokken. Als je in een andere routine zit met Esmee, lijkt het me inderdaad lastig te bepalen wanneer in bed te leggen. Maar er is toch niets mis met in de box slapen?

Pips: Naar welk park gaan jullie? Wij zijn een poos terug ook naar een landalpark in de omgeving van Trier geweest. We zitten het meeste gewoon hier op het forum, maar dingetjes afstemmen, trots onze kroost showen, etc, doen we op hyves. Dus: Join us!
Tja Ongeduld... hebben een paar weken geleden idd bloed laten prikken om alles eens na te laten kijken. Alles was toen in principe ok, geen problemen met suiker of nieren, wel een bacteriële infectie waar ze weeeeeeer een kuur voor heeft gekregen. Had toen eigenlijk na ongeveer 4 weken weer bloed moeten prikken, maar toen we op het punt stonden te gaan, maakte ik nog even de envelop open en zag ik dat er helemaal niks was aangekruist. Onze eigen huisarts was op vakantie en heb het toen maar even gelaten omdat het heel goed ging. Ze was zelfs niet meer verkouden... das echt een unicum!! Nu dus toch maar weer even de huisarts bellen vandaag, ze heeft namelijk nog steeds koorts. Ik denk dat er via haar amandelen steeds opnieuw een ontsteking ontstaat. Bij Luuk zijn die er ook uitgehaald en ik kreeg echt een ander kind terug (na anderhalve week moet ik zeggen, want hij was eerst doodziek van die operatie...).

Kom trouwens ook noooooooit op msn. Als ik wel een keer kijk staat er niets nieuws op... en hyves gebruik ik sowiezo bijna dagelijks....! Dus aanmaken dat profiel!!!

Meiden, moet weer aan de slag.

Kizzz Mondy
Ohh.... en Mango, nu is Esmee toch nog alleen? Het lijkt me dan rustig genoeg in huis om haar gewoon lekker in de box te laten slapen, waarom niet? Als je haar elke keer gaat verplaatsen wordt ze alleen maar onrustig. Als je haar wel in bed wilt laten slapen moet je gewoon goed opletten of ze vermoeid raakt en haar voordat ze in slaap valt verleggen..., maarja... dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht, hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven