LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Wij hebben ook twee keer per jaar, en een keer facultatief. En die heb ik geloof ik gemist, was geloof ik paar weken geleden. Wel jammer, want Dim vertelt echt nooit wat. Maar het is facultatief voor beide kanten, dus als er wat geweest was had ik het wel gehoord.

Leuk hoor al die kindjes die zo goed gaan!

Ik ga mijn artikel schrijven, waarom kan ik toch nooit vrij nemen zonder werk mee naar huis te nemen?!
Ja, dat merk ik bij Mini dus ook wel Morrie, dat veel kinderen dik een half jaar of zelfs een jaar ouder zijn.

Maar nu vind ik haar toch ineens beter daarbij passen dan bij kinderen die een half of zelfs heel jaar jonger zijn.

Wie weet verandert dat bij Schorrie ook nog wel

Maar Mini heeft ook geen last van de beste willen zijn, dat scheelt. En ze wordt wel snel schattig gevonden, en dat laat ze zich lekker aanleunen.
Vorig jaar hadden wij ook een extra gesprek tussendoor, en dit jaar ook nog met de herfstvakantie, of was het nou kerstvakantie. Vind dat wel fijn hoor, op zich hoor je best weinig, en bij zo'n gesprek als vandaag valt me dan op hoeveel de juf van je kinderen weet, hoe goed ze ze kennen.
quote:Mille schreef op 30 maart 2010 @ 21:05:

Ja, dat merk ik bij Mini dus ook wel Morrie, dat veel kinderen dik een half jaar of zelfs een jaar ouder zijn.

Maar nu vind ik haar toch ineens beter daarbij passen dan bij kinderen die een half of zelfs heel jaar jonger zijn.

Wie weet verandert dat bij Schorrie ook nog wel

.

Op zich is dat bij Schorrie ook wel zo. Bij de groep 1 kindjes past hij helemaal niet! Ik zei het vanavond nog tegen de juf: Ik vind niet zozeer dat hij naar groep 3 moet, maar ik weet wel zeker dat we hem er echt geen plezier mee doen om hem in groep 2 te laten. En dat beaamde de juf, dat dat eigenlijk geen optie is voor Schorrie. Maar ook verder nu helemaal niet 'im frage'.

Hij heeft het inderdaad vooral met dat 'de beste willen zijn'. Jongens van ruim 6 zijn soms sterker en handiger met gym enzo, dat vindt Schorrie dan vervelend en laatst ging hij daardoor bijna door het lint bij de gymles vertelde de juf. Dat ze hem echt even uit het spel heeft gehaald en zelf heeft laten spelen. Ze kon toen ook aan hem zien dat hij dat fijn vond, even niet meer de druk van het willen winnen.
Jij moet ook altijd artikelen schrijven 's avonds LLL!

En je bent deze hele week toch vrij? Waarom neem je het werk dan mee? Kan niemand anders het?
Ja irritant he. Nee, niemand anders kan het. We zijn echt onderbezet eigenlijk, maar door alle bezuinigingen op het onderwijs komt er voorlopig niemand bij. En er is de laatste tijd wel heel veel werk bijgekomen. Eigenlijk kunnen we het net niet meer aan, dus zijn nu wel aan het kijken welke dingen we kunnen laten liggen/verminderen.

De ellende van mijn werk is dat het voor een deel bestaat uit kleine klusjes en een paar hele grote. En voor het schrijven van zo'n artikel (grote klus dus, ik neem eerst een interview af met drie mensen, dat wordt door een assistent uitgewerkt tot een soort tekstbrij van 10-15 pagina's dat ik bewerk tot een artikel van 1,5 pagina) heb ik gewoon echt rust nodig. Dus het is heel verleidelijk om alle kleinere klussen op het werk af te maken en dan zo'n groot stuk thuis te schrijven. En ik vind het heel leuk om te schrijven, maar het kost zoveel tijd en nu heb ik er echt flink de balen van dat het weer ten koste gaat van mijn 'vakantie'. Maar er zit wel een heel strikte deadline op, omdat we ook weer samenwerken met andere partijen. Grrrrr.
Ja, kan me voorstellen dat je het leuk werkt vindt, lijkt het mij ook. Maar het lijkt me ook iets wat je zou kunnen uitbesteden. Echter, dan besteed je gelijk die hele grote klus uit, en dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Iets anders. Gisteren hoorde ik Chazia Mourali op de radio. Ze deed mee aan een soort test oid waarbij ze een week lang geen kranten mocht lezen, tv mocht kijken, radio mocht luisteren, nieuws op internet mocht lezen.

Het leek me heerlijk. Zij verheugde zich er ook op, ze had een stapel boeken gekocht en merkte dat het zoveel tijd opleverde. Vroeg me af of ik het zou kunnen. Op vakantie vind ik het ook altijd zo heerlijk dat je geen tv en pc hebt, en dat is dan voor 2 weken. Maar thuis zou ik het heel moeilijk vinden.
Ja maar uitbesteden is lastig, omdat het altijd over 'politiek' gevoelige onderwerpen gaat. En het is natuurlijk niet zo dat niemand anders het kan, maar wel dat niemand anders er tijd voor heeft. Ik heb maar een collega die het ook 'kan' en die neemt geen vrije dagen meer op omdat hij dan echt in de knel komt met zijn werk.
Ondertussen ben ik dus wel aan het schrijven, maar niet voor het artikel .
Als je werk leuk is is het op zich prima toch? En ik kan me wel voorstellen dat je zoiets makkelijker thuis doet, want dan kan je er onafgebroken (op forum pauzes na ) aan werken. Mag je ook thuiswerken? Want dan geloof ik dat ik dat af en toe zou doen, dan is het nl. gewoon tijdens werktijd en als je het nodig hebt om je af te zonderen dan is een thuiswerk(mid)dag misschien wel een optie.

BNJMN is echt stront verkouden inmiddels, van dat opgedroogde snot op zijn kop als hij uit bed komt. Heb hem nu weer schoongepoetst, hij klinkt als een reutelend koffiepotje, arme ziel.
Ach, arme BNJMN, toch. Beterschap!

Goed idee van je Lien, thuiswerken voor LLL. Ben je meteen van die verbaal incontinente collega af en kun je even in een ruk een artikel afmaken. Deed ik bij mijn vorige werkgever ook als ik analyses moest maken of gesprekken moest uitwerken en vonden zij ook geen probleem.

Vandaag een ochtendje op kantoor en vanmiddag heel veel shoppen voor verschillende klanten (4). Gekke gewaarwording om geld uit te geven voor anderen en daarmee je geld te verdienen.

Een weekje zonder tv, internet en kranten lijkt me ook heerlijk rustgevend. Ook wel wennen maar lekker rustig.

Ik kan me nu al verheugen op een lang paasweekend, ook al heel leuk.
Ach, arme BNJMN! Hier helpt Luuf altijd erg goed... geeft altijd wat lucht.

Thuis werken is mijn ervaring komt meestal boven op het werk, maar merk wel dat ik veel productiever ben thuis als er een pittige klus geklaard moet worden. Heel gek, want op het werk zit ik ook alleen op een kantoor, maar heb je aanloop en telefoon.

Goedemorgen by the way!

Zo even naar de stad om ZCHT op het naambordje te laten plaatsen. Dat is zo'n klus die je steeds vergeet en waar iedereen je op wijst. Ach, kan nog best... hij is vandaag 2 maanden! En hij is zo lief en leuk Hij lacht en maakt geluidjes en vannacht kwam hij na de voeding van 22.30 uur pas om 07.45 uur weer zonder dat we er vannacht uit moesten voor een speen (meestal vanaf een uur of 5). Heerlijk!
quote:nathje schreef op 31 maart 2010 @ 09:19:

Vandaag een ochtendje op kantoor en vanmiddag heel veel shoppen voor verschillende klanten (4). Gekke gewaarwording om geld uit te geven voor anderen en daarmee je geld te verdienen.

Jij hebt echt een hele leuke job, Nathje!

Shoppen voor anderen!
Nope, thuiswerken geen optie. Waar ik werk wordt enorm veel thuisgewerkt, en nog meer wordt er misbruik van gemaakt. Mijn baas wil dat het binnen de hele organisatie aan banden wordt gelegd, en kan het daarom niet verantwoorden ons wel thuis te laten werken. Dus incidenteel, als de loodgieter komt ofzo, is prima, maar niet structureel. Ik ben het overigens met haar eens, de beroepsgroep waar ik voor/tussen werk kan er echt niet mee omgaan. Ik heb echt collega's die fulltime in dienst zijn maar één dag in de week op het werk komen en de rest van de week nauwelijks bereikbaar zijn. En ook collega's die doodleuk vertellen dat kinderopvang te duur is en daarom twee dagen thuiswerken, met de kinderen erbij. Maar toen ik nog op een andere afdeling werkte deed ik het wel hoor, thuiswerken. En ik vond het heerlijk, kon dan tenminste echt lekker ongestoord doorwerken, zeker aan dit soort grote klussen.
Maar thuis overwerken mag dan weer wel, LLL?

Jammer is dat als er mensen misbruik van maken, hè? Ik heb veel contact met een opdrachtgever die zich inzet voor het Nieuwe Werken binnen de overheid en die loopt ook tegen misbruik aan terwijl en zoveel mensen ook goed mee aan de slag kunnen. Vergt ook wel een andere vorm van leidinggeven en misschien ontbreekt dat nu nog?
Ja, dat is het grootste probleem. Het grootste deel van de mensen op mijn werk is natuurlijk heel hoog opgeleid, en dat leidt ertoe dat er nauwelijks leiding wordt gegeven omdat je verwacht dat die mensen zelf verantwoordelijkheid nemen ofzo. Nou, niet dus. Ik heb echt excessen meegemaakt hoor, ik had een collega die al na vier jaar in dienst te zijn geweest ontslagen werd omdat hij na vier jaar één hoofdstuk van zijn proefschrift af had. Eén! In vier jaar! Maar het feit dat het vier jaar duurt voordat daartegen actie wordt ondernomen zegt natuurlijk al genoeg. Een andere collega werkte ook voornamelijk thuis, en als je hem dan belde hoorde je dat er geboord en geklust werd, omdat hij zijn huis aan het verbouwen was. Tsja, dan ben je ook aan het werk...

En ja, thuis overwerken mag inderdaad wel .

Ik zit een beetje met Dim in mijn maag en wilde eens vragen of jullie soms tips hebben. Hij is soms zo verschrikkelijk gemakzuchtig, en ik weet niet meer wat ik ermee moet. Ik word er echt gek van, en ben vanochtend weer heel boos op hem geworden, maar dat is helemaal niet de manier om het op te lossen dus heb nu echt de balen van mezelf. De jongens moeten zichzelf 's ochtends aankleden, en Sum maakt daar altijd een wedstrijdje van. Dat hij ook altijd wint, omdat Dim gewoon zijn best niet doet. Vanochtend waren het zijn sokken. Hij kijkt ernaar en zegt: 'ik kan het niet'. Probeert het ook niet, en als ik dan bij hem ga zitten en nog eens uitleg hoe het moet, dan gaat ie een beetje halfslachtig zitten hannesen, net zolang tot ik het dan doe. Hoe kan ik hem nu zover krijgen dat als dingen moeilijk zijn hij ze toch probeert? Ik vind het echt heel lastig. Want het is niet alleen met sokken, maar dus ook met zwemles, en waarschijnlijk ook op school, al heb ik de juf daar nog niet over gehoord. Ik heb vanmiddag klassencommissie dus zal het eens vragen. Het vervelende is ook dat Sum echt het tegenovergestelde doet, die probeert alles en wil ook heel graag dat het lukt, en ik moet echt heel erg mijn best doen om niet steeds tegen Dim te zeggen dat Sum het wel kan, terwijl die veel kleiner is. Pfff wat is opvoeden soms moeilijk.
Denk dat hij op school gewoon meedoet, want "peer group pressure" en dat werkt veel beter dan een moeder die wat wil.

Ken het wel, Kiloknaller kan ook niet echt tippen aan zus (ze is ouder, dus ja, ze kan meer) die dat ook lekker uitmelkt zo nu en dan. We proberen daar wel op te sturen, maar blijft moeilijk. Ze vraagt dan bijvoorbeeld "Kiloknaller weet je hoeveel 3 keer 9 is" ... sja, heel gek dat hij dat niet weet. Maar goed, daardoor heeft hij ook aangeleerd dat hij allerlei andere dingen niet zou kunnen omdat hij daar te klein voor zou zijn. Wat dus niet zo is. Hij heeft alleen echt totaal geen prestatie drift, daarom dobberde hij ook heel gemoedelijk eindeloos in badje twee. En hij geeft ook snel op en dat is inderdaad heel moeilijk, want mijn neiging is dan ook boos worden. Ga dan zitten dwingen "nu moét je dit of dat" maar het helpt geen zier. Soms laten we het er wel op aan komen, dan maar op blote voeten aan tafel en op laatste moment vlak voor schooltijd alsnog sokken aan (waarbij je dan moet helpen ), maar wel de ruimte houden en het niet meteen overnemen. Maar goed, hoor mij, haha, wij hebben de oplossing ook nog niet. Soms zijn strebers zo gek nog niet he, dan kan je de competitie gewoon gebruiken om dingen aan te leren.
Jemig, wat is het koud! Ben eens tuk gaan lopen met Knorrie vanochtend, maar kwam met verkrampte handen weer thuis net! Wel eindelijk nieuwe opbergbak voor de lego gekocht!

LLL, ik denk eigenlijk dat dat gedrag van Dim heel normaal is? Ik herken het in ieder geval van Schorrie. Die treuzelt sowieso enorm met zoiets als aankleden. Daarnaast komt hij vaak alleen in actie als we dreigen of er een wedstrijd van maken. Nooit gewoon als we het vragen (nou ja, nooit is wat overdreven ).

Daarnaast geeft hij ook snel op als hij ziet dat iets niet lukt of hij niet kan winnen.

Ik denk dat je het moet begeleiden. Qua opgeven ben ik daar toevallig afgelopen weekend mee begonnen. We renden en hij wilde winnen. Toen ik driegde te winnen heb ik hem uitgelegd dat je altijd door moet zetten. Ik had nog kunnen struikelen, ik had moe kunnen worden, en dan had hij alsnog gewonnen.

Daarnaast denk ik dat dat gedoe met die sokken echt wel over gaat als hij wat ouder is.
Zo zeg, wat een storm, zowel binnen (drukke kindjes) als buiten. Gelukkig kwam Linoleum even thuis lunchen, (zo leuk, kantoor in woonplaats, meteen in eerste week echt een verschil!) en heeft dochter gedropt bij balletles.
Relaxed Lien. En gezellig!

Hier is het rustig, in huis. Schorrie bij vriendje, Knorrie tukt. Ik heb ook even een half uurtje op de bank gelegen. Ben verkouden, en moe. Denk dat ook de hooikoorts weer gaat beginnen want dan ben ik altijd zooooo slaperig.

Sta nu Wind's uiensoep te maken. Wilde niet zo zwaar eten dus het wordt een soepje met een stokbroodje.
Eens met Lien en Morrie. Ik herken het ook aan KW terwijl hij wel competitief is (van wie zou hij dat nou hebben ), maar 's ochtends iets minder. Aankleden gaat echt heeeeel langzaam en meestal neem ik het dan maar over (want geen zin in strijd, want met dreigen gaat hij zich toch niet sneller aankleden heb ik geleerd) als het te lang duurt.

Ook een goede van Morrie om aan te geven dat je niet op moet geven. Wijze les. Ik laat KW ook niet altijd winnen. Niet omdat ik wil winnen maar om het te leren dat hij ook kan verliezen en dat hij daar mee om moet leren gaan. Want oei... hij kan erg slecht tegen zijn verlies. Denk dus niet dat het alleen karakter is van Dim (ik heb de goede naam hé? ;)) maar ook de leeftijd.

Wat een rotweer! Mijn bomen en planten in de tuin staan nét in de bloesem en worden nu allemaal weggewaaid :(

Nu voorstel schrijven voor werkgever waar ik morgen gesprek mee heb over de ontbindingsvoorwaarden.
Ik kreeg van de juf wel echt expliciet te horen dat Schorrie heel slecht tegen zijn verlies kan. Blijkbaar dus slechter dan de andere kindjes. Heeft 'ie van mij maar nog meer van mijn broertje. Jemig, die was vroeger ook echt zo kwaad als hij verloor.

Ik moet Schorrie nu dus nog vaker laten verliezen. Toen we het er mer de juf over hadden bedacht ik me dat ik Schorrie toch geregeld ook laat winnen omdat ik geen zin in gehuil heb. Meestal is het juist zo'n gezellig moment als je een spelletje doet of doet wie het hardste kan rennen.

Schorrie komt nu elke ochtend beneden met de vraag of hij gewonnen heeft met slapen. Hij bedoelt dan dat hij het langst in bed lag. Vanochtend lag Knorrie nog te slapen toch Schorrie beneden kwam, dus nee, hij had niet gewonnen. Drama!

Maar hij maakt dus o-ver-al een wedstrijd van.
Hmm, eigenlijk heb ik dus gewoon te hoge verwachtingen van Dim. Het stomme is dat Sum zo anders is, dat ik me daardoor heel erg aan Dim ga ergeren. Maar misschien wordt die ook nog wel zo als hij Dims leeftijd heeft. En ik vind het zo gemeen van mezelf dat ik me zo ga ergeren dat ik boos word, want het is zo'n lief manneke en hij kijkt dan zo beteuterd. Hoe doen jullie dat dan, hebben jullie zoveel geduld? Ik ben echt te ongeduldig denk ik, vooral 's ochtends.

Van dingen een wedstrijdje maken doet Dim ook, maar eigenlijk alleen als hij toch al weet dat hij gaat winnen. Want zoals met aankleden, Sum maakt er echt een wedstrijd van en staat dan te springen in de keuken dat ik hem met zijn trui moet helpen 'want Dim gaat bijna winnen'. En Dim staat ondertussen met een been in zijn broek en zijn duim in zijn mond Poppetje over haar hoofd te aaien...

Nou ja, loslaten dus. Fijn hoor, zo'n realtime klankbord .
Ik ben trouwens onwijs goed geslaagd in de stad vanochtend. Ik móest echt een nieuwe spijkerbroek, en die vind ik altijd zoooo moeilijk om te vinden, en nu heb ik er ineens twee .

En morgen ga ik naar de kapper, ook zin in.
Dim kan ook heel slecht tegen zijn verlies trouwens, zal dan ook wel bij de leeftijd horen. Sum kan er ook steeds minder goed tegen, wat jammer dat ze sommige goede dingen dan zo snel weer afleren .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven