LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Ik drukte te snel op verstuur bericht.

Ik kan altijd wel erg genieten van even alleen thuis zijn Morrie. Al is het maar dat ik dan de dingen die ik normaal ook doe tien keer zo snel gaan.

Of bv. even in de tuin zitten lezen zonder kinderen die van alles tussendoor willen zeggen of van de schommel vallen ofzo.

Of rustig even winkelen, of even naar iemand toe, of lang in de badkamer tutten..

Van mij mag Millenium ook best even met de kinderen naar mijn leuke schoonmoeder morgen
Mini is wel zielig trouwens, vanwege de krentenbaard. Jeuk/pijn valt heel erg mee, maar ik heb al gezegd dat ze Nano maar even niet moet knuffelen, en dat vindt ze heel moeilijk (en vergeet ze ook steeds bijna). En ze was ook heel verdrietig dat ze alleen maar welterusten-aaitjes en een zoen op haar hoofd kreeg vanavond, en niet 'echte kusjes'. Vond ik wel heel sneu, het is ook typisch Mini, om daar dan verdrietig over te zijn.

Maar ze heeft nu twee plekjes die een beetje open zijn, dus we doen toch maar even voorzichtig.
Ja, ik hoop dat ik er ook van ga genieten straks. Het is meer het gevoel dat ik echt moet genieten van de avond, en dat ik dan van gekkigheid niet weet wat het allerleukste cq belangrijkste cq relaxtste is om te doen. Zat bijvoorbeeld te bedenken om naar de bios te gaan. Gewoon, alleen. Heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me het toppunt van zelfstandigheid om dat alleen te doen, net als alleen naar de sauna . Maar goed, eerst werken. Zit de hele ochtend al vliegtuigen te kijken vai een radar. Intrigerend, zeker omdat het hele Nederlandse, Belgische en Franse luchtruim leeg is.
Goedemorgen, al veel gedaan op vrije dag, wel lekker. Natuurlijk eerst jarige dochter toegezongen, cadeautjes gegeven en daarna naar school gebracht. Ze was stralend, heel lief.

En daarna deel van de boodschappen gehaald, morgenochtend komen schoonouders en dan moeten we wel wat in huis hebben. En zondag partijtje en mijn ouders die ook mee-eten, dus ik moet ook nog e.e.a. halen. Ga dus weer verder, zodat ik vanmiddag nog even kan werken en wellicht ook gewoon een boek kan lezen (hoewel er eerst moet worden schoongemaakt).
Jaaaa, gefeliciteerd Lien, met dochter. Vandaag 8 jaar geleden werd je moeder!

Wat grappig dat je partijtje op zondag kunt doen. Hier een christelijke basisschool, dus dat zou echt geen optie zijn, verwacht ik . Terwijl het wel een handige dag is.

Wat kreeg ze ook alweer cadeau, je hebt het wel gezegd. In ieder geval Holle Bolle Big, schrok ze zich nog dood?
Gefeliciteerd met Dochter Lien! Lief dat ze zo echt jarig was.

Heb mail gezien Morrie, probeer er vanmiddag/vanavond naar kijken. En ook naar site Wind.

Hier is een vriendje van Sum op bezoek, voor het eerst dat hij ergens gaat spelen. En hij wilde dus ook niet, brullen toen zijn moeder weg ging en heeft daarna een kwartier boos met zijn jas aan in de hoek gestaan. Sum en ik hebben alles uit de kast getrokken, maar hij bleef mokken. Uiteindelijk als soort van laatste noodgreep de computer aangezet. 'T jochie kijkt, loopt naar de gang om zijn jas uit te trekken en gaat naast Sum zitten . Inmiddels is de computer uit en spelen ze schattig samen met de carsauto's.
Ik heb vanmorgen gastouder afgezegd... Voor altijd.

Heb mezelf voor de gek gehouden dat ik het zo graag wilde enzo. Ik vind haar en haar huis eigenlijk muf en het idee dat ze straks geen andere kindjes dan Moshje heeft bevalt me ook niet. Hij is nu dus weer op de zaak.

Maar... (voordat jullie me eigenwijs en onverstandig vinden) ik ga maandag kijken op een kdv waar ze per direct of 1 mei plek hebben én dat echt op steenworp afstand van ons huis is. Los van grote opvangorganistatie hier in omgeving en christelijk maar hoor goede verhalen.

En gezien het feit dat Pebblo en ik echt niet zoveel verdienen kost het waarschijnlijk nog minder dan gastouder.
Pebbles! Je bent me er een hoor!

Hoop dat kdv beter voelt.
En dat is precies de reden waarom ik nooit aan gastouder begonnen ben. Ik houd het graag zakelijk, wil heel graag lieve leidsters, maar ook gewoon afspraken: dus schone ruimtes, regels etc. en als creche goed voelt dan weet je meteen hoe het is. Daar zal (op leidsters na) niet veel wisseling in zijn omdat het een officiele instantie is. En zo nu en dan stinkt het er enorm naar poep , maar goed, dan zijn de vuilnisbakken nog niet geleegd, is toch iets anders dan echt in iemands huis met alle eigenschappen van de bewoner erbij.

Had je voor gastouder gekozen omdat dat meer flexibel is? Of vind je creche ook niet een fijn idee en dacht je dat gastouder kleinschaliger was?
Haha Peb! lastig hè? Het is ook niet niks. Je brengt wel je kind weg en moet gewoon goed voelen. Geen concessies. Is ook wat voor te zeggen dat je niet met gastouder door gaat. Dapper besluit. Komt goed. Ik zit nu bij kvk en het is takkedruk. Net bij ws bureau geweest en was heel leuk. ook een vacature dus nu twee dingen lopen. heb geen enter dus ga maar door. smiley. LLL lief dat je naar site gaat kijken maar alleen als je tijd hebt hoor! En doe Morrie haar tekst eerst maar.
Haha Pebbles, een muf huis . Ik sluit me verder helemaal bij Lien aan, precies de redenen dat ik de kinderen altijd naar het kdv heb gebracht. En herkenbaar dat je het voor jezelf probeert goed te praten omdat je de keuze al gemaakt hebt. Heb ik soms met de oppas nog, ik ben superblij met haar maar vind het zóveel geld. Zeker in de vakanties, dan ben ik voor één dag (voor één kind) gewoon bijna 75 euro kwijt. Maar goed, ik blijf mezelf maar voorhouden dat het minder erg is als het straks voor 2 kinderen is, en dus investering in de toekomst.

Overigens heb ik hele goede ervaringen met kdv dat níet bij overkoepelende organisatie is aangesloten, en hoor ik over de dagverblijven die dat wel zijn hier in de stad regelmatig veel minder goede verhalen. Ik denk dat het beter is als de leiding wat dichter op de groepjes zit, hoe meer ze zien van de dagelijkse gang van zaken, hoe beter ze hun beleid denk ik erop afstemmen. Met christelijk heb ik dan weer geen ervaring .
Denk dat het christelijke deel wel mee gaat vallen bij 0 tot 4 jarigen en er is niets mis met blije liedjes ik-heb-een-lichtje-in-mijn-hart . Moest destijds enorm wennen hier toen we verhuisd waren omdat het wel erg "deftig" (en blank!) was zeg maar. Maar nog steeds, zowel op vorige als hier: er is een duidelijk pedagogisch beleid, iedereen kiest er echt voor met -kleine- kinderen te werken en er zijn duidelijke dag indelingen wat het voor een kind prettig maakt. All onze kinderen gingen/gaan -op sommige korte periodes na- met heel veel plezier ernaar toe. Kiloknaller gaat nog steeds graag mee om BNJMN te halen en tettert er dan vrolijk op los met zijn oude leidsters.

Maar goed, op zich weet je hoe een creche werkt, want GP heeft er immers ook een aantal maanden gezeten.
Precies, blije liedjes.

Er was 3 jaar geleden een kindje verdronken van dat kdv. Dacht ik. Waren toestanden met helikopter enzo want kind vermist en later dus gevonden in de vijver. Hemelsbreed 100 meter van ons huis ofzo. Crecheleidsters hadden hek niet op slot en even niet opgelet...

Maar..., dat was dus op zondag, als het kdv wordt gebruikt als kerk creche. Staat helemaal los van het kdv, maken alleen gebruik van de ruimte.

Ik wist niet precies hoe dat zat, en het had me ervan weerhouden dit kdv als optie te zien. Ander kdv, kom ik langs op weg naar school en van grote organisatie, dus wel ingeschreven maar pas plek per 1 september.

Ik ben nogal ingewikkeld mbt kinderopvang en weet soms zelf niet wat ik wil. Als het onmogelijk is je kinderen mee te nemen naar werk is het kiezen voor opvang makkelijker. Onze nood is minder hoog zeg maar.

Maar door zieke Pebblo moest er opeens toch wat, dus gastouder (bekend van school). En omdat ze het al 23 jaar doet en veel kinderen van school Pebbeltjes heeft gehad moest ik wel geloven dat het goed was. En wilde ik dat ook geloven, want oplossing en niet verder nadenken.

Het is geen sprankelend, fris type zeg maar. Vast wel schoon, maar suf en muf. En huis ook. Armoedig ook. Maakt niet uit, als ze maar lief is. Maar het maakt me wel uit. En schoonouders zagen haar 2 keer op school en waren niet echt enthousiast. Niet hun pakkie-an, maar bevestigde toch mijn idee. En ook Pebblo vond het direct prima dat ik haar niet meer wilde... Dus vanmorgen persoonlijk afgezegd.
Ons kinderdagverblijf hoort ook niet bij een overkoepelend iets, is gewoon 12 jaar geleden opgericht door een dame en zelfstandig gebleven. Ik heb het idee dat ze daardoor ook heel flexibel kunnen zijn want ze bepalen hun eigen regels.

En Christelijk. Schorrie zit op een Chr. basisschool. Niets mis mee hoor, tot nu toe .
En herken ook het mechanisme dat je iets voor jezelf goed gaat praten. Heel enthousiast doen om jezelf te overtuigen....
Dat je zelfs jezelf voor de gek houdt. (maar dat duurt nooit lang)
Oh yuk wat een naar verhaal Pebbles. Ik zou het dan inderdaad ook als optie afstrepen. Maar goed, als het alleen de ruimte is is het een ander verhaal.

Ik ben op het moment aan het proberen niet mezelf maar Sjaak ervan te overtuigen dat het een goed plan is dat hij in Breda een jurkje voor me gaat ophalen. Het jurkje dat ik online had besteld bij Vanilia is een heel lelijke kleur, heel anders dan op de site. Maar het model is heel leuk, en ze hebben 'm ook in het grijs. Dus die heb ik in Breda laten achterhangen, en hoop nu dat ik Sjaak zo gek kan krijgen dat ie het oppikt. Is in principe op de weg naar huis, maar hij moet natuurlijk wel van de snelweg af...
zit hier hardop te lachen, fashion queen .

En dat jezelf overtuigen: dat herken ik ook, vingers in de oren en "lalallala" blijven roepen (mijn baan is echt leuk en ik verdien er geld mee, al mijn collega's zijn stom, maar god wat heb ik het toch naar mijn zin in deze stomme kantoortuin, zo'n idee ).

Nu heb ik overigens echt een leuk werk-leven gelukkig. En offerte bij Bob en Bob is ook rond Nath .
Wat goed Lien, gefeliciteerd! Je gaat echt goed!

Ik heb jouw strippenkaartconcept ook overgenomen, lijkt me dat dat best goed kan werken. Dan kun je gemakkelijker ook voor kleinere klussen en hier en daar een uurtje aan de slag.

Sjaak gaat dat wel doen voor jou LLL, weet ik zeker .

Ik ga misschien toch maar eens aan de King Louie. Komt door de vrouwenwoensdagcoach waar Lien en ik waren van de week. Die zei dat mij dat zou staan.....
[quote]lien schreef op 16 april 2010 @ 16:42:

zit hier hardop te lachen, fashion queen .

[quote]

Haha, nou ik vind het ook eigenlijk heel suf van mezelf, maar moet anders iets aan wat ik niet meer leuk vind. Heb verder niks dresscode-waardigs. Maar hij gaat het niet doen, want redt het niet qua tijd. Maar wie weet, krijgt ie ineens de geest, niks is zeker tot ie thuis is

Maar wat goed van Bob en Bob, jullie gaan echt lekker allemaal!

Hoe was het verder woensdagavond eigenlijk? Leuk?
Ook hier dubbel gefeliciteerd Lien, natuurlijk met je grote dochter en met de nieuwe opdracht. Echt goed van je!

Leuk dat we elkaar dan vaker zullen zien

Gezellig dat de datum staat. Ik ga hem zo mijn agenda zetten.

Leuk om met zijn 4e te rijden.

Grappig hoor Pebbles, de gang van zaken rondom de gastouder.

Ik moest vooral lachen om muf. Zou wel lekker zijn als het KDV naar jullie zin is.

Zo vanavond lekker relaxen met Aap op de bank, lekker X factor kijken.
Ik moet zo ontzettend lachen om onze kleine Dribbel, hij kan ineens praten (althans, voor ons verstaanbaar, nog niet voor de buitenwereld denk ik ) en ook toneelspelen. Als je zegt: ga eens huilen (heel pedagogisch verantwoord ) dan gaat hij echt met een sippe kop boehoe zeggen. Echt schattig en enorm lachwekkend.

De rest is frites halen (ooit aten we gamba's toen ze mocht kiezen wat ze mocht eten op haar verjaardag...dat waren betere tijden).

O lekker, inderdaad onderuit gezakt X-factor kijken, prima idee, ga ik ook doen.
Gamba's, lekker. Met knoflook. Zal ik dat gaan eten? Ga ik nu lekker naar de visboer. Of gaat die om 19 uur dicht op vrijdag?

X-factor, ja, ga ik dat ook kijken straks denk ik!
Ik zou me precies zoals jij voelen Morrie. Enerzijds echt wel lekker dat je gewoon van alles kunt doen en anderzijds voelt het ook een beetje alleenig. Dit is geen woord, zegt mijn spellingscheck

Straks komt onze timmerman een nieuw tafelblad brengen voor onze tafel. Een slag groter, kunnen we gemakkelijker met zijn 4en zitten. En we hebben twee extra stoeltjes gekocht gekocht met het geld van de MP zooi verkopen, dat is ook lekker.

Ik heb het zo druk gehad dat we nog geen cadeautjes hebben voor Japie voor zijn verjaardag. We vieren het zondag. Dat is echt niets voor mij, normaal heb ik het al voorbereid en hoeven we alleen boodschappen te halen. Maar ik ga samen met mijn moeder even de stad in om wat te kopen, heb wel wat ideeën.

Het is wat met die aswolk hè? Mijn ouders gaan dinsdag vliegen. Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.
Wat lief, een pratende BNJMN. Ik kan echt niet wachten tot Poppetje gaat praten, zo lief. Ik vind het nu al zo grappig dat ze al zoveel verstaat. Als ik haar vraag om iets te pakken, of of ze haar mond leeg heeft weet ze precies wat ze moet doen.

Ja wat een gedoe he met die as, mijn stiefvader zou maandag weer terugvliegen naar de VS, maar het is de vraag of het lukt. Hoewel ik denk dat het wel los zal lopen, maar goed. Het is niet alsof ie iets dringends te doen heeft daar .

Sjaak zit nu net pas in de auto, dus geen jurkje. Nah ja, dan maar iets sufs aan .

Wat heb je gegeten Morrie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven