Luxe verzuim

05-01-2010 17:57 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle wannabee angels zijn door BGB uitgedaagd omn de pijler waar ze graag nzouden willen modereren een topic te plaatsen.

Bij dezen.

Dit las ik net in de Telegraaf

Amsterdamse scholieren spijbelen meer

AMSTERDAM - Ondanks uiteenlopende maatregelen om het verzuim terug te dringen, zijn Amsterdamse scholieren het afgelopen schooljaar juist meer gaan spijbelen. Dat bleek uit een dinsdag gepubliceerd rapport van het gemeentelijke Bureau Leerplicht Plus, dat wethouder Lodewijk Asscher van Onderwijs onlangs naar de gemeenteraad heeft gestuurd.

Het verzuim in het primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs is in het schooljaar 2008-2009 in totaal met 18,5 procent gestegen ten opzichte van een jaar eerder. De grootste groep spijbelaars zit op het voortgezet onderwijs; afgelopen schooljaar ruim 3200. De grootste stijging vond plaats op het mbo, waar het verzuim in een jaar tijd 62 procent steeg (van 1091 naar 1767). Die stijging schrijft het bureau toe aan een betere registratie van het verzuim. De stijgingen in het primair en voortgezet onderwijs komen op conto van zogenoemd luxeverzuim, zoals een dagje eerder met vakantie.

Het bureau stelt zich als doel het schoolverzuim in het primair en voortgezet onderwijs met 10 procent per jaar te verminderen. Ondanks dat die doelstelling niet is gehaald, spreekt het bureau van een positief resultaat. „Het verzuim komt steeds beter in beeld.”

Luxe verzuim dus. Haal jij je kind weleens zomaar thuis? Waarom? Of zou je dat noit doen? Waarom niet?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Nee hoor Kusunum
Precies, ik ben een sologanger en ik ben een groepje op mijzelf, maar 6 is weer eens gaan sporten zie ik. Ik voel me genegeerd!
quote:kusunum schreef op 05 januari 2010 @ 20:09:

[...]

Ik ben bang dat we kans maken op een waarschuwing vanwege ONtopic gezwets Wij kunnen de discussie niet op het beleidstopic voeren omdat de angel geen toegang heeft hiertoe. Dus het is wel On-topic.
O gelukkig Heintje 6 is weer terug .
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 20:09:

Zwieber, je hebt naast je ban ook een waarschuwingEn allebei net zo terecht . Ik ga mailen met Naomi!
Iris, nu ben ik echt weg.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 januari 2010 @ 20:12:

Iris, nu ben ik echt weg.Ik verwacht je excuses als je terugkomt en Naomi bevestigd heeft dat ik gelijk heb.
Ja ja, net als gisteren zeker. Echt geloofwaardig dit, NOT.
quote:misschicken schreef op 05 januari 2010 @ 18:32:

Mijn kinderen blijven niet zomaar thuis. Ze zijn zeer zelden ziek, en schoolziek doen we niet aan.

Maar....als de school dan gaat lopen emmeren als we 1 keer in de hele basisschooltijd een lang weekendje weg willen omdat we 12,5 jaar huwelijk willen vieren in een buitenlands pretpark...dan hou ik mijn kinderen dus wel ongeoorloofd thuis voor 2 dagen.

hear, hear!

Je kunt zelf het beste beoordelen of je het kunt rechtvaardigen of niet. Dat de overheid blijkbaar vindt dat dit niet mag is een vorm van betutteling. Exact hetzelfde aan de hand gehad met mijn zoon, Hij presteerde goed op school, zelden ziek of afwezig. We wilden met Pasen naar Duitsland, bijna 600 km ver weg en daarom, vanwege de drukte donderdag nacht al weg. Hebben uiteindelijk toestemming gekregen, maar dat had heel wat voeten in de aarde. Ben ook voorstander van de "snipperdagen" die sommige scholen hanteren.
Even off-topic: ik mag die HPL nieuwe stijl wel, zo ingehouden en keurig, haha.
quote:iris1969 schreef op 05 januari 2010 @ 20:15:

Even off-topic: ik mag die HPL nieuwe stijl wel, zo ingehouden en keurig, haha.Ze is in het echt ook heel netjes en lief hoor.
Ik geloof je op je woord Zwieb, maar volgens HPL heb ik geen mensenkennis, haha.

Maar laat ik positief eindigen: kleurrijken figuren houden dit forum levendig!
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 20:10:

[...]

Wij kunnen de discussie niet op het beleidstopic voeren omdat de angel geen toegang heeft hiertoe. Dus het is wel On-topic.Dan kun je toch een "HPL for Angel" topic openen? Met alle voors en tegens van het Angelschap van HPL? En daar de discussie over HPL en haar beleid als Angelkandidaat voeren?
quote:kusunum schreef op 05 januari 2010 @ 20:28:

[...]

Dan kun je toch een "HPL for Angel" topic openen? Met alle voors en tegens van het Angelschap van HPL? En daar de discussie over HPL en haar beleid als Angelkandidaat voeren?Maar dit hele topic is juist gemaakt om dat hier te doen!
Ik begrijp de verwarring Kus, maar in dit topic ging HPL laten zien of ze Angelmateriaal was en dat heeft ze naar mijn mening wel bewezen.

Zij het kort, want de echte uitdaging ligt in het volhouden. Dag in, dag uit onze shit over je heen. Je zou van minder gek worden!
quote:Solomio schreef op 05 januari 2010 @ 18:52:

[...]

Jij ietsje meer verzuimd?In ieder geval minder dan jij, zover is duidelijk
quote:Zwieber schreef op 05 januari 2010 @ 20:30:

[...]

Maar dit hele topic is juist gemaakt om dat hier te doen!

I know, wilde ook even meerellen.

*voelt zich onbegrepen en gaat DHW kijken*
Haha, Kus, foutje!
Maar Kus, je mag toch helemaal geen topics over andere forummers openen
quote:milaatje schreef op 05 januari 2010 @ 20:39:

[...]

In ieder geval minder dan jij, zover is duidelijk Dat moet haast wel, anders had ik deze opmerking vast wel begrepen.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Netjes gedaan HPL!

Zwieber wat kun jij goed vervelend zijn zeg, had ik nooit achter je gezocht.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 06 januari 2010 @ 10:55:

Netjes gedaan HPL!

Zwieber wat kun jij goed vervelend zijn zeg, had ik nooit achter je gezocht.Oh dit was nog niks hoor!
Haha, het is en blijft een juriste hè!

(ben ik ook)
Hallo,

ik heb een vraag mbt 'luxeverzuim'. 25 januari willen mijn vriend, ik en onze 7-jarige zoon een weekje op wintersport. Ik heb zelf een bedrijf en mijn vriend zit in de agrarische sector. Onze enige optie om op wintersport te gaan dit jaar is in de week van 25 januari. Ik heb braaf verlof aangevraagd op school, met een werkgeversverklaring van de werkgever van mijn vriend en met een verklaring van 3 van mijn opdrachtgevers, om aan te tonen dat we ECHT niet in een andere week weg kunnen. Onze zoon is vrijwel nooit ziek en doet het erg goed op school. Afgelopen week kreeg ik van de schooldirecteur te horen dat hij geen verlof geeft omdat er in de week van de 25ste ook citotoetsen afgenomen worden in groep 4.

Mijn vriend en ik overwegen nu toch sterk om onze zoon gewoon mee te nemen op wintersport. Op internet ben ik al even aan het zoeken geweest naar eventuele gevolgen hiervan (boetes) en de kosten varieeren van 220,- tot procesverbalen cq gevangenisstraffen. Ik ben best bereid een boete te betalen, maar heeft iemand enig idee wanneer er overgegaan wordt op bijv. gevangenisstraffen?
Klopt er zijn citotoetsen maar die kan hij ook wel weer inhalen.

Geeft de directeur geen vrij of mag hij jullie geen vrij geven?

Dat is een wezenlijk verschil, als hij jullie niet mag vrij geven omdat de leerplicht er boven op zit, kan je in overleg met hem gewoon gaan en meldt hij het verzuim niet.

Gevangenisstraf lijkt me geen kwestie van een weekje thuis blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven