M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lijk wel forumverslaagfd, hihi.

Nou ben de vakantie voor de zomer aan het boeken.

Gaan toch naar Belgie, naar Hengelhoef, van oostappengroep. Erg leuke vakanties op die parken.
Oh, ook al lekker met de zomervakantie bezig! Jeetje....zover heb ik hetnog niet in mijn hoofd..... (Maar wij gaan meestal ook niet echt in de zomer).

Eind februari gaan we zon opdoen (hopelijk) op Lanzarote! Da's ook niet verkeerd.
Dat is zeker neit verkeerd Xop.

Zit alleen nog steeds met pinksteren, kan daar niks leuks en goedkoops voor vinden. En nu weet manlief neit of dat hij wel vrij is. Dat weet ik morgen pas, dus kijken we t weekend wel weer.
Pips, had net even je berichtje gelezen op je jan topic. Balen zeg dat je de lactatiedeskundige als maar niet kunt bereiken. Zag ook dat jullie nu al compleet zijn. Wow het jan is nog niet eens afgelopen.

Nou alle spulltjes staan hier bijna op zijn plaats, pffff hoop werk.
Xop, ik ken dat hele fenomeen van spuitluiers eigenlijk niet. Heeft Pipsie maar 2 keer gehad ofzo.... Dit is trouwens zo'n ander babietje. Ik blijf me verbazen. Daar waar Pipsie een huilbaby was, is deze baby als er wat is even aan het huilen, je lost het op en binnen een minuut slaapt ze weer verder. Totaal anders. Het is weer een heel eager kindje, nu al veel contact maken met de buitenwereld etc. Net als Pipsie heeft ze niet in haar eigen wereldje geleefd wat veel babies wel hebben de eerste weken. Gosh... misschien weer zo'n meisje dat te veel op neemt en daarvoor behoed moet worden. Meeeen......(dramatische zucht LOL). Pipsie komt nu bij ons met "problemen": waarom kan ik de maan nu niet zien en eerder wel? (het was vandaag zwaar bewolkt). Ik weet soms niet hoe ik de dingen dan begrijpelijk moet uit leggen. Als ze het niet snapt namelijk gaat ze me met zo'n verachtelijke blik aankijken "wat wil je nou .... ik vraag iets simpels geef dan ook een simpel antwoord LOL).

NB

Pipsie spreekt natuurlijk niet in volzinnen.... het zijn losse woorden die samen een zinsverband vormen. Voor het geval jullie denken dat ik een ultraslim kind heb

Indian, ik zal de websites van jullie vakantie adres eens bekijken. Waarom vind je deze parken zo goed? (ik ken ze niet).
Indian, grin, ja... het zijn vluggerds die jan. beebs :-)

Volgens mij waren het ook bijna allemaal voorspoedige bevallingen!

Pips
Indian, heb net de site van Oostappengroep bekeken. Dat ziet er inderdaad erg goed uit! Tnx voor de tip! Site is gebookmarked :-)
Hai!

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Vent en ik weten wel deels waar het probleem ligt hoor. Als we gewoon twee keer zoveel tijd hadden dan hadden we de tijd om alles te doen wat we willen doen en ook nog dingen samen te doen en relaxed te zijn. We willen gewoon teveel. We willen een huis verbouwen, we willen een kind, vent wil een leuke, maar ook hele zware baan waarvoor hij vaak weg is, ik wil een studie, ik wil 28 uur werken, we willen sociale contacten en we willen familie zien (of nou ja, zij ook vooral ons ieder weekend), we willen tijd voor hobby's, we willen tijd voor elkaar en we willen tijd voor ons zelf. Oh ja en eigenlijk willen we een tweede (denken we, willen wel (alhoewel vent twijfeld, maar dat is meer vanwege de drukte denk ik), maar we kunnen erg erg een tweede gewoon niet inplannen. Oh zo erg)

We zijn verwende mensen die teveel willen en daardoor niet blij kunnen zijn met wat we wel hebben. Keuzes maken dus. En uiteindelijk moet je dan kiezen voor je kind, voor je relatie en voor jezelf. Alleen zover zijn we nog niet. We denken notg dat we alles kunnen en dat dat goed gaat.

Nou ja zo gaat het dus Iemand nog tips? Ik vraag me wel echt af, zijn wij nou van die nerds dat we niet alles kunnen inplannen? Waarom ben ik niet meer zoals Xop die moeiteloos 4 dagen werkt, twee kinderen vlak na elkaar heeft, sport (want sporten dat willen we ook!) en hier altijd opgewekt en vrolijk schrijft. Of zoals een vriendin van mij die met haar werk in gestopt en helemaal tevreden thuisblijfmoeder is. Twee geweldige kinderen heeft, een opgeruimd huis, een gezellige relatie en daar helemaal blij en tevreden mee is.

Pips, men wat ben je super zeg dat je die bv zo doorzet!! Ik vind je knap! Grappig dat Popsie zo'n ander kindje is. Ik zou ook zo benieuwd zijn naar een tweede kindje hier. Ik kan me nu alleen maar een tweede Lena voorstellen (hoewel een wat mindere huilbaby wel een verademing zou zijn ). Pipsie wordt filosofe he? Men wat een vragen voor zo'n kleintje Milena houdt zich op het kdv bezig of iedereen wel de goede jasjes, slofjes en tasjes heeft. Ze weet van alles van wie het is en is vreselijk druk met in de gaten houden of alles wel goed gaat. Men het kind is er maar druk mee

Indian, men wat een verhaal van je sleutels! Gelukkig heb je ze weer en had je een lieve buuf die je thuis wilde brengen! Ik ben mijn fietssleutel kwijt.Tip ?

Scoob, wat kwam uit het gesprek mt de meester?

Hier gaat het prima. Was net de caviakooi aan het verschonen en liet de bak, vol water en drollen enzo van het aanrecht op de vloer kletteren. Jeuh. Keuken ook maar even gedweild dus
Bleh ben ziekjes. Heb buikgriep, met waterdunne diarree (sorrie) en braakneigingen.

Frans, dat komt wel., ik denk (vind) altijd als je eerst eens begint met opruimen, je huis, dan komt de rust vanzelf druk. Mensen worden druk en gaotisch van een niet opgeruimde leefplek. In jouw geval je huis, voor een kind is dat bijv. zijn slaapkamer en of bureau.

Maar je moet neit vergeten dat jullie pas een ander huis hebben gekocht, wat toch de nodige stress / spanningen met zich mee brengt. Daarnaast zijn jullie het nog aan het opknappen, ook weer stress / spanningen, want dat gaat nooit zo en zo snel als je beide zou wensen.

Je man heeft een baan waardoor hij veel van huis is, komt thuis, en mannen willen dan eigenlijk rust, maar dat kan niet want ze hebben ook nog een vrouw en kind die de aandacht nodig hebben. En dan komt het huis weer, waar je nog energie in moet steken die je dan niet meer hebt.

Bedoel het neit verkeerd hoor frans, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

En dan zit hierin ook nog jouw studie en werk, dat heb ik er nog neit ingevuld. EN dan natuurlijk ook nog je wensen.

Maar ik zou zeggen, begin bij je gezin, en dan komt de rest dadelijk vanzelf goed.

En wij hebben vanaf dag 1 al gezegd, dat de familie echt neit hoeft te verwachten dat wij elk weekend een keer komen. Sorrie hoor, wij hebben met zijn 3tjes ook een leven, vaak alleen op de zondag met zijn 3en. En als ze de kleine man zo graag zien, dan komen ze maar hier naar toe.

(klinkt wel erg egoistisch zo, maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.)

Pips, ja leuk he die parken.

Ben ook een aantal ajren naar die van cambiance geweest. (www ervoor en nl erachter) Die zijn wel iets goedkoper, maar minder mooi qua afwerking enzo. Niet dat dat belangrijk is.

Zijn wel allemaal in onze omgeving, maar ja er is in nederland ook meer als genoeg te zien.

Succes met je 2 meiden.

Uhm sleutels kwijt, ja ons mam zegt altijd dat je dan 3 keer moet bidden tot de heilige anthonius. En dan vind je ze weer, niet altijd meteen maar wel spoedig. Heeft bij mij wel een aantal keren gewerkt.

Zo hee, die kindjes hier gaan echt wel goed terecht komen, 2 filosoofjes en een manager, wow!

Pips: DIEPE BUIGING voor jou dat je het zo goed volhoudt met de bv!!! Handig zo'n lactatiedeskundige zeg..... Heb je al iemand te pakken gekregen? Popsie klinkt als een modelbabietje, fijn dat ze niet zo heel veel huilt! En meeeen ik kan me voorstellen dat je het druk hebt, denk je ook wel aan jezelf? Of ben je al gewend aan 4 uur rust/slaap per etmaal? Mijn aanbod staat nog steeds, ik zit op kantoor tegenover een lactatiedeskundige (echt een ontzettend lief mens), mocht je er wat aan hebben moet je het zeggen hoor!

Frans, ik vind dat Indian het heel mooi verwoord heeft! Ook wel goed dat je/jullie ook wel weten waar het door komt dat het af en toe niet zo lekker loopt tussen jullie.

Ow enneh: waar heb je je sleutels het laatst gezien en gebruikt? (steekt tong uit en duikt diep onder tafel, grinnik, ik lijk op mn moeder).

Wel handig om de keukenvloer vast in de week te zetten tijdens het soppen van de caviakooi.

Scoob, ik ben jaloers! Heerlijk even weg zonder kindjes. Vind ik niet ontaard hoor, ik ben heel benieuwd hoelang het duurt voor je gillend weer naar huis wil...

Indian, beterschap! Heb je echt griep? Versgeperst sinaasappelsap en thee en paracetamolletjes voor jou! Heb je al vakantievoorpret?

oooow Xop, ook al lekker op vakantie (waarschijnlijk dan)! Ik word steeds groener zeg. Hmm en afspraak voor het consultatiebureau: op mijn stage krijgen ze een week of 3 van tevoren pas een oproep. Je kan ook altijd gewoon zelf bellen om een afspraak te maken (en dan de opmerking dat je wel errug vroeg bent gewoon lekker negeren). Is het weer gezellig in huize Xop, of loopt er af en toe nog steeds zo'n heksje rond?

Merel, zie je door het bos de bomen nog in hypothekenmakelaarsland?

Waaaaaaar ow waaaaaar zijn Juultje en Andjo??

Ik moet nu eigenlijk verder aan mijn onderzoeksvoorstel maar ik heb echt echt echt even geen zin dr in. Heb wel eindelijk een onderwerp voor mijn scriptie, goedgekeurd door de stageplaats en al. Nu school nog maar daarvoor moet ik dus zon onderzoeksvoorstel schrijven. Meeeeeeeen ik ben er te lang uitgeweest, heb bij sommige dingen geen idee wat ze ermee bedoelen (schaam schaam). Heb er wel zin in om mee te beginnen maar geen tijd voor, naja, we zien wel hoe het gaat lopen.

Marit is niet echt ziek geworden, zit er wel al een tijdje tegenaan denk ik. Op dagen dat ze vrij is (ik ook dan) slaapt ze zo 4 uur overdag, loopt al een tijd rond met blauwe kringen onder haar ogen, heeft een chronische snotneus (tsja wie niet) en ziet echt een beetje witjes de hele tijd, echt sneu, weet ook niet of het komt omdat ze zoveel dagen dingen 'moet' of dat het gewoon een of ander virusje is.... Twijfel twijfel. Morgen vrij gelukkig, maar even kijken hoe we de dag gaan vullen.

Ik ga eens kijken wat ik nog meer kan bedenken om nog even niet aan school te beginnen, klassiek gevalletje SOG (studie ontwijkend gedrag)...
En Tiramam, is het gelukt om iets SOG te vinden??? Anders werd het forum / internet daar ook goed aan mee.

Dankje voor de sinaasappelsap, en het paracetamollejte. Werkt goed, al hoewel de sinaasappelsap averechts werkt.

Nou fijne avond allemaal
quote:tiramam schreef op 30 januari 2008 @ 19:49:

Waaaaaaar ow waaaaaar zijn Juultje en Andjo??

Riep iemand mij?

Sorrym beetje druk met werk, Lynn en ons bedrijfje (voor zover ik het daar wel eens over gehad heb). Ik moet ff wat dingen herschrijven en daar gaat wat tijd in zitten, vooral omdat ik niet zo vreselijk creatief ben.

Indian, balen dat je ziek bent, beterschap!

Frans, wat vervelend zeg, dat het niet helemaal soepel loopt. Ik denk dat wat Indian zegt wel waar is, als je om je heen orde schept, creeer je dat ook in je hoofd en in je relatie/gezin. Moet er nog veel gebeuren in huis? Hebben jullie dat op een lijst gezet? Misschien dat dat ook helpt, eerst orde scheppen op papier, maak een overzicht van alle klussen die nog moeten gebeuren en maak een (realistische!) tijdsplanning. En streep het van je lijst als de klus klaar is, dat geeft mij in ieder geval altijd een lekker gevoel. En misschien een avond in het weekend, als man thuis is, een avond samen als Milena op bed ligt, lekker filmpje kijken ofzo, lekkere hapjes en een wijntje erbij.

Maar jullie hebben het ook echt druk zeg, als ik dat zo lees!

Gelukkig is Marit niet ziek geworden, Tira. Maar ook niet helemaal ok dus, sneu hoor.

Pips, wat jammer dat de bv nog niet helemaal wil lukken. En de lactatiedeskundige heb je ook niet echt wat aan zo te lezen. Pipsie weer helemaal beter?

Lynn gaat ook lekker. Ze zit alleen een beetje in een papa-is-niet-lief-fase. Niet zo leuk, ze duwt 'm weg, wilde 'm vanavond geen kus geven en geeft mij aaitjes over mijn hoofd. Ik vraag me af of ze nog een beetje boos is, dat hij 4 dagen weg is geweest, het is daarna begonnen namelijk. Gisteren wilde ze 's middags niet slapen, ze trok het redelijk tot 's avonds. Maar vandaag was ze niet helemaal fit, ze lag dan ook al om 7 uur op bed, normaal is dat half 8 / kwart voor 8.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nieuwsflits!

Valentijn heeft vanavond 3x op het potje geplast!! En toen vol enthousiasme uitgezwaaid in de WC! Ben dus heeeel trots

Heb het heel druk en lees wel mee, maar op iedereen reageren lukt niet maar ik denk wel aan iedereen hoor! Als we er wonen dan plannen wel weet een IRL in mn nieuwe huis, in het najaar ofzo )

Als Hypotheek gelukt is en mn eigen huis in de verkoop is zal ik wel wat lucht krijgen, Nu staat alles in het teken van SCHOONMAKEN en uitzoeken van rentetarieven enzo....

Sterkte met alles! Mis jullie wel hoor....

Merel
Succes ermee, Merel!

En supergoed zeg, van Valentijn!
Wow knappe Valentijn!! Goed zeg.

Merel, succes met uitzoeken van alles.

Juultje succes met de dingen die je moet doen voor het bedrijf.

Kan me het niet herinneren of je er iets over gezegd hebt, maar dat wil niet zeggen dat dit neit zo is.

Niet leuk voor papa, dat Lynn zo doet.

Potje plassen / wc plassen, da vind hij wel leuk om er op te zitten enzo maar verder helaas nog niks.

Praten gaat hier super, maakt vol op zinnetjes.

2 weken terug kwam hij naar me toe en zei: Mama is lief!! Oh da's weer echt zo'n smelt moment.

Indian, bij deze vervang ik de sinaasappelsap door slappe thee, appelsap, beschuitjes en soepstengels. Gaat het weer beter met je?

Juultje, ik kan me ook niets herinneren dat je het erover gehad hebt (maar dat zegt niks hoor, gebeurd vaker hier), maar veeeel succes met alles!

Laat je het toe als Lynn papa zo negeert of geef je eraan toe dat ze naar jou toe mag komen enzo?

Go Valentijn! Leuk is dat he, Marit geeft sinds kort soms aan als ze moet plassen (en als ze bezig is met poepen, maar goed dat is weer een stap verder). Vaak gaat ze dan wel op de pot zitten, gaat daarna staan en begint te plassen (over de vloer dus). Tsja, boeie, tis mijn vloer niet (schaam), maar ik ben wel supertrots dat ze het aangeeft en probeert!

Veel succes met schoonmaken (grinnik, gek is dat, dat je ineens als je je huis wilt verkopen een schoonmaakwoede krijgt).

Ut stormt hier, Marit had de grootste lol op de fiets vanmorgen. Eigenlijk best gevaarlijk met zo'n windscherm voorop, met rukwinden heb ik echt moeite om de fiets onder controle te houden. Ik zit eraan te denken Marit te verhuizen naar een zitje achterop de fiets. Heeft iemand van jullie dat al? Ze wordt veuls te groot voor voorop eigenlijk.

Zo, nu maar eens wat nuttigs gaan doen, ben alweer veel te lang aan het soggen. Fijne dag iedereen!
Tiramam, ik heb wel zo'n zitje voor achterop. Nog neit op de fiets gedaan, maar wel al een keer geprobeerd, gaat goed. En zeker als Marit niet erg klein is, moet dat lukken. Gewoon even proberen zou ik zeggen.

Dankje, voel mij al stukken beter.
up
Ik zal het wel eens op msn posten over wat we naast ons gewone werk nog doen.

Het is wel lastig hoor, dat Lynn man wegduwt en geen kusje wil geven. Op zich laat ik het niet echt toe en probeer ik haar wel wat te stimuleren, maar echt leuk is het niet. Ik snap het ook niet. Vanavond wilde hij een boekje met haar lezen. Dus Lynn pakt een boekje uit de kast en loopt er mee naar mij. Echt niet dat papa dat mocht voorlezen. We hebben haar samen naar bed gebracht, waarbij man alles op de commode heeft gedaan en ik haar in bed heb gelegd. Op zich vond ze het prima en moest ze ook om hem lachen, maar als ik in beeld kom wil ze naar mij toe. Het zal vast wel weer over gaan, maar toch...

Vanmorgen heb ik haar trouwens huilend op het kdv achtergelaten, ze zit niet helemaal lekker in haar vel. Ik heb gebeld toen ik op mijn werk was en het ging alweer goed toen ik net de hoek om was. Gelukkig maar, want ook ik ging in tranen weg...

Oei, Tira, het zal bij jou wel helemaal te keer gaan met de storm! Zeker met dat schermpje voorop, daar had ik ook last van vandaag. Ik wil van de zomer een zitje achterop denk ik. Ik vroeg me laatst nog af of jij dat al had, omdat Marit natuurlijk best lang is.

Ik heb trouwens ook nog geen afspraak op het cb, hier krijg je 2 weken vooraf een brief en als je niet kan, kun je alleen met heel veel moeite verzetten. Vorige keer heb ik al eerder gebeld om te vragen wanneer de afspraak is, ga ik nu wel weer doen, ik weet het graag op tijd.
juultje wijzigde dit bericht op 01-02-2008 10:03
Reden: kcv = cb (oeps!)
% gewijzigd
Hoi,

HIhi Juul kdv??? cb bedoel je denk ik! Milena wil ook naar mij hoor als ik er bij ben. Als ik er neit ben dan is oma of papa of opa goed, als ik er ben dan wil ze bij mama. Ze zit ook niet helemaal lekker in haar vel net als Lynn. Vast een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase

Xop, ik maak altijd meteen de afspraak voor volgende keer. Heb in de buurt van haar verjaardag een afspraak

Merel, ooooh succes met regelen enzo!!

Tira, Milena zit nog voorop, maar ja das ook niet echt een grote natuurlijk. Ik heb een mamafiets met twee stoeltjes (ahum zo gekocht en nooit het tweede stoeltje erafgehaald). Een keer had een vogel op het voorstoeltje gepoept, toen heeft ze achterop gezeten, ging hartstikke goed, alleen zat ze steeds in mijn broek te kriebelen

Joepie vandaag vent terug!!
Raar eigenlijk, dat elk CB anders werkt. Die van ons, net zoals bij Frans, je maakt n nieuwe afspraak meteen, voor de volgende keer.

Is wel zo makkelijk!!!

Nou zeg, ik weer beter, Yuma gister avond weer ziek. Maar gelukkig nu weer beter. Was ons mam net hier, en wil hij mee. Dus nu zit ik heir weer zonder kind. En met de carnaval zien we hem ook al weinig. (ja da's onze keus natuurlijk)

Indian heel veel plezier met de carnaval!!

Frans, wat grappig dat jij al die tijd gewoon met 2 zitjes rond fietst. Iedereen denkt, he die heeft 2 kids!!!

Juul, Onze kids last van eenkennigheid?? Jasper doet ook wat moeilijker. Vorige week moest ik hem echt van me af plukken toen hij naar kdv ging. Hij klemde zich helemaal aan mij vast. Dat doet hij anders nooit.

Tira, die marit past wel achterop! Die is lang, fietst voor jou misschien ook wel fijner. Nog steeds storm?

Pips, succes daar met je kids! Denk af en toe wel even aan je.

Xop, Alles goed daar?

Merel, succes met je verkoop!

Zo even laatste update van hier. Kids zijn afgeleverd bij opa en oma. Heel stom speen en tandenborstels vergeten...grrrr... Gelukkig winkels in de buurt dus alles daar aangeschaft.

Wij zijn klaar hier. Zitten aan drankje en zijn klaar voor morgen.

Tot volgende week, heel misschien lees ik nog even mee op de laptop van mijn broertje daar in Oostenrijk. We vertrekken morgen rond 8.00u.

Jullie ook een goeie week!

een goedenavond , het is weekend, jeeeej.

met zn allen: hetiseenfase hetiseenfase hetiseenfase

Frans, geniet ervan vnv (en verder natuurlijk) dat je man weer terug is! Wordt het een weekendje bijkomen of een weekendje klussen?

***grinnik*** een Milena die aan je broek gaat frutten als ze in het achterzitje zit, zie het al helemaal voor me ***grinnik***.

Indian, is het carnaval al helemaal losgebarsten daar? Wel handig, zon kind dat nu al op eigen initiatief naar opa en oma gaat . Gek he dat die kleintjes op het ene moment echt ziek kunnen zijn en dat het na een nachtje weer helemaal over is...

Juultje, gaat het wel goed met Lynn en papa als jij niet in de buurt bent?

Gister mijn aanvraag voor afstuderen en het onderzoeksvoorstel ingeleverd . nu maar even afwachten....

Fijn weekend iedereen!

(tsjonge, dit scherm staat nu al een paar uur open)
hee Scooby, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier deze week!!!
Tira, het gaat wel goed als papa en Lynn samen zijn en ik weg ben gelukkig.

Lynn was helemaal total loss vandaag. Ze heeft dinsdagmiddag niet geslapen en heeft dat niet ingehaald, meestal maakt ze dan wel een keer een goede middagslaap van een uur of 3, maar nu dus niet. En al de hele week om 6 uur wakker plus 3 dagen kdv. Zo sneu, ze ging helemaal over haar toeren tijdens het eten. Wilde het niet hebben omdat het warm was (ze heeft het het liefst lauw of koud ), maar ook toen het was afgekoeld wilde ze niet. Poging gedaan in bed te leggen, maar ze klampte zich helemaal aan me vast. Toen maar met speen naar beneden, heeft ze 3 seconden in gehad en toen wilde ze wel eten. Kwart voor 7 op bed gelegd, half uur gehuild, toen is man naar boven gegaan om knuffel terug te geven, die had ze uit bed gesmeten. Gelukkig ging ze toen slapen.

Scoob, bij jullie dus ook al een koalabeertje? (=Jasper)

Veel plezier in Oostenrijk? Welke plaats ga je ook weer heen?

Eeeeh ja, Frans, cb bedoel ik dus... heb het al verbeterd.

Milena ook niet helemaal happy dus.

Veel plezier met carnaval, Indian!

Ik heb al een tijdje een houten loopfietsje van de spelotheek en Lynn is daar helemaal gek op. Maar die moet binnenkort terug, dus ik heb mp afgespeurd naar een vervanger en ja hoor! Gisteren gespot, exact dezelfde, alleen is deze blauw en die we nu hebben rood. Vanavond heb ik 'm opgehaald, de rode heb ik in de garage gezet en de blauwe staat nu in de kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven