M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Frans, had je nog een fietsje gescoord voor Milena? En een huisje voor Milena en Bojan?
GM,

Ik voel me belabberd, zit nu echt beetje te denken of het door de zwangerschap komt of 2 te drukke dagen...heb hoofdpijn en beetje misselijk. hoop dat het zo wegtrekt. We gaan zo lekker naar de speeltuin , is prachtig weer hier.

Vriendin heeft vrijdag dr eerste chemo gehad. Ik zou eigenlijk meegaan, maar nu ik zwanger ben mag ik niet bij haar vanwege het gif. Duurt een week geloof ik, maar ik wil dat ook nog even overleggen met een oncoloog of gyn.

Zusje is stabiel slecht....meer is er eigenlijk niet over te zeggen.

Dit was het ego bericht, later vandaag reageer ik op jullie

Daaag
Goedemorgen,

Even snel voor Merel. Een aantal zwangeren merkt in de eerste weken aan zgn. griepverschijnselen dat ze zwanger is. Dat had ik ook (eerste keer wist ik het nog niet, tweede keer herkende ik het). Wellicht heb je dat? Gaat meestal na 1 a 2 dagen weer weg. Is een reactie van je lijf blablabla, ik dacht toen ook dat ik ziek werd. Hier regent en waait het trouwens al sinds vanochtend vroeg.

Beter stabiel dan onstabiel toch? Of is dat te zwart/wit gezegd?

Onze loge is acht jaar en nee, dat betekend niet dat we Pipsie eens kwijt kunnen voor een nachtje (helaas). Het is het neefje van Pipsie, er is ook een nichtje van vier. Die mag dan over een maandje ook logeren. Doen we twee keer per jaar, al jaren. Helaas komt er nooit een aanbod voor PIpsie om daar te logeren maar goed, wij vinden het zelf belangrijk dat de kinderen hun neefjes en nichtjes leren kennen dus zijn daar zelf actief in. Grote neef is trouwens gek op babies en kleine kinderen (vind ik zelf een beetje raar, maar goed, dat zegt meer over mijzelf denk ik LOL). Ik ben favoriete tante van neefje dus ik houd die titel met veel plezier graag hoog. Lag gister trouwens al om 19.10 uur te slapen op de bank... Nee, niet zwanger .

We doen dus nu al het babyspul weg (iemand nog een zo goed als nieuwe maxi cosi nodig?) Is maar 3 maanden ofzo gebruikt. Papsie weet dat ik het daar moeilijk mee heb maar hij zegt steeds blij te zijn dat we straks uit de babies zijn. Rationeel weten we ook beide dat het eigenlijk niet anders kan (leeftijd, financien, gezondheid,practische gevolgen).

Vul ik net het vriendenboekje van neefje in. Zeg ik, wat zal ik invullen bij "mijn grootste wens is". Zegt papsie, dat we nog zo graag een derde willen... Kijkt me even aan en zegt dan, maar ja het is echt niet verstandig"" Hij begint ook steeds vaker over "tja, als er een ongelukje gebeurd zou ik er wel heel erg blij mee zijn". Wil ook geen extra maatregelen nemen om zwangerschap te voorkomen etc. Enfin, er verandert e.e.a. bij Papsie dus (hij was tot voor kort erg tegen een derde). Verwarrend voor mij, maar ik vind Papsie er wel humaner door worden (beetje beroerd uitgedrukt ). Hij zat nogal zwart/wit en zakelijk in dit onderwerp terwijl het voor mij juist zwaar emotioneel beladen is.

Goede zondag allemaal, ik ga nog even teksten schrijven zolang Pipsie en neef in de indoorspeeltuin zijn met papsie. Arme popsie heb ik opgesloten in de box...
Hey Pips, dan kun je die spullen beter bewaren. Anders meot je dadelijk alles opnieuw aanschaffen.

Maar gebruiken jullie nu niks dan? (geen pil, condoom, spiraal of weet ik veel welk voorbehoedsmiddel?)

Merel, ik was in het begin van deze zwangeschap ook griepig. Bij Yuma niet.

Fijne zondag allemaal!

Hi Indian, jawel, cd's. Maar das niet echt veilig vandaar. Nu ja, het babyspul gaat weg/is al weg. Het zou niet echt slim zijn om het nu tot een derde te laten komen maar ik vind het wel fijn dat Papsie er nu iig wat anders in staat.

Ga nu afsluiten, Papsie en ik hebben afgesproken deze hele week om 22.00 uur op bed te gaan (zijn beide nachtbrakers en hebben veel moeite om voor 23.00 uur op bed te gaan).
Hi Indian, jawel, cd's. Maar das niet echt veilig vandaar. Nu ja, het babyspul gaat weg/is al weg. Het zou niet echt slim zijn om het nu tot een derde te laten komen maar ik vind het wel fijn dat Papsie er nu iig wat anders in staat.

Ga nu afsluiten, Papsie en ik hebben afgesproken deze hele week om 22.00 uur op bed te gaan (zijn beide nachtbrakers en hebben veel moeite om voor 23.00 uur op bed te gaan).
Op de valreep, een deel van mijn mega verjaarsverslag van Pipsie staat in de AK. Zal morgen ofzo er ook foto's bij plaatsen (kabeltje kwijt, ga morgen opruimen).

GM, kom straks nog even terug.

Ook voor het verhaal van pips, ben nieuwsgierig.

Vanmorgen toch gezwommen, ben nu totaal op!

Oh yes, de bedrijfsarts belde net, ik mag tot aan mijn verlof 2u per week blijven werken. Het maakte niet uit of ik een uurtje meer of minder deed. Ben erg blij dat hij zo mee denkend is. (ben nu nog kapot van vorige week, druk met ZH,werken, boodschappen etc)

hello,

Ik breek zojuist mijn kies doorde midden. Mag morgen naar de tandarts,maar baal er flink van, moet denk ik allemaal zonder verdoving. Echt balen.Kan wel janken. Mag natuurlijk ook geen pijnstillers voor nu.
Merel, paracetamols mogen wel.

is ook echt een van de weinige dingen die wel mogen.
koffie, zwart graag...
Merel, verdoving mag ook! Ik heb hetzelfde gehad en met de verdoving van tegenwoordig is dat geen probleem. Langleve de vooruitgang!

Zo, beide kinderen zijn al wakker :-) (normaal veel later), gauw wat drinken en dan in de duowagen het dorp in. Heb kooplust... :-)
Hoi,

Mooi verhaal Pips!

Merel, is al gezegd, maar je mag paracetamol en bij de tandarts mag je ook verdoving. Zou wel even melden dat je zwanger bent. (mocht hij een foto ofzo willen maken, dat mag dacht ik weer niet) Sterkte, hopelijk zakt de pijn snel.

Net 1,5u geslapen, maar ben nog moe. Yuma is heerlijk buiten aan het spelen in zijn huis, dus ga maar weer eens kijken wat hij uitspookt!

Ik: Milena jij mag kiezen wat we eten als je jarig bent. Wat wil je dan eten?

Milena: beschuit

Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik heb Milena vanochtend op school afgeleverd met haar traktatie. Oh wat was ze trots, ze wilde de mand zelluf dragen. Zo schattig, zo'n klein meisje met grote mand . Ze trakteert koeien die koetjesrepen in hun bek hebben

Syl, hoe was je vakantie?

Merel, AUW dat klinkt pijnlijk van je kies! Vandaag naar de tandarts?

Succes!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Verder gata het hier goed! Bojan heeft vannacht geslapen van 23 tot 5!!!! Knappe vent, ik was zelf zo ongerust dat ik wel 4 keer ben gaan kijken of ie het nog deed . Om 5 uur werd hij schreeuwend wakker, hij had zo'n honger. Heeft toen in een kwartier mijn bijna ploffende borst leegedronken en viel weer in slaap. . Om 8.15 heb ik hem uit bed geplukt omdat ie mee moest Milena wegbrengen (oooh dat arme arme tweede kind). Hij heeft braaf om zich heen zitten kijken in de maxicosi en heel geduldig gewacht met schreeuwen om eten tot we weer thuis waren. Wat is het toch een lieverd!

Zoo leuk trouwens hoe hij op Milena reageert. Hij is best wel zuinig met zijn lachjes. Eerst kijkt hij heel achterdochtig en pas als je echt heel leuk doet, kan er een lachje af. Maar hij moet zo vreselijk lachen om MIlena. Zo leuk. Zij wil steeds met hem neuzen en als ik zie hoe lomp dat soms gaat dan denk ik oehoeh ga snel van je broer af. Maar Bojan moet er altijd vreselijk om lachen Lief is dat!

Dat is idd zoooooo leuk en lief! Kan ik me nu ook zo weer voor de geest halen die momenten. Heerlijk!

Oh Frans, echte smelt momenten!!!!

FOTO van traktatie!!!

Yuma trakteerd do op school. Heb doosjes krentjes en aan de ene kant een cars auto en aan de andere kant finish geplakt (geplastificeerd met op de achterkant, hiep hiep hoera, Yuma 3 jaar)

Ook best leuk!!!

Heb een plank gepakt en daar een weg van gemaakt, daarop staan de cars auto-tjes die hij mag uitdelen. Hij vind het helemaal geweldig!!

Werken ging redelijk vandaag, nu nog 7x. Erg toch dat ik zo weinig werk en dan ook nog aftel!

Merel, succes vandaag met je kies.

Kwam Syl vandaag terug?? Ben benieuwd naar je vakantie verhaal.

Pips, hoe is ie?

Xop, druk aan de klus?

Q, heb iets in mijn hoofd hangen van je werk en solliciteren, of is dat al oud??

Tiramam, hoe is het met jou? Leuke verjaardag gehad van Marit?

Juul, loopt de zaak nog steeds lekker? Moet jij er ook veel aan doen? Of alleen administratie? (niet dat dit laatste weinig is)

Scooby, heeft Jasper ook op school getrakteerd?

Nou tot straks, ga weer van het mooie weer genieten met Yuma! (die vast niet van plan is om te gaan slapen)

Heee haaaai allemaal!! Even een snelle zwaai... sorrysorrysorry dat ik jullie zo verwaarloos, maar sjongejong wat een drukte hier. Ben nu even op het werk, maar krijg uiteraard nu een lawine van mensen met vragen enzo over me heen. Blergh. Morgen weer vrij en donderdag weer werken. Hopelijk dan kans om bij te lezen en "normaal" (= niet zo ego ) te reageren.

Voor nu dus alleen.....:

MERELLLLLLLLLLL!!!!! Ben je zwanger, dus?! SUPERDESUPERDESUPERGEFELICITEERD!!!!!! Mens, wat ook weer snel!

En bedankt voor jullie attente kaartjes voor Sophie..... Schandalig, maar ik heb niets en niemand iets gestuurd; was echt met mijn hoofd helemaal into de verhuistroubles. Toch nog van harte, Pips, Scoob en Tira, met jullie 3 jarigen En voor Frans alvast voor morgen! Een heeeele fijne dag!

Tot de volgende keer!!

ps Merel; verdoving mag inderdaad wel. Toch wel shit, natuurlijk....
hey Xop, leuk om even van je te lezen!!!

Succes verder!
Alle jarigen, nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag !

Nog meer freubelaars onder de moeder als het gaat om tractatie voor de kleine. Ik ben ook al druk in de weer om 30 uitdeelbekertjes te maken voor Emdin. Ik heb geen grote mand, maar ik doe de tractaties in een versierde opvouwbare krat.

Emdin zal op 30 maart zijn verjaardag op de creche vieren. Ben rode, limegroene en blauwe kartonnen bekertjes (Ikea) aan het vullen met een zakje koekjes, snoepjes en een viltstift met stempel en als draageffect een strookje waarop staat "hiep hiep hoera, Emdin is 3 jaar". Misschien dat ik ook nog wat lekkers erbij doe voor de dag zelf, dat maakt zo'n verjaardagfeestje helemaal af.

Indian: nee, ik heb al werk en ben niet aan het solliciteren. Vandaag mijn jaargesprek gehad. Wel is mijn leidinggevende akkoord met een mhbo opleiding die ik wel gaan doen. Als er geld is, mag ik starten in september 2009 ermee. Ik geloof dat deze opleiding hulpverlening en begeleiding heet. Het is van de NCOI.

Vanavond Emdin eindelijk weer eens een keertje op tijd in bed gekregen. De ondeugd is uiteindelijk nog wel een half uurtje later gegaan dan de bedoeling, maar eindelijk had ik iets aan mijn avond. Eigenlijk niet veel gedaan vanavond. Lekker tv zitten kijken en gesurft op de pc.

Merel: tot een x-aantal maanden mag je gewoon verdoving bij de tandarts hebben. Foto's maken mag niet. Paracetamol mag gewoon. Je hoeft echt geen pijn te lijden.

1 april gaat nog gewoon door? Ik heb mijn tandarts afspraak ervoor verzet, want anders duurt het wel erg lang voordat we er zijn. De afspraak was 9.15 uur en de tandarts loopt altijd uit.

Frans: nog speciale wensen voor Bojan? Welke maat kleding draagt hij nu?

Inmiddels zijn we alweer een week terug van vakantie. Morgen heb ik een afspraak met de zonnebank. Even mijn teint bijwerken. Ga proberen eens per week te gaan, totdat het weer in NL beter wordt en we weer in "ons blote kont" kunnen lopen.

Slaap lekker allemaal!

Frans, gefeliciteerd met Milena! Ook fransman en Bojan gefeliciteerd met jullie dochter / zusje!

Milena hartelijk gefeliciteerd met je 3de verjaardag!

Q, lekker zonnenbanken!

Hoop dat de opleiding kan starten voor je.

Klintk leuk de traktatie voor Emdin!

effe klagen, au au au au. Gistermiddag even lekker naar bed geweest met Yuma. En toen ik wakker werd enorm pijn aan mijn knie. Kon er gister ook eigenlijk niet meer op lopen. Nu nog veel pijn, maar kan nog lopen (haha hele nacht gerust) Maar voel al dat het minder beweeglijk en pijnlijker aan het worden is. Niet fijn!

einde geklaag!.

Na deze week nog 7 weken werken. (voor mij dus nog 7x 2uurtjes!) Heb ma 4 mei dan mijn laatste "dienst" en heb met leidinggevende afgesproken dat ik dan meteen mijn sleutel in lever! (ben bang hem kwijt te raken en kom toch niet meer terug!)

Hele fijne dag allemaal en tot straks!

ziet er wel interessant uit die opleiding Q!
Ehhh, schandelig kweet t maar was vrijdagavond al thuis.

Maar ging weer even niet zo lekker dus weinig energie om hier te komen klagen.

Het was echt heerlijk! Lekker bijkomen, niets moet alles mag, en de kust he, echt genieten.

Dagelijks een lekkere strandwandeling gemaakt en jasper bleef scheppen en met zand spelen.

Hij vraagt nu nog dagelijks: gaan we met vakantie?>? naar de zee en het strand toe?? Hij is dus net zo gek op de zee en het strand als zn moeder

Dagje zoo in Antwerpen gedaan, uitstapje naar Utropia (tropische vogels, kooikarpers, planten etc.) waar hij de kooikarpers bleef aaien. Nu praat hij er nog over.

Gezwommen in het zwembad en de supersnelle glijbaan vond hij helemaal geweldig. Zodra hij bovenkwam gilde hij gelijk: nog een keer!!! Het was niet druk. De badmeester lag werkelijk in een deuk om zijn gejoel en gegil in de glijbaan.

Ik wilde t weekend nog bijboeken maar helaas was alles al verhuurd.
koffie, zwart graag...
Beste forummers,

Vandaag heeft onze technische partij ons laten weten dat topics met meer dan 5000 reacties één van de oorzaken is van de traagheid de laatste tijd.

Daarom hebben wij helaas moeten besluiten jullie te vragen voor deze topics een nieuw deel aan te maken en de lopende topics te voorzien van een slotje.

Onze excuses voor het ongemak.

SanneW

Redactie Viva

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven